Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15-18 grader er enda mer perfekt! :jepp:

 

Femten til minus 18 er bra ;)

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener værvarslerne når de sier det blir "lettere"? Jeg har alltid trodd det betød at det blir mindre regn. Men når man har sol og skyfri himmel, hva menes da med lettere? Mulig det har en annen betydning enn jeg trodde. Jeg mente jo lenge at "mildere" betyr færre kuldegrader, men så hørte jeg at folk også bruker det om flere varmegrader. 



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det hett i hovedstaden  :grine:



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

 

Hva mener værvarslerne når de sier det blir "lettere"? Jeg har alltid trodd det betød at det blir mindre regn. Men når man har sol og skyfri himmel, hva menes da med lettere? Mulig det har en annen betydning enn jeg trodde. Jeg mente jo lenge at "mildere" betyr færre kuldegrader, men så hørte jeg at folk også bruker det om flere varmegrader. 

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

 

Jeg forbinder "det blir lettere" med sommeren, og "det blir mildere" med vinteren. Men nå ser jeg som regel værvarslingene på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kunne de jamen fortelle på nyhetene at "i dag kikket solen endelig frem i hovedstaden". Nå har det jo stort sett vært sol hver dag i en uke da, men. 



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt perfekt sommer for min del dette her :-D værvarselet viser overskyet og 10-15 grader hele langtidsvarselet! Det eneste jeg er litt småbekymret for nå er at sommeren bare er utsatt litt og at vi får steikende sommer i august og september, ja kanskje til og med ut i oktober. Krysser fingrene for at deg ikke skjer! I midten/slutten av august er jeg alltid klar for å finne frem tykkere genser, ankelstøvletter og skjerf! Gleder meg :-)

Anonymous poster hash: 90853...122

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt perfekt sommer for min del dette her :-D værvarselet viser overskyet og 10-15 grader hele langtidsvarselet! 

Anonymous poster hash: 90853...122

 

Hadde enda værvarslet vært riktig, så! Nå vet ikke jeg hvor du bor, men her i Oslo har det vært hett i en uke nå, mens avisene bare har nye overskrifter om regn og atter regn. 

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem i dag tenkte jeg å skrive, endelig en dag uten sol! Men neida, der kom den i dag også. Det har likevel vært mer behagelig temperatur i dag, synes jeg. 



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg snart er alene igjen i tråden, men... på forsiden av VG i går: Regn, regn, regn! Men inn mitt vindui dag, som de fleste andre dagene: Sol, sol, sol. Jeg er selvsagt takknemlig for at det er 22 grader og ikke 32, men slutter ikke å la meg forundre over alle som påstår at de ikke har sett sola i hele år, nærmest. 



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Haha, ja du har snakket med deg selv en stund nå her.

 

Jeg syns det har vært ganske fint i det siste, å kunne legge seg i relativt kjølig soverom og våkne opp tidlig til sol og kaldt vær. Nydelig. Jeg liker også den kjølige vinden :D

 

Håper det går bra å være positiv her, også.

 

Men hvis hetebølgen fra Europa kommer hit - hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja du har snakket med deg selv en stund nå her.

 

Jeg syns det har vært ganske fint i det siste, å kunne legge seg i relativt kjølig soverom og våkne opp tidlig til sol og kaldt vær. Nydelig. Jeg liker også den kjølige vinden :D

 

Håper det går bra å være positiv her, også.

 

Men hvis hetebølgen fra Europa kommer hit - hjelp.

 

Den kom i fjor, så vi må være ferdig med den for lang tid nå ;) 

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg takler ikke temperaturer på mer enn 20-23 grader. Og da må det være en lett bris i tillegg. Har prøvd å jobbe ute i hagen når det er finvær og sol, var vel sikkert 25 grader sist gang, og jeg ble svimmel, kvalm og helt matt etter 5 minutter.

 

Den perfekte temperaturen er mellom 15-20 grader, lett bris nå og da, og sol og blå himmel. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha dokumentert det for ettertiden: Nok en solskinnsdag i hovedstaden. Folka i "sprengkulde"-tråden er hjertelig velkommen til å ta seg en tur ;)



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og guess what? ENDA en solskinnsdag i hovedstaden. Men værvarslerne insisterer på at NÅ kommer regnet, i bøtter og spann. Jaja. Jeg stikker uansett nordover nå på jakt etter sprengkulden de klager over i den andre tråden. Håper jeg ikke bare ender opp med 24 timer sol i døgnet istedenfor 20  :smoke:



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blandet meg, jeg også. Men jeg synes faktisk at de skal få ha den tråden i fred. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at alle herfra har gått over i sprengkulde-tråden. Kanskje litt urettferdig for dem at de ikke får klage ifred.....

 

Jeg har bare vært innom en snartur - men det var kun en vennligsinnet visitt :)

 

Nå kom jeg nettopp inn etter en rusletur i perfekte 15 grader og lettskyet. Jeg nøt hvert øyeblikk maksimalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...