Gå til innhold

Fritzl bør ikke dømmes?


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Av og til.

Av og til er du for dødsstraff!

Er det ikke bedre at drittsekker råtner i et fengsel enn at dem blir befridd av dødens klør?

Hvem mener du fortjener dødsstraff?

De som har tatt liv bør selv bøte med livet!

De som har torturert noen bør bøte med livet?

La dem leve! La dem råtne i fengselet i steden!

Mye værre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
La dem leve! La dem råtne i fengselet i steden!

Mye værre det.

Og det er jo tross alt det viktigste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er du for dødsstraff!

Er det ikke bedre at drittsekker råtner i et fengsel enn at dem blir befridd av dødens klør?

Bedre på hvilken måte da?

Hvem mener du fortjener dødsstraff?

De som har tatt liv bør selv bøte med livet!

De som har torturert noen bør bøte med livet?

Nei, det kommer an på situasjonen, og hvor mye jeg føler meg truffet. Hadde det vært noen i familien min som ble drept, så ville jeg vært for dødsstraff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Bedre på hvilken måte da?

Om du i utgangspunktet er for dødsstraff for å la gjerningsmannen få en streng og passende straff, da er det værre for gjerningsmannen å råtne i et fengsel.

Bedre for dem som ønsker å se han pines.

Det merker han ikke om han er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett sinnssykdom eller ikke, slike mennesker bør sperres inne en eller annen plass for alltid skjermet fra ethvert normalt og konstruktivt samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke lest hele tråden her, men at en person har gjort det denne mannen har gjort viser jo i seg selv at mannen er syk. På en eller annen måte. At han derfor skal slippe straff og verden skal syns synd på han er helt vannvittig. Det er mange ofre i denne saken, men Josef Fritzl er ikke ett av dem. Han har hatt 24 år og mer enn det og å våkne opp og se hva han gjør her. Han burde blitt sperret inne minimum på livsstid og at straffen for det han har gjort er mindre år enn det datteren har sittet i fangenskap er helt vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du sier noe der. Om en schizofren dame slår ihjel ungene sine med balltre, så er det lissom greit, fordi hun er syk, og da må hun idømmes terapi.

Om det er en normal type som slår ihjel ungene sine med balltre, så er det marsj i fengsel for han er jo helt normal. (Går det egentlig an å være normal og samtidig slå ihjel ungene sine med balltre?)

Som du selv antyder går det ikke an å være normal og samtidig slå i hjel sine egne unger med balltre. Det liberalister som deg ikke forstår er tydeligvis at ens valg, at en velger noe, i seg selv ikke er et bevis for at viljen er fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Screemy
Forøvrig kommer det en dokumentar om Fritzl mandag 2 juni på NRK1 KL.21.35

Det begynner nå på NRK1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Screemy
For oss skuelystne som elsker å forferdes over andres tragedier. Her er linken!

Den linken har blitt lagt ut tidligere samt den første lagde dokumentaren gikk nå i kveld på NRK1.

Endret av Screemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vet jo at man kan få ulike psykriatriske sykdommer, som endrer evnen til å ta "riktige" beslutninger osv. Men må man ikke stå til ansvar for det man gjør allikevel? Man er den man er, både psykisk og fysisk.

På generelt grunnlag:

Står man mindre til ansvar hvis man får behandling som kan gjøre en frisk enn hvis man blir buret inne uten behandling i 20 år og fortsatt er så sjuk når man slipper ut at man begår nye lovbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og ser på dette nå, skremmende greier. Nå sitter det vel noen filmprodusenter og gnir seg i henda og tenker at film skal det bli så dem kan tjene masse spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Screemy
Sitter og ser på dette nå, skremmende greier. Nå sitter det vel noen filmprodusenter og gnir seg i henda og tenker at film skal det bli så dem kan tjene masse spenn.

Det er i gang det.......

Schwarzenegger vil også bruke sine kontakter i Hollywood for å hjelpe Fritzl-barna med å inngå en kontrakt med interesserte filmselskaper. Flere av selskapene er interessert i å lage en film om det marerittet Elisabeth (42) opplevde gjennom 24 år innesperret i kjelleren, stadig misbrukt av sin far Josef Fritzl.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2441094.ece

Endret av Screemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schwarzenegger ja, det var et interessant valg. Er ikke han fra de traktene der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Schwarzenegger ja, det var et interessant valg. Er ikke han fra de traktene der da?

Det stemmer det, han er født i Steiermark i Østerrike!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Om han må sone i fengsel eller på psykiatrisk må de sakkyndige ta stilling til. Jeg mener mannen er syk, og syke har vel ikke så mye i et fengsel å gjøre. De som tror at lukket avd. på psyk.sykehus er bedre enn ett fengsel, da lurer jeg på hvor de har dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...