Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!

skogmusa

Anbefalte innlegg

Ingen baby på tur her heller, så da tar vi heller en tur til sverige :)

Sykehuset er jo uansett på veien, så er ikke så farlig om det blir baby på veien :fnise:

Men først frokost, ble fristet av varm kakao, så det skal jeg ha også :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passer meg bra. Jeg har ihvertfall hatt utrolig lyst på popcorn i det siste - IRL altså! :fnise: Neglefiling er også bra - neglene mine er pillråtne.

*henter neglefila*

:filer:

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite spørsmål til dere som har gjort dette før, forresten - hvor fort/mye går magen tilbake etter fødsel? Jeg lurer på hva slags bukser jeg skal ta med på sykehuset for å ha til hjemreisen... Heller litt mot de første mammajeansene jeg hadde, som er sånne som skal gå under magen. (Og som på et eller annet tidspunkt gikk så godt under magen at de falt av. :ler:) Kan det være en god idé? De er jo elastiske i livet, men ikke så "mamma" som de med stretchpanel over magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min gikk ikke ned med det første husker jeg.Hadde en svart mammabukse i stoff med på sykehuset som jeg brukte da vi dro hjem.På sykehuset brukte jeg ikke så mye bukse,bare når det kom besøk.Det var sommer og varmt og vi nybakte mødrene tuslet rundt i de lange sykehus-skjortene husker jeg :fnise: Og myke deilige nettingtruser med enorme bleier oppi :ler: Jeg tror jeg tar med en mammabukse i stoff denne gangen og. Ikke noe dongri takk.

Nå er det jo veldig forskjellig fra dame til dame hvor fort den magen går ned da så litt vansklig å si egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en myk kosebukse som du vet passer nå. Ikke stiv dongeri...

Det avhenger også litt hvor mye du har lagt på deg ellers på kroppen - hofter og rumpe blir jo gjerne også litt større, så selv om magen blir mindre er det ikke sikkert man kommer inn i de mindre buksene likevel.

Det er veeeeldig individuelt hvor fort magen går inn. Den uka jeg var på barsel syntes jeg at de fleste magene rundt meg var like store som om de skulle ha vært høygravide fremdeles.

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Det er veeeeldig individuelt hvor fort magen går inn. Den uka jeg var på barsel syntes jeg at de fleste magene rundt meg var like store som om de skulle ha vært høygravide fremdeles.

:Nikke:

Jeg raste ned i kilo etter sist fødsel pga en infeksjon og at jeg var så kvalm at jeg ikke klarte spise, men det tar litt tid før magen trekker seg sammen.

Jeg hadde "kosebukser" (type fløyel eller mykt stretchy stoff) med meg på sykehuset sist, og satser på det denne gangen også. (For meg er det også et poeng at det ikke skal stramme over KS-såret, så det er også et argument for myke bukser.)

De første mammajeansene passer sikkert, itla, men det er også en vurderingssak hvor stive de er, man føler seg vel gjerne litt mørbanka etter en fødsel også...

Mamma1: Leggebarbering står på ToDo-lista her også, men jeg kan ikke si jeg gleder meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja jeg skulle egentlig ta leggene i dag men gadd jeg,nope! Det er så slitsomt det.Får prøve i morra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbering av legger var noe som måtte gjennomføres minst 2 ganger i uka før, men nå har det blitt et hinsides tiltak! :dåne: Håper for min og andres del at jeg ikke ryker utpå en for tidlig fødsel nå altså.. :sjenert:

Når pappamelona ikke er hjemme blir det kanskje én gang med legghøvling, om jeg orker! Sånn har det vært nå og forrige gang han var ute!

Tror nok ikke det blir før kvelden før han kommer hjem igjen heller.

Makan til puls og aktivitetsnivå på en slik enkel oppgave da? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar: ladyshaver! ;)

Takk for svar, skogmusa, lille katt og kaffedama! :) Jeg tror jeg tar med begge deler, jeg da, hadde uansett tenkt å ta med en kosebukse eller to, men slenger med jeansen i tillegg. Den er veldig myk i stoffet til å være olabukse, så jeg håper at det kanskje kan funke. Jeg føler meg ikke vel i kosebukser ute i verden. :sjenert: Forfengelig, jeg? ;) Men jeg må jo selvsagt se hvordan denne magen min oppfører seg. :ler:

Et spørsmål til, forresten - hvor mange ammeinnlegg bør jeg ta med? Så langt har jeg lagt klar 6 par i bomull og 2 par i ull, samt de to engangs'ene fra Natusan som fulgte med Libero-pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De første mammajeansene passer sikkert, itla, men det er også en vurderingssak hvor stive de er, man føler seg vel gjerne litt mørbanka etter en fødsel også...

Mamma1: Leggebarbering står på ToDo-lista her også, men jeg kan ikke si jeg gleder meg. :ler:

Uff ja jeg skulle egentlig ta leggene i dag men gadd jeg,nope! Det er så slitsomt det.Får prøve i morra :ler:

Enig med kaffedama - jeans er jo ikke akkurat de mykeste klærne å ha i skrittet...

Jeg har også planer om å barbere leggene i morgen :ler:. Skikkelig prosjekt - må ha god tid og være alene hjemme slik at ingen trenger meg på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der svarte vi visst om hverandre :).

Ammeinnlegg - tja, si det? Jeg har ett par i ull som jeg brukte mye sist. Trengte ikke flere. Sverger også til Chicco engangsinnlegg for såre brystvorter, har nettopp lagt ut en etterlysning i graviditets-forumet, for jeg finner dem ikke noen steder!

Natusan sine funker fint hvis man har herdede brystvorter og ikke lekker så mye. De funket ikke for meg før etter flere måneder med amming, men der må man nesten prøve seg frem selv. Natusan er jo råbillige sammenlignet med Chicco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der svarte vi visst om hverandre :).

Ammeinnlegg - tja, si det? Jeg har ett par i ull som jeg brukte mye sist. Trengte ikke flere. Sverger også til Chicco engangsinnlegg for såre brystvorter, har nettopp lagt ut en etterlysning i graviditets-forumet, for jeg finner dem ikke noen steder!

Natusan sine funker fint hvis man har herdede brystvorter og ikke lekker så mye. De funket ikke for meg før etter flere måneder med amming, men der må man nesten prøve seg frem selv. Natusan er jo råbillige sammenlignet med Chicco.

Chicco... Jeg ser for meg logoen, tror jeg. Lurer på om de har dem på Vitus? :klø: Mener jeg har sett dem på apoteket utenfor jobben... Kanskje. ;) Jeg kan se etter til uka, må visst uansett ned og hente noe greier som lå der til meg. :)

Jeg har veldig lite sansen for Natusan i utgangspunktet, de tester på dyr og jeg har hørt mange historier om skumle ingredienser i produktene deres, men jeg fikk nå det ene paret... Men jeg kan godt tenke meg at de loer litt eller sånn, materialet kjentes rart ut. Håper egentlig å klare meg med de i bomull når det gjelder lekkasje, de kan jo bare slenges i maskinen sammen med bleier og sånt... Mulig jeg må ha noen flere, da, selv om jeg tenkte det måtte være mer enn nok med 12 par?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Godt å lese at det er flere som sliter med groomingen... :ler:

Her blir det en myk kosebukse samt en stk jeans som passer nå og som er slik tynn og myk i stoffet så jeg kan ha den over magen om jeg vil eller brette den så den går under magen om det passer bedre til resten av "antrekket". Eneste utfordringen er å ha begge to rene, for nå begynner det å bli lovlig lite klær og spesielt bukser som passer... :fnise:

Husker faktisk ikke hvor mye magen gikk ned sist, men man skal jo ha plass til svære bind og greier pluss at man gjerne er litt sår og øm og kanskje har noen sting, så de stive trangere jeansene får vente noen uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hjelper det da? Må jo likevel bøye seg ned til leggene.....

Jeg sitter på dolokket og spenner beinet mot dørkarmen, og da funker det faktisk veldig greit. Men det forutsetter vel at man har do og dør relativt nært hverandre. :ler: For min del synes jeg det er enklere fordi jeg ihvertfall bare må "ned" én gang - ikke først skum og så høvel. Og så slipper jeg å være redd for å skjære meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan godt tenke meg at de loer litt eller sånn, materialet kjentes rart ut.

De henger fast i brystvortene :haar:. Grøss.....

Si fra hvis du eller noen andre ser Chicco ammeinnlegg noe sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...