Clebra Skrevet 5. mai 2008 #1 Del Skrevet 5. mai 2008 Hva sier dere? Hva er riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2008 #2 Del Skrevet 5. mai 2008 Hva sier dere? Hva er riktig? En selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #3 Del Skrevet 5. mai 2008 Bruker begge deler Eks. "Fant en hårstrikk i skuffen". " Har du et hårstrikk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 5. mai 2008 En selvfølgelig. Ånei! Da tok jeg feil, sier et strikk jeg:) surt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pumpkin! Skrevet 5. mai 2008 #5 Del Skrevet 5. mai 2008 En. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #6 Del Skrevet 5. mai 2008 Selvfølgelig en hårstrikk, hårstrikken. Så utrolig mye rart folk sier, "hårstrikket"?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 5. mai 2008 #7 Del Skrevet 5. mai 2008 Har en venninne fra Nord-Trøndelag som sier et strikk - strikken. Jeg sier selvfølgelig en strikk- strikken, for det er riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 5. mai 2008 #8 Del Skrevet 5. mai 2008 En hårstrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joker'n Skrevet 5. mai 2008 #9 Del Skrevet 5. mai 2008 En hårstrikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 5. mai 2008 #10 Del Skrevet 5. mai 2008 Vil absolutt anbefale bokmåls- og nynorskordboka på nett. Her er lenke til den (med "strikk" som oppslagsord i dette tilfellet): http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 5. mai 2008 #11 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg er en av de som sier ET hårstrikk, hårstrikket. Riktig eller galt? Det vet jeg ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 5. mai 2008 #12 Del Skrevet 5. mai 2008 Et hårstrikk er ikke riktig verken i nynorsk eller bokmål. Det kan kanskje være dialektvariasjoner, men det får du heller spørre språkrådet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 5. mai 2008 #13 Del Skrevet 5. mai 2008 Ånei! Da tok jeg feil, sier et strikk jeg:) surt! Er du fra Sandefjord? Der vet jeg de sier ET strikk. Det er HELT feil i mine ører og jeg sier EN strikk - strikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #14 Del Skrevet 5. mai 2008 Sier et hårstrikk - hårstrikket. EN hårstrikk høres skikkelig rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #15 Del Skrevet 5. mai 2008 Sier et hårstrikk - hårstrikket. EN hårstrikk høres skikkelig rart ut. Helt enig! ET strikk såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 5. mai 2008 #16 Del Skrevet 5. mai 2008 Helt enig! ET strikk såklart. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2008 #17 Del Skrevet 5. mai 2008 Sier et hårstrikk - hårstrikket. EN hårstrikk høres skikkelig rart ut. Jada, jada. Når DERE, som sikkert er unge og vant til å få viljen deres i alt, sier at det heter ET hårstrikk, så er det så klart riktig. Ordbøkene må selvfølgelig forandres. Dere minner meg sterkt om min 15-årige datterdatter som vet alt mye bedre enn alle andre. Det mener hun i ramme alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. mai 2008 #18 Del Skrevet 5. mai 2008 Hva sier dere? Hva er riktig? En strikk er riktig, men det er ganske vanlig å si et strikk. Vennlig hilsen The Kitten :banantroll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. mai 2008 #19 Del Skrevet 5. mai 2008 Et strikk....men det er sikkert dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 5. mai 2008 #20 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvor er dere fra, dere som sier et strikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå