Gå til innhold

Uhygenisk å la dyr spise av samme fat som oss?


Lurvina

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Alle dere som syns dette er å være hysterisk, syns dere det er hysterisk å vaske hendene før man spiser også da eller? Og etter do besøk?

Hvis ikke, hvorfor? ? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Tror vel ikke det var det hun mente, at du skal tungekysse med katten eller hunden din! Det var vel heller for å påpeke at det faktisk ikke er så forferdelig urenslig med litt kattebakterier!

Spytte på folk er ufint og det har ingenting med saken å gjøre heller!

Neivel? Prinsippet er det samme når det blir spyttet eller sleiket i ansiktet!!

Men så lenge det er en søt liten hund med fine bakterier så gjør det nok ingenting. Det ER urenslig og uhygienisk selv om det er "helt greit med dritt og forskjellige bakterier". Forstå det eller ikke, slik er realiteten!

til det som er uthevet: hvem mente det , mener du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Screemy
Neivel? Prinsippet er det samme når det blir spyttet eller sleiket i ansiktet!!

Men så lenge det er en søt liten hund med fine bakterier så gjør det nok ingenting. Det ER urenslig og uhygienisk selv om det er "helt greit med dritt og forskjellige bakterier". Forstå det eller ikke, slik er realiteten!

til det som er uthevet: hvem mente det , mener du ?

Jeg sier at det er ufint og stygt å spytte på noen i ansiktet!

Det er vel bedre å sammenligne når mennesker kysser hverandre!

Neida, hundens utseende har ingen betydning (om den er søt eller ser skremmende ut)

Det er ikke dødelig med dyrebakterier! Vi trenger bakterier! Jeg sier ikke at man skal spise av samme tallerken som et dyr har spist av før det blir vasket, men jeg bare påpeker at litt dyrebakterier ikke er skadelig!

Hadde det vært det er det mange dyreeiere som skulle ha ligget sjuke rundt omkring!

Hunder slikker eieren i ansiktet og katter slikker eieren på hender mm.

Vi koser med dem og klapper dem! De har eks. akkurat vasket pelsen sin med tunga - er det urenslig å klappe den etter dette også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At katter og hunder spiser litt av tallerknene? Ingen problem... :ler: Vel, kanskje litt på katter da... Men bare litt. Langt fra hysterisk...

Det har jeg aldri hatt noe imot. Og hvis det er så ille..; Kok litt vann opp til 100 grader og legg de bespiste tallerknene oppi der med litt Zalo, gjerne anti-bakteriell. (Den blå) Det burde vel ta knekken på det meste. :lur:

Men noe mer avansert enn 60 grader i maskin har ikke jeg brukt selv om hunden har vært borti mitt bestikk etc.

Er litt mer skeptisk til kattemunn enn hundemunn, ettersom katter stort sett er ute på egen hånd og spiser mus og fugler, mens jeg har litt mer kontroll på hunden siden hun går ved siden av meg i bånd og jeg ser hva den driver med. :)

Jeg er et hundemenneske. :fnise:

Men men.. Vi er heldigvis av forskjellig oppfatning da... :ler:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hunder slikker eieren i ansiktet og katter slikker eieren på hender mm.

Vi koser med dem og klapper dem! De har eks. akkurat vasket pelsen sin med tunga - er det urenslig å klappe den etter dette også?

Poenget er vel at man må sette grensen et sted. Jeg klapper og koser med dyrene, men jeg deler aldri tallerken med dem. Det er bare der min grense går. Så får din gå der du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg sier at det er ufint og stygt å spytte på noen i ansiktet!

Det er vel bedre å sammenligne når mennesker kysser hverandre!

Nei, hvis du synes det blir for vanskelig å trekke parallell til spytting, får det bli mennesker som sleiker hverandre i ansiktet.Er det renslig?

Neida, hundens utseende har ingen betydning (om den er søt eller ser skremmende ut) Hva med en hjemløs hund, snill og tam som dagen er lang?

Det er ikke dødelig med dyrebakterier! Vi trenger bakterier! Jeg sier ikke at man skal spise av samme tallerken som et dyr har spist av før det blir vasket, men jeg bare påpeker at litt dyrebakterier ikke er skadelig!

Spiser du dyrebakterier hvis anledningen byr seg? det er jo ikke dødelig...

Hadde det vært det er det mange dyreeiere som skulle ha ligget sjuke rundt omkring!

Hunder slikker eieren i ansiktet og katter slikker eieren på hender mm.

Vi koser med dem og klapper dem! De har eks. akkurat vasket pelsen sin med tunga - er det urenslig å klappe den etter dette også?

Jeg vasker ALLTID hendene etter å ha klappet et dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Screemy
Poenget er vel at man må sette grensen et sted. Jeg klapper og koser med dyrene, men jeg deler aldri tallerken med dem. Det er bare der min grense går. Så får din gå der du vil.

Javel! Jeg har min tallerken og kattene har sin egen skål!

Jeg kysser dem og klapper dem og jeg koser med dem uansett!

Klart at det er lov å ha forskjellig oppfatning! Selvsagt!!!

DU lever jo og JEG lever jo! Jeg er også frisk selvom jeg har en annen oppfatning enn deg, og selvom jeg håndterer dyr på en annen måte enn deg!

Kanskje jeg tåler mer enn deg også (?) når alt kommer til alt!

Jeg vasker ALLTID hendene etter å ha klappet et dyr!

Når du treffer en hund ute, betyr det at du aldri klapper den dersom du ikke har såpe og vann i nærheten? Javel!

Nei, hvis du synes det blir for vanskelig å trekke parallell til spytting, får det bli mennesker som sleiker hverandre i ansiktet.Er det renslig?

Jeg sier at det er bedre å sammenligne hunder/katter som blir kysset på snuten, med folk som kysser hverandre - enn med folk som spytter på hverandre/sleiker hverandre i ansiktet! Det er en mer realistisk sammenligning!

Syns du det er ekkelt at mennesker kysser hverandre?

Hva med en hjemløs hund, snill og tam som dagen er lang?

Ja, hva med den?

Mest sansynlig hadde jeg ikke klappet den, men ikke fordi jeg hadde trodd at den var full av lopper og lus - men fordi jeg kanskje ikke hadde følt meg trygg på den uten eieren i nærheten!

Men, joda det er lov å være uenig!

EDIT: Skrivefeil+la til noe

Endret av Screemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min slikker meg av og til på hendene. Slike baselusker går visst ikke vekk i oppvaskemaskin har jeg lest i denne tråden, så nå vasker jeg hendene selvsagt i kokende vann, før jeg spiser noe som helst med de samme hendene. Hadde jeg visst dette på forhånd, hadde jeg selvsagt hatt en hånd til kattekosing, og en hånd til spising. Og aldri berørt spise-ting med katte-kose-hånden.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden var jeg hjemme hos foreldrene mine og der spiste vi is, katten lå ved siden av meg i sofaen og var veldig nysgjerrig på hva det var vi spiste. Etter at jeg var ferdig med isen lot jeg pus få ta en smak fra tallerkenen min, noe som førte til at mamma ble litt småhysterisk. Hun mente at det var uhygenisk å la dyr få spise av samme tallerken som vi bruker, jeg sa at de har jo vaskemaskin som vasker på 60 grader, men det mente hun ikke var nok.

Jeg synes det høres litt overhysterisk ut, og forresten er ikke 60 grader veldig varmt da? :klø: Jeg brenner ihvertfall fingrene mine hvis jeg prøver å ta ut av oppvaskmaskina når den akkurat er ferdig, så jeg regner med at de fleste bakterier er forduftet da.

Hva tror dere, er det jeg som er for avslappa eller er det mamma som er for hysterisk? :fnise:

Jeg er enig med deg. Din mor overreagerte. Katter har rensende spytt; så deres spytt er egentlig renere enn vårt. Det var jo heller ikke som om du spiste litt :is: gav litt til :katt: og spiste videre.

En vanlig oppvarskemaskin tar så vidt jeg vet knekken på eventuelle farlige bakterier.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En ting er å la den alltid spise i fra skålene som menneskene bruker. Men en og annen gang, kan da ikke være krise.

Vi gjør det rett som det er.

Så lenge det bli vasket i oppvaskmaskin, så forstår jeg ikke hvorfor hun reagerte slik.

Jeg husker jeg besøkte ei tidligere venninne. Bikkjene stod å spiste fra noen kjeler på golvet. Litt senere skulle moren i huset lage mat, da brukte hun de samme kjelene. Hun vasket de selvfølgelig først. Men de hadde ikke oppvaskmaskin, så hun vasket det opp på vanlige måten.

Det er uhygenisk det.!

Jeg vil si du har en hysterisk mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En ting er å la den alltid spise i fra skålene som menneskene bruker. Men en og annen gang, kan da ikke være krise.

Vi gjør det rett som det er.

Så lenge det bli vasket i oppvaskmaskin, så forstår jeg ikke hvorfor hun reagerte slik.

Jeg husker jeg besøkte ei tidligere venninne. Bikkjene stod å spiste fra noen kjeler på golvet. Litt senere skulle moren i huset lage mat, da brukte hun de samme kjelene. Hun vasket de selvfølgelig først. Men de hadde ikke oppvaskmaskin, så hun vasket det opp på vanlige måten.

Det er uhygenisk det.!

Jeg vil si du har en hysterisk mor.

Jeg syns ikke moren til din venninne gjordet noe galt heller jeg!

Vannet i springen er jo glovarmt det og om hun vasket kjelene med glovarmt vann og zalo så ble jo bakteriene borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg syns ikke moren til din venninne gjordet noe galt heller jeg!

Vannet i springen er jo glovarmt det og om hun vasket kjelene med glovarmt vann og zalo så ble jo bakteriene borte!

Men hun brukte ikke Glovarmt vann. Hun brukte lunket vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En vanlig oppvarskemaskin tar så vidt jeg vet knekken på eventuelle farlige bakterier.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Hvis du tar en titt litt lenger opp her, så ser du at det er ikke alle bakterier som forsvinner i oppvask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Serena
For en stund siden var jeg hjemme hos foreldrene mine og der spiste vi is, katten lå ved siden av meg i sofaen og var veldig nysgjerrig på hva det var vi spiste. Etter at jeg var ferdig med isen lot jeg pus få ta en smak fra tallerkenen min, noe som førte til at mamma ble litt småhysterisk. Hun mente at det var uhygenisk å la dyr få spise av samme tallerken som vi bruker, jeg sa at de har jo vaskemaskin som vasker på 60 grader, men det mente hun ikke var nok.

Jeg synes det høres litt overhysterisk ut, og forresten er ikke 60 grader veldig varmt da? :klø: Jeg brenner ihvertfall fingrene mine hvis jeg prøver å ta ut av oppvaskmaskina når den akkurat er ferdig, så jeg regner med at de fleste bakterier er forduftet da.

Hva tror dere, er det jeg som er for avslappa eller er det mamma som er for hysterisk? :fnise:

Jeg hadde ikke latt katten min gjøre det i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra Aimee's tråd på Barn og Familie;

"- Resultater fra nyere studier tyder på at dyrehold tidlig i livet, og før 18-månedersalder, kan beskytte mot utvikling av astma og allergi, skriver Norges astma og allergiforbund på sine nettsider (NAAF).

Dette forklares dels ut fra at barn kan utvikle toleranse mot dyreallergenet, og dels ut fra at dyr bringer med seg ulike typer bakterier som kan styrke immunforsvaret."

(http://www.forskning.no/artikler/2008/mai/182713)

Må si det er et gjennombrudd at NAAF går ut med noe sånt forresten. :jepp:

Men altså, bakterier er en bra ting det sjøh. :flekke:

Endret av la Flaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min slikker meg av og til på hendene. Slike baselusker går visst ikke vekk i oppvaskemaskin har jeg lest i denne tråden, så nå vasker jeg hendene selvsagt i kokende vann, før jeg spiser noe som helst med de samme hendene. Hadde jeg visst dette på forhånd, hadde jeg selvsagt hatt en hånd til kattekosing, og en hånd til spising. Og aldri berørt spise-ting med katte-kose-hånden.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lamia Lenis

Vi hadde alltid katter og hunder da jeg var liten. Når vi hadde spist is, fikk alltid hunden slikke tallerkene etterpå. Jeg gjorde alt sammen med hunden, den fulgte alltid etter meg; den spiste sammen med meg, sov i sengen min, og vi var sammen hele dagen. Katten pleide å sove på kjøkkenbordet, og lå der ofte mens jeg spiste også. Så nå kan dere hysterikere besvime av sjokk hvis dere vil, men jeg har aldri vært syk, og er ikke allergisk mot noen ting som helst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sikkert ikke ofte man blir syk av å la være å vaske seg etter toalettbesøk heller, men det hygieniske er å gjøre det for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lar aldri bevisst kattene eller hunden vår sleike på fat osv, men det hender ofte med kattene at de hopper opp på benken og forsyner seg av rester hvis jeg har latt det stå fremme, da vasker jeg det ekstra godt, men får ikke panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...