Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Natta som var, var den verste hittil. Varmt, klamt og fælt. Det tar alltid en uke å så før varmen trekker skikkelig inn i veggene og det blir slik, nettene frem til nå har vært greie. Men nå blir det nok mulig bruk av vifta.

Jeg kjenner jeg forstår dette med «sesongbasert depresjon» 😅 for det er lyst, det er varmt, og det har allerede vart alt for lenge, og vi har nesten ikke kommet oss til sommeren en gang 😩 Jeg vet fra de siste 2 årene at september er også en ganske så varm måned. Blir ikke bedre før i oktober/november. Lenge igjen, men kjenner jeg gleder meg allerede! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden):

Ååååå...så fryktelig LUMMERT det er i dag!   :grine:

Hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, dette tegner til å bli en typisk hetesommer i Trondheim. I flere dager nå har vi liksom ligget i det mest sannsynlige området for hetepause med torden. Men som vanlig, ingen torden. Bare sol og atter sol. 32 grader skal det bli i morgen... Temperaturen stiger for hver gang jeg sjekker varselet. Deretter skal vi visst få hele TO dager med litt mindre varme, før det atter en gang fyker til værs. 

Jeg håper virkelig ikke juliprognosen hos Accuweather stemmer! Da får vi uker med dette. 

Åh, som jeg savner sommeren i fjor!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (10 timer siden):

Ååååå...så fryktelig LUMMERT det er i dag!   :grine:

Vært fryyyktelig lummert hos meg også idag. Var 24 grader i ettermiddag/kveld, men føltes som 666. Hater lummert vær, det er helt grusomt. Tåler det dårlig og, får verkende ledd, blir uvel og ekstremt slapp. I morgen spår de endel regn, håper det blir det og. Det trengs virkelig, så tørt som det er ute. Regnet som kom på søndag var jo bare en dråpe i havet.

Endret av jukkapalme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de lange, lyse kveldene, er bare den intense varmen jeg ikke tåler. Skulle ønske det kunne holdt seg på ca 20 grader på dagen og at det kunne kommet nok (men ikke for mye heller) regn, sånn at det ikke ble så tørt og støvete. 

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro av sted på noe grytidlig i går, tenkte at jeg skulle få gjort ting med litt nattetemp før det ble for varmt, men neida, det gikk ikke grunnet lummerheten og den er her i dag også. Det kommer noen symbolske ting fra oven, men det er for lite til at jeg vil kalle det for regn. Plenene er skikkelig gule uten grønt i.

:rope: Vi trenger masse regn nå, værguder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 21.6.2023 den 11.14):

Jeg dro av sted på noe grytidlig i går, tenkte at jeg skulle få gjort ting med litt nattetemp før det ble for varmt, men neida, det gikk ikke grunnet lummerheten og den er her i dag også. Det kommer noen symbolske ting fra oven, men det er for lite til at jeg vil kalle det for regn. Plenene er skikkelig gule uten grønt i.

:rope: Vi trenger masse regn nå, værguder!

var det du som dro av sted i en blå folkevogn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er St.hans i dag, 23 juni. Det positive med dette er at sola snur en gang mellom 20-22 juni. Så vi er på vei mot mørkere tider 🥳

Ikke minst har vi hatt litt regn i de siste dagene, som har hjulpet litt på temperaturen 😄 Fortsatt varmt, men hakket bedre om natta.

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er alt for tidlig å gå mot mørkere tider :sukk:De lyse tide har jo nettopp begynt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athena Freyja skrev (16 minutter siden):

Jeg syns det er alt for tidlig å gå mot mørkere tider :sukk:De lyse tide har jo nettopp begynt..

Enig, men går jo veldig sakte i starten da, heldigvis. Vet ikke hvor du bor, men har for meg at du bor på østlandet? Sola står nesten stille, er bare noen sekunders forskjell fra dag til dag. Ser på yr at den går ned 2239 de 4 neste dagene og opp 0352 hos meg. Går selvfølgelig fortere lenger nord der det ikke er midnattssol da, der er det flere minutter daglig nå, men er jo fortsatt en stund til man merker noe særlig, heldigvis. Etter høstjevndøgn, derimot går det ekstreeemt fort, særlig etter klokkestillingen. Jeg elsker de lange, lyse kveldene, men den ekstreme varmen kan jeg styre meg for :) mest fordi jeg blir dårlig av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (12 timer siden):

Enig, men går jo veldig sakte i starten da, heldigvis. Vet ikke hvor du bor, men har for meg at du bor på østlandet? Sola står nesten stille, er bare noen sekunders forskjell fra dag til dag. Ser på yr at den går ned 2239 de 4 neste dagene og opp 0352 hos meg. Går selvfølgelig fortere lenger nord der det ikke er midnattssol da, der er det flere minutter daglig nå, men er jo fortsatt en stund til man merker noe særlig, heldigvis. Etter høstjevndøgn, derimot går det ekstreeemt fort, særlig etter klokkestillingen. Jeg elsker de lange, lyse kveldene, men den ekstreme varmen kan jeg styre meg for :) mest fordi jeg blir dårlig av den.

Ja, det er sant går heldigvis sakte :) Jo, stemmer det bor sør på Østlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (På 24.6.2023 den 10.07):

Jo, stemmer det bor sør på Østlandet. 

Jeg har diskutert med folk før og de er ikke enige med meg når jeg sier at risør er til nød sørlandet,
men siden de RRRRulleRRR på RRR`ene, blir de for østlendinger å regne for meg. :ninja: 

Bortsett fra det; dagen blir nok like ille som i går. Lite vind så langt, men steikende sol åkke som.
Jeg vifter meg og drikker isbiter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetaujenta skrev (På 25.6.2023 den 12.51):

Jeg har diskutert med folk før og de er ikke enige med meg når jeg sier at risør er til nød sørlandet,
men siden de RRRRulleRRR på RRR`ene, blir de for østlendinger å regne for meg. :ninja: 

Bortsett fra det; dagen blir nok like ille som i går. Lite vind så langt, men steikende sol åkke som.
Jeg vifter meg og drikker isbiter. 

Risør ligger jo i Agder og det er Sørlandet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (4 minutter siden):

Risør ligger jo i Agder og det er Sørlandet 😂

❄️🌨️😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (2 timer siden):

Risør ligger jo i Agder og det er Sørlandet 😂

Jooo, rent teknisk gjør det vel det, men jeg syns at "sørlandet"...der skarrer man på R`en.  :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...