Gå til innhold

Vimsevips og Ordensmannen 7.august 2004

Vimsevips

Anbefalte innlegg

Tusen takk, *marte* :P

Bilder kommer så fort jeg får has på noen. Så langt har ikke forsøkene gitt resultater, men regner med at enkelte søskenbarn sender sine digitale i løpet av kort tid..

Da har jeg kommet frem til siste del av referatet!

Festen

Vi avsluttet midddagen med en solosang. Søskenbarnet mitt sang: "What a wonderful world." Så da vi gikk fra bordet var alle kommet i god stemning.

Etter opprydning av middagsbordet var det tid for polonese. Varmen kjentes godt, og danseplassen var alt for liten for 80 mennesker, så da møttes vi på dansegolvet, og så marsjerte vi ut, og tok polonesen der. Nest siste runde av polonesen hadde vi "konebæring." Enkelte tillot seg å ha mannebæring, atter andre droppet hele bæringa. :wink: Selv ble jeg løftet før jeg fikk sukk for meg, men GØY, det var det :ler:

Vi avsluttet polonesen i en ring, og så gikk vi rett på brudevalsen. Etter noen stotrende trinn i begynneslen, vi hadde jo helt glemt å øve :o Kom vi inn i det, og jeg kunne høre Ordensmannen si inn i øret mitt: "ku-rom-pa, ku-rom-pa." Etter det gikk det som en lek, og mot slutten utbryter min kjære: "Oj, det var så gøy at jeg ikke har telt på lenge, jo!" :ler:

Etter mer sosialt samvær, og litt dans ut, som sagt var det alt for varmt til det inne, var det tid for kakekutting og ta av toppen av kransekaka. Vi tok kransekaka først. Vi fikk 3 ringer med ei jente og 2 gutter på. Gjestene var litt uenige om det betydde 3 eller 2 til. Så får vi heller se seinere om noen av de hadde rett.

Bryllupskaka ble kuttet til stor jubel, og etterpå ga vi hverandre hele stykket. Det var hele tiden noen som ikke hadde fått tatt bilde, så vi kom til at dette var beste måten å gjøre det på. :wink:

Resten av kvelden gikk som en lek, og da klokka var 01:30 fikk vi bandet til å spille noen ballader, og så hadde vi en lyssermoni som avskjed med gjestene.

(Heldigvis at mamma glemte sangen de skulle synge hjemme, likte ikke den..)

Fotografen kjørte oss til hotellet og ble med oss opp for å ta noen bilder. Da han var gått, samlet vi sammen rosene de hadde strødd utover, og ventet på at badekaret skulle fylles med varmt vann. Det var kjempe deilig! Badekar anbefales på det sterkeste :wink:

Det ble seine natta før vi sovnet som :bryllup:, men timene var velanvendte og gode :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsener, ~*Unni*~, Saeria, Tusenogtredve og hoppende :vinke:

:hoppe: Ja, det var en helt vidunderlig dag :danse:

Nå har vi pakket ut alle gavene, ryddet i skapene, og plassert våre nye eiendeler, og flyttet litt eller kastet noen av de gamle. Noe resirkulerte vi til Frelsesarmeen også faktisk :sjarmor:

Så i ettermiddag byttet vi de siste presangene, og kompementerte serviset vårt, så nå har vi nesten alt :P

Riktignok fortalte svigermor mye, men enkelte på den siden fortalte henne aldri hva de hadde kjøpt, og min side var en stor overraskelse, så med det vi har komplementert har vi nå, dette i serviset:

Middag:

*16 middag (kjøper til 21 siden, er foreløbig 16 i nærmeste familie)

*1 lokkefat

*1 stor bolle

*2 mellomstore boller

*1 liten bolle

*2 store ovale fat

*1 lite ovalt fat

*2 sausenebb m/skål (visstnok etter en del tull fra butikken)

*8 små asjetter til å ha ved siden av, til brød etc (kanskje vi komplemeterer til 12 senere)

Kaffe:

*12 kaffekopper m/skål

*12 kakeasjetter

Så nå fremover tenkte vi å ønske oss dessertskåler, har fortsatt en tilgodelapp igjen i en butikk. Da de var tomme for serviset vårt :-? Så da får vi vel kjøpt 2-3stk. Synes allikevel det hadde vært greit med flere. De er nemlig, også, akkurat passe str til tyttebærsyltetøy, sølvløk og annet tilbehør :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med inntoget i ektestanden.

Det kan anbefales på det varmeste, herren og jeg har nå vært gift i 7 år, og det blir nok mange flere år også :ler:

Høres ut som dere hadde en fantastisk dag, så nå får dere kose dere og nyte hvetebrødsdagene :wink:

(jeg kan passe ordet så lenge, så du får kosentrert deg fullt og helt om ordensmannen :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Betty :P

Dagen var helt fantastisk, men å passe Ordet, og kosentrere meg om Ordensmannen skulle gå bra, begge deler :wink:

Mandag er det tilbake på jobb, så i dag, skal jeg nyte dagen med Ordensmannen og Vesla :wink:

:kul: Nå reiser vi å bader :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag denne uka har vi fått masse positive tilbakemeldinger på bryllupet. Kjempe kjekt :hoppe:

Det er alt fra unik, utrolig vakker og romatisk sermoni, til det var ingen selskapsleker,- så deilig :P

Toastmasteren har også fått mye skryt, særlig fordi han ikke lagde et stort show, han geleidet oss gjennom middagen og festen, og prøvde ellers å være mest mulig gjest. Og i følge ham selv var det enkelt, for han hadde prøvd å ta seg en runde under dansen, for å lodde stemninga blant gjestene. Og da hadde han ikke kommet halvveis, for alle koste seg så godt, og praten gikk på tvers av alle familier og venner. Dermed hadde han rett og slett ikke rukket over alle :ler:

Ordensmannen og jeg derimot, vi fikk pratet med alle, ihvertfall oss to tilsammen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Tusen takk for hilsen i dagboka mi :klem:

Hyggelig å vite at andre også liker kjolen jeg hadde, særlig siden den er hjemmelaga, og ikke kjøpt i butikken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Tuusen takk :P :oops: :P

Og med dette stenger jeg denne dagboka.

..Dagen er over, regningene betalt, og her sitter vi: Lykkelige, og klare til å ta fått på jobben å leve sammen i gode og onde dager. Og når hverdagen blir grå og kanskje helsvart har vi denne dagen å se tilbake på. En dag fylt av glede, varme, latter med et svært personlig preg for et svært spesielt par,- nemlig oss!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...