Gå til innhold

Frp størst på landets målinger.


Gjest Sjokkert

Anbefalte innlegg

Som vi stadig ser, så er det ikke alltid at vi kan stole på disse partiprogrammene, så det er vel derfor at ikke alle synes de er så interessante.

Mer interessant og mer troverdig overfor velgerne, hadde det vært om vi fikk en oversikt over hvordan hvert enkelt parti hadde stemt i alle saker som kom opp til avstemming i stortinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleulv
Det finnes en tråd om den her på KG. Søk på Planet X og se hva som kommer opp. Jeg har ikke lest den, jeg har bare blitt fortalt noe småtteri fra den.

Norsk politiker forteller om Planet X eller noe sånt, heter den...

Når det gjelder partiprogram og velgere, så tror jeg de aller færreste faktisk leser programmene til partiene sine. De danner seg sin mening utfra tabloide programmer på tv og rabalderartikler i avisene.

Jeg leser partiprogrammene før jeg stemmer. ellers hadde jeg ikke følt jeg hadde nok grunnlag for å stemme. Jeg aner enda ikke hva jeg skal stemme ved valget, men jeg kan si med sikkerhet at det ikke blir sosialistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jøss, FRP vil øke tollgrensa til 1000 kr. dette blir jo bare bedre og bedre ;)

Ja, det var jo bare et kjempeargument!

Drit i barnehageplasser (altså: privatiser dem og tyn personalet mest mulig), sett eldreomsorgen ut på anbud, senk avgiftene på sprit, bruk oljefondet NÅ, u-land får klare seg selv (de er jo bare korrupte uansett). Spark uføretrygdete 55-åringer i jobb, for det er bare bra for helsa å jobbe litt vettu, og send de narkomane til Svalbard. Eller aller helst til Lahore. Skolen burde bli reklamefinansiert, og NRK burde sende flere såpeserier.

Klart at økt tollgrense er superdigg, det slår det meste. :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo bare et kjempeargument!

Drit i barnehageplasser (altså: privatiser dem og tyn personalet mest mulig), sett eldreomsorgen ut på anbud, senk avgiftene på sprit, bruk oljefondet NÅ, u-land får klare seg selv (de er jo bare korrupte uansett). Spark uføretrygdete 55-åringer i jobb, for det er bare bra for helsa å jobbe litt vettu, og send de narkomane til Svalbard. Eller aller helst til Lahore. Skolen burde bli reklamefinansiert, og NRK burde sende flere såpeserier.

Klart at økt tollgrense er superdigg, det slår det meste. :juhu:

Hehe, ikke sant? Egoismen og populismen lenge leve.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Rona_*
Ja, det var jo bare et kjempeargument!

Drit i barnehageplasser (altså: privatiser dem og tyn personalet mest mulig), sett eldreomsorgen ut på anbud, senk avgiftene på sprit, bruk oljefondet NÅ, u-land får klare seg selv (de er jo bare korrupte uansett). Spark uføretrygdete 55-åringer i jobb, for det er bare bra for helsa å jobbe litt vettu, og send de narkomane til Svalbard. Eller aller helst til Lahore. Skolen burde bli reklamefinansiert, og NRK burde sende flere såpeserier.

Klart at økt tollgrense er superdigg, det slår det meste. :juhu:

Nemlig!

Og få de kriminelle og narkomane bak lås og slå så lenge som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, FRP vil øke tollgrensa til 1000 kr. dette blir jo bare bedre og bedre ;)

Jeg håper at dette argumentet er en fleip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Jeg håper at dette argumentet er en fleip.

herregud, jeg trodde det kom frem av blunke-smileyen. ja, det var en fleip! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det verste er at for en del tror jeg ikke dette blir sett på som fleip. Det er basert på sånne og lignende saker (billigere alkohol, mindre skatt osv) at mange stemmer FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Men det verste er at for en del tror jeg ikke dette blir sett på som fleip. Det er basert på sånne og lignende saker (billigere alkohol, mindre skatt osv) at mange stemmer FrP.

Tenkte litt det samme. Synes selv det er stas, iom at jeg handler mye fra utlandet, men det vil ikke påvirke mitt valg. Må se på større ting enn det. Gleder meg faktisk til vi går inn i valgperioden nå, til å begynne å se på program. Blir et ganske spennende valg. Selv har jeg stemt H og V ved tidligere valg, nå er jeg ganske usikker. Jeg er uenig i mye av det V kommer med, bl.a. å gi 16-åringer stemmerett!! Jeg er enig i mye både H og FRP har, men jeg synes samtidig at vi hadde det veldig godt under Bondevik-regjeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rona_*
Men det verste er at for en del tror jeg ikke dette blir sett på som fleip. Det er basert på sånne og lignende saker (billigere alkohol, mindre skatt osv) at mange stemmer FrP.

Du tror ikke det også kan være at endel ønsker seg den samfunnsordningen som FrP skisserer også da? De har jo vitterlig en helhetlig politikk som dekker alle større aspekter ved samfunnslivet.

Eller kanskje det er slik at helhetstenkning og politisk kunnskap noe som er forbeholdt de røde?

Vel, det spiller for så vidt ingen rolle. Den demoniseringen FrP har vært utsatt for de siste 25 årene er jo en viktig faktor for partiets suksess. Vi burde egentlig takke sosialistene for at de valgte den strategien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg ikke at det spiller så veldig stor rolle hvordan regjeringen er satt sammen. Det blir hestehandel uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, det var jo bare et kjempeargument!

Drit i barnehageplasser (altså: privatiser dem og tyn personalet mest mulig), sett eldreomsorgen ut på anbud, senk avgiftene på sprit, bruk oljefondet NÅ, u-land får klare seg selv (de er jo bare korrupte uansett). Spark uføretrygdete 55-åringer i jobb, for det er bare bra for helsa å jobbe litt vettu, og send de narkomane til Svalbard. Eller aller helst til Lahore. Skolen burde bli reklamefinansiert, og NRK burde sende flere såpeserier.

Klart at økt tollgrense er superdigg, det slår det meste. :juhu:

Jøss.. visste ikke at dette sto i partiprogrammet dems ! Da skal jeg iallfall ikke stemme frp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke det også kan være at endel ønsker seg den samfunnsordningen som FrP skisserer også da? De har jo vitterlig en helhetlig politikk som dekker alle større aspekter ved samfunnslivet.

Eller kanskje det er slik at helhetstenkning og politisk kunnskap noe som er forbeholdt de røde?

Vel, det spiller for så vidt ingen rolle. Den demoniseringen FrP har vært utsatt for de siste 25 årene er jo en viktig faktor for partiets suksess. Vi burde egentlig takke sosialistene for at de valgte den strategien.

Selvsagt er det også tilfellet. Som jeg sa: "endel". Ikke "alle". På samme måte som du sier "endel" er enig i hele samfunnssynet til FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...
Ja, det var jo bare et kjempeargument!

Drit i barnehageplasser (altså: privatiser dem og tyn personalet mest mulig), sett eldreomsorgen ut på anbud, senk avgiftene på sprit, bruk oljefondet NÅ, u-land får klare seg selv (de er jo bare korrupte uansett). Spark uføretrygdete 55-åringer i jobb, for det er bare bra for helsa å jobbe litt vettu, og send de narkomane til Svalbard. Eller aller helst til Lahore. Skolen burde bli reklamefinansiert, og NRK burde sende flere såpeserier.

Klart at økt tollgrense er superdigg, det slår det meste. :juhu:

1. Hva i alle dager er galt med private barnehager? Er du klar over hvor mange foreldre som ville stått uten plass til sine håpefulle dersom private ikke hadde sørget for et tilbud?

2. FrP kommer ikke i regjering alene. Sammen med Høyre vil det bli en garanti mot overforbruk av oljefondet. Handlingsregelen vil gjelde.

3. Norge må være et av de siste landene som har lisens for tv. Tror du har veldig få meningsfeller i at staten skal bestemme hva som sendes på tv- og at folket skal betale for elendige produksjoner.

4. Norge har et stort problem ifht trygede: det er alt for enkelt/attraktivt å bli tatt ut permanent av arbeidsstokken. Ingen vestlige land er så "syke" som oss- så dette er etter min mening et av de viktigste politiske spørsmålene i tiden fremover. Det må begynne å lønne seg å arbeide- rett og slett. Ingen vil kaste en "ekte" uføretrygdet i jobb- men de som har noe arbeidevne igjen må det stilles krav til.

5. Norsk skole er på sitt beste middelmådig. Den skriker etter ytterligere kunnskapsløft! Ei borgerlig regjering er garantisten for at dette skjer- mens den rød-grønne gjør sitt beste for å ruinere restene. Når oljen er borte- må Norge ha kloke hoder for å opprettholde velstanden!

6. Dersom bestemor har lyst på privat omsorg- bør det være et valg hun fatter selv. Private sykehjem er et viktig supplement (ikke alternativ) til de offentlige.

7. Narkotikapolitikken i Norge er feilslått. Rehabiliteringsaparatet må styrkes betraktelig. Her synes jeg alle partiene er for dårlige!

Når det er sagt- stemmer jeg ikke FrP selv: men jeg synes de fortjener en sjanse. Det er viktig å få frem (og forstå) hva partiene faktisk mener- ikke drive med skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg spør, som jeg også har gjort i andre diskusjoner her inne uten og få svar, hva er det jens og co gjør som er så utrolig mye bedre for os?

hvorfor klarer ikke alle de som stemmer på ap, sv osv og fortelle hva som blir så utrolig bra her i Norge om vi forsetter og stemme på de? jeg kan ikke huske og ha lest en setning om positive ting i valgprogrammet til ap og co,alt handler om frp og deres påståtte program, og meste parten av det som da nevnes er tatt ut av sammenheng om det i det hele tatt står der.

blir nesten som om jeg skal selge en bil det, eneste jeg klarer og fortelle kjøper er hvorfor han ikke burde velge ford, mens jeg faktisk ikke klarer og si noe annet om opel enn at den har hvert eid uten og bli vraka nå i fire år, så noe bra er det vel med den!

jeg trur frp er for de som ikke er fornøyd slik ting er nå, vi ønsker ikke at kriminelle skal tas med silke hansker lengre, så gi oss mer politi og strengere straffer. vi er lei snyltere så hvorfor ikke få de som faktisk kan jobbe lit til ut i jobb? vi ønsker at asylsøkere som bryter med våre regler og låver kastes ut av landet, så kan vi heller ta bedre vare på de som ønsker hjelp. kanskje det er for oss som mener at det er ikke bare og si du er kunstner, du må faktisk produsere noe folket vil ha får og få penger.

listen kunne blitt lengre, mye lengre.

folk skriker da om at frp vil måtte bryte løfter så hvorfor bry seg med og stemme på de? fortell meg om et parti som aldri har lovet for mye?

for og få flertall for mer politi må kanskje frp slakke litt på andre ting de ikke ser som like viktige, det er faktisk slik alle partier jobber, så og bruke det i mot frp blir for meg patetisk.

mulig ting vil bli annerledes om frp får makt, men ærlig talt, være en det rød/grønne har klart og prestere i disse årene går det ikke an og gjøre det, så jeg trur ikke vi har så utrolig mye og frykte nei.

kanskje dere som er så i mot frp kan begynne og konsentrere dere om hva deres partier ønsker og gjøre, kanskje dere på den måten klarer og få andre interessert i deres politikk, for slik det er nå er det kun frp sinne saker som blir nevnt.

Endret av nbp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...