Gå til innhold

Mammas babybok

Mamma1

Anbefalte innlegg

Utrolig sløvt av Ellos! :riste: Gidder du å prøve flere ganger? (En liten ting jeg kom på, forresten - har du prøvd buksa på? Jeg bare tenker på at den kom fra Frankrike, og størrelsene der er annerledes enn her... Norsk 40 er vel 42 eller 44 i franske str...)

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har prøvd den, og den var gedigen.. Den faller av meg, enda så stor mage jeg har... Nei, jeg gidder ikke prøve flere ganger. Er ingen vits heller, da de nå er utsolgt for str 40...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skal bestille fra H&M når jeg får lønning igjen:)

Du vet at H&M har sånn fiiin månedsregning så man kan betale måneden etter? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har jeg allerede.. Men jeg må betale Ellos-dritten først.. Ellers blir det mye på en gang hehe

HYvordan uttaler man La Redoute? Det har jeg alltid lurt på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, nå har jeg ikke akkurat giddet å lete meg frem til spesialtegn for fonetisk alfabet/IPA, men... ;) "La redoot" er vel en slags etterligning. Oo-lyden sies med spisset munn og blir en slags ou-lyd. Eh... ikke så god på å forklare sånt, jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Cloudberry! Ja, de mistet i hvertfall meg- ikke at jeg var noen superlunde da men likevel hehe Handler sjelden i katalog, men når jeg gjør det blir det ikke Ellos mer. Har bestilt en pakka fra Sparkjøp nå, bare noen få julegaver, så det blir spennende å se om den kommer, og hvilke størrelser det er hehe

I dag er jenta mi hjemme fra skolen, hun er ikke helt i form. Ser ikke ut til plage henne noe særlig nå, da hun har begynt å rydde kjøkkenskapet, helt av seg selv. Jeg har en mistanke om at det kun er for å snoke litt (les:se om det tilfeldigvis ligger igjen noe snop) Men det er helt greit for meg:)

Jeg er sinnsykt trøtt om morgenen for tida, sliter med å komme meg ut av senga klokka 8.... Burde ikke være noe problem, da jeg er vant til å stå opp klokka sju.. Men etter noen uker på sykmelding så har det blitt verre..

I kveld er det Gray's Anatomy:) Jeg liker den serien jeg, men kjenner jeg blir litt irritert på Meredith fordi hun ikke bare kan bli sammen med Dempsey.. Grrr

Av andre serier jeg følger med på står Prison Break høyt i kurs, skal finne episode 9 i dag, slik at jeg får sett den i morgen:)

Har også noen sesonger med Sopranos liggende, men den er ikke like spennende som de andre.. Ser også på The SHield, men venter på at ny sesong skal begynde. Kanskje den allerede har begynt?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå har jeg ikke akkurat giddet å lete meg frem til spesialtegn for fonetisk alfabet/IPA, men... ;) "La redoot" er vel en slags etterligning. Oo-lyden sies med spisset munn og blir en slags ou-lyd. Eh... ikke så god på å forklare sånt, jeg. :fnise:

Ja, det er det jeg har brukt å si, men var veldig usikker på det.. Det er vel fransk? Jeg kan ikke fransk. Jadde seks timer hver uke på vgs, men sluttet etter første uka, da han fortalte at vi skulle lære 72 forskjellige måter å bøye et verb på... Herregud, for en pedagog.. Så her ble det bare engelsk gitt..Hadde tysk på u.skolen, men jeg syns tysk er så grusomt (unnskyld) så jeg fikk aldri motivasjon til å lære det..

Har tenkt på å lære meg spansk, men tror det må vente litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UTSTYRSLISTE

Grønt = kjøpt, rødt = mangler, oransje=arver/låner

Ut i verden - vogn og turutstyr

Vogn: Simo kombivogn

Stelleveske

Dyne til vogn (65x80)

Vognpose

Sengesett

Laken til vogn

Lammeskinn

Bilsete

Søvn og hvile

Sprinkellseng

Madrass til seng

Dyne til seng (80x100)

sengesett

Laken til seng

Sprinkelbeskytter

Til stelling

Stellebord

Stellematte

håndkler

Vaskekluter

Små, myke håndklær

Babyneglsaks

Øretermometer

Badeolje, kremer, talk

Mating/spising

Ammepute

Tåteflasker

Gulpekluter

Annet

Vippestol

Krabbe-/leketeppe

Helsetepper

Til meg/oss

Ammeinnlegg i ull

Amme-BH

Lekegrind[/color

Bæresjal

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snik leser står frem :enig:

Bare 90 dager igjen jo! Det er jo ikke lenge i den store sammenhengen :)

Og ser ut som o mdere har god oversikt over hva dere mangler, så dete får noen rolige måneder med få innkjøpe foran dere :)

Ser også på The SHield, men venter på at ny sesong skal begynde. Kanskje den allerede har begynt?!?!

Det har begynt ja :) Har sett en god del episoder allerede :)

Takk og lov for piratebay :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du stakk innom:) Å, da må jeg laste ned..Vic er hottt...

Ja, vi har det meste, er igjen en del småting, men det tar vi etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å lage ukesmeny- kommer alltid på det når jeg ser Itla sin.

Mandag: Svinesteik, med poteter, grønnsaker, surkål og saus.

Tirsdag: To be continued

Onsdag: Spaghetti og kjøttsaus, med løk og sopp

Torsdag: Wok, med kylling og masse grønnsaker

Fredag: Noe lettvint, kanskje grøt

Lørdag: Hjemmelaget pizza

Søndag: Kanskje kjøttmat: Kokte svineknoker, kålrot, gulrot og potetstappe.

Her ble det bare rot.... Ble ikke det jeg hadde tenkt verken i går eller i dag-- I går var det ikke nok rester igjen av svinesteika, så jeg lagde gryterett med kjøttrester og hjemmelaget potetstappe.

I dag ble det ovnsbakt laks med rømme og poteter, pluss aspargestopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Kjekt å lese handlelisten din! Det var et par ting der jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt.. ;)

Ovnsbakt laks høres veldig fristende ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...