Gå til innhold

Verden, min verden

Gjest enois

Anbefalte innlegg

Innom for å hilse på :vinke:

Ser du har en travel hverdag. Håper lille trollet finner ut at det er fint å sove på natten :jepp: slik at mamma´n og pappa´n får litt ekstra overskudd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom for å hilse på :vinke:

Ser du har en travel hverdag. Håper lille trollet finner ut at det er fint å sove på natten :jepp: slik at mamma´n og pappa´n får litt ekstra overskudd ;)

Takk for hilsen!!

Overskudd hadde jeg i 2007, og for å være ærlig ser det mørkt ut for 2008 :gråte: Men, jeg overlever og kommer sterkere tilbake!! (pappan burde forresten ha overskudd allerede siden han nå får sove om nettene..... bitter og vonbråten jeg? neei.. Kommer nok en oppvask snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter troll begynte å sove natta har hun fått skriketokter ila dagen. I går holdt hu på i 5 timer, og jeg trodde jeg skulle bli gal..

Sambo sa her en dag at han var så glad han hadde meg, for han hadde ikke tålmodighet til sånt... Har jeg egentlig noe valg da? Nei....

Å, jeg har så masse sinne innabords, at jeg vet ikke hvor jeg skla starte, og dumme meg holder det inne, sånn at det bare får bygge seg opp. Også til slutt går det ut over den jeg bryr meg aller mest om, nemlig sambo.. Men han fortjener en god posjon kjeft han også...

Som en typisk gutt så er han ganske korttenkt til tider...

Hørte han si til en annen gutt her en dag at han ville ha pappapermisjonen sin på slutten, fordi det var så mye koseligere når barnet er større og det går an å finne på ting..

Så her sitter jeg og føler jeg gjør (unnskyld troll) drittjobben, så skal han få lov til å koooose seg seinere, når jeg har laget alle rutiner som trengs...

Jeg har vært dum.. som mange mødre elsker jeg jo ungen min over alt på jord, og når hun ikke har hatt en lett start på livet sitt og grått endel, og pappan ikke har greid å roe a, så har jeg tatt over når han har bedt om det, med det resultatet at han ikke tror han greier...., Jeg skal jobbe det på plass igjen at han VET han kan, men ser det kan ta litt tid...

Jeg burde dratt ut og funnet på ting på egen hånd, men jeg er så bunnsliten at det føles bedre å bare være hjemme, og ikke snakke med noen i det hele tatt. Det føles som det er nok å bare eksistere.... Ikke være meg, MEG, men å være. Jeg er for noen andre. Og lurer veldig på hvor lenge det må være sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, og jeg tror det er onsdag.

Etter fire uker med våkennetter fant lille troll ut at det var på tide å la mamman sove mens de andre menneskene også sover, siden samfunnet er lagt opp sånn. Smart trekk!

Men det er alltid noen men, og her er vårt: Troll begynte å skrike om kvelden istedet for å være urolig hele natta... Og etter en uke med utrøstelige hyl på kveldstid, så bestemte vi oss for å gjøre noen tiltak. Så på mandag dro vi til homeopat og fikk et stk pille som visstnok skulle gjøre susen, men dengang ei, så vi var tilbake i dag og fikk ny pille, og nå ligger baby og sover fredelig på fanget mitt *krysser fingrene* Også håper jeg at kvelden blir rolig og fredelig til oss alle sammen.

Noen som har gode erfaringer med sånt?

Jeg kommer med oppdatering om den virker eller ikke!

Oppdaget forresten at det er ikke lov til å legge ut bilder i dagbøkene.... Kjempesynd, for jeg elsker å legge ut.. Bør sikkert fjerne de jeg har satt inn også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, og jeg tror det er onsdag.

Etter fire uker med våkennetter fant lille troll ut at det var på tide å la mamman sove mens de andre menneskene også sover, siden samfunnet er lagt opp sånn. Smart trekk!

Men det er alltid noen men, og her er vårt: Troll begynte å skrike om kvelden istedet for å være urolig hele natta... Og etter en uke med utrøstelige hyl på kveldstid, så bestemte vi oss for å gjøre noen tiltak. Så på mandag dro vi til homeopat og fikk et stk pille som visstnok skulle gjøre susen, men dengang ei, så vi var tilbake i dag og fikk ny pille, og nå ligger baby og sover fredelig på fanget mitt *krysser fingrene* Også håper jeg at kvelden blir rolig og fredelig til oss alle sammen.

Noen som har gode erfaringer med sånt?

Jeg kommer med oppdatering om den virker eller ikke!

Oppdaget forresten at det er ikke lov til å legge ut bilder i dagbøkene.... Kjempesynd, for jeg elsker å legge ut.. Bør sikkert fjerne de jeg har satt inn også da....

Hvordan gikk natten inatt og besøket på HS?

Funket den lille pille denne gang?

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk natten inatt og besøket på HS?

Funket den lille pille denne gang?

:goodbye:

Ja, vet du... Jeg tør egentlig ikke si det enda... Men troll har nesten ikke grått i går og i dag....!!!

Bank i bordet!!!

Så nå blir det snart tupsipop igjen og ikke lille troll. :gjeiper:

Helsestasjonen gikk også fint. Hu har vokst 9 cm på 6 uker, og veier nesten 4,5 kg. Stooooor pie no ja!

Helsesøster spurte om jeg hadde kommet meg fysisk og psykisk etter fødselen, og dumme meg svarte i god norsk stil at alt bare var fint... Når jeg egentlig kunne tenkt meg å snakke om litt av hvert.. Jaja.. Sånn går no dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men Enois daaa..! :)

men jeg skjønner jo hvorfor.

Ikke alltid lett å brette ut om ting og tang på kommando, og på en halvtimes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble bare sånn, men som de sier: Tiden leger alle sår, så da satser jeg på at mine forsvinner av seg selv etterhvert... Det er lov å leve i troa.

I dag har jeg og mini en avslappningsdag. Det vil si at vi skal tilbringe så masse av tiden som mulig i sofaen.. Jeg burde dusja, Mini burde bada og jeg burde spist frokost, men tror det meste utgår til far kommer hjem. Eller, alt bortsett fra mat til meg.

Stilte meg på vekta i morges, Enda et halvt kilo borte. Juhuuuu.

Så fra å være 20 kilo pluss mangler jeg bare å gå ned 6. Det skal jeg greie!!

I dag håper jeg masse at bæresela jeg kjøpte for snart tre uker siden innfinner seg i posen. Jeg er egentlig en tålmodig person, men dette begynner å tære på. Idiotiske postvesen som ikke greier å sende en pakke på unden en kg engang... Tre uker, fra Norge til norge..... Skulle ikke tro det var mulig. Jeg har sjakka tusen ganger om jeg har skrevet feil adresse eller noe, men neida. Alt er riktig.

Så jeg skrev en sinna mail til nettsiden jeg kjøpte selen av, selv om jeg VET at det er jo ikke demmers feil at posten går tregt, men jeg måtte la det gå ut over noen... Og de sendte meg en ny en, og dette er for en uke siden, og har jeg fått noen av de..? Neeeei..

Jeg måtte sende den ene tilbake når jeg fikk begge... Lurer fælt på når det blir..?

Tja.. Kanksje jeg skla prøve å legge ned sovende baby og finne meg noe å spise..?

Babyer er desverre utstyrt med sensor så de oppdager tvert når de ikke ligger på mamma no mer, og vips så er de så våkne som de aldri har vært før..

Så det blir spennende å se om jeg rekker å smøre ei skive å spise den før baby er våken, jeg tviler, men jeg skal gjøre en real innsats. Ikke rart jeg har vært rar i magen siden fødselen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutrete unge i dag. Jeg hadde tusen planer..... Plasserte troll fint i bæresjalet, men der ville hun bare være i 15 min før det ble helt feil. Tror hun var altfor trøtt til noe, for nå sover a godt på skuldra mi.. Nok en gang.

Hu var urolig i hele natt også-.. Bare flaks at jeg fikk samlet litt søvn.. Så at hemmeligpillene virket stemmer ikke... Kanskje vi må prøve en til, men det blir den siste....

å, forresten,troll smilte til meg i går!!!!!!! :jepp: Jeg sang sang med bevegelser til!!

Med krøllet hale og nesevis

I bingen springer en gris

I søla den ruller seg rundt,

og tramper med alle de fire små beina i maten sin,

du stpre min,

og fysj fysj a meg for en gris du er!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, forresten,troll smilte til meg i går!!!!!!! :jepp: Jeg sang sang med bevegelser til!!

Med krøllet hale og nesevis

I bingen springer en gris

I søla den ruller seg rundt,

og tramper med alle de fire små beina i maten sin,

du stpre min,

og fysj fysj a meg for en gris du er!!!

Liten flyndre flat,

nedpå bunnen lå,

spiste middagsmat.. fra sitt lille fat.

Så kom Lille hen, og hun fisket den.

..så sto bare fatet der igjen..

Evt:

Bamse og jeg er bestevenner.

Vi leker sammen til dagen ender.

Når månen skinner inn på vår seng.

Drømmer vi om en stor blomstereng.

Og som trøst: min er og umulig.

Og jeg hater barnesanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah!

Bare synd jeg ikke kan melodien til sangene dine. ellers skulle jeg virkelig slått meg løs her!!!!

Jeg vil rydde hjemmet mitt skinnende fint, sånn at det er rent og uten støv overalt, så jeg kan spise fra alle gulv.. *sukk*

Da tror jeg at jeg hadde blitt litt mer lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah!

Bare synd jeg ikke kan melodien til sangene dine. ellers skulle jeg virkelig slått meg løs her!!!!

Jeg vil rydde hjemmet mitt skinnende fint, sånn at det er rent og uten støv overalt, så jeg kan spise fra alle gulv.. *sukk*

Da tror jeg at jeg hadde blitt litt mer lykkelig.

Jeg skjønner sååå godt hva du mener :jepp:

Lykken er...

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en fin dag!!

Troll har sovet masse, og jeg har lekt husmor.

Alle er fornøyde.. Jeg er supersliten, men glad og fornøyd. Håper bare troll vil sove i natt også, ellers blir jeg ikke like glad og fornøyd i mårra.. Jeg tenkte jeg skulle sette meg ned og skrive av meg litt frustrasjon jeg..

I alle familier har man noen som man helst ville valgt bort, eller selvutnevnte sorte får. Jeg har en far som har litt problemer med seg selv, og jeg bruker masse energi på å bekymre meg, irritere meg over, synes synd på og hate han...

Here we go:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma og pappa ble skilt når jeg var fem år, og vi var hos pappa annenhver helg, og det fungerte greit det, helt til jeg ble tenåring og begynte å skjønne ting. Av en eller annen grunn snakka ikke mamma med oss barna om hvorfor hun hadde dratt fra pappa, eller om problemene hans... Hu lot det visst skure og gå helt til vi ble store nok til å skjønne opplegget selv. Et rart valg spør du meg.

Uansett, jeg husker det var vinter, og jeg var kanskje 14-15 år, og jeg var på besøk til pappa. Vi satt som vanlig på stua og så på tv. Han går på kjøkkenet, og av en eller annen grunn så følger jeg med på hva han gjør gjennom gjenskinnet fra stuevinduet, der jeg ser han temmelig klart, siden det var mørkt ute.

Han bøyer seg ned i et skap som står på kjøkkenet, og henter opp ei flaske med blankt innhold, tar ut et melkeglass, skjenker glasset ihvertfall halvfullt, og tømmer innholdet på 1 2 3... :hakeslepp:

Så kommer han inn på stua igjen som ingenting har skjedd.. dette gir meg en skikkelig a-ha opplevelse.. Han har ofte tatt seg et glass vin eller øl når jeg har vært der før, og slokna etter en liten halvtime, og jeg skjønner plutselig at det er jo ikke bare et glass øl eller vin han har drukket, men brukt det som skalkesjul for hva han egentlig drev på med...

Etterhvert som årene går, så blir det mer og mer tydelig hva han driver med, han blir dårligere til å skjule at han blir full ogjeg blir også større og skjønner mer.. Det begynner å bli vanskelig å komme på besøk til han sånn psykisk, for han greier jo aldri å holde seg edru!

Jeg husker godt det var ei jul jeg følte at jeg måtte være hos han.. Min bror hadde også gjennomskuet han for lenge siden, og orka ikke ha noe særlig med han å gjøre, forståelig nok, det tar på å se noen som du bryr deg om ødelegge seg sånn. Jeg hadde for dårlig samvittighet ovenfor han til å la han sitte alene, og tenkte at jeg kunne feire julaften sammen med han. Så da ble det han og jeg den jula... og for en trist jul..... Det endte med at han nok en gang sovnet i stolen sin som han alltid gjorde rett etter middagen ca klokka åtte, og jeg ble sittende alene.... Aldri igjen!!

Så fikk jeg meg samboer, og det var da jeg begynte å innse hvor stort problemet til pappa egentlig var. Årene før hadde han greid å ta seg sammen ihvertfall noen timer hvis vi skulle komme på besøk, men jeg tror faktisk ikke samboeren min har møtt han helt edru en eneste gang, og vi har snart vært sammen i tre år..

Jeg har episode på episode jeg kan fortelle om, men da hadde dette blitt så veldig langt... jeg har blitt skuffa gang på gang på gang, men tilgitt, dumsnill som jeg er. Jeg hater den mannen, men samtidig er han pappan min. Han har ikke gjort seg fortjent til at jeg tar kontakt med han, og jeg kan bli så sint på han at jeg ønsker han død, men så går det en liten stund og jeg tilgir, for jeg syns så synd på han..

Det toppet seg litt for en liten stund tilbake når troll ble født... Vi hadde forresten en liten episode før der som jeg må ta med.

Vi snakket sammen på msn en dag og han spurte hvordan det gikk med meg og sa han gledet seg sånn til å bli bestefar :overrasket: I alle dager tenkte jeg, og hadde nødt til å spøree han hva han gledet seg til?

Joda, han gledet seg sånn til å komme på beøk og å passe på barnet :hakeslepp:

Og her snakker vi om en mann jeg ikke har sett edru på et halvt års tid.. Så jeg skjønte at jeg måtte dra dit og ta meg en prat, og som tenkt så gjort, og jeg dro til han for å fortelle hvor landet lå.

Jeg fortalte at jeg hadde nulltoleranse for alkohol, og han fikk ikke hilse på eller se noe barnebarn før han tok tak i problemet sitt, og vi kom heller ikke til å omtale han som bestefar så lenge han holder på som han gjør. Vi har hatt skikkelig mange prater med han og prøvd alt mulig for å få han på bedre tanker, og selv om det kommer et barnebarn, så forandrer ikke forholdet oss to immelom seg over natta. Han må bygge opp tillit til meg igjen for at jeg skal kunne greie å forholde meg til han

Det vikret som det gikk litt inn, for han ble litt lei seg, og jeg tenkte spent at kanskje denne gangen gikk det!! Helt til jeg skulle gå min vei og spurte om han tenkte å kontakte AA nå da? men, nei, DET skulle ikke han nei, for dette kunne han greie selv..... :klaske:

Ihvertfall, jeg fødte baby på en torsdag og sendte stolt melding til de aller nærmeste, og tenkte at jeg måtte informere pappa også, og sendte en til han også.. Jeg fikk ikke noe svar, og tenkte ikke over det, og noen timer seinere sendre jeg felles mms til en hel haug med folk. Seinere ringer tanta mi og gratulerer så masse, og spør om jeg har hørt fra pappa, men nei, det har jeg ikke.. Og det gikk faktisk helt til søndag før jeg hørte noe i det hele tatt.. og da var det en typisk skrevet i fylla melding jeg fikk.... SÅ skuffet som jeg ble.. Nok en gang...

Han hadde vært full den dagen jeg fødte og ikke fått med seg at jeg hadde sendt melding og blirr sinna når han snakket med onkel seinere for at jeg visstnok skulle ha sendt mms til onkel og tankte før jeg sa noe til han, så han var skuffet over meg :overrasket: ..... Akkurat som han var i noen posisjon til å kunne kreve noe som helst.. Voksne mannen går og er smålig og fornærmet over at han ikke fikk høre noe. Jeg blir kvalm.

Så, finale. Hvorfor kan jeg ikke legge fra meg den mannen å glemme han for alltid. Hvorfor kan jeg ikke bryte all kontakt.? Han gir meg ingenting godt, han stiller ikke opp. Han er en typisk alkoholiker: meg, meg, meg. Hvorfor kan ikke jeg få leve livet mitt uten å bekymre meg for han? Hvorfor må jeg la han såre meg gang på gang...

Faen.. Hvis noen har gidda og lest hele sulamitten, så gratulerer. Det var godt å skrive av seg litt dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: jeg blei så trist av å lese dette. Jeg har jo vært rundt deg noen år nå, og mange ganger vært regelrett imponert over måten du håndterer hele situasjonen på. Nå skjønner jeg jo at det ikke alltid har vært så enkelt, som du kanskje har skissert for resten av verden.

Jeg har lyst til å springe alle bakkene opp til deg og gi deg en klem. Selvom jeg ikke klemmer.

:roll:

Jeg kan ikke gi deg noen gode råd, sånn på stående fot, men det jeg kan si er at jeg vet hvordan det er å ha personer i nær famile som sårer og sårer, og gjør mer vondt enn godt, og ALIKEVEL så klarer man ikke kaste dem ut av livet. Selvom man vet man burde for sin egen del. Men så er det denne samvittigheten, og at på en sær måte så klarer man ikke la være å være glad i dem. Selvom man hater dem.

Pappaen din har fått mange sjanser, nå. Og den eneste som kan hjelpe han nå er han selv. Og jeg tror for at en alkoholiker skal innse problemet sitt, så må de nå bunnen. Og bunnen er ikke der vi andre ser bunnen. Det er nok et sted som må være mye styggere enn vi kan forestille oss.

Prøv å bevare forholdet til de i familien din som faktisk har noe godt å gi deg, og som du kan gi noe, trygt, tilbake til.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Midnight.

Jeg skal prøve å la være å tenke for masse på han..

I gårkveld skrøt jeg på meg at jeg skulle ut å gå tur med troll UANSETT hva slags vær det ble... :sukk: Og i natt når jeg sto opp så så jeg på værmeldingen og her var den eneste plassen som hadde mørk grå sky med lyn og plaskregn.... :regn:

Såååå, da tenkte jeg at vi driter i den turen.. Bare i dag. Men, så har jeg egentlig tenkt litt sånn hver dag, så jeg kledde på baby, la henne fra meg for å kle på meg selv, og når jeg var ferdig, så hadde hu sovna.. Og nå kan jeg vel ikke vekke baby bare for å gå tur?? :gjeiper: Nei nei nei.. Det går jo ikke....

Tra la laaaaaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk tur i går!!!!

Helt sant :Nikke:

Og er tilsvarende lat i dag..... Jeg vurderer å spise sjokolade til frokost, og jeg sitter i morgenkåpe og Troll har på seg pysjen enda.. :lol:

Endelig helg!!!! Da kan sambo avlaste meg litt om natta!! yes.

Planer i dag: null.

Jeg må rydde bort en klesvask, men ellers skal jeg og troll forhåpentligvis ha en rolig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin helg jeg.. Troll har vært passe snill og vi har bare kosa oss og tatt livet med ro hele gjengen.

Neste helg skal vi på hytta til mamma.. Hvis det blir ok vær.

Ellers er intet nytt under solen.

Husarbeid er dritt. Når man tror man er ferdig så hoper det seg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag.

Har vært på jobben og vist fram troll og på ikea og handla med svigermor. Jeg holder på å gjøre leiligheten litt mer barnevennlig, sånn for å være ut i god tid. :ler:

Vi har nemlig alle cdene, bøkene, dvdene, lpene og en haug med blader osv i krabbebarnhøyde. Så nå skal alt inn i ekser og flyttes på. Plutselig, før vi vet ordet av det er jo troll over alle hauger, og da er det for seint å gjøre noe med leiligheten estetisk. Da har jeg vel hendene fulle med å springe etter troll og hyle NEEEI.

:jepp: Eller, oi, det er jo nettopp dette jeg prøver å unngå. :ler: haha,. jaja, jeg oppdaterer om et halvt år, og sier fra om planen virket eller gikk i dass. Jeg har tenkt at jeg kan ta noen kilo på den løperunden også, så tenkte det gikk an å spare et eller to til da :sukk:

Endret av enois
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trist:

Jeg vil så gjerne være her jeg når LilleTroll begynner med sånne sprell.

LilleMonster har fått enda en tann! Er det lov å håpe at det vi trodde var trass, var tannebissevondt? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...