Gå til innhold

Mazillas litt seriøse tøysebok

Mazilla

Anbefalte innlegg

Det ble en koselig feiring med gode venner! :jepp: Godt nytt år til Idnar og alle andre! :)

Nå er det 2009, og om sånn ca 7 måneder, 4 timer og 20 minutter skrider jeg ned kirkegulvet arm i arm med pappa! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:danser: GODT NYTTÅR!!! :danser:

Endelig er jula overstått :wink: og vi har begynt på et nytt år!! Helt utrolig å tenke på at vi blir gift dette året! hihi

oppdaterte meg litt her i boka di!

Gratulerer med B på eksamen!! :hoppe:

Synd med svigermoren din da... virker ikke helt som om hun vet hva cøliaki er?

greit at folk kan bomme litt da... men når hun sier at hun ikke gidder å lese på pakningen... ja da hadde jeg ordnet min egen mat... nå er vel dere ikke så ofte og spiser hos dem?

vi kom hjem fra syden i dag! har virkelig vært sløv med dietten... litt careless fordi det er så stress... men fikk ikke de store reaksjonene faktisk... spiste noen innbakte kyllinggreier og ble ikke særlig dårlig i magen. men kvalm og kaldsvettet.. hva slags reaksjoner får du?

Nå skal jeg hoppe til køys! første natta hjemme når man har ligget på en j***** seng i syden er bare drømmen!! :)

Opp klokka seks da... men man må jo tjene til livets opphold... :ler:

NATTA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, Mokkon83! :)

Nei, man kan jo begynne å lure på hvor mye hun egentlig vet! Men samtidig, vi har jo sagt masse om hva det dreier seg om, så hvis hun bare hadde hørt etter så hadde hun jo visst ting! :roll:

Det varierer hva slags reaksjoner jeg får. En gang i sommer fikk jeg i meg gluten (selvfølgelig hjemme hos svigermor og gjengen), og da ble jeg skikkelig dårlig i magen og måtte gå hjem fra jobb dagen etter osv. Mens en gang i høst ble jeg ikke dårlig i magen, men fikk munnsår, blåmerker og vondt i ledda. Ikke spesielt gøy noen av delene.. :sjenert:

Vi skal gifte oss i år!! :strix: :strix:

Hadde forresten tenkt oss innom hotellet i jula for å sjekke ut rommet til bryllupsnatta, men de hadde julestengt.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke å hendelsen hos svigermor; jeg blir så sur!

Enkelte ser på oss cøliakere som vanskelige, kresne o.l men hvor vanskelig kan det være å forstå at maten må man være nøye med for å være frisk?

Heldige de som kan spise "vanlig" mat og som slipper å tenke glutenfritt.

Jeg har en plansje hengende på kjøkkenet for hvordan glutenfritt skal tilberedes, hva man må være obs på osv...

Kunne pakket inn en slik og gitt henne.

:frustrert:

Eh.....

Alt bra ellers, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte ser på oss cøliakere som vanskelige, kresne o.l men hvor vanskelig kan det være å forstå at maten må man være nøye med for å være frisk?

Jeg har en plansje hengende på kjøkkenet for hvordan glutenfritt skal tilberedes, hva man må være obs på osv...

Eh.....

Alt bra ellers, da?

Er den plansjen noe du har fått fra NCF?

nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i år!! :strix: :strix:

Hadde forresten tenkt oss innom hotellet i jula for å sjekke ut rommet til bryllupsnatta, men de hadde julestengt.. :sukk:

:strix: Jaaaa :strix:

julestengt ja.. hmm.. er kanskje ikke så mange som overnatter på hotell i jula nei..

men dere får vel flere anledninger før den store dagen tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.....

Alt bra ellers, da?

Ellers går det fint! Har vært ute og spist med forloveren min i dag, og det var kjempekoselig! :) Høres lurt ut med en sånn plansje på kjøkkenet! Selv om jeg og han godeste i grunnen er veldig flinke, om jeg får si det selv.. :fnise: Gleder meg nesten litt til å komme "hjem" til leiligheten hvor det ikke er noe ekstra oppstyr rundt meg og min mat rundt hvert eneste måltid.. :sukk:

Svigermødre... :roll:

Ja, de er visst en egen rase! :sjenert:

:strix: Jaaaa :strix:

julestengt ja.. hmm.. er kanskje ikke så mange som overnatter på hotell i jula nei..

men dere får vel flere anledninger før den store dagen tenker jeg :)

Ja det er nok derfor det var stengt.. Hadde vært greit å få sjekka nå, siden vi ikke vet om vi kommer hjem til påske.. Plutselig er det sommeren før vi kommer hjem igjen, og da er det sikkert for sent å forandre mening. Men men, får se om jeg stikker innom alene til uka! Da har han godeste reist, men jeg kan jo alltids stikke innom alene! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir ei uke til så har du iallefall tid til å se :) bare håpe på at det ikke er utleid.. hehe

kanskje ringe først?

er herlig å være hjemme igjen ja.. plagsomt med cøliaki i andres selskap..

føler meg litt til bry avogtil...

når skal dere sende ut invitasjoner til bryllupet, og hvor lang svarfrist?

tenkte sende i februar og få svar innen 17 mai (en dato folk husker..høhø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar på onsdag, så jeg får se om jeg rekker det. Hvis ikke er det ingen krise.. Tipper vi sender ut invitasjonene i slutten av februar/begynnelsen av mars, med svarfrist i begynnelsen av juni kanskje? :klø:

I morra skal jeg prøve kjoler igjen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar på onsdag, så jeg får se om jeg rekker det. Hvis ikke er det ingen krise.. Tipper vi sender ut invitasjonene i slutten av februar/begynnelsen av mars, med svarfrist i begynnelsen av juni kanskje? :klø:

I morra skal jeg prøve kjoler igjen! :strix:

LYKKE TIL MED KJOLEPRØVING IMORGEN :)

skal du på brudesalongen her i byen? (A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der var jeg forrige mandag. Fant en der som er veldig fin, så hvis jeg ikke finner noe i K i dag, så blir det den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, der var jeg forrige mandag. Fant en der som er veldig fin, så hvis jeg ikke finner noe i K i dag, så blir det den! :)

aha!

så noen fine kjoler der borte, men følte meg ikke vel der inne...

luktet bruktbutikk og ALT for mange kjoler i et trist lokale.. hehe

tror nok det er tid for fornying der borte!

du skal kjøpe da antar jeg?

leiekjolene var jo fra 1983 så... hehe

Fant du noe idag da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på to steder i dag, og det ene var litt sliten og kjolene var litt gamle... :sjenert: Men på det andre stedet hadde de masse fine nye kjoler, så i dag ble det faktisk kjolekjøp på meg!! :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grattis med kjole!

Får vi en liten beskrivelse?

Tusen takk alle tre! :rødme: Sier såklart ikke nei til å beskrive kjolen min! :fnise: Den er ivory (tror jeg), stroppeløs, snøring i ryggen, og har litt sånn strass/perleblomster på brystet + noen nedover på fronten og endel i slepet. Har to lag tyll utenpå, så den er ikke sånn skinnende og blank som mange andre. Tyllen åpner seg i en liten splitt foran og opp til hofta ca. Litt slep, ca som på alle andre kjoler jeg har prøvd. :strix:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...