Gå til innhold

Morsome ting kjærester har sagt/gjort i søvne


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bare for at det er dagt: Det brant ikke, jeg prøvde å få liv i ham så jeg kunne si i fra at jeg skulle dra..

Meg: Hallo, er du våken?
Han: *nikker*
Meg: Forstår du hva jeg sier?
Han: *nikker*
Meg: Ok, det brenner..
Han: *nikker*
Meg: Hallo, Mr. Floppesopp, det brenner!
Han: Det er greit
Meg: Er det greit? Vi dør jo?
Han: Jeg har sagt ifra
Meg: Har du sagt i fra? Til hvem da?
Han: Hvem tror du?
Meg: Jeg vet ikke, hvem har du sagt ifra til?
Han: Til de som lagde spillet
Meg: Hva skal de gjøre da?
Han: *snork*

Så vi har det under full kontroll med andre ord!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når samboeren min sover, så ville ikke engang et bombenedslag vekket han. Derimot er han fæl til å snakke i søvne, spesielt hvis jeg sier noe til ham først. Men det er sjeldent ting henger på greip.

Men noen ganger kan vi tilsynelatende ha en samtale.

En gang han sovnet på sofaen og jeg ville gå og legge meg, spurte jeg om han skulle være med. Det sa han ja til, men han kom jo ikke. Så da sa jeg at jeg var glad i han og han svarte han var glad i meg også. Siden jeg så han snakka i søvne spurte jeg ham på tull hvorfor han var glad i meg.

Da kom det fra han:

"For jeg har bestemt meg for å være det."

Ååååja, så hyggelig :fnise:



Anonymous poster hash: 9ac85...45c
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy_93mobil

Nå nettopp!

Han; Du kan få gjøre en jobb hvis du har lyst?..

Jeg; hva da?

Han; du kan få gå ut å bære ved...

Vi har ikke vedovn og heller ikke ved. Det sære er at han hadde øya åpne når han sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har et veldig rikt liv i søvne, så jeg har maaaaange historier å ta av, hehe. Her er en:

Jeg ligger i min dypeste, deiligste søvn etter en særlig sliten dag, dere vet, sånn tilfreds søvn som man sover når man endelig har kommet i mål med noe som har kostet timer av søvn over lang tid. Sånn sover jeg, og i en drøm, langt borte, så hører jeg et brøl som blir sterkere og sterkere helt til jeg dras sakte, men ubehagelig ut av den deilige drømmetilværelsen.

Irritert inn til beinet spør jeg hva faen det er mens jeg merker at madrassen skjelver. Så jeg slår jo på lyset da, og gjennom et tåkete slør ser en fyr - min mann - som STÅR, og jogger, i sengen, mens har peker irritert og brøler ut noe som bare kan oppfattes som en regelrett ordre:

"DREP DEN! NÅ!! FORBANNA TREIGINGER!!!"

Vantro rister jeg på hodet, og kniper øynene igjen - i håp om at når jeg åpner dem igjen så er hele scenen borte, fordi det er noe jeg har innbilt meg. Men neida, når jeg åpner dem iigjen så står han fortsatt der og brøler, sånn at jeg tvinges til å VÅKNE istedenfor å krype tilbake til min deilige drømmeverden.

Irritert, hører jeg, og fremdeles hoderystende, spytter jeg ut:

"Hva faen er det som skal drepes?"

"Hæææ?!" svarer han. "Du ser vel det vel!!"

"Nei?"

"Jo da, ALLE ser det!!"

"Hva da?"

"Dø, gi faen da kjærring, ALLE ser det, hvis ikke så er du DUM!"

Skjønner at jeg ikke kommer noen vei her, og svarer:

"Ok, jeg ser det virkelig ikke, men jeg skal prøve."

Han blir mildere stemt merker jeg av imøtekommenheten min.

"Så vis meg, hva er det jeg ikke ser."

"Krokodillen vel, den KRYPER jo rundt der nede på bakken!!"

NÅ greier jeg ikke holde meg lenger og bryter ut i et latterbrøl. Som ville ha vekket en hver annen, men ikke denne. Isteden blir han MEKTIG sur og brøler:

"DET ER IKKE NOIE Å LE AV!! Det er FARLIG, skjønner du vel, KJÆRRING, så se til å FÅ DEN VEKK isteden!!"

Mellom latterkulene, med en illsint og fornærmet fyr ved siden av meg, greier jeg omsider å ta meg sammen, skjønner at jeg faktisk må gjøre et stunt og hopper ned på gulvet. Hvorpå han brøler (igjen):

"PASS DEG!! Den er FARLIG, SKJØNTE du ikke DET?!!"

"Jo da", sa jeg, "men jeg kan krokodiller skjønner du, jeg har drept dem før, husker du?"

Det husker han selvsagt ikke (siden jeg aldri har gjort det, red. anm), men det er nok til å forvirre ham så jeg får "arbeidsro" (hihi). Så jeg gjør en bevegelse med armen, titter opp på ham med et fornøyd smil og sier:

"Sånn, nå er den død, ser du?"

All spenning faller av mannen, og han synker sammen i sengen, legger seg på puta, drar dynen rundt kroppen, lukker øynene og sover videre. Og that's it, liksom.

Kaffestunden neste morgen var selvsagt særdeles underholdende, da han fikk høre om nattens lille krokodilledrap :fnise:

Endret av Flair
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en eks som pleide å prate i søvne (nesten hver eneste gang vi sov sammen), setninger som jeg skjønte men som var helt meningsløse, jeg husker ingen av de nå. En gang ringte han meg etter jeg hadde sovnet og jeg svarte mobilen i søvne, våknet av han som pratet masse. Selv om han vet at han prater i søvne så nektet han å tru på at jeg svarte mobilen i søvne.

Han jeg bor sammen med nå pleier en sjelden gang å prate i søvne men jeg skjønner aldri hva han sier. En gang i begynnelsen av forholdet våknet jeg av at han la hånda på den ene rumpeskinka mi (jeg lå på siden med ryggen mot han), og etter ett par sek flyttet han den til den andre skinka og lot den være der :P

Selv har jeg våknet 3-4 ganger av at jeg sitter i senga og kjefter på han, er veldig sint da men vet ikke hva jeg kjefter om fordi jeg får ikke med meg hva jeg sa. Han har ikke våknet av det, han sover tungt. En gang (som jeg vet) har jeg gått i søvne men da sov jeg alene, våknet av at jeg åpnet soveromsdøra, så skjedde egentlig ikke noe spennende. En gang våknet samboer av at jeg lå å slo i madrassen, lenge. Jeg hadde tatt en slags sovemedisin og dette var en sikkert en bivirkninger, for han syntes at det så ut som spasmer. Jeg tok aldri den pilla igjen.



Anonymous poster hash: fbd89...e00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forresten riste i samboeren min uten at han våkner, kan ta en arm og riste den skikkelig, ingen reaksjon. Men snakker jeg så våkner han som regel med en gang.



Anonymous poster hash: fbd89...e00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en aldeles super fantastisk tråd!! Denne her skal jeg jammen lese igjennom hver eneste siden i! :skratte:

Samboeren min er også super aktiv om natta, og det ikke på den naturlige måten, for å si det slik. :fnise:

Han sier og gjør så mye så og si hver eneste natt, så jeg har glemt det aller meste. Blitt vant til deg, liksom.

Men en gang så hadde han gått å lagt seg før meg, og ett par times senere så kom han gående (helt tydelig sovende), går bort til den ene bokhyllen (slik type som er ca. 1,5 m høy) der vi hadde en del bilder stående. Han stilte seg inntil den, puttet hodet sitt i mellom det ene bildet og veggen og sov videre der... Helt naturlig oppførsel her i huset.. :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten riste i samboeren min uten at han våkner, kan ta en arm og riste den skikkelig, ingen reaksjon. Men snakker jeg så våkner han som regel med en gang.

Anonymous poster hash: fbd89...e00

HaHa, sånn er min også! Kan gjøre nesten hva som helst, men hvisker jeg navnet hans hopper han omtrent opp av senga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av at han klappet på puppen min, og sa: "Fiiine hunden.. Snille hunden.. Sååånn ja... Gode hunden..."

For moro skyld kløp jeg ham litt i hånden, og da hiver han seg opp og roper: "FY! Slem hund! Ikke bite! Fyyyyy!"

Og så våkner han, ser litt rart på meg, snøfter og snur seg rundt og sovner igjen.



Anonymous poster hash: b347b...a2d
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lå og koset en søndagsmorgen, han enda veeeeldig trøtt... Plutselig, ut av ingensteder sparker han meg i låret! Og en gang til! Før han strekker hendene i været og brøler "jaaaaaaaaaaa!". Jeg ble helt forskrekket, og dyttet i han, og spurte hvorfor han sparket meg :fnise: "nei, han hadde spilt fotballkamp" :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av at han klappet på puppen min, og sa: "Fiiine hunden.. Snille hunden.. Sååånn ja... Gode hunden..."

For moro skyld kløp jeg ham litt i hånden, og da hiver han seg opp og roper: "FY! Slem hund! Ikke bite! Fyyyyy!"

Og så våkner han, ser litt rart på meg, snøfter og snur seg rundt og sovner igjen.

Anonymous poster hash: b347b...a2d

:skratte::skratte::skratte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og kjæresten kan snakke i søvne eller gjøre ting i søvne, men det er utrolig sjeldent. Selv har jeg en stor tendes til å si mye rart når jeg holder på å sovne.

Dette var helt i starten av forholdet og det var tidlig en lørdags morgen, hvor jeg måtte noe så utrolig på do. Jeg prøvde å lirke meg stille ut av sengen så jeg ikke vekke kjæresten. I det jeg fikk satt meg opp, hører jeg plutselig at kjæresten mumla etellerannet i søvne.
Jeg: sa du noe?
Han bare titter på meg, tar å løfter dyna vekk fra ryggen/rompa, slipper den verste prompen og avslutter med å bare si "ahhh...det var gøtt! Det var en 10'er!" og sovner like fort igjen. Han husker ingenting av dette :fnise:

-------

Kjæresten og jeg hadde lagt oss etter en lang dag. Vi pleier alltid å snakke litt sammen før vi sovner, og den kvelden drev vi å snakke om transformers filmene og trailerne som hadde vært med filmen. Og rett etter at vi hadde sovnet, våkner jeg at jeg skriker ut "TORLEIF!!!!!!!!!!!!"
Kjæresten: hæ? hvem er det?
Jeg: *litt forbauset og flau* ehh...vet ikke....
Kjæresten: hvem er det du drømte om nå?
Jeg: trailer sjåfører......
Kjæresten: jaha.....
For klarheten sin skyld så er Torleif faren til bestevenninnen min og han har vært trailersjåfør. Men hadde ikke så lyst å fortelle kjæresten at jeg drømte om faren til bestevenninnen, men stakkaren trodde nok at jeg var gal :skratte:

----------

Kjæresten og jeg har en sånn tendes til å ligge helst opp på hverandre eller ihvertfall inntil hverandre når vi sover . Men denne nattaen syns jeg at det var utrolig irriterende at han skulle absolutt ligge oppå meg, for det var utrolig varmt og jeg var syk. Etter å ha dyttet han bort 4 ganger, fant jeg ut at jeg kunne legge meg på hans side av sengen (siden vi lå på min side og jeg ikke fikk flyttet han). Jeg snek meg ut av sengen og la meg deretter på den andre siden, og sovnet. 30 min senere brå våkner jeg at han stå i sengen og hyler "HVOR ER DU?!" og hvor han løfter på dyna og puta for å lete skikkelig.
Jeg: hva driver du med?
han: Hun er borte! hun har smeltet!!!!!!
(jeg hadde hatt høy feber og hadde kaldsvettet hele dagen)
Jeg: smeltet? Jeg ligger jo her!
Han: åja.... trodde du var borte jeg. Ble lei meg og redd!"
Hvor han da legger seg ned igjen og holder en arm rundt meg resten av nattaen.
Kunne jo ikke noe annet enn å bare le og syns det var utrolig søtt :rodmer:

-----------

Dette er ikke kjæresten, men min kjære mor.
Jeg var ganske liten (ca 4-5 år) og syns at moren min hadde sovet lenge nok. Klokken var jo tross alt klokken 6 på en lørdagsmorgen! til mine foreldres store skrekk, har jeg aldri trengt så mye søvn og våknet ganske tidlig hver morgen.
Jeg: mamma!!!! våkne!!!!! sulten!!
Mamma: Ikke nå Jeppetass

(Jeppetass var gamle katten vår)
Jeg: ikke Jeppetass!!!! det er kiiiistin!
Mamma: Jeg orker ikke å ta oppvasken nå......
Jeg: mamma!!!!
Mamma: *litt mumling*
Til slutt hadde jeg blitt så lei at jeg hadde tatt glasset som stod ved siden av senga til foreldra mine og kastet vann på mamma.
Mamma: *setter seg forfjamset opp i sengen* JEG DRUKNER!!!!!!!!!
Jeg:.......sulten......."
Etter denne hendelsen, hadde ikke mamma noe som helst glass med vann ved siden av sengen sin mer. :plystre::icon_lol::ler:



Anonymous poster hash: 179de...967
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min og jeg lå og sov da han plutselig sa:

Han: Skulle ønske jeg var en gulrot jeg

jeg: haha, åh? hvorfor det da?
Han: Jo! Den har så fine farger!

Så snudde han seg bare rundt å sov videre :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweetsugar

En gang veninna mi lå over hos meg, fortalte hun meg dagen etter at jeg hadde lagt meg helt inntil henne å holdt rundt henne. Hun lå hvisnokk helt ytterst, og kom seg heller ikke løs pga jeg holdt henne helt fast:P stakkars

og en gang jeg var i bursdagsfest på overnatting hadde vist en av jente satt seg opp i senga om natta å sakt noe "blås stjerna mi" før så å lagt seg ned til å såve igjen.

Og en historie en i klassen fortalte var om søsteren hans som hadde gått ut på verandaen mitt på natten, så hadde foreldrene sakt at hun måtte gå å legge seg, og da fikk de "jada, æ ska bare hjelpe romvesnan i hagen først" til svar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er ikke om kjærester, men da jeg var liten våknet jeg av at mamma kastet (!) meg i gulvet og sa "IKKE KLYP MEG I RIBBEINA!"

For en stund siden våknet jeg også av at jeg selv ropte: "Jo, når det ligger nakne folk i senga mi - da har jeg faen meg lov til å si helvete!" Jeg husker dessverre ikke hva jeg drømte :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av at han klappet på puppen min, og sa: "Fiiine hunden.. Snille hunden.. Sååånn ja... Gode hunden..."

For moro skyld kløp jeg ham litt i hånden, og da hiver han seg opp og roper: "FY! Slem hund! Ikke bite! Fyyyyy!"

Og så våkner han, ser litt rart på meg, snøfter og snur seg rundt og sovner igjen.

Anonymous poster hash: b347b...a2d

Hahahahaaa :ler: morsomt, men også veldig ...grouse!

Og så begynner jeg å lure på om du har veldig hårete pupper! :fnise:

Endret av Flair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min prøvde å vekke meg en gang, og så sa jeg i søvne "vent da, jeg må tenke!" :fnise:



Anonymous poster hash: 243f8...737
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd. Ler så jeg griner litt!! :laugh:

Jeg og min bestevenninne pleide å sove over hos hverandre når vi var yngre. Dette var veldig koselig og morsomt, spesielt morsomt var det at min venninne både pratet og gikk i søvne. Om morgenen når jeg våkna sov hun ennå, noe jeg syntes var ekstremt digg siden hun alltid pleide å stå opp grytidlig for så å vekke meg som ville sove lenge. Jeg lå og nøt stillheten før jeg skvatt til av at hun som lå på gulvet på en madrass plutselig brått satte seg opp. Jeg spurte hva hun holdt på med, men fikk ingen svar. Så snakket hun litt om at dusjsåper inneholder skadelige stoffer før hun reiste seg opp, stod der litt, kom i min ganske lille seng, tok tak i meg og pressa meg inn mot veggen, før hun la seg ved siden av meg, tok dyna mi og sov videre.

En annen, og mer ubehagelig opplevelse var da jeg måtte sove i samme seng som ei av venninnene mine. Hun hadde tydeligvis en ting med å beføle folk i søvne, for jeg kjente titt og ofte hender mellom beina mine, strykende på låret og over ryggen min. Jeg lå stiv som en stokk og turte nesten ikke puste.

Eksen min holdt for øvrig på å drepe meg i søvne. Jeg lå i armkroken hans og ante fred og ingen fare. Plutselig brøler han så jeg næmest urinerer på meg selv av frykt, for så å klemme armen sin rundt halsen min. Han klemte drithardt og brukte den andre armen til å feste grepet bedre rundt halsen min. Jeg lå og sprellet som en stukken gris før han endelig slapp taket. På dette tidspunktet var jeg forbanna, men han sov som en stein. neste dag kunne han berette at han hadde drømt om at han var i skogen på ulvejakt, og at han lå bak en busk og iakktok ulven som han etterhvert kastet seg rundt strupen på.

Endret av Version 2.0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...