Gå til innhold

Palestinere bløffer om israelske angrep?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Så du mener at det er riktig å gå ca 1000-2000 år tilbake i tid ?

I så tilfelle bør vi forlange halve Storbritania så fort som mulig. Kansje vi bør forlange deler av Frankrike (Normandie) og sør Spania samtidig :ler:

Eller kansje det er andre land som bør forlange å få tilbake Norge ?

Nå bodde vel ikke nordmenn opprinnelig i disse områdene du refererer til. De tok dem med makt.

Så vidt jeg har fått med meg så har israelerne/jødene bodd i Israel "siden tidenes morgen", men har vært jaget land og strand rundt i gud vet hvor lang tid før de omsider fikk tildelt dette landet som sitt eget. Omtrent noe sånt, om enn kanskje ikke helt korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener at det er riktig å gå ca 1000-2000 år tilbake i tid ?

I så tilfelle bør vi forlange halve Storbritania så fort som mulig. Kansje vi bør forlange deler av Frankrike (Normandie) og sør Spania samtidig :ler:

Eller kansje det er andre land som bør forlange å få tilbake Norge ?

Vi trenger vel ikke å gå lenger tilbake enn til 1966.

Da eksisterte det nemlig ikke noen arabere som kalte seg palestinere, men bare arabere.

Det er disse jeg kaller arabere i dag.

Arafat samlet rundt seg arabere fra flere forskjellige land, og fra 1967 begynte de å kalle seg for palestinere, for å fortelle verden at de var en nasjonalitet som hadde krav på Israel, fordi noen hadde kalt dette landet for Palestina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Mordekai

Hamaz har drept flere av sine egne enn IDF har drept.

ca 4800 lastebiler og vogntog med varer har kjørt inn i Gaza forrige måned. Det er bygget en gigantisk svømmehall, to svære shoppingsentre og et luksushotell det siste året.

Palestinere kommer delvis fra Jordan og Libanon og er arabere som alle andre arabere. Det er det samme både i Amman, Akaba, Nazareth osv. halvparten av innbyggerne i Israels nordlige deler er arabere. En tredel av studentene på universitetene og de ansatte i diamantindustrien er arabere. De har ikke noen interesse av en palestinsk stat.

Ca en tidel av innbygggerne i Gaza er styrtrike, hvorfor hjelper ikke de? Halvparten av de som bor i Gaza lever på nødhjelp, men likevel er det utrolig mange biler og stappfulle butikker med varer.

Blokkaden opphørte i fjor sommer, og varetransporten er så god at araberne i Gaza har begynt å smugle israelske varer og grønnsaker til Egypt.

Narkosalget er et enormt problem. Mye rusa folk i helgene. Alkohol er forbudt, men det drikkes og festes tett likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muslimene må vel skjønne snart at de ikke har sjans i havet? Quassamrakettene er like treffsikre som en nyttårsrakett, mens tomahawken kan treffe en innsiktet samelue i karasjokk skutt opp fra lindensnes.

Du har ikke forstått konseptet med terror. Den skal ramme tilfeldig. Hvis ingen sivile israelere føler seg trygge, er målet oppnådd. Samme prinsipp med de selvmordsbomberne som sprengte busser og diskoteker for 10-15 år siden, vilkårlig dreping av sivile.

Edit: Først nå oppdaget jeg at denne tråden er 3 år gammal! Fortsatt aktuelt, dog.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke forstått konseptet med terror. Den skal ramme tilfeldig. Hvis ingen sivile israelere føler seg trygge, er målet oppnådd. Samme prinsipp med de selvmordsbomberne som sprengte busser og diskoteker for 10-15 år siden, vilkårlig dreping av sivile.

Edit: Først nå oppdaget jeg at denne tråden er 3 år gammal! Fortsatt aktuelt, dog.

For noe få uker siden ble det sendt hundrevis av raketter inn i Israel i tre dager på rad. 1 million israelere bodde nærmest kontinuerlig i bomberom denne tiden. Skoler, universitet, barnehager, synagoger osv. ble stengt denne tiden.

En rakett traff en skole som ble ødelagt, og det samme skjedde med en synagoge. Men for at alle var i bomberom, ble ingen skadd her, mens en ble drept og mange såret ellers.

Dette har jeg selvfølgelig ikke sett ett eneste ord om i offentlge norske medier.

Hadde skolen vært full av barn da raketten eksploderte der, da hadde araberne fått enda en nasjonaldag å feire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...