Gå til innhold

Finally! Here's our home

Fremhevede innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Nå kommer hun her og forteller hvor fint hun synes hun har fått det - det er ingen invitasjon til å komme med meningen sin - det er rett og slett uoppdragent av deg, Minnie.

Mulig det- men hun kan få det enda finere med noen enkle knep og maling- alt dette treverket er overveldene og gjør det vanskelig å innrede en personlig stil, og når man blader sammen tre, metall og laminat på en slik måte som er gjort her blir helhetsinntrykket veldig forvirrende og man får en følelse av at det hele er lite gjennomtenkt.

Minnie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jo Lillian akkurat flyttet inn da...

Og hun ba vel ikke akkurat om råd til innredningen heller?

Vi har alle forskjellig smak og ikke alle har mulighet til å bytte ut ALLe møblene sine når de flytter.

Skrevet

Minnie: de har ikke bygget denne leiligheten selv. De har overtatt den. Det er ikke alltid like enkelt å rive ned vegger, gulv, tak, osv. Dette pga økonomi, tid, osv, blablabla. De har gjort det de nå føler de nå kan gjøre. Så lenge de føler seg vel i hjemmet sitt, er vel det viktigste gjort?

Eller skal de pynte opp hjemmet for at andre skal godta det?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Nå har jo Lillian akkurat flyttet inn da...

Og hun ba vel ikke akkurat om råd til innredningen heller?

Vi har alle forskjellig smak og ikke alle har mulighet til å bytte ut ALLe møblene sine når de flytter.

Har ikke sagt noe om møblene, det er alt treverket på veggene som plaget meg litt samt endel valg av farge og tekstiler- selve leiligheten ser kjempekoselig ut.

Minnie

Skrevet

Fin leilighet og jeg likte gulvet spesielt. Men jeg synes også det ble for mye tre. Jeg er veldig glad i hvit tre, så jeg hadde nok malt alle rommene lys.

Kos deg i ny leilighet. :blunke:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jeg er veldig glad i hvit tre, så jeg hadde nok malt alle rommene lys.

Bingo! Her er vi enige Care.

En ting som slår meg er hvordan den røde fargen på kjøkkenet får kjøkkeninnredningen til å se helt vannvittig slitt og sliten ut. Hadde skapene blitt malt feks. hvite sammen med brystpanelet og fått inn litt mer "stæsj" så hadde Lillian fått ett knalltøft kjøkken med karakter og personlighet.

De ubehandlede kjøkkenstolene burde også males hvite.

Minnie

Skrevet

:o

Jeg spør meg virkelig, jeg! :o

Jeg har ikke bedt om noen som helst råd angående innredning eller oppussing, jeg ville bare vise fram hvor fint jeg synes vi har fått det!!

En ting som slår meg er hvordan den røde fargen på kjøkkenet får kjøkkeninnredningen til å se helt vannvittig slitt og sliten ut.

Kjøkkeninnredningen ER slitt og sliten, den er faktisk ganske mange år gammel! Vi har planer om å bytte dørene, men når vi akkurat har tatt opp så stort huslån så har vi ikke RÅD til å gjøre noe med det enda.

De ubehandlede kjøkkenstolene burde også males hvite.

For det første, så har vi kun tenkt å behandle stolene. Vi har ikke tenkt å male dem i noen farger. Og skulle vi male dem er det iallfall ikke hvit vi har tenkt å male dem! Jeg vil ikke ha for mye hvitt, da jeg synes det lett blir virkende sterilt. Vi liker mer farger!

Så lenge de føler seg vel i hjemmet sitt, er vel det viktigste gjort?

Der sa du det, Miew!! :D

men hun kan få det enda finere med noen enkle knep og maling- alt dette treverket er overveldene og gjør det vanskelig å innrede en personlig stil, og når man blader sammen tre, metall og laminat på en slik måte som er gjort her blir helhetsinntrykket veldig forvirrende og man får en følelse av at det hele er lite gjennomtenkt.

Betaler du malingen du, Minnie, så har jeg allerede masse EGNE ideer om hvordan jeg vil ha det her!! :blunke: Poenget er fortsatt at vi har ikke råd til å pusse opp så mye enda!

Dette er veldig mye treverk her, de tidligere eierne var tydeligvis veldig glad i det, for det er de som har pusset opp, for 3-4år siden. Men vi synes det er fint med alt dette treverket sålangt, og derfor har vi ingen umiddelbare planer om å gjøre noe med det.

Jeg lurer forresten på hvor i huset mitt du så LAMINAT?? For det finnes ikke laminatgulv i dette huset..... :ler: Lurer også litt på hva du mente med alt dette metallet? Er det de to små bokhyllene på kjøkkenet du snakker om??

Det er ikke så nøye for meg om andre blir forvirra av å komme inn hit, jeg finner frem sjøl og det er det viktigste! :wink:

Lite gjennomtenkt? Tja, kanskje du synes det. Men det er som sagt ikke alt man får slik man ønsker det fra første stund når man kjøpr en brukt bolig og ikke bygger selv. Ikke hadde vi råd til å kjøpe alt nytt heller, og visse ting som egentlig ikke passer inn er ting vi er veldig glade i og ikke vil bytte ut uansett hvor mye det "kræsjer" med resten.

Komfyren og oppvaskemaskinen må ikke stå RETT VED SIDEN AV HVERANDRE!!!! For det første er det faktisk ikke LOV, og for det andre er det FARLIG!

(det er jo naturlig at det ikk er lov nettopp pga at det er farlig!)

(den leiligheten er i bergen, sant? har sett den på en eller annen salgsside på nettet)

Vi har ikke hørt noen ting fra noen steder om at det er farlig at oppvaskmaskin og komfyr står ved siden av hverandre, og han som la opplegg til oppvaskmaskinen og satte den på plass for oss sa heller ingenting! Kan du forklare meg HVORFOR det er farlig, og HVOR det står at det ikke er lov?? Forøvrig, har du rett, så takker jeg for opplysningen. Jeg har aldri hatt oppvasksmaskin før, så jeg har ikke peiling - men jeg synes det er rart at ikke han fyren som hjalp oss sa noe om det...

Hehe, leiligheten vår er temmelig laaaaaaaangt unna Bergen, gitt. Så der tok du nok feil.

Møbler i hvit laminat mot så mørk parkett er aldri heldig, rødfargen ved spisestubordet dreper rommet og hva i all verden er det for slags stoff du har på soverommet, det ser ut som slik plastikk som bruker til å pakke inn lik med seriøst, hva er det stoffet???

Vi har ingen møbler i hvit laminat. :ler: Vi har heller ikke spisestue eller spisestuebord. Vi har et rødt kjøkken med brystpanel.

Stoff på soverommet? Mener du den greia som lå på senga? Isåtilfelle er det "juksesilke", et sånt sengeteppe som vi fikk i julegave av min sambos besteforeldre. Vi synes ikke det er særlig pent heller, men siden de skal se de samme bildene som dere har fått sett la vi det på for syns skyld. Det bruker vi aldri ellers, så slapp av. Jeg kan jo late som det er plastikk til å pakke inn liket i garderobeskapet med, da, vettu, sånn at du ikke tok heelt feil.... *lol*

Hadde jeg vært deg hadde jeg grepet malerkosten og "kvittet" med med endel av treverket og malt over de røde veggene- dere har gjort endel veldig klassiske feil, bla. metallhyller mot brystpanel i tre.

Som sagt, NO money, NO funny....

Vi gjort en del klassiske feil? Vel, jeg er ikke interiørarkitekt, og ikke har jeg tenkt å bli det heller, så da innreder jeg slik det passer MEG jeg.

Forøvrig, etter min smak, så synes ikke jeg de metallhyllene mine er så verst på kjøkkenveggen, jeg! :blunke:

Forresten er jeg glad for at du ikke er meg også!! :kul:

Hvis du tillater det Lillian vil jeg gjerne få kommentere rom for rom!

Nei egentlig ikke, men du er jo allerede på god vei ser jeg! :roll:

Satt omtrent bare og ventet på at du skulle komme med en masse "feil og mangler" på kåken vår - er faktisk overrasket over at du syntes selve kåken virket koselig i seg selv.. - Det sier kanskje litt om hvor stor trang jeg har til å få "tips" fra deg??

Med alt det lyse du ville pusset opp her, så hadde jeg nok fått følelsen av å bo på et velinnredet sykehus. Og der sier jeg ellers takk! :blunke:

Jada, Minnie, det var sikkert bare velmenende fra din side, men etter hva jeg har lest om din stil på mye forskjellig tidligere, så har ikke vi akkurat lik smak. Så det jeg etterhvert skal pusse opp, det greier jeg helt fint på egenhånd - ellers takk.

Et hjem skal ikke innredes for å se best mulig ut eller se ut som det er en interiørarkitekts hjem hvis det ikke er det; - et hjem skal være hjemmekoselig! Slik man selv vil ha det! Er ikke så nøye for meg hva andre synes.

Nå kommer hun her og forteller hvor fint hun synes hun har fått det - det er ingen invitasjon til å komme med meningen sin - det er rett og slett uoppdragent av deg, Minnie.

Takk for støtten, Tusenfryd, men jeg synes ikke det Minnie skrev var verst, for å være helt ærlig. Jeg tolket det iallfall som at hun (tro det eller ei) kom med velmenende råd! Andre her som skrev meningene sine på andre måter, som jeg reagerte mer på. Det er mange andre her som har skrevet meningene sine også, ikke bare Minnie. Men Minnie var kanskje den som gikk mest detaljert til verks, hehe... Men jeg hadde ikke forventet annet, så det bryr meg lite. Men igjen, takk for den, Tusenfryd! :)

Lillian

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Vel Lillian- jeg er glad for at du skriver at dette ikke er det ferdige resultatet og at dere akter å gjøre mer. Når man foreslår ulike nyanser av hvitt betyr ikke dette automatisk "sykehus"- det røper bare hvor lite du egentlig vet om farger og hva som forstørrer og forminsker og ikke minst hvilke farger som komplimenterer hverandre.

Får du går i gang med malingen foreslår jeg at du setter deg litt mer inn i fargelære- først når du blir kvitt "hytte-looken" vil du finne din egen stil.

Og ja, jeg mente IKEA hyllene når jeg skrev "metall" og når du sier "juksesilke" mente du sikkert polyester. Når jeg skrev "laminat" mente jeg den hvite boksen hvor tv'en stod.

Minnie

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er helt sikker på at uansett hvem av oss brukere som hadde lagt ut bilder av hjemmet vårt her, hadde noen likt det de så - andre ikke. Smaken er som kjent som baken.

Hadde jeg lagt ut bilder av hjemmet mitt hadde jeg forventet kommentarer, selv om jeg ikke spurte om råd eller andres mening, hadde jeg regnet med at dette ville komme.(Det gjorde nok Lillian også)

Syntes faktisk ikke at noen har gått over grensen her jeg.

Gratulerer med leiligheten forresten, håper dere koser dere :D

Skrevet
Får du går i gang med malingen foreslår jeg at du setter deg litt mer inn i fargelære- først når du blir kvitt "hytte-looken" vil du finne din egen stil.

Ærlig talt, er ikke det viktigste at folk innreder leiligheten/huset sitt sånn som de vil? Ikke alle er like opptatt av interiørtrender og å snakke om om hva som er riktig eller feil, blir etter min mening feil. Vi har alle vår egen smak. Noen er opptatt av fargelære andre er kun opptatt å skape seg et hjem de selv trives i. Hva andre synes er vel i for seg underordnet, selv om det alltid er hyggelig at folk liker ens hjem. Jeg ville sikkert ikke valgt de samme møblene som Lillian, sikker ikke det samme sengeteppet heller, men derifra til å nærmest kreve at hun skal endre ditt og datt ved leiligheten som hun er så glad for, er det langt synes jeg.

Jennifer

Skrevet
Når man foreslår ulike nyanser av hvitt betyr ikke dette automatisk "sykehus"- det røper bare hvor lite du egentlig vet om farger og hva som forstørrer og forminsker og ikke minst hvilke farger som komplimenterer hverandre.

og når du sier "juksesilke" mente du sikkert polyester. Når jeg skrev "laminat" mente jeg den hvite boksen hvor tv'en stod.

Minnie

Jeg vet VELDIG godt hvilke farger som forstørrer og forminsker i klær :lol: (det er en grunn til at jeg ikke har noen hvite, røde eller veldig lyse klesplagg...), og jeg går utfra at det samme gjelder ellers med de fargene også. Jeg vet at ulike nyanser av hvitt ikke automatisk betyr sykehus, men jeg synes for mye lyst blir sterilt, med mindre det går over i gult. Og gult synes jeg ikke er kult! Forøvrig har jeg aldri påstått at jeg vet så mye om fargelære heller.

Du sier at først når jeg blir kvitt "hytte-looken" finner jeg min egen stil..Men tenk om jeg er et "hyttemenneske", da? For jeg har alltid syntes det ville vært koselig å bo på hytta hele året :wink: Men jeg skal være enig i at det blir mye hyttepreg med så mye tre i huset.

Nei, når jeg skrev "juksesilke" mente jeg ikke polyester. Jeg vet hva polyester er, og det er ikke polyester. Men det spiller forsåvidt ikke så stor rolle hva det egentlig er uansett.

Den "hvite boksen" hvor TV'en sto er en tredelt sjenk/seksjon, og det er arvet så det er nok ikke noe jeg kaster uansett på noen år enda.

Lillian

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Nei, når jeg skrev "juksesilke" mente jeg ikke polyester. Jeg vet hva polyester er, og det er ikke polyester. Men det spiller forsåvidt ikke så stor rolle hva det egentlig er uansett.

Nei det har du rett i, men tilgi meg for at jeg sier at det var for jævlig og du bør være stolt over at du ikke kjøpte det selv.

Hvis jeg får mareritt i natt blir det garantert om Lillian som løpet etter meg og forsøker å pakke meg inn i sengeteppet :ler:

Minnie

Skrevet

Jeg synes faktisk enkelte av innleggene i denne tråden går laaaangt over streken hva angår vanlig, norsk folkeskikk!

Så selv om jeg personlig også er lei av furustilen (beiser og maler der jeg kommer til...) kunne jeg aldri ha funnet på å sette meg på min høye hest og rakke ned på andres smak på denne måten!Jeg har lært at sånn gjør man bare ikke. Jeg har også lært at man aldri skal gi råd med mindre man blir bedt om råd!

Lillian: Gratulerer med nytt hjem!

Det ser veldig koselig ut, og jeg gleder meg sammen med deg! Jeg hadde tenkt å be deg heve hodet og være stolt over det du har, men takk og pris: Det ser heldigvis ut for at du har den nådegaven fra før! :wink:

Klem fra

Skrevet
Jeg synes faktisk enkelte av innleggene i denne tråden går laaaangt over streken hva angår vanlig, norsk folkeskikk!

Så selv om jeg personlig også er lei av furustilen (beiser og maler der jeg kommer til...) kunne jeg aldri ha funnet på å sette meg på min høye hest og rakke ned på andres smak på denne måten!Jeg har lært at sånn gjør man bare ikke. Jeg har også lært at man aldri skal gi råd med mindre man blir bedt om råd!

Lillian: Gratulerer med nytt hjem!

Enig med væren :oops:

Skrevet
Nei det har du rett i, men tilgi meg for at jeg sier at det var for jævlig og du bør være stolt over at du ikke kjøpte det selv.

Hvis jeg får mareritt i natt blir det garantert om Lillian som løpet etter meg og forsøker å pakke meg inn i sengeteppet :ler:

Minnie

Det er helt i orden at du synes det er for jævlig, jeg synes jo ikke det er særlig lekkert selv for å si det sånn... :lol: Hva gjør man ikke for gamle besteforeldre?? :wink: Jeg kunne skrevet lister over ting som ligger skjult i skap og greier som vi har fått til jul og bursdager av dem - vi tar det fram når vi tar bilder som vi vet de skal se... Men jeg har en mistanke om at de kanskje ikke engang husker hva de har kjøpt, så kanskje det ikke er nødvendig. Men man vil jo liksom ikke såre når noen kommer med en gave de er "helt sikker på at du vil like".... :lol:

Jepp, i natt skal jeg løpe etter deg og prøve å pakke deg inn i sengeteppet! Hvis jeg ikke bruker det grønne og oransje (!!!) ullpleddet vi har fått av samme besteforeldre isteden....... :sjarmor:

Lillian

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hi Hi- det er mange slike.....

"selv liker jeg ikke furustilen"

"jeg ville nok ikke valgt slike møbler selv"

"det ble kanskje muligens bittelittegranne mye treverk men treverk er fint det asså"

Hvorfor ikke bare si tingene slik som de er? Feiginger!

Minnie

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jepp, i natt skal jeg løpe etter deg og prøve å pakke deg inn i sengeteppet! Hvis jeg ikke bruker det grønne og oransje (!!!) ullpleddet vi har fått av samme besteforeldre isteden

ÆÆÆ! Tror ikke jeg vil legge meg i natt!

Minnie

Skrevet

Det er noe som heter "å ha evnen til å glede seg på andres vegne".

Når man gleder seg på andres vegne, setter man egen smak og preferanse helt og holdent til side, og deler ganske enkelt gleden til den som har fått noe å glede seg over! :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

KJEDELIIIIG!!!!!!

Kan Nemi kan jeg :wink:

Minnie

Skrevet

For øvrig synes jeg det så svært så koselig ut der :)

Gratulerer så mye med ny leilighet :D

Vi skal selv i vinden om en tre ukers tid og flytter inn i en lækker leilighet og jeg gleder meg til å innrede :hoppe:

Kos deg Lillian :D

Klem fra Diva:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...