Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kort og godt: Jeg fikk alle undersøkelser som er å oppdrive på sykehuset, og vi tilbrakte 4 timer der inatt.

Det var bekymring for begynnende svangerskapsforgiftning, men etter flere prøver ble dette heldigvis avvist!

Alle prøver var normale, ingen åpning i livmorhalsen, og Babymelona har det helt fint. :jepp:

Jeg ble sendt hjem med anbefalinger om nøytraliserende tabletter og å ta paracet etter behov for smertene. Jeg skulle også komme tilbake om det ble forverring!

For den som lurer på litt rundt dette så har jeg nettopp skrevet et langt og utdypende innlegg i dagboka mi. :jepp:

:klemmer:

(Håper det ikke kommer flere slike episoder. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg ser det har vært litt dramatikk her Anamelona! Går det bedre nå da?

Ellers da jenter?

Jeg har begynt på fødselsforbredende akupunktur i dag. Skal tilbake i neste uke for de samme nålene, og når jeg er i uke 38 begynner vi med modningsnålene. Er det andre som går til akupunktur her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som går til akupunktur her?

Nei, men kunne egentlig tenkt meg modningsakupunktur! Har bare ikke satt meg inn i det enda. Må man gå flere ganger altså, før man kan få modningsakupunktur? Trodde man kunne gå bare 1-2 ganger i forbindelse med selve modningen.

Jeg brukte 2 døgn på de første 4 cm sist, så jeg hadde håpet at akupunktur kunne forkorte den fasen noe..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Jeg fikk modningsakupunktur sist, det hadde overhodet ingen effekt! :fnise: Har derimot en venninne som hadde veldig god effekt av det. Har hørt at det hjelper hvis baby/mor er "klar" og ellers ikke.

Lille katt: Tror du kan gå direkte på modningsnåler ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men kunne egentlig tenkt meg modningsakupunktur! Har bare ikke satt meg inn i det enda. Må man gå flere ganger altså, før man kan få modningsakupunktur? Trodde man kunne gå bare 1-2 ganger i forbindelse med selve modningen.

Jeg brukte 2 døgn på de første 4 cm sist, så jeg hadde håpet at akupunktur kunne forkorte den fasen noe..... :sjenert:

Jeg har ikke hørt at man bare kan ta modningsaku 1-2 ganger, men det stemmer for så vidt med det opplegget jeg er i nå. For det er visstnok forskjell på forbredende og modningsnåler. Jeg tok forbredende i dag og skal ta de samme nålene neste uke. Når jeg er i uke 38 og 39 får jeg de som går på modning. Som skal være mye mer "heavy".

To døgn og 4 cm høres ikke fristende ut! Håper vi slipper det begge to! Prøv akupunktur, det har hjulpet meg masse med bekkenet og jeg har stor tro på det som smertelindring og. Hva har man å tape, lissom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk modningsakupunktur sist, det hadde overhodet ingen effekt! :fnise: Har derimot en venninne som hadde veldig god effekt av det. Har hørt at det hjelper hvis baby/mor er "klar" og ellers ikke.

Ja, jeg skrev akkurat om det i dagboka mi! Har flere venninner som har tatt akupunktur de siste ukene, noen av dem fikk før tiden og en gikk to uker over. Så det er absolutt ingen sannhet at man føder før termin og/eller at fødselen blir mer effektiv. Men pytt sann, jeg er villig til å prøve!

(Lenge leve Placeboeffekten!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uansett interessert i alt som kan ha en MULIG effekt på de første centimetrene... Jeg har virkelig lyst på en kjappere fødsel denne gangen.

Det er jo umulig å måle effekten av akupunktur, siden man ikke har mulighet til å måle hvordan kroppen ville ha reagert uten....

Hvor mye koster det da? Pr. time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uansett interessert i alt som kan ha en MULIG effekt på de første centimetrene... Jeg har virkelig lyst på en kjappere fødsel denne gangen.

Det er jo umulig å måle effekten av akupunktur, siden man ikke har mulighet til å måle hvordan kroppen ville ha reagert uten....

Hvor mye koster det da? Pr. time?

Ja, det er umulig å måle akupunktur dessverre. Det er jo ikke akkurat vitenskaplig bevist at det funker (så vidt jeg vet).

Jeg betaler 350 pr time og tror det er ganske vanlig pris. Vanligvis koster første time litt mer, siden de da skal ha en lengre samtale med deg og "kartlegge" deg som person.

Helt enig i at man kan prøve alt som kan ha en mulig effekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg ser det har vært litt dramatikk her Anamelona! Går det bedre nå da?

Mye bedre nå ja. Fått i meg litt mat og drikke, tatt igjen tapt søvn, så nå er det bare å ta det rolig resten av kvelden (som jeg har gjort i hele dag. :sjenert: ) og så skal jeg prøve meg noen få timer på jobb imorgen. Fordi jeg har lyst. :jepp:

Må jo prøve og se hva som skjer. Har uansett en sv.skapskontroll hos fastlegen på fredag, så da får han bestemme hva som skjer videre utifra formen og gårsdagens hendelse. :)

De er flinke til å passe på meg på jobb uansett, og sender meg rett hjem om de finner det for godt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre nå ja. Fått i meg litt mat og drikke, tatt igjen tapt søvn, så nå er det bare å ta det rolig resten av kvelden (som jeg har gjort i hele dag. :sjenert: ) og så skal jeg prøve meg noen få timer på jobb imorgen. Fordi jeg har lyst. :jepp:

Må jo prøve og se hva som skjer. Har uansett en sv.skapskontroll hos fastlegen på fredag, så da får han bestemme hva som skjer videre utifra formen og gårsdagens hendelse. :)

De er flinke til å passe på meg på jobb uansett, og sender meg rett hjem om de finner det for godt! :ler:

Så bra! Håper du får sove godt i natt og at en dag på jobben gjør susen. Jeg hadde sikkert hatt godt av en uke på jobben for å få tankene over på noe helt annet. Er merkelig enspora for tiden :ler:

Krysser fingre for at formen din fortsetter å være god framover. Litt tidlig å føde ennå, synes jeg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Håper du får sove godt i natt og at en dag på jobben gjør susen. Jeg hadde sikkert hatt godt av en uke på jobben for å få tankene over på noe helt annet. Er merkelig enspora for tiden :ler:

Krysser fingre for at formen din fortsetter å være god framover. Litt tidlig å føde ennå, synes jeg. :klemmer:

Litt for tidlig ja.. Hun har å vente!!

De kom igjen inatt, men ikke på langt nær så ille som sist!

Var litt småvondt fra jeg la meg ved midnatt til jeg sovnet 0230. Kl 0400 hadde jeg sterke smerter igjen og jeg havnet i dusjen. Godt og varmt for anspente muskler.

Smertene satt i til jeg kom meg ut og fikk strekt meg ut i senga. Så sovnet jeg vel rundt 0630.

Hadde ikke kropp eller overskudd til å jobbe idag allikevel. :( Selv om formen var nogenlunde da jeg stod opp 1230(!) Ingen smerter, men helt utslått, så blir det nok lite jobbing på meg. Vurderer å ta en prat med en lege om full sykemelding om det fortsetter. Kan jo ikke holde på slik...

Legene tror det kan være en form for virus. (TROR de) Så da er det heldigvis bare meg det går ut over, og jeg vil jo ikke smitte de på jobb heller. Da får jeg bare se an hva de sier. Jeg orket ikke å ringe de inatt, men om jeg kjenner kun antydning til noe i løpet av dagen, så bærer det rett på sykehus igjen. Litt for min egen del, men også fordi dette er siste dagen jeg har Pappamelona hjemme til å hjelpe meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Håper du blir fort i bedre form Anamelona! :klem:

Hva skjer hvis fødselen starter når Pappamelona er borte? Får du ham hjem igjen da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig å ha sånn vondt da Anamelona. :kose:

Jeg skal ikke ha noen nåler i meg i hvertfall.Nåleskrekk her :ler:

I dag har jeg vært på kontroll.Alt bra og babyen sitter langt nede og godt fast i bekkenet mitt.Så nå er vi vel klare begge to. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du blir fort i bedre form Anamelona! :klem:

Hva skjer hvis fødselen starter når Pappamelona er borte? Får du ham hjem igjen da eller?

Håper jeg også. :jepp: Blir kjipt å skulle fortsette slik når jeg blir alene..

Tja, om han kommer i tide? Spørs vel hvor i landet han befinner seg, og hvor fort Babymelona kommer. :vetikke: Men regner med og håper at hun har vett til å vente til tiden er inne. Han kommer hjem litt under 4 uker før termin, så jeg synes det burde holde... Jeg er ikke hysterisk på det at han MÅ være der. Det er selvfølgelig det vi helst vil begge to, men sånn er livet iblant; noen ganger går ting som de skal, andre ganger ikke...

Uff så kjedelig å ha sånn vondt da Anamelona. :kose:

Jeg skal ikke ha noen nåler i meg i hvertfall.Nåleskrekk her :ler:

I dag har jeg vært på kontroll.Alt bra og babyen sitter langt nede og godt fast i bekkenet mitt.Så nå er vi vel klare begge to. :jepp:

Passelig kjipt ja, det blir nok en dugelig strømregning etter disse dusjene mine om det fortsetter! :ler: Får stikke på sykehuset og dusje isteden. :sjenert:

Ikke blir det mer nåler enn nødvendig her heller. Det får være grenser på måte på. :ler: Jeg HATER nåler, og har begynt å grue meg til epiduralen. Noen sier at de knapt kjente den, andre sier at det var vondt osv... Ikke godt å vite hvordan jeg vil oppfatte det...

Men ifølge legen, så må den til for at jeg ikke skal ha stor risiko for komplikasjoner. Er vel fort gjort, men må si jeg gruer meg litt. :sjenert:

Ikke lenge til du skal ha nå da? Lille skogsmus på plass og bare venter på å hilse på mamma og pappa. :rødme: Du må vel glede deg masse nå....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også. :jepp: Blir kjipt å skulle fortsette slik når jeg blir alene..

Tja, om han kommer i tide? Spørs vel hvor i landet han befinner seg, og hvor fort Babymelona kommer. :vetikke: Men regner med og håper at hun har vett til å vente til tiden er inne. Han kommer hjem litt under 4 uker før termin, så jeg synes det burde holde... Jeg er ikke hysterisk på det at han MÅ være der. Det er selvfølgelig det vi helst vil begge to, men sånn er livet iblant; noen ganger går ting som de skal, andre ganger ikke...

Passelig kjipt ja, det blir nok en dugelig strømregning etter disse dusjene mine om det fortsetter! :ler: Får stikke på sykehuset og dusje isteden. :sjenert:

Ikke blir det mer nåler enn nødvendig her heller. Det får være grenser på måte på. :ler: Jeg HATER nåler, og har begynt å grue meg til epiduralen. Noen sier at de knapt kjente den, andre sier at det var vondt osv... Ikke godt å vite hvordan jeg vil oppfatte det...

Men ifølge legen, så må den til for at jeg ikke skal ha stor risiko for komplikasjoner. Er vel fort gjort, men må si jeg gruer meg litt. :sjenert:

Ikke lenge til du skal ha nå da? Lille skogsmus på plass og bare venter på å hilse på mamma og pappa. :rødme: Du må vel glede deg masse nå....?

Må si jeg er veldig spent hver kveld når jeg går til sengs ja.Går bare rundt og tenker på at nå kan den komme når som helst.Gleder meg veeeldig til å få hilse på den som bor der inne. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER nåler, og har begynt å grue meg til epiduralen. Noen sier at de knapt kjente den, andre sier at det var vondt osv... Ikke godt å vite hvordan jeg vil oppfatte det...

Jeg vet at det er lettere sagt enn gjort hvis man har sprøyteskrekk, men prøv heller å glede deg enn grue deg til epiduralen :). Nåla er virkelig verdt det - jeg hadde utrolig god effekt av epidural sist. Alle smertene forsvant :).

Nå har jeg ikke sprøyteskrekk da, så det er lett for meg å si, men den nåla var ikke vond. Jeg lurer på om man kanskje får litt lokalbedøvelse først? Man får jo heller ikke se noe som helst, så man slipper å forholde seg til størrelsen på nåla. Men jeg kan ikke si at den kjentes annerledes enn andre små sprøyter.

Har også hatt spinalbedøvelse i en annen sammenheng, og det var akkurat like lite vondt og ekkelt. Effekten derimot :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er lettere sagt enn gjort hvis man har sprøyteskrekk, men prøv heller å glede deg enn grue deg til epiduralen :). Nåla er virkelig verdt det - jeg hadde utrolig god effekt av epidural sist. Alle smertene forsvant :).

Nå har jeg ikke sprøyteskrekk da, så det er lett for meg å si, men den nåla var ikke vond. Jeg lurer på om man kanskje får litt lokalbedøvelse først? Man får jo heller ikke se noe som helst, så man slipper å forholde seg til størrelsen på nåla. Men jeg kan ikke si at den kjentes annerledes enn andre små sprøyter.

Har også hatt spinalbedøvelse i en annen sammenheng, og det var akkurat like lite vondt og ekkelt. Effekten derimot :).

Det er deg jeg har i bakhodet når det gjelder den positive delen av epidural. :ler: Tror det var deg iallefall. Mener å huske du sa noe med at du knapt merket at den ble satt, men at virkningen var helt herlig!! :tommelopp: Så jeg prøver å tenke mye på akkurat den meldingen der. :)

Uansett; om det er vondt, så er det allerede nesten over. :jepp: Kan ikke får gjort noe annet enn å bli ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...