Kara W Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #841 Del Skrevet 15. februar 2010 Sitter og ser på barnevogner på nettet. Det er jo komplett umulig å finne ut hva man skal kjøpe! Vi vet nøyaktig hva vi ønsker oss, men det eneste butikkpersonalet bryr seg om et hvor mange hjul vi vil ha på vognen. Så da tenkte jeg at det kanskje var lettere å finne på nett, men da må man tydeligvis vite hvilket merke man ønsker seg. Argh! Bryr meg da filla om merke, vil bare ha en vogn som passer oss! Skriver opp kriteriene våre her, så har vi til neste gang vi skal ut og lete: * Blir minst mulig i sammenslått stilling (og lett å slå sammen!) * Lett å svinge * Mulighet til søskenbrett * Ikke veldig bred * Bag med bæreseler, gjerne som går over skulderen * Justerbart håndtak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #842 Del Skrevet 16. februar 2010 I natt var ingen god natt Våknet i tre-tiden, og det eneste jeg klarte å tenke på var alle de negative tingene rundt fødsel og barseltid. Hvor vondt riene gjør, hvor slitsom og utrolig vondt det var å presse ut babyen, hvor utslitt jeg var etterpå, alle barseltårene og våkenettene. Prøvde å komme på alle de koselige tingene også, men de var helt borte. Klarte ikke få frem et eneste koselig bilde av den lille bylten som lå fornøyd i armene mine. Selv ikke at mannen holdt rundt meg og strøk på meg hjalp, og det har alltid hjulpet før, uansett hvor trist og lei meg jeg har vært. Klarte til slutt å sovne i det mannen sto opp, men kjenner at den triste følelsen ikke har sluppet taket enda. Skal straks stå opp og dusje og så begynne å gjøre nyttige ting. Blir ihvertfall ikke glad av å bare ligge her og tenke Men skal passe på å slappe av masse også, ellers blir mannen sint på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 16. februar 2010 #843 Del Skrevet 16. februar 2010 Huffda det høres ikke ut som en god natt nei. Håper du føler deg bedre snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 16. februar 2010 #844 Del Skrevet 16. februar 2010 Uffa vennen Håper resten av dagen blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #845 Del Skrevet 16. februar 2010 Takk, jenter Prøvde å holde meg okkupter idag for å holde de dumme tankene borte, og det så ut til å virke, helt til det ringte fra vikarbyrået. Hun var tydelige skuffet og irritert over at jeg var blitt ytterligere sykemeldt, og prøvde å overtale meg til å komme tilbake på jobb iløpet av uken, til tross for sykemeldingen Ble ikke akkurat på bedre humør av det. Altså, jeg er mye friskere, og kunne sikkert klart å dra på jobb, men ikke så lenge de sier det på den måten. Har nettop pratet masse med mannen på telefon, og det har endelig hjulpet. Jeg visste jo at dette ikke var et spesielt bra sted å jobbe, noe jeg stadig får bekreftet. Men jeg tror jeg kan få en del igjen for å jobbe der alikevell, og har egentlig bestemt meg for å fortsette. Trengte bare ikke å få høre slikt idag. Over til noe helt annet: Hvorfor klarer ikke menn å treffe nedi doskålen? I et forsøk på å få gjort noe nyttig idag bestemte jeg meg for å vaske badene. Jeg er så sjeldent på gjestebadet, så der hadde jeg ikke set hvordan det så ut. Æsj, for et svineri. Tror mannen skal få lov til å vaske den. Det er tross alt hans venner. (OK, så var det ikke så ille. Har sett mye værre, men igjen så var det ikke et syn jeg trengte idag.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #846 Del Skrevet 16. februar 2010 Hva i all verden var det for slags teit vikarbyrådame? Du kan da ikke noe for at du er sykemeldt! Det er én ting hvis det er en person som er borte stadig vekk uten sykemelding, men når man har sykemelding?! Dustedame! Håper ikke du lar det gå inn på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. februar 2010 #847 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg holdt på å si typisk vikarbyrå, men det finnes jo bra vikarbyråer også. Konsentrer deg om å bli frisk du, du har sykmelding. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #848 Del Skrevet 18. februar 2010 Tenk, nå har også jeg sett på OL! Foreldrene mine kom på besøk igår og pappa følger med på slalom, så da ble vi sittende og se på damer som ramlet på alle mulige måter. Stakkars mannen klarte å brenne seg skikkelig da han skulle lage middag til oss, så ham måtte vi proppe full av paracet og is. Nå er det bare en time til jeg skal hente gutten vår, og jeg har nesten ikke gjort noen ting idag Burde planlegge noe til middag før vi drar, for mamma skal sitte barnevakt mens vi er en tur i banken for å diskutere nytt huslån (flytte det gamle, ikke ta opp nytt). På lørdag har broren min og samboeren hans termin, så jeg sitter spent og venter på melding om at jeg har blit tante. Broren min har fått tid til en operasjon den 25. så de håper at babyen enten kommer nå eller godt over tiden. I verste fall går han glipp av hele fødselen Han sa at han hadde hatt alvorsord med babyen og forklart at h*n skulle komme på lørdag mellom kl 12 og 21., så da får vi bare se om h*n har lært å høre på pappaen sin enda Mamma drar ihvertfall ned imorgen og blir der så lenge de har behov for henne. Føler meg litt egoistisk som håper at hun ikke blir der for lenge. Jeg kan få hjelp og barnevakt når jeg trenger det, så da må jo de få det når de trenger det også, men hun er jo min mamma og jeg liker å ha henne i nærheten! Gleder meg uansett til å reise ned og hilse på det lille nurket om et par uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #849 Del Skrevet 19. februar 2010 Hjelp for en familie jeg har! Broren min og samboeren venter altså barn, med termin imorgen. Sist jeg pratet med dem hadde de hverken vogn eller madrass til sengen, så jeg tenkte det var best å ringe og høre om det var noe de trengte å låne. Nei da, de hadde alt, trodde han. Begynte å spørre litt, og de hadde riktignok fått tak i madrass og alt de trengte til sengen, men vognen var fortsatt ikke kommet, og bilstolen hadde de ikke rukket å hente, og de hadde bestemt seg for stellebord, bare ikke kjøpt det enda, og kanskje de hadde litt lite klær, nå som han tenkte etter. Så jeg pakket sammen litt saker som de kunne få låne, så skulle foreldrene mine plukke det opp på veien. De kom seg endelig avgårde en time etter at vi hadde avtalt, og mens mamme kom inn for å hente babyutstyr fant pappa ut at han skulle i sportsbutikken og se om skiene hans var klare. Så nå måtte de hjem igjen med skiene, til tross for at jeg sa at de gjerne kunne sette dem igjen her. Ca 10 min senere ringer mamma og lurer på om jeg har sett vesken hennes! (Den sto på kjøkkenbenken min) Er det rart jeg aldri klarer å komme meg ut av huset i tide når dette er det jeg har vokst opp med? Er helt utslitt jeg, til tross for at det er de som løper rundt som hodeløse kyllinger. Får gå og roe meg med litt te og et påskeegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #850 Del Skrevet 20. februar 2010 Idag er jeg sliten og svimmel igjen Jeg som begynte å føle meg så mye bedre. Har ikke lyst til å dra på jobb igjen på mandag. Nå har jeg ryddet i sysakene mine og sortert igjennom alle mønsterdelene som har blitt stappet sammen. Jeg har ferdig mønster til tre skjørt, og så har jeg laget meg en liste over andre klær jeg vil lage når jeg vet hvilken størelse jeg kommer til å være til høsten. Tenker jeg lager noen mønster nå, og så kan jeg heller justere dem litt etterhvert hvis det trengs. Har alltid masse ideer til klær jeg vil sy, men det blir liksom aldri til at jeg faktisk lager noen av dem. Mannen sitter og leker med innstillingene på TVen. Han har koblet til PCen så han kan spille på storskjerm. Kommer en blanding av frustrerte og fornøyde lyder (Tenker at hvis jeg blir mye hjemme før babyen kommer så kommer jeg også til å sitte der og spille, for det er veldig gode stoler...) I kveld skal jeg i bursdag til en venninne. Gleder meg masse, men er redd for å bli helt utslitt. Blir nok uansett ikke sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #851 Del Skrevet 20. februar 2010 Kos deg i bursdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. februar 2010 #852 Del Skrevet 20. februar 2010 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #853 Del Skrevet 21. februar 2010 Kos deg i bursdag! God helg! Takk takk. På lørdag skulle vi bare ut og handle mat. Mannen foreslo Centra, og siden det er lenge siden vi har storhandlet gikk jeg med på det. Det ble ganske dyrt, men ikke mer enn forventet. Etterpå kom mannen på at vi aldri har prøvd SmartClub, så da dro vi innom dit også. Skulle bare titte litt. Og endte opp med å bruke to månedsbudsjetter på mat Hvordan er det mulig? Bilen var proppfull, og til tross for at vi har to store frysere var det bare så vidt vi fikk plass til alt. Men nå trenger vi ikke å handle mat igjen på leeeenge. Og vi kan kose oss godt i den tiden. Var helt utslitt da vi kom hjem, så endte opp med å dra ut mye senere enn planlagt, og kom dermed også hjem mye senere Men det var en koselig kveld. Idag har vi hatt besøk fra venner fra Hemsedal. Alltid koselig å se dem, men deilig at de ikke ble lenge, for jeg har hatt skikkelig vondt i hodet siden jeg sto opp I kveld kommer søsteren til mannen og skal bo her en uke mens hun har praksis. Vi hadde pratet om det, men jeg hadde bare ikke fått med meg at det skulle være denne uken. Så nå må vi finne ut hvor hun skal sove. Tideligere har vi tatt plutten inn til oss og gjort om rommet hans til gjesterom, men vet ikke om det frister å gjøre det i en hel uke. Ingen av oss sover like godt da. Ellers er jeg ikke blitt tante enda, men venter fortsatt i spenning. Håper alle andre har hatt en god helg og nyter det som er igjen av den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #854 Del Skrevet 21. februar 2010 Kos deg i bursdag! God helg! Takk takk. På lørdag skulle vi bare ut og handle mat. Mannen foreslo Centra, og siden det er lenge siden vi har storhandlet gikk jeg med på det. Det ble ganske dyrt, men ikke mer enn forventet. Etterpå kom mannen på at vi aldri har prøvd SmartClub, så da dro vi innom dit også. Skulle bare titte litt. Og endte opp med å bruke to månedsbudsjetter på mat Hvordan er det mulig? Bilen var proppfull, og til tross for at vi har to store frysere var det bare så vidt vi fikk plass til alt. Men nå trenger vi ikke å handle mat igjen på leeeenge. Og vi kan kose oss godt i den tiden. Var helt utslitt da vi kom hjem, så endte opp med å dra ut mye senere enn planlagt, og kom dermed også hjem mye senere Men det var en koselig kveld. Idag har vi hatt besøk fra venner fra Hemsedal. Alltid koselig å se dem, men deilig at de ikke ble lenge, for jeg har hatt skikkelig vondt i hodet siden jeg sto opp I kveld kommer søsteren til mannen og skal bo her en uke mens hun har praksis. Vi hadde pratet om det, men jeg hadde bare ikke fått med meg at det skulle være denne uken. Så nå må vi finne ut hvor hun skal sove. Tideligere har vi tatt plutten inn til oss og gjort om rommet hans til gjesterom, men vet ikke om det frister å gjøre det i en hel uke. Ingen av oss sover like godt da. Ellers er jeg ikke blitt tante enda, men venter fortsatt i spenning. Håper alle andre har hatt en god helg og nyter det som er igjen av den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #855 Del Skrevet 25. februar 2010 Nå sitter jeg i gyngestolen og nyter et stille øyeblikket med te og sjokolade. Dem har det vært alt for få av i det siste. Svigersøster er på besøk, og mens det selvfølgelig er veldig koselig, så er det jo et ekstra stressmoment i hverdagen. I tilegg får vi middagsbesøk om en liten stund, så jeg kan ikke bli sittende her alt for lenge. Men akkurat nå skal jeg bare nyyyyyyte stillheten, så får jeg heller prøve å oppdatere meg i dagbøker til helgen. Ellers kjenner jeg at sykemelding og en dag fri i uken var helt riktig. Er helt utslitt nå og er glad jeg slipper å dra på jobb imorgen. Plutten skal være hjemme sammen med meg, men forhåpentligvis får jeg slappet av en del også. På lørdag skal jeg på konsert, hvis jeg orker. Mulig at svigersøster blir med, hvis hun ikke har dratt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 25. februar 2010 #856 Del Skrevet 25. februar 2010 Veldig spent på hvordan det går med din bror og samboeren hans... Har minien kommet enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #857 Del Skrevet 26. februar 2010 Veldig spent på hvordan det går med din bror og samboeren hans... Har minien kommet enda? Fortsatt ingen baby. Men bror ble opperert igår og ligger fortsatt på sykehuset, så nå håper de at det går noen dager over. Skal ringe ham snart, men det hadde visst gått bra og de håper han ikke må ligge så alt for mange dagene. Tror også at han kan bli utskrevet, evt muligens flyttet, hvis fødselen skulle starte nå. Mamma sitter og leser om pusteøvelser i tilefelle hun må trå til som ledsager ved fødselen. Hun håper virkelig at de går godt og vell over tiden Nå har plutten lagt seg og jeg har litt tid til meg selv igjen. Det har vært en lang og slitsom dag. Plutten har vært litt suttrete i hele dag, og nå på kvelden fikk han feber og var dårlig i magen Både mannen og svigersøster er ute på byen, så jeg nyter å endelig være alene. Skal straks gå og finne noe middag til meg selv, og så skal jeg legge meg ned med en varmeflaske på ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 26. februar 2010 #858 Del Skrevet 26. februar 2010 Er han operert? Ike noe alvorlig, håper jeg? *engstelig* Jeg tenker i hvert fall både på ham og samboeren hans. Vet ikke om det er noen vits i å sende ham e-post? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #859 Del Skrevet 26. februar 2010 Ikke noe alvorlig, men han har ventet på operasjon en stund, og hvis han takket nei nå så ville han havnet bakerst i køen igjen. Har nettop pratet med ham, og det virker som om han har det bra, men kjeder seg en del. Han håper på å kunne reise hjem igjen imorgen, men det er også muli at han må bli til mandag. Han har ikke mailtilgang på sykehuset, men hadde sikkert satt pris på en sms. Ellers er det jo ikke så lenge til han er hjemme og kan lese mail heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #860 Del Skrevet 5. mars 2010 Plutten har vært syk og hjemme i en hel uke, men erheldigvis tilbake i barnehagen igjen idag. Vi har byttet på å være hjemme, og jeg merker at jeg ble nestenmer sliten av å være hjemme med ham enn å være jobb Men det har vært litt koselig også. På onsdag redde jeg opp til ham på sofaen, og så lå vi der og så på tegnefilm og spiste boller, akkurat som man skal når man er syk. Men idag skal jeg bare tenke på meg selv og slappe av mest mulig. Dagens plan: * Dusje * Spise god mat og drikke te * Lese * Handle bursdagsgaver * Se på barnevogner (hvis jeg orker å gå så langt...) * Sove * Oppdatere meg på dagbøker på KG Jeg har jo kommet på at jeg skal bli tobarnsmamma om bare to måneder Det er helt klart på tide å begynne å se over utstyr og evt. kjøpe hvis det er noe vi mangler! Men hodet mitt er fortsatt fullt av broren min og samboeren som nå er 13 dager på overtid. De må liksom få sitt barn først, før jeg jeg kan begynne å tenke på mitt Storsenteret åpener om en time, så tenkte jeg skulle dra da, mens jeg fortsatt har energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå