Gå til innhold

Mammas babybok

Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sette på vaskemaskin

Vaske badet og toalettet

Henge opp klær

Støvsuge trappa og vaske gangene

Rydde kjøkken, vaske av bord og benker.

Kjøpe lyspærer, plumbo og ingredienser til å lake "måkeskit" Ufattelig gode julekaker:)

Herregud, bekkenet mitt er gåent.. Nå skal jeg bare rydde og vaske litt kjøkken, så skal jeg bake:)

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen utrolig gode småkaker. Her er oppskriften for de som vil ha:

200 g. smør

300 g. sukker

2 egg

275 g. hv.mel

1 ts. bakepulver

50 g. hakkede mandler/andre nøtter

1 plate kokesjokolade

Rør smør og sukker hvitt. Tilsett ett egg om gangen. Tilsett finhakkede nøtter og sjokolade. Tilsett mel og bakepulver.

Legg de som små kuler med teskje på stekebrett, sett en nøtt el mandel på toppen av hver kake. Stek på 180grader i ca 10 min midt i ovnen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, kjenner det virkelig i kropppen i dag.. Var nok litt for effektiv Cloudberry..

Har sykt vondt i ene foten, fra hofte og ned i kneet. Vet ikke om det er bekkenløsning eller hva det er, men er rart at det er vondt så langt ned..

I dag skal jeg bare slappe av, på kafe en tur osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnneShirley skrev:
Aha.. Du mener "nøttetopper" ;)

Det var unektelig et litt mer appetittelig navn. :fnise:

Håper bekkenet/beinet kommer seg, Mamma1! :klemmer:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle innom her og hilse på og nå ble jeg veldig kakesyk altså.Må passe på å ikke gjøre for mye nå da for det får man igjen for neste dag. :)

Send over litt måkeskit da er du snill for jeg orker ikke bake :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma1 skrev:
Æsj, kjenner det virkelig i kropppen i dag.. Var nok litt for effektiv Cloudberry..

Har sykt vondt i ene foten, fra hofte og ned i kneet. Vet ikke om det er bekkenløsning eller hva det er, men er rart at det er vondt så langt ned..

Sånn vondt har jeg også... Nesten helt ned i leggen faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnneShirley skrev:
Aha.. Du mener "nøttetopper" ;)

Håper du har en fin og avslappende dag!

Nøttetopper er noe annet her hos oss. De er med stivpisket eggehvite og uten mel og sjokolade. De er enda bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cloudberry skrev:
Sånn vondt har jeg også... Nesten helt ned i leggen faktisk...

Ja, faktisk til under kneet. Ringte legen og hun sa at det var mest sannsynlig en betennelse i en slimpose i hoften. Men i dag er jeg mye bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogmusa skrev:
Skulle innom her og hilse på og nå ble jeg veldig kakesyk altså.Må passe på å ikke gjøre for mye nå da for det får man igjen for neste dag. :)

Send over litt måkeskit da er du snill for jeg orker ikke bake :ler:

*Åpner kakeboksen for å sende over måkeskit. Der er det TOMT* Må nok bake litt igjen til uka også-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet er altså bedre, var nok bare i overkant effektiv med vasking her om dagen. Det skal ikke gjenta seg:D

Nå er det en stund siden vi kom hjem, har vært på overnattingstur med kjæresten, til en gammel gård. der er det ikke tv eller noe, og vi har kost oss masse:)

Nå er jeg alene, dvs dattera mi har lagt seg og typen er hos en kamerat. Er nok ikke lenge før han er her igjen:)

Er i knallform, bekkenet er mye bedre, men merker at det blir ikke de helt store fysiske utskeielsene resten av tiden som er igjen. 59 dager i dag!!!

Til uka skal vi bake nøttekaker og pepperkakelastebil:) Drittlei pepperkakehus som alltid blri skeive, så nå går vi for en lastebil som er mye enklere å lage:)

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært i svømmehallen og sett på jentungen- gøy!

Ellers har vi lagd hamburgere tiol middag, sett en drittfilm som heter noe med Brugge med Colin Farrell..

Senere skal vi se Mamma Mia! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma1 skrev:
Bekkenet er altså bedre, var nok bare i overkant effektiv med vasking her om dagen. Det skal ikke gjenta seg:D

Det er riktig innstilling! :tommelsmil::ler:

Kos deg med film! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Høres ut som du har en hyggelig uke forann deg med baking og kos :) Jeg har alltid bakt pepperkakehus i førjulstiden før jeg også, men i år blir det rett og slett ikke.. (neste år derimot-- håper jeg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...