Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Splitte mine bramseil, er 38 grader i solveggen min nå. 25 i skyggen iflg yr. Puuuuh! Heldigvis svalt og godt inne. Kattene syns det er for varmt de og, så de er inne. Imorgen kveld er det heldigvis bare spådd 20 grader og 7 m/s vind, det blir deilig etter 25 grader på ettermiddagen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk tråd!:laugh:  Er så driit lei folk som ikke kan fatte at folk er forskjellige , at enkelte rett og slett hater varmen!

Er vel aleine om å mene det i min omgangskrets, men sommern er stort sett ei plage..

Det er for varmt til å jobbe, for varmt til å gjøre noe som helst i hagen, for varmt til å sove osv..

Nydelig vær... ja meg midt i ryggen.   Kjempeflott når det er så varmt at man svetter hele dagen , blir slapp og utmattet og hodepinen kommer dundrende titt og ofte............

vår /høst er topp, heller vinter enn sommer.    Men klager man på varmen får man foreksempel høre at det er jo bare å ta seg et bad for å kjøle seg ned?  Akkurat som det er en mulighet hele tiden...  eller at man ikke har lov til å klage på så "fiiint vær":kvalm:

25 grader og sol er ikke fint vær for en skogsarbeider :rasende:

ahhhhhh  blir gal av varmen... haha                         Nei bikker gradestokken over 20 så er det iallefall drit vær for min del..:frustrert:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er grusomt. Jeg våkner gjennomvåt om natta selv om jeg har alt av vinduer oppe og vifta på. Jeg må ha noe over meg for å få sove, men har allerede går vekk fra tykk og tynn dyne til bare dynetrekket, men fortsatt for varmt.

Finnes det noe land med garantert lengre vår og høst? Jeg er ikke så glad i masse snø, men jeg elsker vår og høst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva det er med dette landet kontra Australia vår (24-36c), men der kunne jeg omtrent sitte å fryse, mens resten av aussiene sitter med singlet og shorts, pakket jeg meg inn i det typisk norske antrekket for (vår) årstid; ullgenser og ullsokker. 

Her? Herremegjesus, viften må stå på i løpet av natten, dusj før kveld for å kjøles ned etc. 

Byttet til sommerdyne her om dagen, var redd jeg skulle fryse. Nå spør jeg heller; hvorfor har jeg ikke svettet meg til døde før? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg klager lit på varmen, så får jeg jo kjeft. "Ikke klag!" Men er visst helt greit at folk klager over kulde og vinter :roll: Hvorfor får man ikke lov til å klage på varmen? Jeg sliter skikkelig i varmen, men det klarer ikke folk å forstå.

Verste er om natta. Det er varmt og jeg svetter. Sover bare med et dynetrekk. Må ha noe over meg før å få sove. Våkner hele tiden. 

Yr hadde meldt kjøligere fra i morgen, ser de melder full sol og 19 grader til fredag. Litt mildere, men ikke nok 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært varmeirritert de siste døgnene og det har bare økt på. I dag har jeg vært direkte OLM! og har sagt veldig mange stygge ord på rekke og rad da jeg kjørte i bilen min badstua mi med fire påmonterte hjul. Flere netter har det vært stort durebråk hele natta og jeg forsto ikke hva det kunne være som ødela natteroen, men i dag fant jeg det ut; massiv asfaltlegging i flere retninger rundt boområdet mitt m.m. Jeg forstår jo at de må legge asfalt og vet at det er best om natten, men kan vi ikke få varsel da? Fordi det var mye lyd ute, måtte jeg lukke alle vinduene og ha på vifta...som nærbråket veldig ubehagelig i år også, så mitt hode er fullstendig tommelomsk og jeg kjenner ikke snev av hvile i mitt indre. Jeg er sur og lei. :raven:

Og jeg minner igjen på til dem som ennå ikke har forstått det: dette er en syt og klagetråd, fortrinnsvis med ting
som har med den lite menneskevennlige heten å gjøre, men vi kan ta med andre ting som ligner også. Godt å få det ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snuppah00 skrev:

Hvis jeg klager lit på varmen, så får jeg jo kjeft. "Ikke klag!" Men er visst helt greit at folk klager over kulde og vinter :roll: Hvorfor får man ikke lov til å klage på varmen? Jeg sliter skikkelig i varmen, men det klarer ikke folk å forstå.

Verste er om natta. Det er varmt og jeg svetter. Sover bare med et dynetrekk. Må ha noe over meg før å få sove. Våkner hele tiden. 

Yr hadde meldt kjøligere fra i morgen, ser de melder full sol og 19 grader til fredag. Litt mildere, men ikke nok 

Det er så irriterende det. De samme folka har sytet og klaget i hele vinter, jeg har syntes det har vært en drømmevinter. Hvorfor er det så mye verre å klage på varmen enn kulda? En annen ting som irriterer meg er mange av disse varmediggerne tror man må være overvektig for å slite i varmen. Har mang en gang fått høre at "du som er så slank, hvordan kan du slite i varmen?" :sinna: I kveld er det spådd 21 grader og 9 m/s vind, det blir digg, for da blir ikke varmen så intens. Jeg tåler varme bedre når det blåser. Det verste er lummert vær, det hater jeg virkelig. Spådd 15 grader her på det varmeste imorgen og sol og 5 m/s vind, det blir bra. Selv om jeg ikke skal oppsøke noen folkemengder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det slår til hos deg, Salka. Jeg har ikke sjekket mitt langtidsvarsel, men skal det straks. 
Ordet tropenatt har alltid hørt så stemningsfullt ut i bøker, men er det ikke.
Det er ikke slik riktig ennå her, men den kommer vel om en stund... :sukk: 

Ingen sykdom her nei. Jeg har aldri likt varmen...og det er ikke lov kan det se ut til. Jeg gjør det allikevel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort det. :fnise:  Det ble ikke det spor kjøligere her av den grunn, men takk for forsøket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Nå har jeg gjort det. :fnise:  Det ble ikke det spor kjøligere her av den grunn, men takk for forsøket. 

Sett på en vask med håndklær og heng på et tørkestativ som du har stående ved senga på netter som altfor varme. De stjeler mye varme. De kan jo bare ligge våte i maskinen til du er leggeklar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
3 timer siden, Snuppah00 skrev:

Er irriterende at det er slik ja /:

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
5 timer siden, Salka skrev:

Det er så irriterende det. De samme folka har sytet og klaget i hele vinter, jeg har syntes det har vært en drømmevinter. Hvorfor er det så mye verre å klage på varmen enn kulda? En annen ting som irriterer meg er mange av disse varmediggerne tror man må være overvektig for å slite i varmen. Har mang en gang fått høre at "du som er så slank, hvordan kan du slite i varmen?" :sinna: I kveld er det spådd 21 grader og 9 m/s vind, det blir digg, for da blir ikke varmen så intens. Jeg tåler varme bedre når det blåser. Det verste er lummert vær, det hater jeg virkelig. Spådd 15 grader her på det varmeste imorgen og sol og 5 m/s vind, det blir bra. Selv om jeg ikke skal oppsøke noen folkemengder. 

Hvem i all verden kommer med så dumme påstander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Raiu skrev:

Er det noen av dere som har noe slags sykdom eller lignende som gjør at dere ikke takler varmen?

Jeg synes ikke det bare er ubehagelig, det går virkelig ut over helsa og jeg hater hater hater sommer :icon_frown:
Hadde vært så mye bedre om jeg fant en grunn til det slik at jeg kunne prøve å gjøre det bedre...

Har tatt det opp med legen men får bare beskjed om å sitte i skyggen og drikke mye vann, jaja det hjelper jo så mye...

Jeg har veldig lavt blodtrykk, mistenker at det er derfor jeg ikke takler varme. Vet ikke, men :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, Winza skrev:

Hvem i all verden kommer med så dumme påstander?

Ja, det kan du spørre om, er ganske mange, faktisk. Jeg skjønner ikke at å mislike/ikke tåle varme skal være synonymt med overvekt. Men noen tror visst det. :rolleyes: 

1 minutt siden, Ella1 skrev:

Jeg har veldig lavt blodtrykk, mistenker at det er derfor jeg ikke takler varme. Vet ikke, men :vetikke:

Jeg har også lavt blodtrykk, kan hende det er grunnen til at vi ikke tåler varme, ja. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, Salka skrev:

Ja, det kan du spørre om, er ganske mange, faktisk. Jeg skjønner ikke at å mislike/ikke tåle varme skal være synonymt med overvekt. Men noen tror visst det. :rolleyes: 

Jeg har også lavt blodtrykk, kan hende det er grunnen til at vi ikke tåler varme, ja. :) 

Tror ikke det, jeg har også lavt blodtrykk, men tåler godt varmen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Tror ikke det, jeg har også lavt blodtrykk, men tåler godt varmen....

Da er det nok noe annet. Jeg har en kronisk sykdom som gir kraftig utmattelse også og blir verre i varmen, så kan være derfor og. Jeg tålte varmen bedre før jeg ble syk. Hmmm. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...