Gå til innhold

Frp vil fjerne samfunnets sikkerhetsnett!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Dette vil føre til at mennesker med for lav trygd ,attføring,studenter som er avhenig av hjelp pga for lave stønader ifra lånekassen,arbeidsledige, samt andre som har havnet i en vanskelig livsituasjon mister retten til et verdig liv.

Dette partiet som hele tiden har løyet oss opp i ansiktet og påpekt at de beskytter samfunnets svake viser igjen sitt sanne ansikt.

Dette partiet vil krenke menneskerettighetene og norske borgere.

De kommer til å øke klasseforskjellene i Norge og sparke de som ligger nede slik at de ikke får reist seg igjen.

Det var Frps Kenneth Svendsen som annonserte dette.Han kunne opplyse om at stortingsgruppen til Frp arbeider aktivt med å få dette innført.

Dette partiet ønsker å mishandle norske borgere.De demoniserer sosialklienter og trygdede selv om en hvilken som helst borger en eller annen gang i livet risikerer å havne i denne situasjonen.

Endelig ser man partiets "velferdsprogram".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Partiet krenker ikke bare de som er i en sosialhjelpssituasjon pr i dag.

De krenker og fjerner sikkerhetsnettet til de fleste borgere med en allminnelig økonomi da ingen er garantert at de ikke risikerer å falle utenfor av ulike årsaker .De vil gjøre det utrygt å bo i Norge.De kommer til å knuse velferdsstaten.Sosialhjelp er noe som er individuelt både med henhold til varighet og størrelse.Å fastsette tidsbegrensning er helt uforsvarlig.Sosialtjenesten har svært forskjellige brukere med veldig ulik livsituasjon.

Dette partiet må IKKE komme i maktposisjon.De er farlige.

Dette er et farlig parti som demoniserer flere ulike grupper i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er bare en virkeliggjøring av partiets ønske å om frata de svakeste deres siste sjanse til å overleve.Allerede i dag kan sosialtjenesten sette vilkår for hjelpen ved at den som mottar f.eks må selge hus,bil,verdigjenstander osv før hjelp gis.Sosialtjenesten setter også vilkår om at mottakeren må ta seg arbeid dersom vedkommende er frisk og dette samsvarer med livssituasjonen ellers(man ser om klienten har omsorg for barn,er under utdanning osv..).

Frp vil dersom forslaget går igjennom ødelegge svært mange liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det som står på Hegnar.no er korrekt, så er det fullstendig på jordet. Sånn som systemet fungerer i dag, er jo sosialhjelp siste utvei for dem som ikke er berettiget til andre ytelser, og som er i sosial nød. Alle ytelser er også strengt behovsprøvd. Det norske systemet er ikke rettighetsbasert.

Dersom man innfører en tidsbegrensning på sosiale ytelser, så vil de som får det i dag, og som av forskjellige grunner ikke er i stand til å sørg for midler til livsopphold, komme i virkelig alvorlige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Svendsen bruker også det tidligere brukte nedlatende utrykket om at klientene skal"stå opp om morran" Svært mange klienter står faktisk opp om morran blant annet for å ta fatt på utdanning og arbeid.Felles for disse er at de er avhengige av f.eks supplerende sosialhjelp til livsnødvendigheter som et sted å bo,mat,legehjelp osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sikker på at det er mange som går altfor lenge på sosialtrygd, en stønad som de som trenger det mere skulle hatt.

Det er det Frp vil ha til livs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_***_*
Er helt sikker på at det er mange som går altfor lenge på sosialtrygd, en stønad som de som trenger det mere skulle hatt.

Det er det Frp vil ha til livs.

Da er i så tilfelle dette en helt fullstendig feil måte å angripe dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, folk blir utrygge..

Det digger meg å lese dette. "Folk" må begynne å forstå at de skal jobbe!

At det å motta sosialhjelp ikke er greit. Da har man regnet feil.

Da må man kanskje gå litt mindre på byen og forstå at ikke alt er bare kult, men at livet betyr, også i Norge, å ta ansvar!

Ikke bare skylde på at man er kvinne eller for sort eller for lav eller for feig.

Man må våken og deretter stå opp :)

Så må man gøre noe. Det forlanges ikke i dag.

Gud, som jeg gleder meg til den dagen da flere av oss innser at livet også kan være tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, folk blir utrygge..

Det digger meg å lese dette. "Folk" må begynne å forstå at de skal jobbe!

At det å motta sosialhjelp ikke er greit. Da har man regnet feil.

Da må man kanskje gå litt mindre på byen og forstå at ikke alt er bare kult, men at livet betyr, også i Norge, å ta ansvar!

Ikke bare skylde på at man er kvinne eller for sort eller for lav eller for feig.

Man må våken og deretter stå opp :)

Så må man gøre noe. Det forlanges ikke i dag.

Gud, som jeg gleder meg til den dagen da flere av oss innser at livet også kan være tøft.

Med den størrelsen som er på sosialhjelpen i dag så er det ikke rom for utskeielser.De fleste mottakere kan heller ikke noe for at de befinner seg i en slik situsjon.Jeg antar at du digger at uføre,attføringsmottakere,enslige forsørgere,studenter osv mister den supplerende sosialhjelpen dersom forslaget trer i kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Ja, folk blir utrygge..

Det digger meg å lese dette. "Folk" må begynne å forstå at de skal jobbe!

At det å motta sosialhjelp ikke er greit. Da har man regnet feil.

Da må man kanskje gå litt mindre på byen og forstå at ikke alt er bare kult, men at livet betyr, også i Norge, å ta ansvar!

Ikke bare skylde på at man er kvinne eller for sort eller for lav eller for feig.

Man må våken og deretter stå opp :)

Så må man gøre noe. Det forlanges ikke i dag.

Gud, som jeg gleder meg til den dagen da flere av oss innser at livet også kan være tøft.

Det er ikke alle sosialklienter som ligger hjemme i senga og sover døgnet rundt vet du,og kun går utenfor døra når de skal på byen.Det er veldig stigmatiserende det du skriver.

Endret av Cascabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, folk blir utrygge..

Det digger meg å lese dette. "Folk" må begynne å forstå at de skal jobbe!

At det å motta sosialhjelp ikke er greit. Da har man regnet feil.

Da må man kanskje gå litt mindre på byen og forstå at ikke alt er bare kult, men at livet betyr, også i Norge, å ta ansvar!

Ikke bare skylde på at man er kvinne eller for sort eller for lav eller for feig.

Man må våken og deretter stå opp :)

Så må man gøre noe. Det forlanges ikke i dag.

Gud, som jeg gleder meg til den dagen da flere av oss innser at livet også kan være tøft.

De færreste sosilhjelpsmottagere opplever situasjonen sin som kul.Jeg fatter ikke at det går ann å skrive noe sånt.

Endret av Cascabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-t
Ja, folk blir utrygge..

Det digger meg å lese dette. "Folk" må begynne å forstå at de skal jobbe!

At det å motta sosialhjelp ikke er greit. Da har man regnet feil.

Da må man kanskje gå litt mindre på byen og forstå at ikke alt er bare kult, men at livet betyr, også i Norge, å ta ansvar!

Ikke bare skylde på at man er kvinne eller for sort eller for lav eller for feig.

Man må våken og deretter stå opp :)

Så må man gøre noe. Det forlanges ikke i dag.

Gud, som jeg gleder meg til den dagen da flere av oss innser at livet også kan være tøft.

Du fikk meg til å ønske at du havner på sosialkontoret selv en dag. Så kan vi snakke om hvordan livet kan være tøft etter det.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Gjennomførte ikke Clinton en "tilsvarende" refrom som ansees som en av de mest suksessfulle i den politiske historie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Med Frps politikk i praksis vil det bli mange bostedsløse.Istedenfor å få støtte dersom lønna,attføringen,studielånet osv ikke dekker livsnødvendige utgifter ,så vil disse gruppene med mennesker bli henvist til gaten,ulike hospits,tilfeldig veldedighet og suppekjøkken.

Vi vil få amerikanske tilstander i Norge dersom Frp kommer til makten.De driver en fullstendig uforsvarlig politikk.Mennesker med f.eks udiagnotiserte sykdommer

og som dermed mister hele sitt levegrunnlag når sosialhjelpen opphører vil få oppleve et mareritt.Dette er ondskap og ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Gjennomførte ikke Clinton en "tilsvarende" refrom som ansees som en av de mest suksessfulle i den politiske historie?

Med tanke på alle de bostedsløse i USA og tilstanden i det landet så var reformen virkelig en "suksess".

Amerikansk "velferd" som stanardnorm i Norge....Flotte idealer du har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk blir utrygge..

Det digger meg å lese dette. "Folk" må begynne å forstå at de skal jobbe!

At det å motta sosialhjelp ikke er greit. Da har man regnet feil.

Da må man kanskje gå litt mindre på byen og forstå at ikke alt er bare kult, men at livet betyr, også i Norge, å ta ansvar!

Ikke bare skylde på at man er kvinne eller for sort eller for lav eller for feig.

Man må våken og deretter stå opp :)

Så må man gøre noe. Det forlanges ikke i dag.

Gud, som jeg gleder meg til den dagen da flere av oss innser at livet også kan være tøft.

Jeg forstår ikke helt hva som er problemet ditt. Det er bare et lite mikroskopisk antall som går på sosialen over lengre tid. I vårt velferdssystem finnes det overhodet ingen incitamenter for å velge å leve på sosialen framfor å jobbe som økonom etc. Slikt sett er det å være langtidssosialklient i seg selv et tegn på at man ikke er helt frisk.

Faktisk forstår jeg ikke hvor innvendingen din ligger i det hele tatt. Selv med sjenerøse velferdsordninger ligger Norge helt i verdenstoppen hva angår andelen av befolkningen i arbeid. Her er det også et meget sentralt poeng, at folk som jobber i Norge jobber ikke for knapper og glansbilder, slik tilfellet er for sammenlignbare liberalistiske land som USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...