Kara W Skrevet 12. september 2010 Forfatter #1181 Del Skrevet 12. september 2010 Etter flere netter hvor jeg har måttet opp hver time, har jeg endelig fått sove ut. Guttungen sov hele natten uten å stå opp en eneste gang. Jenten sov først fra 20-3:30, og så vekket hun meg kl 6, 7 og 8:30 da vi sto opp. Deilig! Igår var vi først på besøk hos naboen som hadde barnebarnet på besøk. De to guttene lekte masse, mens vi voksne satt og skravlet. De er veldig koselig, og vi trives godt sammen, selv om vi er like gamle som barna deres. Etterpå var det vi som hadde middagsbesøk, med en gutt på 1,5. De lekte også sammen, men dessverre ble plutten vår så sliten at vi måtte legge ham midt i middagen. Etter at besøket hadde gått hadde vi litt kjærestetid sammen. I dag har mann og gutt forsvunnet ut for å leke. Plutteline har nettopp sovnet, så jeg har litt alenetid. Tror jeg skal bruke dagen på å rydde barnetøy. Begge trenger egentlig en størrelse større klær, men jeg må rydde plass før jeg kan ta det frem. Forhåpentligvis blir det litt tid til håndarbeid også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. september 2010 Forfatter #1182 Del Skrevet 13. september 2010 Idag er veslejenten 4 måneder! Tenk at det har gått så fort. Hun har vært ordentlig utilpass idag, og jeg tror hun har vondt i magen. Nå sitter hun i sjalet på magen min med smokk i munnen og virker ganske fornøyd. Skal straks gå ut og ta et par ærender før jeg henter lillegutt i barnehagen. Hadde planlagt å ta vogn, men ser ut til at det blir sjalet istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. september 2010 Forfatter #1183 Del Skrevet 13. september 2010 Veslejenta holdt seg i sjalet det meste av dagen. I tillegg til vondt i magen hadde hun veldig rød stump. Har byttet bleie ofte, og smurt masse uten at det så ut til å hjelpe. Har matet mest med flaske, for hun virket mest fornøyd med det. Men sovnet ved puppen, og det er alltid like herlig :rødme: Håper hun er på bedre humør imorgen, for da skal jeg begynne å trene! Både gruer og gleder meg. Jeg har aldri trent før, så synes dette er veldig skummelt, samtidig som jeg gleder meg til endelig å få begynt. Blir veldig skuffet hvis jeg får timen ødelagt av en baby som savner mammaen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. september 2010 #1184 Del Skrevet 14. september 2010 Lykke til på treningen i dag. Jeg skal også trene og håper at vesla klarer seg i barnepassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 14. september 2010 Forfatter #1185 Del Skrevet 14. september 2010 Da har jeg vært på treningsstudio for første gang! Det gikk faktisk veldig bra Han viste meg en del øvelser, både på maskin, men mest med frivekter. Jeg var flink og sa ifra når jeg trengte tyngre vekter også. Om en uke skal jeg tilbake og da skal vi prate mer kondisjonstrening og sette opp et program. Må jo prøve å få inn en treningsøkt før det, kanskje en saltime. Jeg var ganske sliten da jeg gikk derfra, men føler meg helt fin nå, så klarer nok enda mer enn det jeg gjorde (var jo mye prating, da) Jeg tror det gikk greit i barnepassen. Jeg så at hun hadde grått, men hun var fornøyd da jeg kom. Problemet er at de ikke mater barna der, så jeg kan ikke være borte i mer enn en time. Neste gang tror jeg at jeg skal gi flaske før jeg trener, så kanskje hun holder ut litt lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 14. september 2010 Forfatter #1186 Del Skrevet 14. september 2010 Jeg har en liten baby som spreller på ryggen min :rødme: (må øve litt mer før jeg får det til ordentlig, men jeg klarte det ihvertfall) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. september 2010 #1187 Del Skrevet 14. september 2010 Er det ikke herlig å kjenne når du har fått til å knyte på rygg og barnet er fornøyd. Skal du ha med bæretøy på torsdag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. september 2010 Forfatter #1188 Del Skrevet 15. september 2010 Er det ikke herlig å kjenne når du har fått til å knyte på rygg og barnet er fornøyd. Skal du ha med bæretøy på torsdag?? Kommer nok til å bruke vognen, men jeg har alltid et bæretøy liggende under vognen. Skal vi møtes på stasjonen? Følte meg helt fin etter treningen igår, men våknet i natt av at jeg var helt sinnsykt støl i lårene! Idag kjenner jeg det godt i både lår og overarmer. Skal huske på å tøye ut fra nå av! Jeg har endelig fått tatt med meg overlockmaskinen til reperasjon. Og hva var det som var galt? Jo, jeg hadde ikke satt i nålen riktig Damen var heldigvis veldig hyggelig, og tok ingenting for å se over maskinen (den var kjøpt i den butikken, selv om det var et par år siden). Så nå kan jeg fortsette på syprosjektene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 15. september 2010 #1189 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg kan sende deg en sms når jeg er på vei til Sandvika. Har tenkt meg innom Nøstebarn og kjøpe dress til Vesla først nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 16. september 2010 #1190 Del Skrevet 16. september 2010 Takk for i dag, det var veldig hyggelig å se deg igjen. Har sittet og sett litt på turen til Wøyen gård, og har planer om å være med på den ja. Men i stedenfor å gå tilbake til Sandvika så stikker jeg til svigers tenker jeg - de bor jo på Kolsås så greit å gå den veien når turen er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 17. september 2010 Forfatter #1191 Del Skrevet 17. september 2010 Idag sto jeg opp 6:45, og tenkte at nå skulle jeg få gjort masse! Men først brukte gutten 45 min på spise frokost. Dernest ville han helst gå selv til barnehagen. Halvveis dit oppdaget jeg at vi hadde glemt regntøyet, så da gikk vi hjem igjen, og så hele veien tilbake. Er kjempe stolt av gutten som gikk så langt, men der forsvant det en time til. Jeg rakk hjem akkurat i det jeg hadde tenkt til å gå ut og trene. Men først måtte babyen ha mat og bleieskift. Løp til treningssenteret og rakk akkurat timen. Handlet litt på veien hjem, og vips var kl 13 og ikke oe husarbeid var gjort. Men jeg har trent to ganger denne uken! Tok en enkel sykkeltime (30 min), og det gikk egentlig veldig greit. Tror jeg er i bedre form enn jeg innbiller meg. Mulig jeg tar denne nybegynnertimen 1 eller to ganger til, men så er det over på de vanlige timene. Etter å ha hentet i barnehagen tok jeg med meg barna på besøk til bestevenninnen min. Er alltid koselig å se barna leke sammen. Noen tenker jeg at gutten min ligger litt etter fordi han er så stille og forsiktig, men når jeg får sett ham sammen med andre barn på tomannshånd ser jeg at han er kommet lengre på noen ting, og kortere på andre, så han er nok helt normal. Mannen har stukket av med laptopen min og spiller rollespill i stuen, så tenker jeg rydder litt i sysakene mine, før jeg setter meg ned og strikker resten av kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 17. september 2010 #1192 Del Skrevet 17. september 2010 Flink du er som har trent 3...ganger denne uken, jeg sier tre med tanke på turen vi gikk i går også. Så sånn er det med den saken. Her har jeg brukt kvelden til å strikke jeg også. Ha en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 17. september 2010 Forfatter #1193 Del Skrevet 17. september 2010 Ja, den lange turen kan vel kanskje regnes som trening, selv om jeg ikke ble svett og andpusten Gleder meg til å gå flere slike turer. Så ikke bare trener vi "sammen", nå strikker vi "sammen også Har sittet her i to timer nå, og har ferdig en barnevott! Har aldri blitt ferdig med noe så fort før. Dette var jo gøy Men nå skal jeg straks legge meg, så tar den andre imorgen. Da går det nok enda fortere, for jeg knotet en del for å skjønne mønsteret. Sender du meg forresten link til mønsteret til luen til vesla? Har noe silkealpakka som jeg tror kan bli bra å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 17. september 2010 #1194 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Her er lue oppskriften Endret 17. september 2010 av Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. september 2010 #1195 Del Skrevet 20. september 2010 Fin bilde du har fått deg. Er det bilde av småttingene dine? Flink du er som har begynt og trene forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 20. september 2010 Forfatter #1196 Del Skrevet 20. september 2010 Her er lue oppskriften Tusen takk. Jeg fant mange luer når jeg lette i esken med barnetøy, men det hindrer meg jo ikke fra å strikke en til. Begynte på luen igår! Fin bilde du har fått deg. Er det bilde av småttingene dine? Flink du er som har begynt og trene forresten! Det er mine småttinger, ja Den forrige jeg hadde var jo bare av gutten, og det var tatt på sykehuset da han ble født, så syntes det var på tide å oppdatere seg. Føler meg flink som trener. Imorgen skal vi sette opp program, så da begynner det på ordentlig _________________________________ Helgen har vært kjempefin, men gikk som vanlig alt for fort. På lørdag besøkte vi svigermormor som er kommet hjem etter hofteoperasjon. Hun har det veldig bra, men er som vanlig utålmodig etter å komme tilbake til det aktive livet sitt. Damen er 82 og har en langt fullere kalender enn meg og mannen tilsammen. Blir helt utslitt av bare å høre på alt hun skal Søndag var planen å dra på bokfestivalen med Bokalven, men tenkte å ta en liten skogstur med barna først. Det var veldig koselig i skogen, og jeg ble positivt overasket over hvor mange barnefamilier vi møtte. Turen ble lengre enn planlagt, og siden jeg hadde glemt mobilen måtte jeg hjem før jeg kunne treffe Bokalven. Dessverre var det veldig mye trafikk, så vi var ikke hjemme før over 18. Kvelden ble da brukt på se ferdig en film og å strikke. Det ble ikke gjort en fnugg av husarbeid hele helgen, så det er da planen idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. september 2010 Forfatter #1197 Del Skrevet 21. september 2010 Nå har jeg vært og trent igjen. Flinke meg Fikk satt opp program, men var ikke så veldig imponert over treneren. Kommer nok til å ta noen saltimer, og så heller sette opp et eget program etterhvert, evt. få hjelp av en annen trener. Jeg er bare hjemom med treningsbaggen før vi skal ut på babykino. Da kommer jeg til å bruke sjalet, så slipper jeg å styre med vogn, tenker jeg. Filmen høres ikke spesielt spennende ut, men jeg blir med mest for det sosiale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 21. september 2010 #1198 Del Skrevet 21. september 2010 Hvilken film er det dere så og hvor gikk dere?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 22. september 2010 Forfatter #1199 Del Skrevet 22. september 2010 Vi så Letters to Juliet på Sandvika kino. Den var absolutt ikke så ille som fryktet. Det sto at det var en romantisk komedie, og det er sjanger jeg vanligvis hater. Heldigvis viste det seg å ikke være en komedie, bare en søt film. Utrolig forutsigbar (jeg skjønte hele handlingen utifra den lille blurben på hjemmesiden), men veldig søt. Og det gikk helt fint ann å følge med på filmen, selv med masse babyer. Ikveld får vi besøk, og huset ser helt bomba ut. Jeg har NULL lyst til å rydde Det er første gangen de kommer hit, så da blir det jo full omvisning, så det nytter ikke en gang å gjemme alt rotet bak lukkete dører. Og plutteline er sutrete og vil ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 23. september 2010 Forfatter #1200 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) I dag går alt galt Plutteline har vært urolig og sovet lite i hele natt, frem til kl 6, hvor hun ville stå opp. Hun brukte det meste av morgenen på å gråte, mens guttungen suttret. Ingen av dem roet før vi var kommet til barnehagen (da hadde plutten allerede rukket å dette ned trappen, og holdt på å rive med seg lillesøsteren sin). Mannen fant så ut at jeg måtte levere motorsagen til reperasjon, for den skal vi ha med oss på hytte imorgen (og alle steder bruker en uke på reperasjoner). Finner frem til stedet, men finner ingen parkeringsplass. Mens jeg virrer rundt kommer det noen ut av butikken, så jeg tar hans plass. Viste seg å være den ansatte, som hadde satt opp et "straks tilbake"-skilt Det var heldigvis ikke en lang straks. På tilbakeveien tenkte jeg at jeg skulle se om jeg fant en lettere vei. Det gjorde jeg ikke Virret rundt inni et boligområde i 15 min før jeg fant veien ut igjen. Etterhvert fant jeg også E18, i det jeg kjører over, men ingen skilt om hvordan man kommer seg på! 5 minutters virring til, og jeg kan sette meg i kø sammen med alle de andre. Kl 10 burde folk være på jobb, og ikke sitte i kø på motorveien Nå skriker den lille igjen Endret 23. september 2010 av Kara W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå