Gå til innhold

Frp vil fjerne samfunnets sikkerhetsnett!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvem er ynkelige mennesker som ikke fortjener respekt og forståelse?

kreftpasienten? ( nei, alle har ikke opparbeidet rett på sykepenger )

flyktningene som kommer fra ett krigsherjet land? eller meg? sosionomen som måtte på sosialkontoret etter endt utdanning...

Alle mennesker fortjener respekt og forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kemle
Hvem er ynkelige mennesker som ikke fortjener respekt og forståelse?

kreftpasienten? ( nei, alle har ikke opparbeidet rett på sykepenger )

flyktningene som kommer fra ett krigsherjet land? eller meg? sosionomen som måtte på sosialkontoret etter endt utdanning...

Alle mennesker fortjener respekt og forståelse.

Spørsmålet er om du blir værende på sosialkontoret....

Men respekt? Ikke faen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Spørsmålet er om du blir værende på sosialkontoret....

Men respekt? Ikke faen..

Neivel.

du kan like lite som andre mennesker bestemme over egen skjebne, synes du skal vokte dine ord og fordømmende væremåte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

La oss si sosialhjelp blir tidsavhengig, hva skjer med samfunnet rundt oss da..

hvilke resultater viser fattigdom oss i andre land..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kemle
La oss si sosialhjelp blir tidsavhengig, hva skjer med samfunnet rundt oss da..

hvilke resultater viser fattigdom oss i andre land..

Nei. Sosialhjelpen må være som den er. FrP's forslag er dårlig og vil ikke være noe annet enn en forskyvning av kostnader fra et departement til et annet.

Kostnaden med dem som ikke er istand til å forsørge eller ta vare på seg selv er noe samfunnet bare må akseptere om vi fortsatt ønsker å være et sivilisert samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei. Sosialhjelpen må være som den er. FrP's forslag er dårlig og vil ikke være noe annet enn en forskyvning av kostnader fra et departement til et annet.

Kostnaden med dem som ikke er istand til å forsørge eller ta vare på seg selv er noe samfunnet bare må akseptere om vi fortsatt ønsker å være et sivilisert samfunn.

Enig, sosialhjelp dekker MYE mer enn kroner, det er også snakk om forebyggende arbeid. Derfor villkår;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kemle
Hvis FRP går inn for dette, tror jeg de mister mange av sine velgere.

Det tror jeg også. Man kan regner ut svakhetene i dette forslaget med en kalkulator til 19,90 fra nille.

Dessuten tror jeg faktisk ikke at den jevne FrP velger ville akseptere å se hjemløse mennesker vandre rundt i norske byer. Norge er ikke USA, ideen om velfersstaten er grunnfestet hos nordmenn, uansett politisk tilhørighet og folk vil ikke akseptere at man går bort fra dette prinsippet.

Skal man skjære ned statens utgifter så må man angripe statlig sløseri, byråkratiet, bilaterale handelsavtaler og andre ineffektive sider ved statsforvaltningen, ikke folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det tror jeg også. Man kan regner ut svakhetene i dette forslaget med en kalkulator til 19,90 fra nille.

Dessuten tror jeg faktisk ikke at den jevne FrP velger ville akseptere å se hjemløse mennesker vandre rundt i norske byer. Norge er ikke USA, ideen om velfersstaten er grunnfestet hos nordmenn, uansett politisk tilhørighet og folk vil ikke akseptere at man går bort fra dette prinsippet.

Skal man skjære ned statens utgifter så må man angripe statlig sløseri, byråkratiet, bilaterale handelsavtaler og andre ineffektive sider ved statsforvaltningen, ikke folk flest.

Nettopp, så ikke kom her og snakk om manglende respekt før du kjenner sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kemle
Nettopp, så ikke kom her og snakk om manglende respekt før du kjenner sak.

Hva jeg sa i forrige innlegg endrer på ingen måte min forakt for sosialklienter. Jeg er bare ikke villig til å stå og se på folk som sulter og lider, uansett årsak.

I et sivilisert samfunn godtar vi bare ikke slikt. Det har ingenting med respekt å gjøre, snarere medynk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...