Gå til innhold

Litt av hvert


Donpedro

Anbefalte innlegg

Men hva er fruktbeger? Beger med frukt, det skjønner jeg, men er det noe man får kjøpt rundtomkring? :klø:

Sånn som ser ut som youghurtbeger, 100 % frukt i diverse blandinger i barnemathyllen. De er faktisk ganske gode. Veldig kjekke å ha med på tur, og altså noe av det beste han vet. Dagens var banan og pasjonsfrukt, og han strålte omkapp med sola fra øre til øre mens han gaflet i seg (etter 2 skiver med leverpostei).

Jeg er til tider ganske flink til å opptre behersket og rolig, det filosoferte jeg over der jeg lå på sofaen og slappet av mens han sprang rundt og skrek og bar seg. Nynning hjelper når det røyner på.

I går var det også skriking (han skriker mye i forbindelse med måltider, også i barnehagen der de ignorerer han og så går det over etter ca 1 minutt). Da pleier vi å si at han må gå ut i stuen fordi det blir så bråkete. Vil han ikke gå selv bærer vi han ut (naborommet, åpen dør imellom). I går leide jeg han ut i stuen 3 ganger, helt rolig og bestemt. Satt på huk og forklarte at vi ikke orket sånn skrikebråk når vi skulle spise. Tilslutt la han seg ned rett utenfor kjøkkenet, og der fikk han selvsagt ligge og hyle ivei. Vi spiste så normalt vi klarte, og etter en liten stund ble det stille fra døråpningen. Da sa vi "Å, så fint og rolig det ble her nå! Har du lyst til å komme og spise med oss Junior?" Jepp, det ville han, og sola var tilbake.

Merkelig fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går fikk Junior en pakke av noen vi kjenner; en t-skjorte med motiv av en favorittfigur fra TV.

Reaksjonen var:

"Seeee... Så fiiiiiin. Seeee så søøøøøøøøøøøøøt" x 15 sagt i oversøt pusestemme, mens han klappet og koset på t-skjorten.

Jeg trodde jeg skulle le meg ihjel, det var så morsomt (og ikke minst koselig at han ble så glad). Vi bruker ikke hverken pusestemme eller kaller veldig mye for søtt her i huset, så jeg antar det er noe han har hørt i barnehagen eller noe. Festlig var det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Postmann Pat? :)

Det er morsomt å se hvordan de små aper etter andre, i hvertfall når det gjelder mer uskyldige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sikkert også ledd og syntes at han var fryktelig søt. :fnise: Koselig historie! Ikke minst koselig at han ble så åpenbart lykkelig for en T-skjorte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint på ferie, azza! Sol og sommer og bading og restaurantbesök dagen lang. Dette er jeg glad vi gjorde!

Og noe av det beste; Junior legger seg ca 21 og våkner ikke för 8! Helt greit med kortere alenetid på kvelden, for vi er jo stuck på rommet uansett, der sitter vi og löser kryssord og spiser godteri.

Og så har jeg begynt på Shantaram, og den lover bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag kom jeg hjem til ødelagt fryser. En fryseboks av det enorme slaget... Noe kunne reddes og er satt hos andre (selv om jeg antakelig blir skeptisk når det skal spises og ender med å kaste det uansett.

Ble litt vanskelig sorteringsjobb pga hadde et par meget vennlige husgjester som sorterte i vilden sky hadde meninger om hva som skulle kastes og ikke - og ikke minst har plassert varene hos noen vi aldri ville spurt, fremfor de vi har omgang med. 5 bæreposer, herunder 9 kilo bringebær og rips er kastet.

Nå skal jeg gå og lese innboforsikringspapirene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går greit, men var ganske slitsomt i timene etter hjemkomst. Til middag har jeg spist sjokolade, bolle og topplaget av en (nå tint) gulrotkake. Veldig sunt, og ikke så rart jeg endte opp med hodepine. Deretter kjørte jeg et familiemedlem på fest og la Junior, ryddet diverse fra fryser av tomgods, og satte meg ned 20.30. Nå spiser jeg en brødskive med servelat - er supersulten men ingentign i kjøleskapet frister og fryser har vi jo ikke.

Ut fra papirene leser jeg det som at vi får erstattet det meste - men vi skal ringe i morgen for sikkerhets skyld. Uansett ingen stor krise - vi skal jo til et sted meg mindre fryseplass om ikke lenge uansett. Ingen er syk, ingen er død og uerstattelig skade har ikke funnet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig inngang i et bryllup! Nå smilte jeg fra øre til øre.

Fantastisk :)

Jeg vet om flere som har fått erstattning for innholdet i ødelagte frysere, så jeg tipper det ordner seg greit. Ta bilder av det som er kastet (om det ikke er for sent), sånn at dere har dokumentasjon. Kjedelig er det uansett, men det meste kan jo ganske greit erstattes, og kan trenger gjerne en runde med rydding i fryseren uansett :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tatt bilder. Det verste var egentlig det som var hjemmelaget av kjøttkaker, lasagne, boller osv, for vi er jo som kjent ikke matgourmeter så når vi laget ting lager vi flere porsjoner. Alt annet kan erstattes, så nå som ryddingen er unnagjort tenker jeg ikke særlig mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2695683.ece

Jeg synes noen partier er nedrige og har et innhold jeg alldeles ikke kan stå for. Likevel; man løser uenighet med ord og argumentasjon, ikke vold og anonyme angrep. Det er nedrig og umoralsk det også, og på tvers av det jeg mener et demokrati med ytringsfrihet står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått servert følgende:

Tunfisk tartar med chili

Potetmos med klippfisk og krutinger

Bakt og røkt gjørs med egg, løyrom og flatbrød

And fra Holte gård med boulangere potet,

boudoin noir & morellsjy

Syltede plommer fra Hardanger

med sjokolade krem, havre is &

iskald plomme suppe

Hasselnøtter med krokan, sjokoladekrem og blåbær

Til drikke valgte jeg nypresset eplejuice fra Eplegården.

Ikke alt var min cup of tea, sær som jeg er, men når maten er nyyydelig dandert og servicen er fantastisk, da blir det er bra måltid uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...