Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjemme igjen fra hyttetur! Vi kom oss avgårde relativt tidelig på fredag, men uten halvparten av tingene. Glemte blandt annet halvparten av maten (men denne gangen i kjøleskapet, i fjor glemte vi den igjen på kjøkkenbenken :sjenert: ). Stellebaggen sto igjen i gangen, og holdt døren åpen :murvegg: Det regnet og var mye trafikk, og barna ville ikke sove, men satt heller og sutret hele veien ned :sukk: Og da vi kom frem hadde vi noen paniske minutter der vi trodde at vi også hadde glemt igjen melkepulver til plutteline (Vi fant den, men vi hadde glemt te og sjokolade!)

Etter dette ble helgen bare bedre! Vi har gått lange turer (fant fire sopp!) og lekt i sandkassen. Vi fikk til god mat med det vi hadde med oss. Mannen lekte med den nye motorsagen sin, og tok ned flere trær enn han pleide å ta iløpet av hele sommeren. Jeg fikk strikket og lest en god del. Strikket en lue, en vott og en tøffel (er jo kjedelig å strikke samme ting to ganger :fnise: ), og ellers sov jeg masse (la meg like etter barna, så det ble ikke noen lange, romantiske kvelder foran peisen :sukk: ).

På mandag tittet endelig solen frem, men da skulle vi jo rydde og dra hjem. Gutteplutten var flink! Først løp han rundt og rettet på alle teppene, og etterpå tok han alle lekene oppi sekken. Så ville han ut og rydde opp sandkassen. Da vi kom hjem pakket han ut også :rødme: Jeg har ikke sjekket hvor alle klærne havnet, men jeg tror de ligger i ca riktig skuff! Jeg har den best gutten i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at her har jeg falt HELT totalt av lasset for flere måneder siden... :sjenert: Unnskyld.

Velkommen tilbake :) Det har ikke skjedd så mye her. Går mest i babysnakk om dagen. Men nå begynner hun å bli såpass stor at jeg kanskje kommer meg ut av huset og får gjort litt mer spennende ting etterhvert.

Imorgen skal vi ha ordentlig barnevakt for første gang (mer enn bare en trilletur mens jeg er hos legen). Vi skal på foreldremøte, så da kommer foreldrene mine hit og skal legge begge barna. Er spent på hvordan det går. Håper det går bra, for har et par ting jeg gjerne skulle hatt barnevakt for i tiden som kommer. Halloweenfest og whiskyfestival blandt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine satt barnevakt igår, og det gikk veldig bra. Vi kom hjem kl 21, og alt var bare stille og fredelig. Så nå kanskje jeg kan be dem om å sitte barnevakt flere ganger. Men de hadde visst vært veldig glad for å være to stykker.

Vi var på vårt første foreldremøte. Fikk bare et enda bedre inntrykk av barnehagen. De fokuserer mest sosial kompetanse, og gutten vår trenger en del av det akkurat nå. Det betyr at de nedprioriterer "skolelæring", men det kan jo komme etterhvert. Jeg klarte visst å melde meg frivillig som økonomiansvarlig :sjenert:

Også møtte vi på en som visstnok vokste opp i samme gate som meg da jeg var liten, men de flyttet da jeg var 3 år. Skjønner ikke at folk kan kjenne meg igjen etter så mange år. Ser jeg virkelig fortsatt lik ut som den gangen? Nå har vi ihvertfall jevngamle barn (hennes to er akkurat to mnd eldre enn mine to, og av samme kjønn), så tenkte jeg kunne prøve å invitere dem en dag. Er jo alltids fint å bli kjent med de andre mødrene i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge barna er lagt, og mannen er og spiser middag med noen venner. Hva skal jeg bruke resten av kvelden på? Strikke? Lese? Meningsløse nettspill? Rydde?

I dag kom et brev fra NAV om at vi pr september 2009 ikke lenger har rett på kontantstøtte da vi nå har fast barnehageplass. Bedre sent enn aldri :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningsløse nettspill er veldig gøy da :sjenert: Jeg har en "ekstra" facebookkonto som jeg bruker bare til spill...

Har hørt det skal være ganske mange spill på Facebook og vurdert å åpne en konto bare av den grunn. Men jeg burde bruke mindre tid foran PCen, ikke mindre.

Prøvde å sitte foran TVen og strikke litt, men det er jo ingenting morsomt på TV om dagen, og jeg er for lat til å sette opp DVD-spilleren :sukk: Kanskje jeg skulle prøve å sy litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært og trent igjen idag. Flinke meg! Etterpå hadde jeg lunch med mamma, som ble med og hentet i barnehagen. Plutten ville gjerne bli med henne hjem, så da fikk han det. Mannen og jeg har dermed vært og gått lang tur sammen, før vi lagde en fin middag. Vi begynte å se en film, men nå er mannen dratt ut med pysj og smokk til guttungen, for han vil sove over der borte. Veldig koselig at han vil det, og han lærer masse engelsk i tillegg. Håper bare ikke at han ombestemmer seg og vil hjem midt på natten.

Gleder meg til å tilbringe resten av kvelden med mann, vin og film :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene!

Takk. Føler meg veldig flink. Har trent to ganger i uken i tre uker nå. Håper jeg klarer å fortsette slik. Det er jo ikke mye jeg gjør i forhold til noen, men med tanke på at jeg aldri har trent før synes jeg det er en god start :Nikke:

I dag har vært en fantastisk dag. Plutteline våknet for mat kl 6, og så lå vi og døste frem til rundt kl 9. Etter en lang lat morgen ryddet vi huset, og så gikk vi lang tur og shoppet. Skulle bare ha et par småting, men så ble det en del store ting også :flau:

Kl 15 kom plutten hjem. Han hadde hatt det aller tiders! Hadde fått sove i sengen til mormor og morfar, spist masse godt og lekt både inne og ute. Han var egentlig ikke klar for å komme hjem, men da var det slutt på bleier. Jeg pratet med ham på telefon to ganger og spurte om han ville komme hjem, men det ville han ikke. Var både rart og koselig å prate med ham på telefon :rødme:

Nå har vi spist en god middag, og mann og barn ser på barne-TV. Om en liten stund skal barna bade og legge seg, og så skal vi voksne kose oss resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutteline spiste en stoooor middag og sovnet fra hele badet sitt, så da badet jeg og Plutten sammen. Etter at han var ferdig skrudde jeg opp temperaturen og slappet av med litt deilig alenetid :biggrin: Tilbragte resten av kvelden i morgenkåpe mens vi så film, leste og strikket.

Plutteline våknet idag kl 7, men Plutten har vi ikke sett noe til enda. Han sto ikke opp en eneste gang igår heller, så da tror jeg han var rimelig sliten. Plutteline kaver rundt på teppet sitt, mens jeg nyter en kopp med te. Hun er blitt veldig flink til å bevege på seg, og får stort sett tak i de lekene hun vil ha nå.

I går prøvde vi grøt for første gang. Det var ingen stor hitt. Hun smattet litt på skjeen, og det var det. Hun begynte ihvertfall ikke å gråte. Jeg lagde den veldig flytende, så tenkte å prøve igjen idag med litt mer konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi slitt ut Plutten! Etter å ha stått opp sent dro vi ut for å se på et hus vi lurte på om vi hadde lyst på. Fant ganske fort ut at vi ikke hadde det. Det var veldig nærme perfekt, men det støyet utrolig fra motorveien. Så dro vi ned til Drammen for å være på Lekeland, sammen med et annet vennepar av oss. Vi har en veldig forsiktig 2-åring, og de har en svært aktiv en, men de to leker veldig bra sammen, og møtes et sted på midten. Lekeland er utrolig stort, og barna koste seg masse. Koste meg jeg også, da guttungen satte seg fast øverst i en av de store lekeapparatene og jeg måtte opp og redde ham. Det var GØY! Masse hopp og sprett, og en stooooor sklie på slutten :biggrin: Etter nesten 2,5 time med dette dro vi hjem med til dem og spiste pizza og barna lekte videre. Plutteline forholdt seg rolig gjennom hele turen. Hun er en tøff liten dame.

Vi har lenge pratet om å arve huset til svigermormor. Nå har hun fått plass på eldrehjem, og har tenkt til å flytte ut iløpet av høsten. Vi fikk en takstmann til å se på huset og gi oss en takst som vi kunne bruke i arveoppgjøret, trodde vi. Svigermor var tydeligvis ikke enig, for hun har fått en annen takstmann til å gi en mye høyere takst, en advokat til å skrive opp dokumenter, og venter nå på at vi skal kjøpe huset fra henne. Huset er ikke vår drømmebolig, men vi kunne tenke oss å bo der av sentimentale grunner. Men vi har ikke råd til å først kjøpe det og så pusse opp, særlig ikke når vi kan kjøpe hus som ligger mye tettere opp mot drømmen vår. Mannen har dratt for å fortelle dette til mormoren sin, og jeg misunner ham ikke. Hun er en utrolig flott dame, og det siste vi vil er å skuffe henne :( Håper hun tar det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hun burde ikke bli sååå skuffet, når hun selv ikke stoler på dere og får en annen til å sette høyere takst... Om man ønsker at familie skal overta, så må man nesten finne seg i en lavere pris enn på det åpne marked, sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun burde ikke bli sååå skuffet, når hun selv ikke stoler på dere og får en annen til å sette høyere takst... Om man ønsker at familie skal overta, så må man nesten finne seg i en lavere pris enn på det åpne marked, sånn er det bare!

Vi er ikke redd for hva svigermor kommer til å synes, men hva mormor kommer til å tenke. Hun er jo forståelig nok veldig stolt av huset de bygget den gangen, og var veldig glad for at vi skulle ta over og at hun slapp å selge. Tenkte jeg skulle sitte oppe og vente på mannen, men det begynner å bli veldig sent. Jeg skal opp og amme om noen timer.

Men jeg har fått skrevet skoleoppgave, ryddet i papirer, vasket bad og strikket. Sjeldent jeg er så effektiv om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg IKKE lyst til å trene. Klagde masse i går kveld og i morges, men endte opp med å dra. Tenkte jeg skulle bare løfte et par vekter og så gi meg med det, men når jeg først var der var det faktisk ganske greit. Lurer på om jeg skal sette meg opp noen mål, slik at jeg har noe å jobbe mot, men vet ikke helt hva det skulle være. Noen forslag?

Men jeg er fortsatt slapp og giddalaus. Lurer på hva jeg skal bruke resten av dagen på? Har mest lyst til å sove eller spise sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelige greier med huset. Hva syntes svigermormor da? Den første tanken som slo meg, var at svigermor vel var litt tidlig ute med å jobbe med arven "sin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...