Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan du svare på pm ang julebord???

Håper du har hatt en fin dag i dag. :klem:

Oj, trodde jeg hadde gjort det. Skal straks gå og svare!

Igår var jeg hos fysio. Hun kunne ikke finne hverken bekkenløsning eller bekkenlåsning, men kjente at jeg var veldig stiv i musklene. Hun maserte en del, og så skal jeg tilbake om en uke for å se om hun kjenner noen forandringer. Hun skal også sette opp et treningsprogram til meg. Godt at hun ikke fant noe, men er alltid litt kjedelig å ha vondt uten å vite hvorfor. Og da blir jeg også usikker på om jeg skal presse meg til å fortsette å gjøre ting, eller sette meg ned med en gang det begynner å gjøre vondt :sukk:

På kvelden kom Problematique og Sondre på besøk og skulle overnatte. Veldig koselig :Nikke: Plutten våknet utpå kvelden, og nektet å sovne igjen. Aner ikke hva som var galt, men antar at det bare var litt mye forskyvninger av rutiner. Oppe sent, nye mennesker, ny seng osv. Han sovnet ikke før 5! Så nå er jeg rimelig trøtt :sleeping: Hadde jo planer om å stå opp tidelig og si hadet til Problematique og Sondre, men det sov jeg tvers igjennom. De er borte nå, og det står brukte kaffekopper på bordet, så jeg satser på at de kom seg trygt avgårde.

Har ikke lyst til å dra på jobb idag. Vil mye heller være hjemme og sove. Er så lite motivert for jobb om dagen :sukk: Godt det straks er helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag gikk forbausende bra. Trodde jeg kom til å sovne halvveis igjennom, men jobbet ganske greit hele dagen. Kjøpte to lodd på vinlotteriet for syns skyld, og tror dere ikke at jeg vant! Håper det er en vin som tåler å bli lagret i noen måneder :fnise:

Men deilig med helg. Mannen er hjemme igjen og vi har hatt en koselig kveld sammen. ette er en av de få helgene hvor vi har ingen avtaler, så vi skal få jobbet litt i huset, og ellers kose oss masse sammen.

Også snør det :bolledeig: Kom skikkelig i julestemning, så blir nok nødt til å starte litt på julebaksten i helgen. Blir alltid på godt humør av den første snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen lot meg sove til over 11 idag. Deilig! Kort etter dro han ut for å kjøre noen ærender for mormoren sin, og jeg bakte havreflarn :sikle: Så da var første kakesort i boks (bokstavlig talt :fnise: ), og jeg har bare 6 igjen. Igår strikket jeg ferdig en babysokk, så nå er jeg godt igang med å lage julegaver.

Da mannen kom hjem dro vi på trevarehandleren og kjøpte en plate til å lage hylle på barnerommet. Nå skal det bli fint og ryddig der inne! Etterpå handlet vi mat. Syntes ikke at vi kjøpte spesielt mye, og det var bare en pakke kjøtt, men alikevell kom det på 800,- :sjokkert:

Nå slapper vi litt av alle tre mens maten står i ovnen. Håper å kunne drive med litt mer juleforberedelser utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N har vi kost oss masse sammen som familie. Gøy å se hvor mye plutten har vokst i det siste og hvor mye han koser seg når han er sammen med oss. Etter middag igår lekte vi med bil. Han dyttet den så fint bortover gulvet, og syntes det var kjempe morsomt at jeg og mannen dyttet den til hverandre. Idag lagde vi vaffler til frokost, og plutten rørte. Det ble en del søl, men å så stas han syntes det var! Denne helgen har han virkelig vist oss hvor mye han har vokst. Han er helt klart ikke en baby lenger, men en liten gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til det med fagorganisert... Det er mange andre fordeler enn det med advokathjelp. I hvert fall får vi masse hjelp, man har noen som går i lokale lønnsforhandlinger, man får kurs, osv. osv. Spesielt genialt er det med kursene man får om forhandlingsteknikker, regler i arbeidslivet osv. Jeg har lært masse jeg ikke ante noe om før! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Problematique

Tusen takk igjen for at vi fikk sove hos deg :klemmer: Vi storkoste oss! Og vi kom oss helt fint avgårde :)

Gleder meg til å se deg igjen om to uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til det med fagorganisert... Det er mange andre fordeler enn det med advokathjelp. I hvert fall får vi masse hjelp, man har noen som går i lokale lønnsforhandlinger, man får kurs, osv. osv. Spesielt genialt er det med kursene man får om forhandlingsteknikker, regler i arbeidslivet osv. Jeg har lært masse jeg ikke ante noe om før! :-D

:goodbye: Lønnsforhandlinger trenger jeg som sagt ikke hjelp til, men kurs er alltid morsomt. Jeg har lest en del arbeidsrett i det siste, og skjønt at her er det mye å lære. Nå som jeg skal begynne i ny jobb kan jeg jo høre med de andre som jobber der om de er organisert. har skjønt at det er fint om man er i samme fagforening som kollegaene.

Tusen takk igjen for at vi fikk sove hos deg :klemmer: Vi storkoste oss! Og vi kom oss helt fint avgårde :)

Gleder meg til å se deg igjen om to uker!

Det var veldig koselig å ha dere her (selv om jeg fortsatt har dårlig samvittighet for at jeg forsov meg :sjenert: ) Blir uansett koselig å se deg igjen snart!

Plutten er blitt så stor og flink de siste par dagene! I går var vi på Storsenteret og skulle handle sko og jakke til ham, og han gikk selv mye av turen. Jeg måtte jo følge veldig med på ham, for han ville ikke alltid holde i hånden, og han blir lett distrahert, men for det meste fulgte han villig etter meg, eller dyttet vognen sin, mens jeg styrte. Vi har bestemt oss for å ikke kjøpe søskenvogn. Han er allerede flink til å gå selv,så regner med at han klarer seg med søskebrett til våren. Ellers har vi jo både bæremeis til ham og bæresjal til den lille, hvis vi vil bære den ene og trille den andre.

Barnesko er dyre! De startet stort sett rundt 700,- og gikk bare oppover. Dessuten har gutten veldig tykke legger, så jeg fant bare to par på hele senteret som passet til ham. Heldigvis var det ene et par "billigkopier" til "bare" 500,-. Håper bare de er ordentlig varme og vanntette. Bruker jo mer på sko til gutten som bare skal vare en vinter (hvis han da ikke vokser for mye og må ha nye), enn jeg bruker til meg selv, som bruker dem år etter år til de detter fra hverandre.

Ellers har jeg endelig fått igjen litt jobbmotivasjon. Kjenner jeg lærer litt på den jobben jeg har nå, selv om det ikke er sted jeg ville likt å bli værende, og jeg gleder meg masse til å begynne på mer "ordenltig" jobb neste uke. Eneste jeg gruer meg til er å begynne å jobbe fulle dager igjen. Kom på at jeg knapt har hatt en 8-timers dag siden før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Ikke ha dårlig samvittighet for det! Du hadde jo egentlig ingen grunn til å stå opp så tidlig, og når Plutten var våken halve natta i tillegg, så får du IKKE lov til å ha dårlig samvittighet i det hele tatt! :regler:

Og jeg har inntrykk av at barneklær er fryktelig dyrt! Særlig sko og yttertøy. Og de vokser jo ut av det med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet midt på natten av små dult inni magen :hjerter_rundt: Har kjent litt over de siste par dagene, men har ikke vært helt sikker på om det har vært den lille, bare luft eller om jeg rett og slett innbilte meg det. Kjente de igjen nå nettop, og er helt sikker på at det er den lille som sender en hilsen til mammaen sin :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig!! Hvor langt er du på vei nå egentlig???

Snart fire måneder *går og sjekker kallenderen*

16+3 er jeg idag. Gleder meg masse til UL og å få fastsatt en termin! Tenkte jeg skulle vente til etter det med å lage meg en ticker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal dere på UL??? *spent*

9. desember *superspent* Håper de kan se kjønnet. Nå har jeg jo allerede bestemt meg for at det er en jente, så de trenger jo bare å bekrefte det jeg allerede vet :fnise::babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. desember *superspent* Håper de kan se kjønnet. Nå har jeg jo allerede bestemt meg for at det er en jente, så de trenger jo bare å bekrefte det jeg allerede vet :fnise::babyjente:

Hadde vært veldig moro om det blir jente på dere denne gangen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dum kveld :tristbla: Mannen spiller rollespill, og det var egentlig han som skulle lage middag idag. Men han begynte så sent at jeg måtte ta over. Plutten var grinete og ville ikke spise. Hadde håper på en litt rolig kveld, og klarte ikke å ta meg av både guttunge og matlaging, så da ble stakkars plutten overlatt til seg selv.

Maten er nå spist og gutten lagt (selv om han ikke sover enda). Skulle være flink og lese ikveld, og så har jeg fått et treningsprogram fra fysio som jeg skal gjøre annenhver kveld. Har mistet lysten til begge deler. Blir nok bare sittende i stolen og spise godter og surfe på nettet :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe peiling på barneoppdragelse, men jeg tror ikke de har vondt av å overlates litt til seg selv når de er grinete. Ikke hvis det ikke er noen "god" grunn til at de er grinete ihvertfall. Én ting hvis de er syke eller noe sånt, men hvis de bare er litt sure, så tror jeg de bare har godt av det.

Nå vet jo ikke jeg hvorfor Plutten var grinete i dag, men jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagen truet med å bli like dum som torsdagen. Mannen skulle egentlig ut, men når han så hvor trist jeg var så ble han hjemme. Etter utallige klemmer begynte humøret å bedre seg litt. Vi bestilte pizza og så en film, og når vi kravlet til sengs så var alt bare bra igjen.

Idag er mannen hos mormoren sin og hjelper henne rundt i huset, mens jeg er liksom er hjemme og skal vaske huset og lese. Har lest litt, og nå lurer jeg på om jeg skal dusje, vaske eller lese mer først.

I kveld skal vi til besteveninnen min og spise middag. De har en årlig vennemiddag, og det er jo veldig koselig. Var litt skeptisk igår, men kjenner nå at jeg gleder meg alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...