Gå til innhold

Mazillas litt seriøse tøysebok

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Usj, rom rosin! :spy:

Nå er jeg klar for nesespray etterfulgt av god varm seng. Forhåpentligvis er jeg bedre i morra, men jeg tipper det motsatte. Har bare fått mer og mer vondt i halsen i løpet av ettermiddagen/kvelden nemlig. :sur:

Nesten så boka burde bytta navn til Mazillas klagebok... Beklager! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:is: fra meg :klemmer:

*stjeler litt*

Bare klag i vei, Mazilla.

Det er det vi andre bruker våre bøker til og.

God bedring til deg!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så snille dere er!! :kyss:

Jeg ligger fortsatt i min gode, varme seng. Har henta laptopen, og bygd meg litt opp med dyner.. Det er i grunnen deilig å være småsyk og arbeidsledig! :fnise:

Eneste planen for dagen er at jeg skal på kafé med han godeste når han er ferdig på skolen. Han slutter før lunsj i dag, så vi får masse tid sammen! :) Jo, har visst en plan til forresten. Skal på trening i kveld. Håper bare jeg orker, for nå er jeg inni en så god stim at jeg ikke har lyst til å droppe treninger! :sjenert: Tror det skal gå greit, bare jeg doper meg ned med litt nesespray! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du forteller om at du ligger i sengen å koser deg og slapper av, så er det nesten litt sånn at jeg kunne tenkt meg å bli litt småsyk selv (men bare nesten, altså..alt untatt det der med å være syk)

Håper du kommer deg fort, Mazilla, og blir frisk som en fisk. :kose:

MarianneE (og dere andre):

Jeg har inntrykk av at de fleste bruker Semper når dere baker. Det er det eneste jeg ikke har prøvd ut, men fungerer det bedre enn de andre (toro og finax)?? :klø: Jeg får ikke til brødene eller rundstykkene mine :sur: :sur: :sur::sjenert: (MÅTTE bare spørre :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å spørre i vei, Idnar! :)

Grunnen til at jeg brukte Semper denne gangen er at jeg har vært i Sverige og hamstra.. Aner ikke om det har noen bedre bakeegenskaper.. Men det vet kanskje MarianneE? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det billig og stort utvalg borti Sverige? Har hørt at i danmark er det helt elendig!! :sukk:

Jeg har lest litt rundt og har lagt merke til at de fleste bruker semper og det står mest det i oppskifter. Tror jeg skal prøve meg på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Danmark suger. :roll: Sverige er himmelen! Stort utvalg, mye billigere enn i Norge (fordi staten subsidierer maten der, istedet for at svenskene får penger hver måned). :hoppe: Kunne spise nesten all den samme maten som han godeste, fordi de har mye større fokus på glutenfri mat (og mange flere diagnostiserte), og derfor lager mye mat uten mel. Sauser osv er jo håpløst her hjemme, men der er det null problem! Kjøpte masse sauspakker i tillegg til at jeg raida glutenfrihylla. Blir jo smålei av toro bearnaise og bretagne kyllingsaus etterhvert..! :sjenert: Så nå er skapet fullt av sikkert 10 forskjellige sauser! :hoppe: Var dessuten på kafé hvor de hadde en haug med forskjellige glutenfrie kaker. Et annet sted var alt i disken merka med glutenfritt, laktosefritt, sukkerfritt osv. Med andre ord - Sverige er allergihimmelen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Ble kanskje i overkant entusiastisk der..? :fnise:

Nei, det synes jeg ikke du ble...

:pls: :pls: :pls:

:fnise:

Jeg bruker Semper mye, rett og slett fordi svigers er ofte i Danmark og kjøper alltid med en eske mel til meg (en eske inneholder 9 kartonger mel)

Men brød av semper Grov får jeg ikke til i det hele tatt.

Det blir rått inni bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bake brød når man kan bake rundstykker? :lur:

De blir bedre, er lettere å bake, lettere å fryse, lettere å tine... Rundstykker ftw! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler:

Ble kanskje i overkant entusiastisk der..? :fnise:

Neiiiiiiiida :fnise::fnise::fnise:

Nei, det synes jeg ikke du ble...

:pls: :pls: :pls:

:fnise:

Jeg bruker Semper mye, rett og slett fordi svigers er ofte i Danmark og kjøper alltid med en eske mel til meg (en eske inneholder 9 kartonger mel)

Men brød av semper Grov får jeg ikke til i det hele tatt.

Det blir rått inni bare.

Mine brød blir også rå inni. De ser kjempefine ut helt til slutten av steiketiden. Da synker de sammen. Også blir de helt sånnder svampete i konsistensen. Jeg steiker de så lenge at de blir svidd utenpå.

Men som sagt, jeg har ikke prøvd semper.

Tror jeg må melde meg på bakekurs :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ??? Så da gjør jeg ikke feil?? :klø: Men de blir ganske gode, så da kan jeg bare forsette som før (med de svidde svampebrødene mine) :fnise::fnise:

Forresten, sorry at jeg kupper boken din Mazilla, men jeg måtte bare benytte sjansen når jeg hadde den (for her er det visst mange med Cøliaki..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...