Gjest crazycatlady Skrevet 11. juli 2014 #1201 Del Skrevet 11. juli 2014 Sliter veldig i varmen jeg også. Blir uvel og enda slappere enn vanlig. Lider av kronisk utmattelse, så er aldri opplagt uansett, men blir verre i varmen. Orker ikke gjøre en dritt. Forjævlig å måtte holde seg inne i sånt pent vær, gid det kunne være max 25 grader og vind. Gi meg vind! 6-8 sekundmeter fra nord, ja takk! Ikke orker jeg å spise noe særlig heller, så det går i cola dagen lang. Spiser først når jeg er svinesulten. Har nettopp spist frokost nå enda jeg sto opp i helt normal tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 11. juli 2014 #1202 Del Skrevet 11. juli 2014 Ja, skyt meg for å ikke gjøre litt mer research når det kommer til aircondition. Den må jo at et luftuttak som skal gå ut av huset.... Så nå må jeg på en måte klare å få en tykk slange ut et vindue som et relativt høyt oppe på veggen. Men jeg skal vel få det til på en eller annen måte.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 11. juli 2014 #1203 Del Skrevet 11. juli 2014 Jeg vurderer sterkt å emigrere til kaldere strøk om sommeren. På samme måte som pensjonistene reiser til Spania om vinteren, skal jeg flytte til Svalbard om sommeren! Takler ikke denne ekle, klamme varmen! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 12. juli 2014 #1204 Del Skrevet 12. juli 2014 Tror jeg må ha nedsatt varmetoleranse. Det er alt for varmt om natten og blir helt slått ut av varmen på dagtid. Vurder sterkt å kjøpe meg en slik en liten stående aircondition. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 12. juli 2014 #1205 Del Skrevet 12. juli 2014 Ja, skyt meg for å ikke gjøre litt mer research når det kommer til aircondition. Den må jo at et luftuttak som skal gå ut av huset.... Så nå må jeg på en måte klare å få en tykk slange ut et vindue som et relativt høyt oppe på veggen. Men jeg skal vel få det til på en eller annen måte.. Kom gjerne med en tilbakemelding på om du får det til, har samme problemet her!! Og har alltid hørt at man ikke skal ha vinduet oppe når man bruker AC (i bil ihvertfall), men det må man jo med slike typer? Bruker de ekstremt mye strøm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 12. juli 2014 #1206 Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) Kom gjerne med en tilbakemelding på om du får det til, har samme problemet her!!Og har alltid hørt at man ikke skal ha vinduet oppe når man bruker AC (i bil ihvertfall), men det må man jo med slike typer? Bruker de ekstremt mye strøm?Min ghetto løsning fungerte men det ser jo helt jævlig ut. Har kjøpt en ny fin plate og hadde tenkt å male den hvit og lage et hull til slangen.Men siden den ikke kjøler så bra som jeg hadde likt og bråker relativt mye 75db (det stod 56db på pakken) så skal jeg prøve å få den returnert.Fikk temperaturen ned til 25 grader i stuen.Den jeg kjøpte hadde energimerke A, så den skulle ikke bruke så mye.Bilder:Jeg skal heller sjekke ut en varmepumpe. Endret 12. juli 2014 av -Leon- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1207 Del Skrevet 12. juli 2014 Prøvde å få til gjennomtrekk nå i kveld, men det fins søren meg ikke et vindpust i luften. 30 grader inne ved midnatt... Anonymous poster hash: 2dd7c...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1208 Del Skrevet 12. juli 2014 Forresten syns jeg at jeg leste for et par dager siden at nå er det slutt på "finværet", nå kommer det kjøligere vær. Så går jeg inn på storm.no og ser at temperaturene skal ØKE utover hele neste uke. Noen som husker når galskapen tok slutt i fjor? Eller kan jo forsåvidt bla bakover i denne tråden og sjekke da Anonymous poster hash: 2dd7c...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 12. juli 2014 #1209 Del Skrevet 12. juli 2014 For noen dager siden var det 31°C her i Trondheim! Og det har ikke vært mye mindre etter det. Og for en som synes 20° allerede er litt i overkant er det helt uutholdelig! Jeg får ikke sove, må gå nesten uten et plagg, alt føles klamt, for ikke å snakke om hvordan det kjennes ut å sette seg inn i bilen! Å bevege seg utendørs er helt meningsløst! Det er jo ikke snakk om at man kan ha på seg jakke eller noe, så en stakkars mann må jo bære det han har i bukselommene. Vi snakker jo minimum mobil, nøkler, og kort. Har man god gammeldags lommebok er man skikkelig i trøbbel. Å ha ting i bukselomma ser bare ikke bra ut! Bare avtrykk etter snusboksen ser enda mer dust ut! Og som om den den helsikes sola ikke hadde gjort nok ugang så skaper den gjenskinn på TV'en når jeg skal se Tour de France! Men velger den å la det være med det? Neida. Den avslutter det hele med å smelte alle de hvite stearinlysene på balkongen min så jeg må ut å skrape av det som minner om verdens største cumshot! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1210 Del Skrevet 12. juli 2014 Leste meg bakover i tråden og fant ut at i midten av september slapp varmen taket i fjor... Anonymous poster hash: 2dd7c...37f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 12. juli 2014 #1211 Del Skrevet 12. juli 2014 Forresten syns jeg at jeg leste for et par dager siden at nå er det slutt på "finværet", nå kommer det kjøligere vær. Så går jeg inn på storm.no og ser at temperaturene skal ØKE utover hele neste uke. Noen som husker når galskapen tok slutt i fjor? Eller kan jo forsåvidt bla bakover i denne tråden og sjekke da Anonymous poster hash: 2dd7c...37f I slutten av forrige uke var det meldt om lav temperatur og store mengder med regn her for denne uken. Har ikke sett så mye som en liten regndråpe.... På onsdag leste jeg at "finværet" kom til å forsvinne til helgen, så man måtte visst passe på å nyte det mens man kunne, men alt tyder på at vi får like "fint" vær i morgen som i dag. Siden været hittil har vært stikk motsatt av det som er meldt, velger jeg å tro at det samme gjelder denne gangen. Det kan vel uansett ikke bli særlig varmere enn det er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 12. juli 2014 #1212 Del Skrevet 12. juli 2014 Jeg lekte den gode samaritan tidligere i sommer (før denne ekstra varme varmen slo inn) og lånte bort vifta mi til broren min. Han bor på loft, mens jeg bor i kjeller, så han hadde ekle temperaturer mens jeg fortsatt hadde fine 17-18 grader. Så nå er jeg altså vifteløs, og det finnes jo ikke en vifte å oppdrive i butikkene! Jeg får meg heller ikke til å be om å få den tilbake, fordi jeg vet at når jeg har 23-24 grader i min murkjellerleilighet, må han ha temperaturer fra helvete... Skal hamstre vifter når butikkene får inn igjen, så jeg aldri kommer i denne situasjonen igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 13. juli 2014 #1213 Del Skrevet 13. juli 2014 I slutten av forrige uke var det meldt om lav temperatur og store mengder med regn her for denne uken. Har ikke sett så mye som en liten regndråpe.... På onsdag leste jeg at "finværet" kom til å forsvinne til helgen, så man måtte visst passe på å nyte det mens man kunne, men alt tyder på at vi får like "fint" vær i morgen som i dag. Siden været hittil har vært stikk motsatt av det som er meldt, velger jeg å tro at det samme gjelder denne gangen. Det kan vel uansett ikke bli særlig varmere enn det er nå. Jeg leste også det, og blir like skuffet hver gang det ikke skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 13. juli 2014 #1214 Del Skrevet 13. juli 2014 Jeg sliter også i varmen! Blir svimmel og kvalm, føler meg svett og ekkel. Gleder meg til det blir litt kjøligere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1215 Del Skrevet 13. juli 2014 Nå kom det endelig nok vind her til at jeg fikk litt gjennomtrekk. Fikk temperaturen ganske raskt fra 30 til 26 grader, men alt løsøre blåser jo bort. Og med en gang jeg lukket verandadøren var det oppe i 30 igjen på et par minutter. Anonymous poster hash: 2dd7c...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1216 Del Skrevet 13. juli 2014 Jeg foretrekker en middels norsk sommer, jeg Har vært i syden på sommeren en gang, aldri mer! Kan godt dra dit på vinteren eller om høsten, men sommeren var altfor varm. Klarta ikke gjøre noe som helst, hvis det er så varmt at man må være inne der det er aircondition og ta taxi overalt, så ser jeg ikke helt poenget med å dra Da er det bedre å være hjemme hvor jeg klarer å være ute, uten å dø av heteslag. Nå er det riktig nok over 30 grader hjemme, men det er heldigvis ikke hverdagskost, og forhåpentligvis synker temperaturen om kort tid. Man bader Anonymous poster hash: 38e93...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 13. juli 2014 #1217 Del Skrevet 13. juli 2014 Nå regner det! Jippi! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1218 Del Skrevet 13. juli 2014 Nå regner det! Jippi! Hvor er du, jeg kommer Anonymous poster hash: 2dd7c...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 13. juli 2014 #1219 Del Skrevet 13. juli 2014 Er i Drammen. Setter på kaffen, jeg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1220 Del Skrevet 13. juli 2014 Er i Drammen. Setter på kaffen, jeg... Iskaffe? Anonymous poster hash: 2dd7c...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå