Mayami Skrevet 10. juni 2014 Forfatter #2901 Del Skrevet 10. juni 2014 Lille har forresten begynt med en ny hersketeknikk. Mår han ikke får det som han vil, slenger han seg langflat ned på golvet og hyler av sine lungers fulle kraft!! Skikkelig trassing! Trodde ikke de skulle bli slik før om et år jeg... I dag skulle han få yoghurt til kvelds - veldig populært - men når jeg rørte den sammen så den ikke slle bli så rennende, var det tydeligvis heeeeelt feil. Raseriutbrudd.. Jaja! Sånn er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #2902 Del Skrevet 12. juni 2014 15 uker i dag! Lite som minner meg om at jeg er gravid, annet enn enkelte uvante romsteringer i mageregionen. Lurer på om det kan være knøttet som vinker... Det skal bli godt med OUL om en måneds tid for å få det bekreftet igjen, for det hender at jeg glemmer alt sammen. Veldig ulikt sist gang, da jeg ikke fikk glemme et øyeblikk! Kvalme og bekkenløsning sørget for det.. Denne gangen er det veldig stille og rolig på den fronten, bare enkelte påminnelser fra bekkenet om natten. Og bare tre dager igjen til lille blir to år!! Han skal feires i barnehagen i dag, for i morgen skal vi ha vår siste fri-fredag. Ny (og sannsynligvis dårligere) timeplan fra høsten av... I kveld kommer broren min med familie, og det blir kjempekoselig!! De har en gutt som er 2,5 og lille gleder seg veldig til å få besøk av han. Tassene skal bort i helga, så det blir bare de to småkarene som får styre rundt i tre dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 12. juni 2014 #2903 Del Skrevet 12. juni 2014 Toårs-trass, ja! Det kjenner vi til her også. Helt katastrofe om hun ikke får det som hun vil, stakkar. Og mamma'n får dårlig samvittighet for å si nei hele tiden.. Men det er nok bare sånn det skal være. De skal teste grenser og finne ut av så mye om den store verden akkurat nå, og i det lange løp tror jeg at nettopp grenser er noe de vil sette pris på. Det gir litt forutsigbarhet på en måte. Hurra for 15 uker! Tiden flyr mye fortere med nr. 2 i magen, og det er jo ikke dumt. Da blir det OUL før du vet ordet av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #2904 Del Skrevet 12. juni 2014 At tiden flyr er det ingen tvil om i alle fall! 12 uker gikk jo like fort som tiden mellom innsett og testing sist (utenom den gangen med SA - unntakstilstand...) - og vips var "faren over".. Har akkurat sittet og lest om trass, og kommet fram til det samme som deg. Grenser må de ha, det er helt sikkert. Likevel er det vanskelig å avgjøre hvordan man skal reagere hver gang - man har liksom ikke tid til å ta en 10 minutters time-out for å tenke seg om før man reagerer! Der har jeg kanskje en fordel i og med at jeg jobber som lærer - elevene mine venter heller ikke lange stunden på reaksjon (særlig ikke når det er to gutter på 1,90 som barker sammen i slosskamp!). Kjedelig dag på jobben igjen, masse tid til surfing på strikkeoppskrifter og bittesmå babyklær! Går av en eller annen grunn automatisk på jenteklær - kanskje kvinnelig intuisjon...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 12. juni 2014 #2905 Del Skrevet 12. juni 2014 Mayami, kommer du snart over i graviditetsdagbøkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #2906 Del Skrevet 12. juni 2014 Missdior, hva er det jeg ser i signaturen din??!! Har ikke fått med meg dette jeg...... Så koselig! Og hadde ikke du en dagbok....? Jo, jeg kunne godt flyttet over til graviddagbøkene, men det vet jeg ikke hvordan jeg gjør. Kom aldri så langt med lille, og før jeg visste ordet av det, var jeg jo prøver igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 12. juni 2014 #2907 Del Skrevet 12. juni 2014 Missdior, hva er det jeg ser i signaturen din??!! Har ikke fått med meg dette jeg...... Så koselig! Og hadde ikke du en dagbok....? Jo, jeg kunne godt flyttet over til graviddagbøkene, men det vet jeg ikke hvordan jeg gjør. Kom aldri så langt med lille, og før jeg visste ordet av det, var jeg jo prøver igjen! Tihi! JA, endelig ble det vår tur Joda, men den slettet jeg likesågreit. Den var veldig pesonlig, og var ekstremt avslørende. Dessuten var det på tide med ei ny dagbok, siden den andre hadde over 5500 svar! Her er link hvis du vil lese: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=844173 Hehe, jeg ser den!! Bare send en PM til en av moderatorene eller lag en tråd i den Ris/ros/spørsmålsdelen av forumet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 12. juni 2014 #2908 Del Skrevet 12. juni 2014 15 uker! Så godt å høre at formen er så fin nå, håpe at det fortsetter sånn leeenge til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. juni 2014 #2909 Del Skrevet 12. juni 2014 Woohoo for 15 uker og fin form! Jeg priser meg lykkelig for at kvalmen jeg hadde med lita ikke er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #2910 Del Skrevet 12. juni 2014 Håper virkelig disse plagefrie dagene ikke er over på lenge ja! Vært veldig oppblåst i mange i dag, og den plagen kan også godt forsvinne til i morgen synes jeg. Lille har vært helt over seg hele ettermiddagen etter å ha blitt feiret i barnehagen i dag. Krone og is med non-stop (hmmmm......) gjorde sitt til at han var vanskeligere å legge enn de andre kveldene i det siste. Forhåpentligvis er han skikkelg utladet så han sover hele natta. Han har begynt å komme seg oppi senga vår i løpet av natten uten at vi oppdager det. Merker ingenting før jeg våkner om morgen og han ligger godt plantet langt nedi sprekken mellom madrassene våre! Ikke så enkelt å venne han til å sove i egen seng når jeg ikke våkner av at han kommer... Jaja, det går vel over med tiden! På den lyse siden, det betyr jo at han ikke skriker når han kommer tuslende, og det er jo en forbedring i seg selv! Fridag i morgen med bror og familie på besøk.. Tro hva vi skal finne på?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 14. juni 2014 Forfatter #2911 Del Skrevet 14. juni 2014 Nå har eeg lagt lille for siste gang som ettåring!! Han var skikkelig trøtt, etter bare ti minutters lur i går og en halvtime i dag. Har vært veldig sur i dag, til tross for koselig søskenbarnbesøk. I morgen skal dagen feires med utflukt med påfølgende kakefest i hagen! Tassene kommer hjem, og lille skal få tråkketraktor i bursdagsgave! Blir kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 15. juni 2014 #2912 Del Skrevet 15. juni 2014 Gratulerer med dagen til Lille! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 15. juni 2014 #2913 Del Skrevet 15. juni 2014 Gratulerer med to år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #2914 Del Skrevet 15. juni 2014 Takk! Han har hatt en kjempefin dag med masse føotte gaver og kake med gode bær på! Men nå på kvelden var han veldig varm, og vi målte at han hadde feber.. Så i morgen blir det hjemmedag med pappa! Kan ikke risikere at han er syk når vi skal til syden om en uke, for da blir det ingen tur.. Sikkert bare det at han har sovet veldig lite på dagtid i helga, og det har vært mye leking og styr. Og mye kake og godterier, som han ikke er vant til til hverdags! Jeg har fått et nytt graviditetsssymptom i helga: fullstendig-utkjørt-på-felgen-sliten. Tror ikke jeg har vært såååå trøtt i hele mitt liv, det er slik at hvis jeg sitter litt for behagelig så sovner jeg! Og dermed blir jeg også sløv og svimete, så det skal kjøres meget pent til jobb i morgen. Denne uka er den eneste i hele året det er komplett uaktuelt å ha sykedager, så det passet jo grusomt bra... Knøttet i magen kjennes av og til tror jeg, men det er lite annet enn trøttheten som plager for tiden. Lntt bekymring blir det av det også (slvfølgelig) og jeg munne veldig gjerne tenkt meg å høre hjertelyd før vi drar på ferie.. Jaja, slik er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. juni 2014 #2915 Del Skrevet 15. juni 2014 Gratulerer så mye til Lille! Og masse god bedring med det samme! Så du blir på felgen nå som du starter 2. trimester-- det er jo nå moroa skal begynne! Kanskje det tok litt mye på med bursdagsfeiring for deg også? Håper det ikke blir superstress denne uka da, du trenger å ta hensyn til formen for å ikke bli helt kaputt u know. Ønsker deg ei god natts søvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #2916 Del Skrevet 16. juni 2014 Trodde 2.trimester skulle være en frisk bris jeg, men det ser ut til at jeg får igjen for lite kvalme og opplagte dager i 1.trimester...! Denne uka blir litt annerledes enn andre uker, men jeg tror kanskje det blir mindre stress likevel. Det eneste er en pavlova som skal bakes til avslutningen vår på fredag - men den gjør seg jo egentlig selv! Lille var noe misfornøyd med å måtte være igjen hjemme med pappan i dag, men det er tydelig at han trenger det. Han har ikke feber lenger, men er slapp og sur og ikke seg selv. Håper han kommer seg til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 17. juni 2014 Forfatter #2917 Del Skrevet 17. juni 2014 Komatroll!! Lille sov dårlig hele kvelden i går, og kom inn til oss 10 minutter etter vi hadde lagt oss. Og da skulle han selvfølgelig ligge så tett inntil meg som mulig. Hvis han skulle kommet tettere på, måtte han krøpet inn igjen der han kom fra... Våknet i dag tidlig av at han lå OPPÅ meg med hele se - på langs, liksom! Trodde ikke det var mulig jeg.. Jaja, han er i alle fall i barnehagen i dag, og jeg skal ut på middag med kjekke damer i kveld! Blir fantastisk å lufte seg litt igjen, leeeeenge siden sist! Mannen kom på i går at det er fest på arbeidsplassen hans i kveld, men jeg sa han bare kunne glemme det. Denne kvelden er MIN og jeg reserverte den for over en uke siden! (Vi skal møtes ca kl 19, og han lurte på om ikke jeg kunne være hjemme igjen til kl 20:30 - tror ikke det nei!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 18. juni 2014 #2918 Del Skrevet 18. juni 2014 Haha, totalt urimelig forespørsel fra mannen, altså! Kos deg masse med jentene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 18. juni 2014 Forfatter #2919 Del Skrevet 18. juni 2014 Ble ikke aktuelt nei! Hadde en kjempekoselig kveld som nok ble litt i seneste laget for mitt søvnbehov... I tillegg kom lille inn til oss kl 04, og skulle borre hodet sitt inn i ryggen min, så det ble en trøtt-i-trynet-dag på jobben igjen. Men, jeg overlevde, reiste hjem tidlig og venter nå på at vaskedame skal bli ferdig! I morgen er det bare opprydding og skravling på jobben, så er det straks tid for avspasering med påfølgende sommerferie! Har forresten innsett at det nå synes ganske tydelig at jeg er gravid, både elever og "fremmede" har kommentert det de siste dagene. 16 uker i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #2920 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg tror jeg ler meg ihjel av den der sjefen min altså! Nå fikk jeg en mail med innkalling til kontoret hans, og da jeg kom opp dit, ville han bare gratulere med at jeg var gravid, for det hadde han visst glemt sist gang! For 5 uker siden! Snodig fyr... men for all del, hyggelig det! 16 uker i dag - og bare 5 dager til vi reiser på ferie!!! To rolige dager på jobb, og desto mer travelt på ettermiddagen. Bursdager i haugevis (bra vi får feriepenger i juni og ikke juli!), og mye som skal ordnes og kjøpes til ferien. Må huske støttestrømper, for er ikke interessert i noen blodpropp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå