Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsener og gratulasjoner. Kom hjem fra sykehuset igår, og alt føles fortsatt veldig rart og surrealistisk. Det hjelper jo ikke akkurat med søvnmangel heller :fnise:

Men jenta er frisk og glad. Hittil har hun nesten ikke gjort annet enn å spise og sove. På dagtid sover hun i 4 timersintervaller, mens om natten skal hun ha mat hver time :regler: Men vi jobber med å snu det.

Storebror synes det er veldig stas med en baby i huset, selv om han blir frustrert når det ikke er plass til ham på fanget også når jeg ammer.

Selv er jeg ganske medtatt. Men det er kanskje ikke så rart når jeg presset ut en baby på 5 kg (!) for under fire døgn siden :dåne: Må minne meg selv på det når jeg føler at jeg ikke strekker til her hjemme. Jeg skriver mer om fødselen og alt rundt når jeg har fått litt mer energi i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem og det er ikke sånn at du skal klare alt den første tiden med en liten en. Det er derfor dere er to akkurat nå. Ta det med ro og bruk tida på å komme deg etter fødselen, og kos deg max med den lille jenta di. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nesten kjenne at formen bedrer seg time for time. Mannen tok med sønnen ut idag for å titte litt på tog og spise is, og jeg var veldig skuffet over at jeg ikke orket å være med. Nå som kvelden faller på kjenner jeg at jeg nok skal klare å gå en liten tur om et par dager allerede. Nå klarer jeg å være oppe det meste av dagen uten å måtte legge meg ned, selv om det fortsatt er slitsomt å stå lenge av gangen.

Nå har jeg nettopp vugget og sunget lille jenten i søvn :rødme: Det føles ganske stort, for det er første gangen hun har sovnet noe annet sted enn ved puppen! Og det er enda en av de tingene som viser at hun er annerledes enn broren sin. Han har aldri likt vuggeviser, begynte gjerne å gråte hvis jeg prøvde å synge for ham. Så nå må jeg sette meg ned å lære noen nye. Kan bare tre stykker, og kommer til å bli utrolig lei hvis de tre skal gå på repeat her i hjemmet :fnise:

Selv om det bare er to år siden sist jeg hadde en nyfødt i huset, så føles alt veldig nytt og fremmed. Jeg husker liksom alle rutiner vi hadde etablert, og hvordan ting var etter et par måneder, men veldig lite fra de første ukene. Men jeg finner vel ut av det etterhvert. Imorgen skal storebror i barnehagen igjen, og da får vi begge litt mer tid til å fokusere på lillesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på sykehuset for å ta blodprøve. Lille jenta var så flink atte! Gråt litt da hun ble stukket, men var ellers rolig. Etterpå dro vi innom butikken. Var litt rart å være ute, men deilig å bevege litt på seg også.

Da plutten kom hjem fra barnehagen gikk jeg ut i gangen for å få klem. Men han hadde andre ting på hjernen. "baby, baby, baby!" sa han og løp rett bort til vuggen. "Stå opp!" sa han og puttet armene ned i vuggen. Godt å se at han ikke er blitt sjalu enda ihvertfall :fnise: Han var også veldig fasinert når jeg ammet, og så litt ut som om han hadde lyst til å prøve selv. Jeg så bare en munn full av tenner, og sendte ham ut på kjøkkenet for å finne sin egen melkekopp!

Veslejenten vill ikke legge seg igår, og hylingen hennes vekket storebror :sukk: Men da alle endelig hadde roet seg fikk vi sove i 6 timer :bolledeig: Og sov hun i nye fire timer etter det! Da hun endelig våknet var hun skikkelig våken, og vi lå på gulvet og sprellet og koste oss lenge :rødme:

Nå har vi vært ute på vår første trilletur. Deilig med frisk luft og sol! Men jeg kjenner at jeg må bygge opp noen muskler igjen. Var ikke akkurat lange turen vi gikk, men jeg kjenner det godt i magemuskler og bekken. Nå har jeg lagt meg på sofaen med en is, og her blir jeg så lenge jeg kan (helt til noen våkner og er sultne igjen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutten er blitt to år :gratulerer:

Tideligere idag var vi på Riksen for å undersøk hjertet til lillesøster. Hun har en liten feil på hjertet, men det virker helt ufarlig, og de regner med at det vil gro av seg selv.

Om et par timer blir huset fyllt av familie. Kjenner at jeg gjerne skulle ha utsatt bursdagsfeiringen, men det var idag det passet for alle. Selv svigermor kommer innom. Så mannen fikk det hele ansvaret med å organisere. Han har bakt kake, men det blir ikke noe middagsservering. Folk får heller synes det er litt rart. Men til neste år regner jeg med at det blir en skikkelig dobbeltbursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til plutten!! :gave:

Håper den feilen retter seg av seg selv. :klemmer:

Endret av Nótt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bursdagsfeiringen igår ble en suksess! Jeg var jo ganske skeptisk, ettersom jeg ikke hadde orket å planlegge noen ting. Men alle kom, og jeg tror alle koste seg. Vi satte frem kake og fruktfat med masse fersk frukt, og god drikke til. Plutten koste seg med alle de flotte gavene han fikk og alle oppmerksomheten, mens lillejenta sov seg igjennom hele greia. Var veldig sliten da de siste gjestene dro, men også veldig fornøyd. Veslejenta våknet selvfølgelig i det jeg egentlig ville kravle til sengs, så da pakket jeg henne godt inn, og så satte vi oss ut på balkongen og pratet og nøt den varme kvelden. Utrolig deilig å bare være kjærester igjen en liten stund, og prate om alt mulig. Det er noe vi gjør alt for sjeldent!

Selv om jenten vår sov hele dagen igår, sov hun hele natten også, selv om hun våknet og ville ha mat ganske ofte. Plutten også sov lenge, og så har vi lekt sammen alle sammen på formiddagen. Han fikk både Brio-tog og Duplo som vi har bygget og lekt med, og velsejenten har vært våken og fulgt med på alt vi gjør. Hun er så stille og rolig av seg at det er en drøm :rødme:

Nå sover resten av familien min, så jeg nyter litt stille alenetid. Når de våkner er planen å gå ut og grille. Guttungen trenger å løpe fra seg litt, og jeg trenger å bevege litt på meg. Og familien trenger å bruke litt mer kvalitetstid sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har en kjempe god plan for dagen!

Utrolig viktig å få kvalitetstid sammen :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...