Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tror ikke alt er bare fryd og gammen i denne familien som de prøver å få det til å virke som.

Endret av Nigo-san
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet.

- Nigo (mod)

Gjest Gjest_mari_*
Skrevet

Jeg synes dette er helt bak mål. Skjønner ikke at norske skattebetalere skal betale så mye til en som ikke gidder å jobbe og bare popper ut unger. Stakkars unger, å ha søsken er vel og bra, men så mange er ikke bra for barna. Lurer på hvem fedrene er, og hva de synes om dette. Noen burde kanskje fortelle henne at det finnes prevensjon. Dama tjener jo mer enn en vanlig arbeidstaker jo, hun har riktignok mange utgifter, men hun har ikke jobbet for noen av de kronene hun får. Vet mange synes hun sikkert burde få en medalje, jeg synes hun burde få seg prevensjon og en jobb!

Skrevet

jeg forstår ikek hvorfor så mange mener å ha mange søsken ikke er bra for barn. Høres mye sunnere ut en å være alenebarn.

Barn kan ikek ha 100 % oppmerksomhet hele tiden allikavel. ellers ender du opp med bortskjemte unger. Synes det høres sundt ut. Men........... av forskjellige fedre... det er vel litt drøyt.

Men hun klarer seg kjempe bra. Og barna virker som de har det bra. Det er det som er viktigst!

Skrevet

Selv om jeg umiddelbart kan bli noe skeptisk, tror jeg at barn i store flokker lærer seg ting mange andre norske barn ikke lærer seg, og som kan være vel så verdifulle som ting de kanskje går glipp av. De lærer virkelig det å være en del av et fellesskap, med alt det positive det kan følge med seg som mange barn ikke får i vår kultur.

Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet
jeg forstår ikek hvorfor så mange mener å ha mange søsken ikke er bra for barn. Høres mye sunnere ut en å være alenebarn.

Barn kan ikek ha 100 % oppmerksomhet hele tiden allikavel. ellers ender du opp med bortskjemte unger. Synes det høres sundt ut. Men........... av forskjellige fedre... det er vel litt drøyt.

Men hun klarer seg kjempe bra. Og barna virker som de har det bra. Det er det som er viktigst!

Folk må gjerne ha 100 unger for meg - men de må kunne forsørge dem selv og ikke la skattebetalerne gjøre det. Jeg har overhodet ingen respekt for sånne mennesker og synes så absolutt ikke det er noe å se opp til.

Skrevet

Condoms MotherF****, DO YOU SPEAK IT?

Som en digresjon var det en dokumentar nylig om tre familier i Storbritannia med henholdsvis 9, 10 og 12 barn (tror jeg). Hun ene fikk tydeligvis en rus av de første par ukene med sin nyfødte som forklarer hele greia. Familien på 9 var islamsk, ledet an av en indisk idiot med pipestemme som mente det var "Guds vilje" - errr, det må nesten bli barn når de ikke benytter prevensjon.

Psykisk styrke kan hun kanskje han, men hun slår meg ikke som en spesielt intelligent (utover det å spre genene sine) dame. Å gå perpetuelt gravid kan umulig være gøy.

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Tror ikke alt er bare fryd og gammen i denne familien som de prøver å få det til å virke som.

Det er vel som i andre familier, alt er vel ikke bare fryd og gammen der heller.

Om moren er tilfreds og fornøyd, så har nok barna det bra også. Slik er det også i vanlige familier.

Skrevet

Tøft :)

Jeg har også lyst på mange barn, men 9 er kanskje litt i overkant :ler:

Gjest nettopp
Skrevet

Da pappaen min døde i 1998, ble mammaen min sittende alene med 10 barn mellom 16 år og 7 mnd + 2 "voksne" barn på 18 og 21 år. Eldste (23) og nr 3 ovenfra (20) hadde flyttet ut. (Merk: Det er 2 par tvillinger i familien. Vi har en og samme far).

Nå er 7 av 10 blitt voksne, mellom 26 og 18. Tvilling nr 1 er 21 og T nr 2 er 18. Hele søskenflokken utgjør 14 i alder mellom 33 og 10 år.:) Mor er 50.

De eldste som da hadde valgt å bli boende hjemme hjalp til så mye de kunne. Mor drev eget firma og klarte oss bra! Da far levde hadde han to jobb, det var viktig! Vi bodde da i et uland, men mor i Nord America med de tre yngste. Yngste tvillinger pendler mellom studenthybel og hjemme. Eldste tvillinger + ett har flyttet ut.

Ja det er bra med mange søsken på en måte, men kan nevne at jeg av og til tenkte: tenk om vi bare var fem? Hvordan hadde det vært da?! Og tenkte også hvis vi skulle bli det, hvem av oss var det som måtte velges bort? Jeg tenkte....ingen.... jeg var/er glad i mine søsken:)

Min eldste søster hadde flyttet ut da jeg var liten og jeg hadde ikke noe forhold med henne før 1999. Nå ringes vi av og til. Samme gjelder de andre også. Besøk skjer også når det lar seg gjøre.

Nå er jeg også alenemor med 2 barn, men har IKKE tenkt å få så mange barn som mor. Jeg bare klarer ikke! Pluss at jeg hadde følt meg skyldig hele tiden at jeg kunne gitt mer oppmerksomhet til hvert enkelte av dem! Kanskje jeg får ETT til om mange år.

Nå som jeg har 2, tenker jeg: Å, stakkar! Han har vært for lenge i barnehagen/SFO for mor måtte gå på skole/jobbe! Og det hender at vi knapt rekker å spise middag sammen, for jeg må rekke å gjøre husarbeid før jeg blir sliten og trøtt! Ikke enkel oppgave den! Men hun har ikke annet å gjøre enn å bare følge dem opp, så kan hende hun har eget system for det?

Min mors situasjon og denne damas er ikke like, men ville bare si at det fins større søskenflokk som klar/klarte seg fint! Men hvilken verdensdel man befinner seg spiller også en stor rolle da, bare sånn det er sagt!

Uansett, som noen sa her, det er både imponerende og skrekkslagent hva denne dama får til!

Skrevet

Ser ikke problemet noen her har med store barneflokker- før i tiden var dette regelen ikke unntaket, som det er i dag.

Og dette med skattekronene våre- herregud- de går vel til adskillig verre ting enn å hjelpe alenemødre.. Hva er forskjellen da, om hun hadde ni barn, pappaen døde, og hun måtte leve på trygd? Da hadde alle syntes synd på henne og ikke nevnt et ord om skattekroner.

For øvrig så skatter vi så lite i forhold til det vi får igjen at det er ingenting å syte av.

Gjest Gjest_Tara_*
Skrevet
Ser ikke problemet noen her har med store barneflokker- før i tiden var dette regelen ikke unntaket, som det er i dag.

Og dette med skattekronene våre- herregud- de går vel til adskillig verre ting enn å hjelpe alenemødre.. Hva er forskjellen da, om hun hadde ni barn, pappaen døde, og hun måtte leve på trygd? Da hadde alle syntes synd på henne og ikke nevnt et ord om skattekroner.

For øvrig så skatter vi så lite i forhold til det vi får igjen at det er ingenting å syte av.

Det er faktisk ganske stor forskjell på å bli enke og å bli alenemor av egen fri vilje. Å planlegge en alenetilværelse med 9 unger virker temmelig lite gjennomtenkt og hva slags holdninger overfører man til sine barn? Kjenner flere som er blitt enker i veldig ung alder - men ingen av dem går på trygd - hvorfor skulle de det? De fleste mennesker i 2008 har såpass gangsyn at de oppretter livsforsikring - nettopp for å unngå at den gjenlevende skal leve på statens regning dersom vedkommende ikke har en jobb.

Lite skatt i forhold til hva vi får igjen? :ler: jaja ... Og hvis flere av oss fant ut at vi kunne tenkt oss en 15-20 år på statens regning - og føde en 9-10 unger .. Hvem skal da betale skatten som skal være lønnen til disse kvinnene og mennene som velger et slikt liv? Skal de som jobber betale enda litt mer skatt slik at enda flere kan gjøre som kvinnen i artikkelen? Vet du hva? Hun fremstår som den største egoisten jeg noensinne har sett .. For hun kan velge dette livet kun ene og alene fordi det heldigvis ikke er så mange andre som gjør som henne .. Tenk om det skulle vært det?

Skrevet
Det er faktisk ganske stor forskjell på å bli enke og å bli alenemor av egen fri vilje. Å planlegge en alenetilværelse med 9 unger virker temmelig lite gjennomtenkt og hva slags holdninger overfører man til sine barn?

Men "planlegger" man å bli alenemor fordi man blir skilt? Er det ikke mange årsaker til skilsmisse? Hun har jo vært gift med fedrene til barna sine.

Gjest Gjest_Tara_*
Skrevet
Men "planlegger" man å bli alenemor fordi man blir skilt? Er det ikke mange årsaker til skilsmisse? Hun har jo vært gift med fedrene til barna sine.

Hun velger tydeligvis å bli en alenemor på trygd. Alle kan ta seg jobb for å forsørge seg selv og sine .. og ikke bare forvente at skattebetalerne skal brødfø en og barna i tillegg. Det finnes mange jobber man kan ta uten utdannelse .. og spesielt har det vært slik de siste årene.

Dette er ikke en sak jeg orker diskutere i det vide og breie ... jeg synes hun virker å ha totalt mangel på selvrespekt og ikke minst totalt mangel på respekt for sine barn. Hvor hyggelig synes tenåringsungene hennes det er at mamme står fram i media og legger fram hele livhistorien og hele økonomien - som kun er bygget på trygd fra det offentlige? Og masse bilder av barna i tillegg? Helt vanvittig spør du meg ..

Skrevet

Syns du det er ille at hun får noen skattekroner altså?

Syns det høres ut som om dere egenhendig før barna hennes. Nei, tenk litt over det: Kanskje du en dag blir uføretrygdet, eller på annen måte får behov av hjelp fra staten.

Hun hadde vel ikke planlagt å bli alene med ni barn?

Men må si meg enig i at prevensjon er en fin ting, men er lei av hetsing av alenemødre.

Gjest Gjest_Tara_*
Skrevet
Syns du det er ille at hun får noen skattekroner altså?

Syns det høres ut som om dere egenhendig før barna hennes. Nei, tenk litt over det: Kanskje du en dag blir uføretrygdet, eller på annen måte får behov av hjelp fra staten.

Hun hadde vel ikke planlagt å bli alene med ni barn?

Men må si meg enig i at prevensjon er en fin ting, men er lei av hetsing av alenemødre.

Jeg har også vært alenemor med en liten gutt .. men jeg satte hele tiden min stolthet i å klare meg selv. Jobbe for pengene mine - for jeg ville motbevise at alle enslige mødre er passive trygdemottakere. Det er uhørt og helt vanvittig at vi i Norge har så mange fullt arbeidsføre mennesker på trygd - det er helt vanvittig.

Blir jeg noensinne uføretrygdet så er det fordi jeg ikke er istand til å gå på jobb .. fordi man er syk .. Å være alene med barn er da ingen sykdom .. Tidligere kunne enslige mødre gå på morstrygd i årevis .. heldigvis så er dette strammet inn nå, men en løsning på "problemet" er jo å gjøre som kvinnen i artikkelen .. få nye barn som fører til nye trygder.

Og jeg synes det er vanvittig at så mange i denne tråden bifaller kvinnen og synes hun er fantastisk .. hvor i himmelens navn er hun fantastisk?

Skrevet

Jeg finner ikke noe sted at hun har vært trygdemottaker særlig lenge. To år har hun vært skilt, er det ikke det det står?

Gjest Gjest_Tara_*
Skrevet

Hun sier det selv i artikkelen:

"Hun understreker at hun verken har tatt utdanning eller vært i jobb, og at dette frigjør masse tid."

Skrevet
Hun velger tydeligvis å bli en alenemor på trygd. Alle kan ta seg jobb for å forsørge seg selv og sine .. og ikke bare forvente at skattebetalerne skal brødfø en og barna i tillegg. Det finnes mange jobber man kan ta uten utdannelse .. og spesielt har det vært slik de siste årene.

Dette er ikke en sak jeg orker diskutere i det vide og breie ... jeg synes hun virker å ha totalt mangel på selvrespekt og ikke minst totalt mangel på respekt for sine barn. Hvor hyggelig synes tenåringsungene hennes det er at mamme står fram i media og legger fram hele livhistorien og hele økonomien - som kun er bygget på trygd fra det offentlige? Og masse bilder av barna i tillegg? Helt vanvittig spør du meg ..

Hun skiller seg jo definitivt ut fra flertallet av oss ved å velge å få barn "hele tiden", og det er mulig det er noe rart med det, sånn som i dokumentaren noen andre her nevner. At det er en slags rus eller avhengighet nesten å gå gravid og føde barn. Likevel er det ikke trygdemisbruk å gå gravid og føde mange barn, da har man jo faktisk rett på visse ytelser avhengig av hva man har tjent/overgangsstønad. Om man er alenemor med ett barn og får overgangsstønad, og klarer seg på det (som ei jeg vet om gjorde en god stund), eller om man har ni, det gjør ikke så stor forskjell i mine øyne. Hun sier også at hun holder på med utdanning nå, så hun har jo som mål å komme ut i jobb. Å jobbe som ufaglært ville uansett ikke brødfødd halve barneflokken hennes vil jeg tro, om hun måtte betalt for fulltidsbarnehage for dem etc? Og barnehager er jo også offentlig støttet.

"Fantastisk" er hun sikkert ikke, men jeg synes det virker som hun mestrer situasjonen helt fint. Jeg er forresten frivillig barnløs og forholdsvis voksen selv.

Skrevet

Det er ikke lett å være en god mor.Det er ihvertfall ikke lett å være det til 9 stykker.

Dama fortjener en statue!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...