Gå til innhold

Norske jenter tatt med narkotika i Bolivia


gjest*ts*

Anbefalte innlegg

Vel, det er godt mulig at det var skjulte rom og greier i kofferten, eg ska ikkje sei nåke på det, men 23 kilo? Fordelt på 3 stk? Korleis kan dei ikkje legge merke til det? Er verkeleg nordmenn så naive på tur i fattige, narkoproduserande land at dei lar bagar stå uten oppsikt? At dei ikkje sjekke vekta for eksempel?

Endret av gjest*ts*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er godt mulig at det var skjulte rom og greier i kofferten, eg ska ikkje sei nåke på det, men 23 kilo? Fordelt på 3 stk? Korleis kan dei ikkje legge merke til det? Er verkeleg nordmenn så naive på tur i fattige, narkoproduserande land at dei lar bagar stå uten oppsikt? At dei ikkje sjekke vekta for eksempel?

Var narkotikaen i koffertene når de kjøpte de? Det har jeg liten tro på.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at det er riktig det som er kommet frem i media så har disse jentene en syyyyyyyltynn forklaring.

22-23 kg er mye...det er jo omtrent som bagasjekvota for en person på fly det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, eg ane ikkje når det kom dit, men når ein pakke så merke ein vel om kofferten e 5- 10 kilo tyngre enn normalt vel?? Eg fatte ikkje korleis dei kan ha unngått å merke dette, e jo over 7 kilo pr voksen ekstra jo! Eg sjekke i alle fall alltid bagen osv før eg pakkar om ved reise, og er den tyngre enn normalt, så merke eg jo det. Og frå den er pakka skal ein ALDRI sleppe den av syne. Aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maria_*

Prøv å bære 23 kilo. Det er noe du merker! Det må jo ta mye plass også...

Barnet bør sendes hjem til faren sin. Resten kan rotne nedi der hvis de er skyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

En smule tynn forklaring dette her ja. Og dessuten, hvorfor skulle noen gjemme narkotika i koffertene deres før de kjøpte dem? Da må det jo unektelig være vanskelig å finne dem igjen å få tilbake narkotikaen?

Nå unner jeg strengt tatt ingen å sone under de forholdene som er i fengslene i Bolivia, men hvis dette er gjort med overlegg så visste de vel risikoen på forhånd. Ungen bør imidlertid bli fraktet tilbake til Norge hvis varetektsfengslingen/rettssaken ser ut til å ta lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En smule tynn forklaring dette her ja. Og dessuten, hvorfor skulle noen gjemme narkotika i koffertene deres før de kjøpte dem? Da må det jo unektelig være vanskelig å finne dem igjen å få tilbake narkotikaen?

Nå unner jeg strengt tatt ingen å sone under de forholdene som er i fengslene i Bolivia, men hvis dette er gjort med overlegg så visste de vel risikoen på forhånd. Ungen bør imidlertid bli fraktet tilbake til Norge hvis varetektsfengslingen/rettssaken ser ut til å ta lang tid!

Jeg tenkte på det samme selv. Hvordan skulle de få igjen narkotikaen sin? Skulle det være et person som spionerte på dem hele tiden liksom? Tviler på det du. Ungen bør få komme hjem, å utsette barnet for noe slikt vitner om manglende omsorgsevne.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nordmenn som blir tatt for narko i utlandet like gjerne kan sone i utlandet. Jeg går ut i fra at de er klar over risikoen når de først begår lovbruddet. Og hvorfor skal den norske stat bruke masse penger på at de skal sone her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En smule tynn forklaring dette her ja. Og dessuten, hvorfor skulle noen gjemme narkotika i koffertene deres før de kjøpte dem? Da må det jo unektelig være vanskelig å finne dem igjen å få tilbake narkotikaen?

Nå unner jeg strengt tatt ingen å sone under de forholdene som er i fengslene i Bolivia, men hvis dette er gjort med overlegg så visste de vel risikoen på forhånd. Ungen bør imidlertid bli fraktet tilbake til Norge hvis varetektsfengslingen/rettssaken ser ut til å ta lang tid!

Jeg er en stor tilhenger av å la dumme nordmenn på ferie tilbringe tin tilmålte tid i fengsel i det landet de utfører kriminaliteten jeg.... Om landet ønsker å ha dem i varetekt i alle fall.

De som utfører kriminalitet her til lands, men ikke har opphold her burde utleveres til det landet de kommer fra slik at de ikke føler de har kommet til et femstjernes hotell... Ja, det er en tøff påstand å komme med, men hvilken straff er det feks da for en fra Bolivia (vi så jo fengslet) å havne i fengsel her i Norge?C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gunnar_*

Kokain har en gateverdi på rundt 1500 kr for et gram her til lands, altså blir det totalt 35 millioner kroner. Kan skjønne at enkelte tar sjansen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 kg i den eine kofferten. Koss e det mulig å ikkje merke det då? Eg meine, enten M Å dei har visst det, eller så er det lagt i etter dei har sjekka inn. Andre svar kan ikkje eg sjå. Om dei slepp unna er det eit under.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tenkte på det samme selv. Hvordan skulle de få igjen narkotikaen sin? Skulle det være et person som spionerte på dem hele tiden liksom?

Det er en kjent smuglemetode, og en av grunnene til at de ber deg passe på sakene dine på flyplasser. Tviler på at en tilfeldig gjeng norske jenter er så vanskelige å holde øye med i Bolivia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gorgonzola

Uffda, jeg tror de er uskyldige, de er tross alt kvinner :ironi:

Satser på at UD bruker det de har av penger og makt for å få dem hjem, det går an å ompriotere noen av ressursene som var ment for syklonofrene i Burma........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 kg i den eine kofferten. Koss e det mulig å ikkje merke det då?

Det lurer jeg også på. Riktignok synes jeg ofte at kofferten min er tyngre enn jeg trodde, men over 20kg burde man jo bli litt mistenksom av. Dessuten må man da merke at den er mye mindre inni enn utenpå?

Det er jo også rørende å se at familien til den ene umiddelbart rykker ut i media og erklærer at hun selvfølgelig er blitt lurt, hun ville aldri gjort noe sånt, og nå venter de bare på at "UD skal gjøre jobben sin"...

Vel, det er godt mulig at det var skjulte rom og greier i kofferten, eg ska ikkje sei nåke på det, men 23 kilo? Fordelt på 3 stk? Korleis kan dei ikkje legge merke til det? Er verkeleg nordmenn så naive på tur i fattige, narkoproduserande land at dei lar bagar stå uten oppsikt? At dei ikkje sjekke vekta for eksempel?

Dømmer du alltid hele foleslag på bakgrunn av enkeltindivider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke vi hele hendelsesforløpet, men hvis hun kjøpte en tilsynelatende tom koffert som, uten innhold allerede veide rundt 20kg. Så må jo vedkommende være mindre intelligent.

På en annen side så er narkotikasmuglere utrolig slu og kan lett finne på å utnytte tilfeldige ofre. Ekstra lett er det med utlendinger.

Artikkelen sier ingenting om hvordan de ble tatt. For alt vi vet kan det være etter bagasjen hadde blitt sjekket inn at narkotikaen ble plassert og oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømme heile folkeslag? Vel, så vidt meg bekjent så er eg norsk. Men eg trudde verkeleg at alle nordmenn, og i alle fall folk som er reisevande nok (??) til å reise til Bolivia med ein liten unge, visste korleis dei skulle ta seg av bagasjen sin.

Så vidt eg ser blei dei tatt på flyplassen i Bolivia

"De unge kvinnene ble pågrepet da de skulle dra fra den internasjonale flyplassen Jorge Wilstermann de Cochabamba i byen Cochabamba til Norge." (dagbladet, 22.mai, 2008)

Men om dette er før eller etter innsjekk veit vi jo ikkje. Likevel klarar eg ikkje dy meg frå å tenke i det minste at dersom det var etter innsjekking så hadde vi fått høyrt det? Sidan bagasjen då heilt klart ville vore utanfor rekkevidde ei stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømme heile folkeslag? Vel, så vidt meg bekjent så er eg norsk. Men eg trudde verkeleg at alle nordmenn, og i alle fall folk som er reisevande nok (??) til å reise til Bolivia med ein liten unge, visste korleis dei skulle ta seg av bagasjen sin.

Så vidt eg ser blei dei tatt på flyplassen i Bolivia

"De unge kvinnene ble pågrepet da de skulle dra fra den internasjonale flyplassen Jorge Wilstermann de Cochabamba i byen Cochabamba til Norge." (dagbladet, 22.mai, 2008)

Men om dette er før eller etter innsjekk veit vi jo ikkje. Likevel klarar eg ikkje dy meg frå å tenke i det minste at dersom det var etter innsjekking så hadde vi fått høyrt det? Sidan bagasjen då heilt klart ville vore utanfor rekkevidde ei stund?

Du skal ikke ta noe for gitt. Det er nok mange korrupte i det landet som er med i smuglingen. 23kg kokain er som flere påpeker verdt mye penger.

Det stod også i artikkelen at de spesialpolitiene hadde mistanke mot norskene før de slo til.

- Vi sjekket de tre kvinnenes bagasje, fordi vi fikk mistanke om at de var i besittelse av kokain, sier Milton Sanchez, som er direktør for den statlige spesialstyrken for bekjempelse av narkotrafikk (FELCN) til den bolivianske avisa La Razon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...