Gå til innhold

*Aprin* sin bryllupsdagbok! :D

*Aprin*

Anbefalte innlegg

Gjest madam_mim

Høres lekkert ut, jeg skal spare plass i magen til den menyen vet jeg :lur:

Hmmm...saus-forslag...skal :sove: på det til imorgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pysepus

Synes det hørtes veldig godt ut jeg! :sikle: Men en liten ting... hvis dere synes det virker kjedelig ut så ville jeg iallefall ha beholdt forretten :jepp:

Ha en kjempefin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes veldig godt ut jeg! :sikle: Men en liten ting... hvis dere synes det virker kjedelig ut så ville jeg iallefall ha beholdt forretten :jepp:

Ha en kjempefin dag! :klemmer:

:fnise: d er forretten vi syns var kjedeli da.. :ler: Det andre så kjempeflott :) han hadde med seg en stoooor perm med bilder i A4 format, av mat han hadde laget, så vi satt og bladde, og han fortalte hva de forskjellige rettene var.

Det er et ganske kresent selskap, så vi har hele tiden tenkt at vi må kjøre safe på maten, uten store sprell.. Så er veldig fornøyd med det vi kom frem til :jepp: Vi skal få et tilbud til fra en annen leverandør en av dagene nå, så regner jeg med vi går for den billigste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg det kunne vært godt med en slags urtesaus til kalven jeg :sikle: Men ikke vet jeg... jeg er toro-kokk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Vi skal ha morkellsaus til kalven vår, det er en slags soppsaus..har aldri smakt det, så det gleder jeg meg til :sikle: Sennepssaus kan være utrolig godt til kalv - jeg er ikke så glad i skarp sennepssmak, men fikk en utrolig god og mild krema sennepssaus en gang :dåne: Den var fantastisk!!! Kalven vår blir sennepsmarinert - så det er jo litt spennende siden sennep ikke alltid er min beste venn :sjenert::ler:

Ellers er det jo masse "vanlige" brune krema sauser å velge i hvis dere ikke liker rødvinssaus; bl.a soppsaus, peppersaus og fløtesaus er jo alle 3 veldig gode :jepp: Hadde han ingen tips om andre sauser han kokken?? :klø:

Dessuten hørtes urtepoteter kjempegodt ut *nammenam* (selv om jeg er en sucker for fløtegratinerte :dåne:)

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha morkellsaus til kalven vår, det er en slags soppsaus..har aldri smakt det, så det gleder jeg meg til :sikle: Sennepssaus kan være utrolig godt til kalv - jeg er ikke så glad i skarp sennepssmak, men fikk en utrolig god og mild krema sennepssaus en gang :dåne: Den var fantastisk!!! Kalven vår blir sennepsmarinert - så det er jo litt spennende siden sennep ikke alltid er min beste venn :sjenert::ler:

Ellers er det jo masse "vanlige" brune krema sauser å velge i hvis dere ikke liker rødvinssaus; bl.a soppsaus, peppersaus og fløtesaus er jo alle 3 veldig gode :jepp: Hadde han ingen tips om andre sauser han kokken?? :klø:

Dessuten hørtes urtepoteter kjempegodt ut *nammenam* (selv om jeg er en sucker for fløtegratinerte :dåne:)

Han foreslo rødvinssaus eller sjusaus, men vi gav beskjed om at det liker vi ikke. Han sa at med den mektige desserten, kunne vi ikke ha fløtegratinerte poteter, og ikke fløtesaus.. er jo sånt vi liker best jo! :kjefte:

Men vi er veldig glad i toro sin soppsaus, kanskje vi skal spørre om han kan bruke den? :skratte: :skratte: :skratte: Han hadde vel nekta å lage noe som helst til oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madam_mim
Han foreslo rødvinssaus eller sjusaus, men vi gav beskjed om at det liker vi ikke. Han sa at med den mektige desserten, kunne vi ikke ha fløtegratinerte poteter, og ikke fløtesaus.. er jo sånt vi liker best jo! :kjefte:

Men vi er veldig glad i toro sin soppsaus, kanskje vi skal spørre om han kan bruke den? :skratte: :skratte: :skratte: Han hadde vel nekta å lage noe som helst til oss :fnise:

Jah, spør han for all del om det :skratte: Tenker han hadde vært kjapp ut dørene :hoho:

Typisk kokker å tenke sånn med krem på krem osv :roll: Jeg klarer fint å spise krema saus og poteter OG ha krem-dessert til etterpå jeg :hoho: - alt går jo an - det store spørsmålet er jo om han er med på å lage det! Dere skal ha den maten dere liker, basta! Men jeg hadde nok valgt enten fløtegratinerte eller fløtesaus - ikke begge deler (for når jeg gjør sånt så blir jeg liggende resten av kvelden :skratte: )

:idesmil: Hva med noe kryddersmør til da, istedet for saus?? Kryddersmør er supergodt :sikle: Og det er vel en form for "sjy" eller væske på urtepotetene tenker jeg, så det vil ikke bli tørt uansett!

Evt. velge en lettere dessert og kjøre fløtesaus og fløtegratinerte poteter til middagen :lur:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desserten tør jeg ikke å tulle med, kjære begynte nesten å sikle når han så bildet av den :fnise: Hans eneste ønske for dagen er sjokoladedessert, og når kokken viste denne, falt han pladask! :ler:

Hvordan er egentlig urtepoteter? :klø:

Har skikkeli lyst på en kremet saus altså.. Det er jo ikke kokken som skal spise det?! Viktigste er vel at vi får noe vi liker? Hmm.. tror jeg skal spørre ham om ikke vi kan ha en kremet soppsaus eller noe.. åh, jeg ELSKER kryddersmør da.. jeg vil ha det også!!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Desserten tør jeg ikke å tulle med, kjære begynte nesten å sikle når han så bildet av den :fnise: Hans eneste ønske for dagen er sjokoladedessert, og når kokken viste denne, falt han pladask! :ler:

Hvordan er egentlig urtepoteter? :klø:

Har skikkeli lyst på en kremet saus altså.. Det er jo ikke kokken som skal spise det?! Viktigste er vel at vi får noe vi liker? Hmm.. tror jeg skal spørre ham om ikke vi kan ha en kremet soppsaus eller noe.. åh, jeg ELSKER kryddersmør da.. jeg vil ha det også!!!! :fnise:

Spør om dere kan få soppstuing til, DET er godt til kalv det :dåne: Så hadde jeg satsa på kryddersmør tror jeg, litt annerledes liksom...saus er jo noe alle har :hoho: Men spøk til side; kryddersmør er supergodt, og kokken sier nok ja til det :jepp: hvis ikke er han en dust :skratte: og jeg kommer og banker han :slåss: :blaaveis:

Du som har sett bilder, var det ovnsbakte poteter med skall eller kokte?

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om dere kan få soppstuing til, DET er godt til kalv det :dåne: Så hadde jeg satsa på kryddersmør tror jeg, litt annerledes liksom...saus er jo noe alle har :hoho: Men spøk til side; kryddersmør er supergodt, og kokken sier nok ja til det :jepp: hvis ikke er han en dust :skratte: og jeg kommer og banker han :slåss: :blaaveis:

Du som har sett bilder, var det ovnsbakte poteter med skall eller kokte?

han hadde ikke bilde av de potetene :( Håååper det er ovnsbakte med skall..! Ser i galleriet han har på nett at han bruker en del ovnsbakte mandelpoteter, så satser på det er det! ååå.. soppstuing og kryddersmør!!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
han hadde ikke bilde av de potetene :( Håååper det er ovnsbakte med skall..! Ser i galleriet han har på nett at han bruker en del ovnsbakte mandelpoteter, så satser på det er det! ååå.. soppstuing og kryddersmør!!! :sikle:

:sikle: ovnsbakte mandelpoteter!! Oooh, det er noe som heter saltbakte poteter og mener jeg, det er også knallgodt!!

Men da er vi enige ihvertfall :hoho: Menyen blir som følger:

Helstekt entrecôte av kalv servert med urtebakte potetbåter, soppstuing, sauterte grønnsaker og kryddersmør :tommelopp: Høres yummy ut spør du meg :ler:

Om han sier urtepotetene ikke er mandelpoteter ovnsbakt med skall - da hadde jeg krevd det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: ovnsbakte mandelpoteter!! Oooh, det er noe som heter saltbakte poteter og mener jeg, det er også knallgodt!!

Men da er vi enige ihvertfall :hoho: Menyen blir som følger:

Helstekt entrecôte av kalv servert med urtebakte potetbåter, soppstuing, sauterte grønnsaker og kryddersmør :tommelopp: Høres yummy ut spør du meg :ler:

Om han sier urtepotetene ikke er mandelpoteter ovnsbakt med skall - da hadde jeg krevd det :ler:

:jepp: det skal jeg gjøre!! Han sa hele tiden at vi måtte gi beskjed om ønsker, og hva vi ville ha, at han var fleksibel å sånn. Satser på det går i orden :)

her er forresten desserten, bare at vi skal ha vaniljekrem også :sikle: ;

http://www.gastronomcatering.no/gallery/ga...p?g2_itemId=283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Om det er sånn at de som serverer i bryllupet deres får spise matrestene? :lur: For siden du serverer i mitt så skal jeg servere i ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madam_mim
:jepp: det skal jeg gjøre!! Han sa hele tiden at vi måtte gi beskjed om ønsker, og hva vi ville ha, at han var fleksibel å sånn. Satser på det går i orden :)

her er forresten desserten, bare at vi skal ha vaniljekrem også :sikle: ;

http://www.gastronomcatering.no/gallery/ga...p?g2_itemId=283

:dåne: count me in!!! Jeg står på lista over folk som får dessert, gjør jeg ikke??? Jeg kan åpne gaver for deg, og spise dessert etterpå :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Om det er sånn at de som serverer i bryllupet deres får spise matrestene? :lur: For siden du serverer i mitt så skal jeg servere i ditt ;)

*ser for seg Pysepus som skraper talerkener*

:skratte: :skratte: :skratte:

Jeg har bestemt at jeg skal åpne gaver :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er hjertelig velkomne so hjelpere begge to!! :jepp:

(og står dermed først i køen når det kommer til dessert-rester :lur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest madam_mim

Du, er det denne forretten dere skal ha? For den var fin og så veldig god ut (og det kommer fra meg som ikke liker spekeskinke engang :overrasket:)

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Dere er hjertelig velkomne so hjelpere begge to!! :jepp:

(og står dermed først i køen når det kommer til dessert-rester :lur: )

:juhu: :juhu: :juhu:

:sikle:

:juhu: :juhu: :juhu:

:danser: hører du Pysepus; vi skal spise rester :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Mim: Vi skal i bryllup!! :juhu: :juhu: :juhu:

Seriøst *Aprin*: jeg hjelper både med oppakking av gaver og servering - heeeeeelt seriøst uten noenting tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mim: Vi skal i bryllup!! :juhu: :juhu: :juhu:

Seriøst *Aprin*: jeg hjelper både med oppakking av gaver og servering - heeeeeelt seriøst uten noenting tull!

Mim: jepp, hvis det blir forrett blir det den!

Pysepus: jeg kommer til å ta det på ordet altså, trenger all den hjelp jeg kan få!! så vær forsiktig med hva du lover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...