Gå til innhold

Norske jenter tatt med narkotika i Bolivia


gjest*ts*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Selv om de har gjort det med forsett bør de ikke straffes; fredelig handel med narkotika er helt kurant. Det er ikke synd på mennesker som kjøper narkotika - vi har fri vilje, og så lenge ingen tvang er involvert er langing en moralsk nøytral handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Syntes barnet burde bli sendt hjem til norge så raskt som mulig.

Jeg synes barnet burde være hos sin mor, og det er visst fullt mulig i det fengselet. Om mor vil vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes barnet burde være hos sin mor, og det er visst fullt mulig i det fengselet. Om mor vil vel å merke.

På mange måter kan det være det beste for barnet, faktisk. HVis det IKKE er det beste for barnet, så må barnevernet i Norge ta hånd om det og hjelpe det hjem til sine besteforeldre/tanter osv. Dette er en egen liten norsk statsborger og har krav på å få komme hjem. Men spørsmålet er om det er bra for barnet å være uten mor.

Om dette er et kortvarig opphold, så er det temmelig uproblematisk at barnet tilbringer noen uker sammen med mor i fengselet. Det er mao ingen hast med å ta barnet hjem, slik noen hysteriske fruer ser ut til å mene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Unner ingen å sone 30 år i et slikt fengsel.... Men hvis det virkelig er verdt ca 35 millioner, kan jeg til en viss grad forstå at noen tør å ta risikoen.

På mange måter er et boliviansk fengsel mye bedre enn et norsk. Det er godt samhold mellom kvinnene, de hjelper hverandre, og nordmenn med penger kommer til å ha svært gode soningsforhold de 10 årene de blir sittende. Det blir som en sydentur uten badestrand vel og merke. Se bildene fra luftegården hvor mange vkinenr har sine små handleboder. Det er ganske hyggelig der faktisk. Verre med de som blir tatt i thailand eller feks Malaysia/SIngapore, der venter ikke nødvendigv is 30 år i dårlig fengsel, men dødsstraff.

Damene i Bolivia får det helt fint etterhvert. No doubt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Bagasjen ble tatt til side, og politiet åpnet tre bager der de fant et hvitt stoff som var kamuflert. Det ble tatt en analyse av stoffet, som viste seg å være bensoylmetylekgonin, altså kokain, forteller Pantoja videre.

De tre norske jentene har forklart politiet at de hadde handlet svært mye gjennom tre uker på ferie i Bolivia, og hevder at Adidas-bagene ble kjøpt inn før avreise. Jentene hevder de ikke kjenner til at det lå store mengder kokain skjult i et hemmelig rom i bagene."

I følge http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=533140

Det er sagt litt forskjellig, men om de kiloene med kokain var i én bag eller tre bager er det ganske usaklig at de ikke har merket det. Norge har ikke utleveringsavtale med Bolivia, så det er vel stor sjanse for at de faktisk blir sittende der i 20-30 år. Det burde de kanskje tenkt på før de gjorde noe så dumt. Men ungen må de da for guds skyld få hjem. Jeg tror virkelig det er bedre for ungen å være hjemme med familie i Norge enn å vokse opp i et fengsel med mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men ungen må de da for guds skyld få hjem. Jeg tror virkelig det er bedre for ungen å være hjemme med familie i Norge enn å vokse opp i et fengsel med mor.

Jeg er 2Xgjest over deg og er helt enig når jeg nå har tenkt meg om. Toåringen må hjem, uansett om mor er skyldig eller ikke. Når mor nå sier at barnet har det best med henne, tror jeg det er fordi hun selv trenger å ha barnet der. Det beste for barnet er å bli tatt hånd om hjemme i NOrge. Egentlig rart at ikke ambassaden har tatt henne ut av fengselet allerede. De har jo på en måte ansvaret for dette barnet, for de skal ivareta dets rettigheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det lukter ugler i mosen at jentene hadde sagt til alle at de skulle til Spania jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestttt

Det er selvsagt synd om de faktisk er uskyldige, men alt taler jo for at de er skyldige.

For det første, hvem i huleste er så fjern at de ikke merker at en koffert plutselig blir adskillige flere kg tyngre??

For det andre; hvorfor sa de til sine familer at de skulle til Spania, men endte opp i Bolivia?

Jeg føler meg rimelig sikkert på at de var i Bolivia for å hente narko. Narko som skulle selges i Norge, narko som er med på å ødelegge menneskers liv. Barns liv.

Nå skal man ikke dømme folk før en rettskraftig dom, men hvis de blir funnet skyldig, synes jeg ikke noe som helst synd i dem, om de så må sitte resten av livet i fengslet der borte.

Norge er et foregangsland i å synes synd på kriminelle, det være seg narkosmuglere, drapsmenn, bankranere eller pedofile. Stakkars mennesker, tenk så synd i dem, de må sone så mange år i fengsel. Jeez.

Her om dagen stod følgende overskrift i Dagbladet: "Fritzl gråter seg i søvn hver kveld". Dette var altså svinet fra østerrike som stengte datteren inne i kjelleren, mishandlet og voldtok henne over 24 år, og satte 7 barn på henne. Så presterer norsk media å komme med slike sympatierklæringer. Skammelig.

Men 2-åringen må etterhvert hentes hjem. Han er jo fullstendig uskyldig og skal selvsagt ikke vokse opp i et Boliviansk fengsel.

Jeg synes vi skal avvente denne saken, for å se om jentene er skyldige eller ikke, før man konkluderer med at det er synd i dem eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Enig i det. Og at de var der for bare noen mnd siden også. Og at de har sagt at de kjøpte bagene for å pakke i, fordi de hadde kjøpt så mye, mens et annet sted sier de at bagene fortsatt hadde plast rundt seg og at de ikke hadde åpnet de. Da kjenner man jo hvertfall at de veier altfor mye. Nå skal man jo ikke tro på alt avisene skriver da.

Men jeg syntes fryktelig synd på dem, og familiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Skeptisk_*

Man er uskylding til det motsatte er bevist. At det er tre uskylding ungpiker er helt feil. En kan banne på at de jentene som henger med alar som alrede har beskrevet at colaen flyter på bordet, at disse jente ikke skulle tatt med seg kokain hjem, nei vet du hva. DET fins ikke synd på dem, er det slik at vi skal springe verden rundt og drive krimminalitet og så skal vi komme hjem og få norsk dom, nei, håper de RÅTNER der nede og blir pult til kokainen renner ut av øra på dem. DE er like kriminelle som de langerne som står og selger dop til skolebarna våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er selvsagt synd om de faktisk er uskyldige, men alt taler jo for at de er skyldige.

For det første, hvem i huleste er så fjern at de ikke merker at en koffert plutselig blir adskillige flere kg tyngre??

For det andre; hvorfor sa de til sine familer at de skulle til Spania, men endte opp i Bolivia?

Jeg føler meg rimelig sikkert på at de var i Bolivia for å hente narko. Narko som skulle selges i Norge, narko som er med på å ødelegge menneskers liv. Barns liv.

Nå skal man ikke dømme folk før en rettskraftig dom, men hvis de blir funnet skyldig, synes jeg ikke noe som helst synd i dem, om de så må sitte resten av livet i fengslet der borte.

Norge er et foregangsland i å synes synd på kriminelle, det være seg narkosmuglere, drapsmenn, bankranere eller pedofile. Stakkars mennesker, tenk så synd i dem, de må sone så mange år i fengsel. Jeez.

Her om dagen stod følgende overskrift i Dagbladet: "Fritzl gråter seg i søvn hver kveld". Dette var altså svinet fra østerrike som stengte datteren inne i kjelleren, mishandlet og voldtok henne over 24 år, og satte 7 barn på henne. Så presterer norsk media å komme med slike sympatierklæringer. Skammelig.

Men 2-åringen må etterhvert hentes hjem. Han er jo fullstendig uskyldig og skal selvsagt ikke vokse opp i et Boliviansk fengsel.

Jeg synes vi skal avvente denne saken, for å se om jentene er skyldige eller ikke, før man konkluderer med at det er synd i dem eller ikke.

:klappe: jeg ER så enig i alt det du skriver her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Syns det lukter ugler i mosen at jentene hadde sagt til alle at de skulle til Spania jeg...

Og at de tok med seg en 2-åring. Hvem drar på jentetur til Bolivia med en 2-åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og at de tok med seg en 2-åring. Hvem drar på jentetur til Bolivia med en 2-åring?

Nettopp. Jeg har bodd i Bolivia i to år, og kan garantere at Bolivia definitivt ikke er et land man reiser på ferie til med en 2-åring! I hvertfall ikke om man er tre jenter fra 17 - 22 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
På mange måter er et boliviansk fengsel mye bedre enn et norsk. Det er godt samhold mellom kvinnene, de hjelper hverandre, og nordmenn med penger kommer til å ha svært gode soningsforhold de 10 årene de blir sittende. Det blir som en sydentur uten badestrand vel og merke.

Sydentur? Bolivia? Bolivia har ikke kyst engang... Jeg har forøvrig aldri i mitt liv frosset så mye de årene jeg bodde i Bolivia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Dere som mener at de fortjener å sone i Bolivia, mener dere at vi bør ha liknende fengselsforhold i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dere som mener at de fortjener å sone i Bolivia, mener dere at vi bør ha liknende fengselsforhold i Norge?

Kan du se for deg flere årsaker enn "liknende fengelsforhold i Norge" til at noen skulle mene at de fortjener å sone i Bolivia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maria_*

Leser nå hun ikke vil gi fra seg ungen frivillig og jeg skjønner henne. Blir ungen sendt hjem til Norge mens mora blir sittende årevis i fengsel nede i Bolivia er det nok stor sjanse for at hun mister omsorgen for ungen for all tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...