Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!

skogmusa

Anbefalte innlegg

Må bare klage litt her også.... ser ut som om jeg har en stjernekikker i magen.... Blæææ!

:sur:

:skratte:

Sorry, må bare le litt... Jeg har noe av det samme. Men en "dobbel en" om jeg kan si det på den måten. Tror jammen hun prøver seg på litt spagat-trening der inne jeg. :klø: Stikker ut på hver side her akkurat nå! Ser litt ut som en liten kalv som er iferd med å få horn! :ler:

Hvis det ikke er navlen din du sikter til da? Ble brått litt usikker. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skratte:

Sorry, må bare le litt... Jeg har noe av det samme. Men en "dobbel en" om jeg kan si det på den måten. Tror jammen hun prøver seg på litt spagat-trening der inne jeg. :klø: Stikker ut på hver side her akkurat nå! Ser litt ut som en liten kalv som er iferd med å få horn! :ler:

Hvis det ikke er navlen din du sikter til da? Ble brått litt usikker. :roll:

Hadde det bare vært så vel... Nei - det betyr at babyen ligger med nesa opp. I hodeleie altså, men med hodet feil vei. Klarer ikke å finne noen god informasjon om det på nettet, bare masse teite skrekkhistorier... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært så vel... Nei - det betyr at babyen ligger med nesa opp. I hodeleie altså, men med hodet feil vei. Klarer ikke å finne noen god informasjon om det på nettet, bare masse teite skrekkhistorier... :sur:

Åh.. Har aldri hørt om det som noe problem jeg.. :klø: Er det generelt problem om de kommer ut slik da? Vet om flere som har kommet unn sånn, og det har gått bra med de altså!

*uvitende* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Har aldri hørt om det som noe problem jeg.. :klø: Er det generelt problem om de kommer ut slik da? Vet om flere som har kommet unn sånn, og det har gått bra med de altså!

*uvitende* :sjenert:

Det er nettopp det - at jeg ikke vet. Finner som sagt bare teite skrekkhistorier på nettet. Det er sikkert haugevis med babyer som har kommet ut den veien uten problemer. Men nå hadde jeg jo litt trøbbel med å få ut prinsessen da.... hun ble tatt med vakum etter to timer med pressing. Så da ser jeg liksom for meg at en stjernekikker sitter minst like fast som henne.... grøss.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsengel: Herreguuuuud så spennende!! Du holder oss vel oppdatert om vannet går eller andre tegn? Har du sladris?

Jeg skal holde dere oppdatert så godt jeg kan :) Hvis ikke sender jeg sms til noen venninner her inne når noe skjer, så det blir i hvertfall oppdatert i dagboka mi :) Ikke noe tegn til action i dag, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det - at jeg ikke vet. Finner som sagt bare teite skrekkhistorier på nettet. Det er sikkert haugevis med babyer som har kommet ut den veien uten problemer. Men nå hadde jeg jo litt trøbbel med å få ut prinsessen da.... hun ble tatt med vakum etter to timer med pressing. Så da ser jeg liksom for meg at en stjernekikker sitter minst like fast som henne.... grøss.....

Kontakt en jordmor du.. Så får du nok greie på alt du lurer på! Ikke øs deg opp på skrekkhistoriene på nettet!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontakt en jordmor du.. Så får du nok greie på alt du lurer på! Ikke øs deg opp på skrekkhistoriene på nettet!

Skal prøve å ikke tenke så mye på det, men det hadde vært greit med litt saklig info. Er ikke så begeistret for jordmødre (går heller ikke til noen), og legen min er alltid så overbekymret for alt :), så jeg vet ikke helt....

Er jo ikke noe å gjøre uansett - får bare si fra på føden når det hele starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å ikke tenke så mye på det, men det hadde vært greit med litt saklig info. Er ikke så begeistret for jordmødre (går heller ikke til noen), og legen min er alltid så overbekymret for alt :), så jeg vet ikke helt....

Er jo ikke noe å gjøre uansett - får bare si fra på føden når det hele starter.

:ler: Spørs om ikke du har vært borti en utgave av jordmor du ikke skulle ha pratet med. Huffameg! Du skulle ha pratet med hun ene jeg har vært hos! Hjelpe meg for en herlig, kunnskapsrik, utadvent og smiløende dame! Virket oppriktig interessert, og det første hun sa da hun skulle måle magen min var: "For en fin mage!" :rødme: Slike små kommentarer gleder ei gravid og hormonell dame som føler seg som en badeball! :jepp:

Kunne svare på alt jeg hadde å spørre om og var behjelpelig så til de grader!

Skulle ønske alle som var jordmødre var sånn jeg.. Det hadde hjulpet mange bekymrede gravide!

*Krysser fingrene for at hun er på vakt når jeg skal føde*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stjernekikker.Født med nesa opp.Gikk helt fint det bortsett fra at jeg hadde navlestrengen to ganger rundt halsen da.Tror ikke det hadde noe med at jeg kom med nesa opp altså :ler: Jeg var vist litt gæren inni magen til mor så det var vel derfor. Det går nok bra skal du se Lille katt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra skal du se Lille katt :)

Joda, er ikke så bekymret, er mest skuffet og småsur. Hadde bestilt en grei fødsel denne gangen. Jeg sa til UL-legen i dag at forrige fødsel endte med vakum. Hyggelige legen sa at da blir det kanskje vakum denne gangen også :sur:. Jeg har liksom seilt litt på positive forventninger til denne fødselen (selv om jeg innimellom gruer meg også), men nå tenker jeg mer "typisk min flaks"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er ikke så bekymret, er mest skuffet og småsur. Hadde bestilt en grei fødsel denne gangen. Jeg sa til UL-legen i dag at forrige fødsel endte med vakum. Hyggelige legen sa at da blir det kanskje vakum denne gangen også :sur:. Jeg har liksom seilt litt på positive forventninger til denne fødselen (selv om jeg innimellom gruer meg også), men nå tenker jeg mer "typisk min flaks"....

Det er vel slett ikke sikkert du trenger vakum med andre mann,første mann har jo på en måte staket ut veien :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stjernekikker ja.. Først DER så jeg hva du egentlig skrev, lille katt. :sjenert:

Jeg leste jo selvfølgelig stjernekikkerT jeg. Og så for meg at du hadde en fot stikkende ut som en stor kul på magen.

:dåne: Herrehjelpemeg så håpløst. :dåne:

Jeg må lære meg å lese skikkelig gjennom ting!

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stjernekikker ja.. Først DER så jeg hva du egentlig skrev, lille katt. :sjenert:

Jeg leste jo selvfølgelig stjernekikkerT jeg. Og så for meg at du hadde en fot stikkende ut som en stor kul på magen.

:dåne: Herrehjelpemeg så håpløst. :dåne:

Jeg må lære meg å lese skikkelig gjennom ting!

:skratte: Det var det jeg trodde det sto og helt til jeg leste at babyen lå med nesa opp. Da skjønte jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: Det var det jeg trodde det sto og helt til jeg leste at babyen lå med nesa opp. Da skjønte jeg det.

Gikk jo ikke opp for meg da heller. :riste: Ikke før du sa at du var en stjernekikker! :ler: Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt utallige kynnere siste timene, mange ganger bi timen og de er litt vonde.. Håper at dette er starten på noe, men det er sikkert bare ønsketenking--

Har så lyst til å få ut babyen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel slett ikke sikkert du trenger vakum med andre mann,første mann har jo på en måte staket ut veien :jepp:

Både tja og nei, hun staket vel egentlig ikke ut veien, hun stanget vel mer i veien, hehe.... Nei, selvfølgelig er det ikke sikkert at det blir noe problem. Men det siste jeg ønsker meg - naturlig nok - er en faktor som potensielt kan gjøre fødselen mer komplisert. Særlig med tanke på at forrige fødsel, som var en helt vanlig bakhodefødsel, ble komplisert.

Jeg har hatt utallige kynnere siste timene, mange ganger bi timen og de er litt vonde.. Håper at dette er starten på noe, men det er sikkert bare ønsketenking--

Oi, så spennende! Kynnere skal jo egentlig ikke være vonde, selv om de heftigste kynnerene mot slutten ikke akkurat er behagelige... Det er ikke alltid lett å si hva som er hva.... Men det kan jo hende at du er i gang!

:popcorn:

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!! Veldig spennede!! :jepp:

Håper det blir en liten bebis på deg innen kort tid da. Uansett kommer den jo snart allikevel. Får satse på at kynnerne gir seg så du får slappe av om dagen idag ikke er dagen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har kynnere konstant nå.Kansje babisen din spretter ut snart da :jepp: Jeg må knipe igjen jeg for mannen er syk. 40 i feber stakkars :sukk: Jeg som hadde store planer om fødsel i helga.Kjenner det murrer masse i ryggen om nettene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Kjenner det murrer masse i ryggen om nettene nå.

Kommer nok snart :).

Ingen som skravler her i dag altså? Alle opptatt med føding eller redebygging? Jeg kjeeeder meg! :fnise:

Har utrolig lyst til å få det hele overstått... hvorfor må det være så sinnsykt lenge til termin? Føler babyens hode står spikret laaaangt nede i bekkenet, og det presser sånn....

Lurer på om smilefjes er opptatt med føding, hun har ikke vært i dagboken sin på en stund... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...