Gå til innhold

Mazillas litt seriøse tøysebok

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klem: tilbake til deg MarianneE!

I dag fikk jeg sjokolade på senga! :overrasket: Han har virkelig gått inn for det i år! :dåne:

Selv om jeg egentlig er litt imot alt valentinesday-styret, skal jeg ærlig innrømme at det er veldig koselig! :fnise:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Sjokoladeis med karamell, marshmellows og stooore sjokoladebiter... Say no more! :nigo:

Ble ganske imponert over at han gikk ut bare fordi jeg sa jeg hadde lyst på is! Han smakte bare såvidt på den, så det var helt og holdent for min skyld! :rødme: Trengte ikke mase engang! :ler:

Nææ, heldig ;) Hihi :) Koselig da at han er så snild og god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så snill og god :rødme:

Jeg fikk en potteplante som jeg plukket ut selv jeg :fnise: Han hadde tenkt å kjøpe blomster, men jeg sa jeg heller ville ha en plante som kunne leve mye lengre ;)

Varmepumpa vår tar knekken på alt av blomster.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakte boller igår, gode glutenfrie boller.

Tenkte kanskje du ville ha oppskriften.

BOLLER

125 gr smør

5 dl melk

100 gr melis

*

1 pk gjær

1 ss fiberhusk

2 egg

500 gr semper/toro kakemiks

200 gr Jyttemel

*

Kok opp smør, melk og melis.

Avkjøl, og tilsett fiberhusken, la det svelle til blandingen er "fingervarm"

Bland mel og gjær i en bolle, og hell i melk/smør/melis/fiberhusk blandingen samt egg.

Bland med en maskin, eller gjør som jeg; Bruk hendene.

Sett det så til heving en halvtimes tid.

*

Ta litt olje på hendene og ta av litt deig og trill til boller.

Etterheves mens ovnen blir varm.

225grader på 11-12 minutter.

De var gode, og ikke så tunge som mange glutenfrie boller kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, MarianneE!! De skal jeg sannelig prøve en dag! :jepp: Må/bør de fryses med en gang de er avkjølt, sånn som andre glutenfrie bakevarer?

Tror sannelig jeg skal notere fiberhusk, jyttemel og melis på dagens handleliste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. I dag hadde jeg tenkt meg på biblioteket for å leke litt student igjen. Litt for lenge mellom hver gang.. Problemet er bare at det er mer enn 10 minus ute, og da har jeg ikke like lyst til å bevege meg ut døra mer! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj og fy! :spy: Godt jeg bare skal oppholde meg i sentrum, og at store deler av sentrum er under tak! :fnise:

Gleder meg masse masse til Bergenstur!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, jeg må vel bare tvinge meg ut.. Biblioteket åpna for fire minutter siden, så hvis jeg skal få plass må jeg vel gå nå. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ikke rikka meg en millimeter, men nå får det være nok! Må visst bli litt streng med meg selv.. :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er IKKE alene Mazilla!! Jeg vil heller ikke ut døren for å leke student, som du har sett har det snødd igjen, i Bergen! ÆSJ!! Også når det var begynt å smelte i går.. :sukk: Ser jammen ikke ned til nabohuset, så tett som det snør! Æsjæsjæsj :grine:

Håper du kom deg avgårde på bibloen da, du er så flink atte! Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. I dag hadde jeg tenkt meg på biblioteket for å leke litt student igjen. Litt for lenge mellom hver gang.. Problemet er bare at det er mer enn 10 minus ute, og da har jeg ikke like lyst til å bevege meg ut døra mer! :sur:

-10? :rolleyes:

Prøv -22 du :fnise: Her er det litt i kaldeste laget vil jeg tørre å påstå :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er -10 mer enn kaldt nok! :Nikke:

Kom meg avgårde, og fikk lest i ca 2 timer. Så frista det mer å shoppe litt. Fikk kjøpt meg en genser/topp. Så møtte jeg han godeste, og vi stakk en tur på kafé. Bruker i overkant mye penger på kafé, men noen gleder skal man jo ha! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser og kjeder meg. Er så lei av vinter at jeg holder på å gå på veggene! :murvegg:

Vil ha vår! Nå!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...