Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Slettes ikke verst å få hjelp nei! Det er veldig få som gidder å hjelpe. En gang jeg tok trikken, så var det en mann som skulle inn med barnevogn. Han trengte hjelp, men ingen gadd. Jeg ville gjerne, men jeg hadde hamburger i den ene hånda og et beger med brus i den andre, så jeg hadde ingen ledige hender, og ingen sted å sette fra meg maten. Følte meg så dum som bare stod der og så på! Til slutt fikk han hjelp da, men det tok lang tid altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varmer når man møter sånne mennesker. :Nikke:

Forresten, vil du jeg skal sende deg noen babybilder jeg har av plutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte tjueti bringe deg masse godt, og jeg håper at du vil få et år hvor du og dine har det bra. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Nå er det en god stund siden jeg har vært innlogget på KG. Var uten PC i to måneder, og så har det vært utrolig hektisk på jobben og jeg har for det meste brukt fritiden min på å sove.

Jeg trives i den nye jobben min, selv om det er en del negative ting med den også. Kommer nok til å fortsette der en stund til, selv om jeg ser at det ikke er en jobb jeg blir i i mange år.

Magen vokser og er blitt kjempestor. Rart å tenke på at den skal vokse i 3 måneder til! Den lille sparker og har det bra, men selv er jeg for det meste sliten. Har blitt 40% sykemeldt, så nå skal vi se om det blir bedre. Kvalmen har ihvertfall endelig gitt seg, men jeg har istedenfor begynt å bli utrolig svimmel, særlig om kveldene. Bekkenet klager litt innimellom, og til tider er det vondt å gå, men for det meste går det bra, så da har jeg ikke somlet meg til å ringe fysioterapaut enda, selv om jeg vet jeg burde gjøre det før det blit værre.

Plutten blir bare større og større! Han lærer nye ord nesten hver dag, og kan stadig mer og blir mer uavhengig. Ettersom jeg synes det er slitsomt å bøye seg ned driver jeg og lærer ham opp i husarbeid. Han kan fylle og tømme vaskemaskinen, og finner frem og rydder bort sko til meg. Desverre er han ikke noe særlig flink til å gå i trapper enda, så han må fortsatt bæres opp og ned. Men før mai så må han kunne dette, for ellers må jeg gå to ganger hver gang vi skal ut (eller tre hvis jeg også har vært og handlet!).

Skal bli koselig å følge litt med på folk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å bli tenkt på :klemmer: Håper å være litt mer aktiv her inne fremover, for jeg har ikke så mye energi til noe annet.

Idag var det karneval i barnehagen. De var så søte alle små atte! De fleste av barna hadde fått ansiktsmaling, men Plutten var den eneste som hadde akseptert å ha noe på hodet. Hadde sydd ører og en hale til ham, og instruert ham til å si Vov-vov.

Guttingen har lenge hatt en fæl hoste, og har nå fått antibiotika. Desverre så virker det som om hosten bare har flyttet seg over på meg :sukk: Mannen innsisterer at jeg skal være hjemme fra jobben imorgen, men jeg føler at jeg har vært for mye borte i det siste. Har ikke lyst til å bli mer sykemeldt, selv om jeg knapt orker å stå oppreist når jeg kommer hjem. Pluttselig blir jeg skikkelig svimmel og hele rommet snurrer:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg Plutten var søt da ja!

Høres ikke bra ut med den hosten. Det er sikkert ikke dumt å bli hjemme fra jobb, men jeg skjønner godt at du ikke har så veldig lyst til det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klemmer: det høres ikke bra ut med den svimmelheten, så kanskje en opptrapping av sykmeldingen hadde vært en god idé!

Koselig å "se" deg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at noen tar vare på helsen min, for jeg gjør det ikke selv :ler: Jeg og mannen kan være like sta, så det endte opp med at jeg dro på jobben idag, men at han skulle få ta seg av henting og levering. Etter 4 timere på jobb måtte jeg bare innse at jeg nok ikke var helt frisk. Så nå ligger jeg hjemme i sengen igjen. Hoster og er svimmel. Skal bli godt med helg! Tenker at jeg sover litt, og så går og ser etter om det finnes mer sjokolade igjen. Spiste stor lunch før jeg dro hjem, så slipper ihvertfall å tenke på mat på et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du er tilbake i boka di.

Nå som jeg tenkte jeg skulle begynne og følge deg, mener jeg... :fnise:

Håper du tar til fornuften og (prøver) å bruke helga på ro og hvile.

Men, med små barn i huset er det lettere sagt enn gjort, det vet jeg.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SYYYYYYYYYYYYYYYK!!!!!!!!!!!!!! :forkjola:

Våknet i morges og tenkte at jeg var litt friskere, men det var jeg aldeles ikke. Har tilbragt hele dagen i sengen. Er svimmel, slapp og varm og nesen renner som en kran. Har heldigvis ikke vondt noe sted, og mannen mener at jeg ikke har feber, så da hjelper det ikke å ta en paracet heller :sukk: Og stikker jeg nesen utenfor soveromsdøren kommer det en aktiv liten gutt løpende og vil leke. Dette ble ingen god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er mye bedre idag, men er langt fra frisk. Har orket å være oppe i noen timer, men har ikke energi til stort annet enn å sitte i en stol. Får kynnere av minste lille aktivitet. Har hatt plutten i sengen hos meg en del også, så føler at jeg ihvertfall ikke har ignorert ham hele helgen. Men huff så utslitt jeg blir av det lille jeg har gjort. Var ikke akkurat slik jeg hadde sett for meg helgen. Hadde planer om at dette skulle være en koselig familie/kjærestehelg.

Har ikke lyst til å være borte fra jobben noe mer nå, men tror nok jeg kommer til å bli hjemme imorgen også :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...