Gå til innhold

Litt av hvert


Donpedro

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er veldig slemt å gi bort. Men noe av det er litt dyre ting, og da synes jeg det er litt vanskeligere, dessuten har vel ikke jeg og mannen helt samme syn på akkurat dette temaet.

Nå er han helt besatt av å få pakker, og vi kan ikke en gang snakke om å pakke en koffert før han tar av. En av gavegiverne nevnte på telefonen i dag at han skulle få pakke når de møttes neste gang - det er over en måned til. Hittil i dag har han spurt ca 15 ganger etter den pakken + grått fordi vi ikke gir den til ham (vi har den jo ikke!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi bakt kanelboller. deigen ble nærmest perfekt, men det rakk bare til 15 stk. Noen av de este i ovnen til merkelige formasjoner, man smaken var upåklagelig. Yum! Egentlig har jeg lyst til å spise ca omtrent alle her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste de siste fra i forgårs som frokostdessert i dag, oppvarmet i stekeovnen. Jammen gikk de unna - men vi var snille og delte med hele slekta, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig opplevelse i dag, i forbindelse med legebesøk der jeg satt på gangen og ventet.

Det hang store plakater om at de som var der pga svineinfluensa skulle iføre seg munnbind og hansker, og det var avsatt eget separat venteområde for disse. Greit.

Som kjent kan laboratoriedamer være av en egen rase. Jeg satt som sagt og ventet, og et medlem av denne rasen åpnet døren til legekontoret ved siden av meg. Der var ingen lege, men en ung gutt/mann som tydeligvis ventet på resultater. Hun ble stående ved siden av meg i døråpningen, og ca følgende høyrøstede samtale fant sted:

Dame: prøven er negativ, så da kan du gå

Mann: skal jeg betale?

D: Nei, vi sender giro i posten. Sant og si ønsker jeg å være minst mulig i nærheten av deg. Munnbind og hansker kan du kaste på kontoret.

M: Så jeg er frisk?

D: Nei, altså prøven er jo negativ. Det vil jo si at det ikke er en bakteriell infeksjon.

M: Så jeg har ikke svineinfluensa?

D: Som sagt; det er ikke en bakteriell infeksjon. Det vil si at det kan være svineinfluensa, eller det kan være noe annet. Det vet vi ikke nå. Så gå hjem, ikke pust på for mange folk og forsøk å hold deg isolert til du får svar.

M: Ok

Så gikk han.

Mine tanker:

1) Great. Nå får jeg sikkert svineinfluensa.

2) Hvor i all verden var tausehetsplikten i denne samtalen?

3) Hva i all verden er det for slags måte å gi noen en beskjed på? Det finnes nok av folk som ikke synes det er kult å få høre at de kanskje har svineinfluensa. Så si det på en ok måte, uten bruk av faguttrykk man antar at andre forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på et sted med mye turister. En gruppe i flokk kom og beundret mitt dna-avkom, han ser jo relativt nordisk og blond ut, og vet å flørte med de som vil. Jeg var en meget storlt mor, helt til han løp ut på plenen rett foran hele gruppen, satte seg på huk, lagde "bæsjefjes" med dertil rødhet og høylydt stønning. Dette gjorde jo selvsagt turistene enda blidere, men selv syntes jeg det var relativt flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært på et sted med mye turister. En gruppe i flokk kom og beundret mitt dna-avkom, han ser jo relativt nordisk og blond ut, og vet å flørte med de som vil. Jeg var en meget storlt mor, helt til han løp ut på plenen rett foran hele gruppen, satte seg på huk, lagde "bæsjefjes" med dertil rødhet og høylydt stønning. Dette gjorde jo selvsagt turistene enda blidere, men selv syntes jeg det var relativt flaut.

Haha, denslags er jo bare søtt! Jeg skal snart legge ut episoden der min far har festet renslighetstreningen min til film i egen dagbok. :fnise:

Men den episoden på legesenteret synes jeg var på grensen til det uetiske. Hva skal den stakkaren forholde seg til, liksom? Sånne legesekretærer er virkelig en varierende rase, fra de flinkeste til de verste hekser. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den episoden på legesenteret synes jeg var på grensen til det uetiske. Hva skal den stakkaren forholde seg til, liksom? Sånne legesekretærer er virkelig en varierende rase, fra de flinkeste til de verste hekser. Grøss.

Ja de kan være litt merkelige der jeg går. Som da jeg var gravid sist, og var hos legen for første gang. Hadde ikke med urinprøve pga det tenkte jeg ikke på, så legen sa jeg skulle ta en der. Ventet på svar på gangen, og som regel sier de "den er ok" og man kan gå. Det gjør ikke noe om andre hører, synes jeg.

Den gangen fikk jeg imidlertid en høylydt lekse om hvor viktig det var med MORGENURIN for prøvesvaret. Tre ganger nevnte hun ordet morgenurin, tror jeg, og selv var jeg i en blanding av å a) ikke ønske å ha denne beskjeden blant en haug ukjente og b) forsøke å forklare at jeg ikke kjente til rutinene fordi jeg ikke har vært gravid før. Men jeg fikk meg ihvertfall en lekse jeg husker for ettertiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de kan være litt merkelige der jeg går. Som da jeg var gravid sist, og var hos legen for første gang. Hadde ikke med urinprøve pga det tenkte jeg ikke på, så legen sa jeg skulle ta en der. Ventet på svar på gangen, og som regel sier de "den er ok" og man kan gå. Det gjør ikke noe om andre hører, synes jeg.

Den gangen fikk jeg imidlertid en høylydt lekse om hvor viktig det var med MORGENURIN for prøvesvaret. Tre ganger nevnte hun ordet morgenurin, tror jeg, og selv var jeg i en blanding av å a) ikke ønske å ha denne beskjeden blant en haug ukjente og b) forsøke å forklare at jeg ikke kjente til rutinene fordi jeg ikke har vært gravid før. Men jeg fikk meg ihvertfall en lekse jeg husker for ettertiden.

Djeez. Ufølsomme vesener.

Hos meg er det to snille og en drage. Møter jeg dragen vet jeg at jeg har tapt hvis jeg ikke skulle ha en ufattelig god sak.

Morgenurin kjenner jeg dessverre altfor godt til etter at min mor ga meg Norgesglass til urinprøver på barneskolen. :hoho: Merkelige greier egentlig, da jeg var barn og ungdom måtte jeg levere urinprøver på skolen og ellers støtt og stadig, jeg tror ennå ikke at datteren min har gjort det noensinne. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg hatt verdens mest bisarre drøm. Den innehold bla en småfull og slibrig Donpedro som prøvde seg skikkelig på stakkars Aleksander Rybak (som avviste høflig), og jeg skal ikke en gang si hva Jan Thomas drev med.

Hvor tar jeg det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger seriøst porr etter det der, det skal jeg love deg. Ingen højdare for mitt privatliv irl, for å si det sånn, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg skikkelig crappy, tror gårsdagens pizza har skylden.

Fikk ikke sove før i 02-tiden, men våknet 04.44 at jeg var kvalm. Rakk ikke frem til toalettet, så det ble vasking og dusj etterpå. Junior våknet 05.20. Stod opp 06. Mer oppkast, med Junior som stod storøyd ved siden av og klappet meg på kinnet og sa "uffameg mamma". Mer oppkast rett før jeg dro på jobb (ganske sikker på at dette ikke er noe smittsomt, og nå har jeg tenkt så mye på jobben de siste dagene at jeg hadde blitt gal av å være hjemme).

Ser ut til å ha gitt seg nå, men likevel er jeg nødt til å løpe til og fra toalettet. Føler meg skikkelig blek og sliten.

Gleden stod i taket da jeg ikke hadde mange mail på vent. Noe av posthyllen har jeg alt fått unnagjordt, og saksmengden ser heller ikke avskrekkende ut. Har imidlertid ikke orket å se på sakene enda.

*pjusk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Stakkars deg, Donpedro, det høres ikke ut som du skulle vært på jobb i dag. :troest:

Jeg har ennå to uker igjen av ferien, og orker ikke engang tenke på sakene som venter på meg når jeg er tilbake. Huff. Det blir nok en del opprydning etter det nye systemet vi har innført.

Det positive er at siden jeg hadde så mye avspasering å ta av, så har jeg tre uker ferie igjen i år. Planen er blant annet at vi skal være ved sjøen i høstferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda tre uker er jo fantastisk!

Nei, jeg burde nok vært hjemme i dag. Men siden jeg er relativt ny, det var første dag etter ferie, jeg ikke tror det er smittsomt og sakene har stresset meg har jeg forsøkt meg. Drar hjem om det blir for ille.

Fyser skikkelig på iskaldt vann, men er samtidig redd for å få alt opp igjen... Er kjempetørst, har omtrent mistet alt av vann i magesekken tror jeg.

*sutre*

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror formen er oppadstigende, får ihvertfall unna bittelitt mer enn om jeg var hjemme. Utrolig herlig at det ikke lå tusenvis av saker (ikke at jeg hadde trodd det, men...).

Ganske utfordrende med oppkast og små storøyde barn, her fikk jeg testet hva jeg er god for av løgner mht hvordan jeg følte meg. Innimellom brekningene hengende over do småpratet jeg så koselig jeg kunne, og forklarte at "mamma kaster opp fordi hun har vondt i magen, at det ikke er farlig, at det går bra, og at det har Junior også gjort en gang - husker du?".

Når pappa stod opp (sov lenge pga stod opp 05.15 i går - vel "sov" er vel mer korrekt, i og med at han våknet første gang jeg ble syk) løp Junior gledesstrålende bort for å fortelle om morgenens action og at "mamma kasta opp".

Mission accomplished.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at formen er stigende, da. :) Hvis det er snakk om mat som ikke er helt bra, vil formen stige ganske raskt etter at kroppen har kvittet seg med den, for å si det på en forsiktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg inntatt et lett måltid, og føler meg mye bedre. Er blitt pariakaste på jobben og tror en del er litt sure på meg fordi jeg er her, men jeg er nesten helt sikker på at det ikke er omgangssyke. Har sikkert drukket 1 liter vann siden jeg kom på jobb, og ikke vært kvalm et sekund.

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...