Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Har akkurat sett Kolya på nytt, siden jeg så den på kino i sin tid.

Å, for en nyyyydelig film. For en nydelig gutt. Og for en nydelig historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*noterer filmtips"

Unntaket er minsten. Han utviser omsorg så det holder, både overfor bamser og oss. Her er det kos og klem og stadige kjærlighetserklæringer.

Minsten min, som er på alder med din eldste, har stadig et omsorgsfullt forhold overfor kosedyrene sine, og leker og snakker med dem hver kveld.

Og Dp, :ler: til lillepappaen. Superbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten min, som er på alder med din eldste, har stadig et omsorgsfullt forhold overfor kosedyrene sine, og leker og snakker med dem hver kveld.

*kremt*

Slik er det for eldsten min også, som er på alder med din mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idyll:

Grinete overtrøtt Junior har endelig så vidt sovnet på sofa.

Stor og lite grasiøst familiemedlem dumper ned i sofaen for så å skru på tv fordi sending av Wimbledon har begynt på tv.

Jippi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til orientering:

Dere som observerte en liten gutt iført vinterlue og shorts på et større kjøpesenter i dag, dere skal vite at han insisterte på å ha den på (den ble faktisk ikke tatt av før pysjen ble tatt på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering:

Dere som observerte en liten gutt iført vinterlue og shorts på et større kjøpesenter i dag, dere skal vite at han insisterte på å ha den på (den ble faktisk ikke tatt av før pysjen ble tatt på).

:fnise:

Mitt avkom insisterte på å sove med nisselue på i flere år. Heldigvis var den av tynn bomull, men det så jo helt idiotisk ut. Ellers går jo de fleste kule kidsa i dag md lue året rundt og døgnet rundt. Han er nok bare trendy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mottatt og besvart.

:)

Sånn ellers er nattkjole/shorts og gummistøvler også vært et yndet antrekk hos oss om sommeren. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på tur i nabolaget og sett postbilen. I følge Junior var det Postmann Pat som kjørte, og Miss satt på, og dette ble formidlet med meget stor entusiasme da vi kom hjem til en sovende pappa. Noen ganger må det være fantastisk å være 2,5 år. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det likner på det forholdet mannen har til Seinfeld og Frasier her i huset. :fnise:

Men jeg må si at jeg misunner litt den entusiasmen ethvert barn kan vise for sånne småting. :strix: Nå blir de jo blaserte i 7-årsalderen, så det gjelder å nyte det mens dere kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ting ting ting.

Junior får så utrolig mye at jeg blir kvalm. Han har mer klæ enn han rekker å bruke. Han får så mye leker at jeg blir dårlig. Feks har han av samme person fått 3 nesten identiske kosedyr, i tillegg til 5-6 kosedyr til. Han har ørti millioner tog til togbanen, og det blir bare fler og fler. Jeg liker det ikke, og det vokser oss over hodet.

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hva med å snakke til vedkommende (:fnise:), og heller be om gaver i form av tid/opplevelser?

Det er ekkelt når små barn blir gjort til konsummonstre mot foreldrenes vilje. Det er jo selvsagt et utslag av gode intensjoner, men det er en skummel sti å legge ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke alle som har så mye tid, ei heller helse, og dessuten nedlegges det mye tid også. Hender vi sier ifra hvis vi blir spurt hva han ønsker seg (utenom jul og bursdag) at han ikke trenger noe, ellers er standardsvaret alltid pysj i str [insert str langt frem i tid.

Det er litt rart å se gutten som frem til han var 1 år kun lekte med 1 stk rangle (anbefales virkelig!), sleiver og hjemmelaget babygym (der sleiver og trakter var en vesentlig komponent) - nå er han storkonsument de luxe. Og jeg tror ikke vi er de eneste heller. Han får jo ting av oss også, noen ting ser vi at han vil ha stor glede av (nå nylig: vannkanne, div bøker og dukkevogn), og han har jo bursdag og jul så tett opptil hverandre at man ikke kan basere alt på de høytidene.

Vi må bli flinkere til å sortere lekene og sette vekk. Er alt flink med alle klærne, både mht størrelser som er for store, det som er vokst fra, det han bruker nå + merking. Puh.

Ellers har vi i dag gått tur i øsende regn (uten regntøy...), og etterpå var jeg så våt at jeg måtte tørke meg med håndkle. Så ble jeg supertrøtt, så jeg tok meg i å mumle/snøvle noen vers i en sang for Junior mens han satt på fanget og jeg duppet. Deretter sloknet jeg i 90 min på sofa under et pledd.

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er litt redd for at det skal bli sånn her i huset også. Vi er veldig enige om å begrense mengden leker, men når jeg ser på søskenbarna (på begge sider!) så ser jeg at det kan bli vanskelig. Ser for meg kasser med leker, der mesteparten er satt bort, og der man roterer hva som er fremme slik at ting faktisk blir lekt med når det er der. Men hvor slemt er det egentlig å gi en del av overfloden til fretex? Tenker at barnet sikkert er ganske stort før det merker at de minst populære lekene blir borte, og når barnet er så stort er det kanskje en bra greie å få velge ut det som skal ut av huset selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...