Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

:klemmer: Takk. Føler det litt selv også, selv om jeg er delvis skyld i det selv. Jeg sier jo ikke ifra. Jeg liker ikke å være den som ikke lar ham å gå ut med venner og å ha det gøy. Det hadde vært lettere hvis han spurte meg om det var greit først, men når først avtalen er gjort har jeg ikke særlig lyst til at han skal ringe tilbake og avlyse fordi "kona nekter" :sukk:

Skjønner hva du mener.

Tror det er en tynn linje for utenforstående mellom og si ifra, og å bli hun derre sure kjærringa som aldri vil at gubben skal ha det morro.

Også vil man jo at han skal få ut og ha det gøy og, men man glemmer på en måte at det går da utover en selv.

Jeg holdt på og kvele min egen mann forrige uke.

Han har jo en 100% jobb og kjører taxi på nattetid annenhver helg.

Så -i mine øyne- frihelgene hans er hellige!

Derfor ble jeg lite imponert da jeg hørte han spørre noen kamerater om de vil være med på konsert fredag 19. nov med bandet Ingenting (vi er fans begge to) "også tar vi noen øl og har det kult"

HALLO!!! Hva med meg?

Hva med og tenke at det går ann og skaffe barnevakt også kan vi gå begge to???

:slåss:

Og der kom det litt frustrasjon ut, ja....

Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for støtten jenter :klemmer: Jeg har vært litt fraværende i det siste, men det går bedre nå. Vi har fått pratet sammen, og er begge enige om at vi ikke vil ha det slik. Og jeg ser jo at det ikke er så mye "fest og moro" egentlig. De fleste kvelder han er ute har det enten vært jobbrelatert, eller gamle venner som han ikke har sett på lenge. Men de neste uken skal jeg få vært mye sosial og borte, i tillegg til at vi planlegger en kino-date og at vi reiser bort sammen i romjulen.

Har klart å bli forkjølet, så holder meg inne om dagen. Bortsett fra til og fra barnehagen hvor jeg har begynt å bære begge barna :rødme:

Idag har jeg laget liste over julegaver og slikt. Pleier å være tidligere ute med slikt, men har ikke helt hatt overskudd i år. I år blir nok et sånt teit år hvor vi må dra hit og dit for å blidgjøre alt av familie. Til neste år nekter vi å reise noe som helst sted, og alle som vil feire med oss får komme hit! På julaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19:20 og begge barna er i seng :dåne: Er jo ikke alltid det varer, men nyter stillheten akkurat nå.

Det har vært en god dag idag. Begynte med en ganske lang og lat morgen med mann, barn og Brio-tog. Plutteline er blit veldig flink til å åle seg fremover, og hadde veldig lyst på det fargerike toget, til storebrors frustrasjon. Han kom stadigvekk med pekefingeren og forklarte henne at det var hans tog og ikke hennes :ler:

Var innom julemarked hos Husfliden. Var kaldt ute, og veldig mye mennesker inne, så vi ble ikke så lenge. Men vi fikk hver vår julegave av barnas oldemor, så da fikk ihvertfall hun mye ut av turen.

Barna sov en liten stund når vi kom hjem, så da hadde jeg faktisk overskudd nok til å lese litt pensum. har vært et par uker siden sist, men med eksamen i januar begynner det å haste lit...

På kvelden laget vi god middag, og så badet begge barna. Fikk til og med til å skylle håret til Plutten, selv om det var mye skriking. Neste gang kanskje jeg får ha i shampoo også :sukk:

Nå er som sagt begge barna lagt. Jeg burde gå og rydde kjøkkenet. Det ser alltid så bomba ut der etter at jeg har laget mat :sjenert: Men har mer lyst til å sette meg i gyngestolen og strikke og se på snøen som daler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutten sto opp en gang, men ellers har jeg ikke hørt noe til barna. har ryddet kjøkken, satt på og hengt opp en klesvask og strikket masse. Nå er det et par tøfler i vaskemaskinen til toving, og når den er ferdig skal jeg legge meg.

Prøver å skrive juleønskelister for familien. Det er utrolig vanskelig i år, for vi har det meste vi trenger. Plutten har jeg en del på, men ellers er det en kaffekanne til mannen, slalomutstyr til meg og en badeand til Plutteline. Man skal jo ha litt i forskjellige prisklasser har jeg hørt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ender liksom opp med de samme ønskene hvert år; Noe fra Rosendahl, gavekort, kokebok....

Juletradisjoner vet du.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også skrive ønsker for oss og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal skrive opp. Det er vanskelig.

Ha en fin søndag forresten. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokebøker er nok det siste jeg ønsker meg. Jeg er veldig glad i å lage mat, så da synes folk at det er en fin gave, men jeg har allerede skapet fullt. Til bryllupet vårt tror jeg at vi fikk 8 stk :dåne: Hun ene hadde gitt oss et sett med kokebøker, og skrevet samme hilsen i alle bøkene, så vi ikke fikk byttet dem.

Nå har jeg og Plutten begynt på julebaksten :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER når folk skriver hilsner i bøker som blir gitt bort, tenk om vedkommende har den boken allerede eller ikke liker den sjangeren. :dåne: Da får man jo ikke byttet den. Jeg skriver derfor ALDRI hilsner i bøker jeg gir bort, for jeg vet at man kanskje ønsker å bytte om den ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER når folk skriver hilsner i bøker som blir gitt bort, tenk om vedkommende har den boken allerede eller ikke liker den sjangeren. :dåne: Da får man jo ikke byttet den. Jeg skriver derfor ALDRI hilsner i bøker jeg gir bort, for jeg vet at man kanskje ønsker å bytte om den ikke passer.

Det var godt å høre. Man skal være rimelig sikker på at personen ønsker seg akkurat den boken, ikke har den fra før av og at ingen andre gir den samme boken før man skriver i den. Og selv da er det mye bedre å legge inn et lite kort eller bokmerke med hilsenen på.

Ligger på sofaen utmattet etter besøk. Noen venner har en datter som er like gammel som Plutten, bare mye mer aktiv. Hun hadde mast masse om å komme hit, så da kom de innom på impulstur. De er veldig forskjellige, men leker godt sammen. Hun drar opp Plutten, mens han roer henne, og så møtes de et sted på midten. Vi lot dem leke for seg selv og gjøre opp alle konflikter helt selv. Var godt å se at Plutten turte å ta igjen etterhvert når han innså at det ikke nyttet å komme og sutre til meg lengre. Men som det så ut her etterpå! De hadde dratt frem nesten hver eneste leke og strødd dem fra ene enden av huset til andre. Så nå har vi brukt en time på å rydde og støvsuge og ting ser veldig bra ut igjen. Var mye ting som bare ble stappet inn i skuffer og skap, så skal se om jeg tar en hylle eller to og rydder skikkelig etterhvert.

Så mye for rolig og avslappende søndag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet på en tidelig kveld i dag. Skal på jobbintervju imorgen, og trenger derfor å få vasket håret først. Tenkte jeg bare skulle vente til jeg var helt sikker på at begge barna sov. Det er jeg glad for! Plutselig hørte jeg gråt fra barnerommet. Plutten hadde kastet opp over hele seg :( Så da var det bare å vaske gutt, skifte sengetøy og sette på en klesvask. Er det feil av en å tenke at man har lyst til å ta på seg gummehandsker før man tar på sitt eget barn? Ja, ja. Fikk nå vasket og ordnet opp, og Plutten er tilbake i sengen sin. Han ville ikke legge seg ned, så jeg lot ham sitte. Får gå inn og se til ham senere. Men nå trenger jeg virkelig den dusjen! Og for de som måtte lure, halvfordøyd banan lukter ikke godt.

Skal som sagt på jobbintervju imorgen! Er ganske spent. Er litt usikker på om stillingen egentlig krever noen som er litt mer erfaren enn meg, men det finner jeg vel ut av imorgen *krysser fingre og tær*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er galt å ønske å bruke gummihansker når man skal vaske opp spy, selvom det er ens eget barn. Jeg derimot klarer ikke å håndtere sånt i det hele tatt, så jeg snur meg bort om jeg er den som ser det først. Blir nemlig dårlig av sånt, og ender opp med å spy selv. Og halvfordøyd banan lukter helt jævlig. :spy: Håper du får tatt deg den dusjen nå.

Og lykke til i morgen!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her fortsatt. Har sendt melding til mannen om at han må skyndte seg hjem (dro for å levere noen greier til en kamerat etter at barna var lagt). Plutten har kastet opp to ganger til, så nå er vi straks tomme for rent sengetøy og rene pysjer :sukk: Har satt frem en bøtte til ham, men har ikke egentlig noe håp om at han skal klare å bruke den. Må gå og vaske badet nå, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen kom hjem, jeg fikk dusjet, og Plutten sovnet. Vi fikk lagt oss rundt midnatt. Plutteline har vært snill inatt, så jeg er ganske uthvilt, men skulle gjerne vært kvitt forkjølelsen før intervjuet! Jeg har skikkelig vondt i halsen og hoster og harker :(

Plutten kastet opp i morges også, så holder ham hjemme. Barnehagen sier han bør være hjemme i to dager, så får se hva vi gjør imorgen. Skal på intervju da også, selv om jeg ikke er like gira for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på intervjuet i dag! Og håper virkelig formen til Plutten blir bedre i dag. Omgangssyken kommer og tar de fleste nå, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervjuet igår gikk veldig bra, føler jeg. Ihvertfall frem til vi kom inn på lønn og han sa at så mye jeg ba om hadde han ikke råd til. Men jobben hadde vært veldig fin å ha på CVen, så jeg kan akseptere å gå litt ned i lønn (men ikke mye). Men da må han først bestemme seg for å satse på meg. Han skulle intervjue 4 andre, så hører jeg noe iløpet av uken.

Om en times tid skal jeg på nytt intervju. Sitter her i morgenkåpe og bustete hår og prøve å få i meg en kopp te. Plutteline sov utrolig dårlig i natt. Hadde vi hatt et eget soverom til henne hadde hun flyttet ut for lengst. Men nå må vi nok snart uansett, for vuggen begynner å bli for liten.

Plutten var litt slapp og varm igår, men ellers mye bedre. Holder ham hjemme idag også, men regner med at han kan være i barnehagen imorgen. Nå går det greit å holde ham hjemme et par ekstra dager, men når vi begge jobber blir det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vært en hektisk, men fin dag. Etter å ha levert i barnehagen så dro jeg til tannlegen. Nå tror jeg at jeg er ferdig med det verste. Neste time er om tre uker, og da skal han ta de mindre hullene. Så skal han undersøke om jeg må rotfylle noe mer, og kanskje trekke en visdomstann til, men jeg krysser fingrene for at jeg slipper!

Så dro jeg og mamma og shoppet julegaver, før vi spiste lunch ute. Mannen og jeg dro for å se på et hus vi lurer på å kjøpe, før vi skyntet oss til barnehagen, og var ikke de siste som hentet!

Etter middag dro vi tilbake til Storsenteret. Pappa hadde fått et tilbud om 25% rabatt på XXL idag. Så nå har jeg nye slalomstøvler og hjelm, mens mannen endelig har fått våpenskap. Han var ikke akkurat den eneste som hadde fått tilbudet, og i tillegg åpnet Lefdals idag, med mange tilbud. Barna oppførte seg helt eksemplarisk, til tross for at vi måtte parkere langt unna, det var varmt, mange mennesker, og etter leggetiden deres.

Plutteline er blitt så stor i det siste! Hun krabber ikke ordentlig enda, men har god fart på ålingen sin, og er veldig målbevisst. Da vi var ute satte jeg henne i barnestol for første gang, og hun satt helt fint, og koste seg masse mens vi spiste. Prøvde å sette sammen Trip-trappen da vi kom hjem, men jeg finner ikke skruene :sukk: Fant også ut at hun var blitt for stor til vognbaggen, så fra imorgen regner jeg med at hun sitter i sportsvogn. Og vuggen er også ganske liten. Hun får både ben og armer over kanten (ikke samtidig, heldigvis), så hun burde over i sprinkelseng nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...