Gå til innhold

@neas

@nea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg fri. Tenkte å benytte dagen til utfylling av diverse skjema ift. graviditeten. Skal fylle ut det jeg klarer på søknadsskjemaet til nav. Synes det så litt vanskelig ut jeg :sjenert: Hadde vært veldig greit hvis jeg hadde hatt en 100% fast jobb, men det siste året har jeg jo hatt alt fra 50%-100% avhengig av hvor mange ekstravakter jeg har fått. Spent på hvor mye jeg kommer til å få utbetalt hver måned...

Ellers lekker jeg råmelk hver eneste natt nå, må vel begynne å skfite sengetøy litt oftere :fnise: Formen er som før, synes nesten det er rart at jeg har kommet så langt i graviditeten uten nevnverdige plager. Håper det fortsetter sånn :)

Ikke dumt å se på NAV-skjema allerede nå. Selv ble jeg ferdig i dag, etter mye orging med avbrutt permisjon pga ferie. Trengte visst et ekstra vedlegg for at det skulle gå i orden. Fikk overraskene rask hjelp da jeg ringte, så det skal dem ha.

Det høres ut som du har det litt mer komplisert enn meg, med tanke på prosenter og sånn, så kanskje du bare skulle tatt en tur ned til kontoret ditt, da får du det forhåpentligvis riktig med en gang.

Lekker du råmelk?? Oj! Jeg har lest at det er noen som gjør det allerede nå, men jeg har ikke merket noenting. Hehe, det må være rart (og fint) å se det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

:klem: tilbake! Koselig at du stikker innom :)

Ikke dumt å se på NAV-skjema allerede nå. Selv ble jeg ferdig i dag, etter mye orging med avbrutt permisjon pga ferie. Trengte visst et ekstra vedlegg for at det skulle gå i orden. Fikk overraskene rask hjelp da jeg ringte, så det skal dem ha.

Det høres ut som du har det litt mer komplisert enn meg, med tanke på prosenter og sånn, så kanskje du bare skulle tatt en tur ned til kontoret ditt, da får du det forhåpentligvis riktig med en gang.

Lekker du råmelk?? Oj! Jeg har lest at det er noen som gjør det allerede nå, men jeg har ikke merket noenting. Hehe, det må være rart (og fint) å se det!

Har allerede gitt opp å klare utfyllingen alene, så det må nok bli en tur på kontoret for å få litt hjelp ja. Tenkte egentlig å gjøre det i dag, men jeg må få ordnet med lønnsslipper og annen dokumentasjon først. Forhåpentligvis får jeg levert søknad med all dokumentasjon neste uke, skal bli deilig å bli ferdig med dette papirstyret!

Jeg lekker og lekker. Nye flekker i senga hver morgen :fnise: Blir litt oftere skift av sengetøy for tiden ja! Det er ikke så mye at jeg gidder å begynne å sove med bh og ammeinnlegg om natta da, det får vente til etter fødselen. Liker best å sove i nettoen gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også best å sove i nettoen. :fnise: Her kommer det ut råmelk hvis jeg klemmer på brystvortene, men det renner ikke av seg selv, ennå... Regner med at det kommer. ;)

Uff, NAV-greiene, ja. :sjenert: Jeg fikk sånn bekreftelse på termin hos legen i dag, så det er ihvertfall i orden. Vi har tenkt til å søke etter at vi kommer hjem fra ferie, men de svarer jo ikke på mail en gang på NAV-kontoret vårt, så jeg lurer fortsatt på en del. Vi får også gå oppom og be om hjelp, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra kontroll hos legen :)

Vekt: + 6 kg tilsammen

BT: 125/70

Hb: 12,0

Urin: neg.

Ødem: 0

Fl./min.: 136

Sf-mål: 27cm

Har hatt en del smerter i symfyse/lyske den siste uken mens jeg har vært på jobb, så legen sykmeldte meg derfor 50%. Det betyr at jeg slipper å stresse med ekstravakter for å få bra utbetalingsgrunnlag ift. foreldrepenger. Deilig! Har jo 50% vikariat i bunn, men det blir det ikke mye penger av. Har hatt litt dårlig samvittighet og følt at jeg burde ta på meg ekstravakter den siste tiden, selv om kroppen ikke har vært helt fornøyd med det. Nå slipper jeg heldigvis å tenke mer på det.

Litt dumt i forhold til jobb da, hadde egentlig tatt på meg ei ekstravakt i kveld. Var innom sjefen med sykmeldingspapirene. Litt dårlig samvittighet, men det er jo egentlig bare tull. Har aldri vært sykmeldt før, og er ikke vant til å stille meg og mine behov først... :sjenert:

Fikk med meg rekvisisjon til fysioterapeut fra legen, tenkte å ta kontakt i løpet av neste uke. Føler ikke at bekkenet hemmer meg så mye i hverdagen, det er jo mest mens jeg er på jobb og rett etterpå. Men fysio er vel smart uansett for å forebygge mer plager. Regner jo ikke med at det blir noe særlig bedre uansett før beibi'n er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også best å sove i nettoen. :fnise: Her kommer det ut råmelk hvis jeg klemmer på brystvortene, men det renner ikke av seg selv, ennå... Regner med at det kommer. ;)

Uff, NAV-greiene, ja. :sjenert: Jeg fikk sånn bekreftelse på termin hos legen i dag, så det er ihvertfall i orden. Vi har tenkt til å søke etter at vi kommer hjem fra ferie, men de svarer jo ikke på mail en gang på NAV-kontoret vårt, så jeg lurer fortsatt på en del. Vi får også gå oppom og be om hjelp, tenker jeg. :)

Næmmen, hei itla :vinke:

Har ikke turt å klemme på brystvortene enda jeg :fnise: Kanskje det kommer masse da!

Jeg ordnet ikke bekreftelse på termin når jeg var hos legen i dag, det burde jeg kanskje. Har hørt at enkelte har sendt med kopi av ul-skjema, så jeg får prøve det i første omgang. Kjedlig at de ikke svarer på mail da, hadde vært greit hvis man bare lurer på noe småtteri. Vet ikke om jeg klarer å formulere spørsmålene mine på mail jeg, er så sinnsykt mye jeg lurer på. Kommer nok ikke utenom en tur på kontoret, men det er bare så tiltak å gjøre det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mååååå prøve akupunktur for lyskesmerter eller bekkenløsning! Det er verdt hver eneste krone.

Når det gjelder terminbekreftelse holder det vel med en kopi av UL-skjema? Skulle tro det. Åh, jeg er så glad jeg er ferdig med det der, sendte det endelig av gårde i går. Håper det ikke kommer i retur nå da ;)

Så bra at du ble sykemeldt. Ikke bra å gå rundt med vondt hvis du kan unngå det. Har lyst til å sykemelde meg selv, mest fordi jeg ikke har null energi. Har ikke helt bestemt meg enda. Tar juleferie om bare 5 (!) uker, og kommer mest sannsynlig ikke tilbake til jobb i januar. Når tar du permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mååååå prøve akupunktur for lyskesmerter eller bekkenløsning! Det er verdt hver eneste krone.

Når det gjelder terminbekreftelse holder det vel med en kopi av UL-skjema? Skulle tro det. Åh, jeg er så glad jeg er ferdig med det der, sendte det endelig av gårde i går. Håper det ikke kommer i retur nå da ;)

Så bra at du ble sykemeldt. Ikke bra å gå rundt med vondt hvis du kan unngå det. Har lyst til å sykemelde meg selv, mest fordi jeg ikke har null energi. Har ikke helt bestemt meg enda. Tar juleferie om bare 5 (!) uker, og kommer mest sannsynlig ikke tilbake til jobb i januar. Når tar du permisjon?

Har hørt mye bra om akupunktur mot bekkenløsning ja, så det skal jeg sjekke ut. Det er vel enkelte fysioterapeuter som setter nåler også, så forhåpentligvis gjør min fysio det. Tenkte jeg skulle kontakte henne etter helgen for å få meg time.

Håper det holder med kopi av UL-skjema ja, noe annet hadde jo egentlig vært litt rart. Heldig du som er ferdig med utfyllinga, gleder meg til jeg har fått levert søknaden jeg også! :)

Jeg har funnet ut at det er ingen som takker meg uansett for å ha slitt meg ut mens jeg er gravid... Må bare være litt egoistisk og tenke på seg selv og beibi'n i magen. Etter en travel arbeidsdag blir jeg ofte litt bekymret og tenker på hvordan det går med beibi'n når jeg stresser som jeg gjør. Slik gidder jeg ikke å ha det. Skal jo ha en kropp som fungerer etter graviditeten også :Nikke:

Du får snakke litt med legen din neste gang du er der da, vettu. Legen min var mer forståelsesfull enn jeg hadde regnet med. Trengte ikke å nevne ordet sykmelding heller jeg før hun foreslo det.

Jeg går ut i permisjon 16. januar, altså siste arbeidsdag 15. Tviler egentlig på at jeg er i jobb enda da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig inne i siste trimester av graviditeten :)

Jeg har hatt veldig lite plager underveis, men nå begynner jeg å merke mer og mer at jeg er gravid. Smertene i symfysen og lysken kjennes hver gang jeg reiser meg fra sofa/stol/seng og mens jeg går. Har plutselig blitt vanskeligere å snu seg i senga uten å få vondt, men dette kommer også av at magen har eksplodert den siste tiden. Nå får jeg mindre og mindre navle for hver dag som går :fnise: Sover godt om natta fremdeles, men ligger mer behagelig på siden nå som jeg har begynt å legge ei ekstra pute under magen.

Egentlig har jeg ingenting å klage over. Det er rett og slett herlig å være gravid :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at det er ingen som takker meg uansett for å ha slitt meg ut mens jeg er gravid... Må bare være litt egoistisk og tenke på seg selv og beibi'n i magen. Etter en travel arbeidsdag blir jeg ofte litt bekymret og tenker på hvordan det går med beibi'n når jeg stresser som jeg gjør. Slik gidder jeg ikke å ha det. Skal jo ha en kropp som fungerer etter graviditeten også :Nikke:

Du får snakke litt med legen din neste gang du er der da, vettu. Legen min var mer forståelsesfull enn jeg hadde regnet med. Trengte ikke å nevne ordet sykmelding heller jeg før hun foreslo det.

Jeg går ut i permisjon 16. januar, altså siste arbeidsdag 15. Tviler egentlig på at jeg er i jobb enda da men...

Nei, det er ingen som takker deg, det er helt sikkert :sukk:

Jeg har nettopp innsett at jeg må roe ned tempoet selv, og håper at legen kan sykemelde meg noen prosent. Gruer meg litt til å spørre, for jeg føler meg jo egentlig helt frisk og fin og har ingen plager, bortsett fra at jeg er ekstremt sliten og uopplagt.

Du må i hvert fall stresse ned når babyen kommer ut! Men tror du ikke det kommer naturlig og da?

Jeg og skal ut i permisjon den 15. Det er ikke mer enn 1 1/2 uke å jobbe i januar. Spørs om jeg også blir hjemme den lille tida der.

En venninne av meg sørget for å gå til både hudpleier og frisør da hun gikk ut i permisjon. En veldig god idè - det blir sikkert lenge til neste gang! ;)

Egentlig har jeg ingenting å klage over. Det er rett og slett herlig å være gravid :hjerte:

Det er akkurat sånn jeg har det og. Elsker å være gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at du har fått sykemelding i dag, aimee, det blir sikkert godt for deg å roe ned tempoet litt. Frisørtime i starten av permisjonen hørtes ut som en flott idé, regner med det er greit å føle seg litt vel på håret i barseltida ;)

Vært på jobb i dag, og det har gått greit. Kjenner det litt i symfysen nå i kveld, men ikke verre enn tidligere. Fikk ringt fysio i dag, men hun hadde ikke time til meg før om et par uker. Skulle ringe meg tilbake når hun visste noe mer. Går greit å ikke begynne med en gang sånn som det kjennes ut nå, får bare håpe det ikke forverrer seg kjapt.

Sov litt dårlig i natt... Våknet i 2-tiden av at den ene hånda mi kjentes så rar ut. Virket som om den hadde hovnet opp litt. Ble selvfølgelig liggende å tenke på dette ei stund :fnise: Hånda både kjentes og så normal ut i dag tidlig. Er vel ikke så uvanlig at det begynner å samle seg vann i kroppen nå fremover, men håper det holder seg unna ei stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at du har fått sykemelding i dag, aimee, det blir sikkert godt for deg å roe ned tempoet litt. Frisørtime i starten av permisjonen hørtes ut som en flott idé, regner med det er greit å føle seg litt vel på håret i barseltida ;)

Vært på jobb i dag, og det har gått greit. Kjenner det litt i symfysen nå i kveld, men ikke verre enn tidligere. Fikk ringt fysio i dag, men hun hadde ikke time til meg før om et par uker. Skulle ringe meg tilbake når hun visste noe mer. Går greit å ikke begynne med en gang sånn som det kjennes ut nå, får bare håpe det ikke forverrer seg kjapt.

Ja, for èn ting er at det kan bli lenge til neste frisørting, en helt annen ting er noe som Concertina påpekte. Nemlig at det er lenge til det skal bli tatt så mange bilder deg, så da er det greit å se litt ålreit ut ;) Herlig tanke. Og en god grunn for at også mascara skal være med i bagen til sykehuset! hehe..

Det er ikke det at tempoet mitt er så høyt egentlig, men jeg har en jobb som krever mye energi og at jeg må være på topp ofte. Det sliter meg ut. Sånn i hverdagen, på kveldene, tar jeg livet med ro.

Merkelig det der med symfysen. Etter at jeg leste at du har begynt å få vondt der, har jeg også merket det! Særlig i dag :klø: Håper det er forbigående.

God natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der med symfysen. Etter at jeg leste at du har begynt å få vondt der, har jeg også merket det! Særlig i dag :klø: Håper det er forbigående.

Isjda, håper du slipper å plages med det...

Endelig ferdig med arbeidshelg! Nå har jeg ei uke ferie :)

Tenkte å ta kontakt med legen i løpet av ferien, og si at jeg trenger full sykemelding. Er ikke noe morsomt å gruve seg til jobb, og å være usikker på om man klarer å gå ei hel vakt. Snakket litt med sjefen, og det er vanskelig å tilrettelegge noe mer for meg. Vil ha aktiv sykemelding da, er ikke noe interessert i å gå hjemme hele tiden fram til beibi'n kommer. Da går vel tiden enda saktere!

Begynner å se antydning til stripen nedover magen nå, ser ut som om jeg får den langs hele magen, ikke bare fra navlen og ned. Snodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig med ferie! :) Kjenner meg ikke like rastløs som i forrige ferieuke, begynner å synes det er godt å være litt hjemme nå. Spesielt siden bekkenet krangler når jeg er på jobb. Når jeg er hjemme, så kjenner jeg knapt noe til smertene. Bare hvis jeg har vært ute og gått lenge, da kan jeg ha litt vondt om kveldene.

Har endelig fått fylt ut søknaden om foreldrepenger til nav. Var på kontoret deres i går for å høre litt ang. beregning av foreldrepenger når man har variabel inntekt. Jeg skulle bare regne gjennomsnittlig bruttoinntekt de siste 10 mnd, men det var først og fremst opplysningene fra arbeidsgiver som avgjorde hvor mye jeg fikk utbetalt. Skulle verken tjene eller tape penger i forhold til hva jeg har hatt i lønn. Må si jeg er spent på hva jeg kommer til å få utbetalt. Må nedover for å levere søknaden i morgen. Glemte jo selvfølgelig å spørre i går om jeg måtte sende med lønnsslipper 10 mnd bakover i tid, så da er det vel best å levere den personlig.

Tenkte meg ut på en gåtur etter hvert, men den er midlertidig utsatt pga dårlig vær... Det har jo vært så fint de siste dagene, litt kaldt, men snøen har iallefall holdt seg på bakken. Håper det klarner opp i løpet av dagen!

Må forresten :hoppe: litt for 30 uker! Helt uvirkelig at jeg har kommet så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt legekontoret for å høre om jeg kunne få mer sykemelding. Fikk time i morgen formiddag. Gruver meg litt... Er ikke vant til å være "syk". Altså, jeg er ikke syk, men hvor mye vondt skal man godta å ha på jobb? Er det ikke så farlig siden jeg er smertefri når jeg ligger i sofaen på fridagene mine? Var jo ute og gikk i 40 min i går, og da kjente jeg det i bekkenet etterpå. Mer skal det ikke til. Men smertene går fort over igjen så lenge jeg tar det med ro.

Føler meg litt som en snylter... Men samtidig så skjønner jeg at det ikke skal være nødvendig å gruve seg til å gå på jobb.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen på fredag, og det var ikke så skummelt som jeg hadde trodd. Fikk sykemelding, så nå skal jeg jobbe 50% aktivt. Har skrevet en oppfølgingsplan på jobb, men jeg tror kanskje de har litt store forventninger til hva jeg klarer. Får bare være flink til å si ifra fremover, for hvis de prøver å "utnytte" meg så varer jeg ikke lenge i jobb. Uansett godt å tenke på at jeg er "ekstra" på jobb, og kan ta ting i mitt eget tempo. Kan jo tilogmed gå hjem hvis smertene blir for ille.

Var på shopping i går :hoppe:

* hvit malm kommode til barnerommet

* madrass fra ikea

* overmadrass fra ikea

* janus body, longs m/ fot og lue str. 60

* ammeinnlegg i ull

* purelan brystsalve

* 2 ammesingleter fra h&m

Skulle egentlig kjøpe den nyeste vippestolen fra babybjørn som de har på tilbud til 999 kr på Barnas hus, men den var selvfølgelig utsolgt. Fikk tilbud om å kjøpe den gamle modellen til samme pris, men det vi ikke så interessert i...

Til uka skal jeg begynne å vaske babyklær og legge i kommoden :hjerte: Tenkte jeg skulle vaske overmadrassen og trekket til madrassen i dag, og samtidig slenge selve madrassen ut i kulda til lufting. Har hørt at enkelte synes madrassene fra ikea lukter en del, så jeg håper virkelig ikke det er tilfelle med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Oi, 30 veker allerede. Tida går jammen fort! :danse:

Tida går kjempefort! I dag er jeg plutselig 31 uker! Bare 9 uker og 2 dager til termin! :overrasket:

Det er ikke til å unngå at man begynner å tenke mer og mer på fødsel nå. Har tidligere gruvet meg mest, men nå klarer jeg å se litt lenger enn det. Nesten så jeg gleder meg litt! Jeg skjønner jo at det er vondt, men jeg er spent på hvor vondt det er, og hvor godt jeg klarer å takle smertene. Vil helst unngå epidural, liker ikke tanken på å få ei nål inn i ryggen. Redd for at de kan stikke skjevt eller noe sånt... Håper at jeg klarer meg med badekar, akupunktur og evt. lystgass. Uansett blir det spennnede! :hoppe:

Tror forresten vi har funnet jentenavnet nå. Guttenavnet har vi hatt klart leeeenge. Jeg er så spent på om magefølelsen min stemmer, om det virkelig ligger en gutt inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% aktiv sykemelding høres veldig riktig ut. :) Det er rart med det - graviditet tar på mer enn man skulle tro!

Den Babybjörn-vippestolen - var det dagstilbud eller er det noe de fortsatt kan ha hvis det er flere igjen? :sjenert: Vi har nemlig opptil flere Barnas Hus innen rimelig grei avstand... Så forøvrig ellers at Barnas Hus skal ha 20% avslag på alle Babybjörn-produkter den 11. desember, så det er jo også en mulighet. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...