Gå til innhold

Hvor lenge skal de få holde på ?


Far til 2

Anbefalte innlegg

Muren er et grensegjerde, hverken mer eller mindre. Med en nabo som er så til de grader aggressiv som araberne så er det nødvendig med et forsterket og solid grensegjerde som kan stanse angrep og derved også spare liv på BEGGE SIDER.

Selvfølgelig er det ikke et grensegjerde. Det er en segresjonsmetode, den bidrar til stigmatisering av palestinere og den er intet mindre enn en moderne Berlinmur.

At det er mulig å hevde noe annet vitner og uvitenhet. Beklager om du føler deg truffet, men sånn ser jeg det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Rona_*
Selvfølgelig er det ikke et grensegjerde. Det er en segresjonsmetode, den bidrar til stigmatisering av palestinere og den er intet mindre enn en moderne Berlinmur.

At det er mulig å hevde noe annet vitner og uvitenhet. Beklager om du føler deg truffet, men sånn ser jeg det altså.

Muren er grensejerdet mellom Israel og det fremtidige Palestina. Og ja, segregasjon er hensikten. Det må man gjøre med så aggressive naboer som det Israel har. Muren er helt enkelt en genistrek som vil kunne spare tusener av sivile liv på begge sider når den blir ferdig forsterket langs hele grensen. Mest sannsynlig så vil arabisk aggressjon bli redusert med mellom 95 og 98%!

Berlinmuren var også en grense, men med motsatt fortegn. Den var bygget for at DDR sine borgere ikke skulle kunne forlate landet, ikke for å holde utlendinger ute.

Alt land utenfor muren er arabisk territorium. Der kan de bygge sitt palestina og leve i fred. Den dagen de legger ned våpnene og begynner arbeidet med å bygge sin egen nasjon så vil de ha fred med Israel på øyeblikket! Israel er et land som vil leve i fred, men som av sine naboer aldri er blitt innrømmet denne luksusen.

De landområder Israel har tilegnet seg som følge av 60 års forsvarskrig er Israels rettmessige eiendom. Det står helt klart nedfelt i Haag konvensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muren er grensejerdet mellom Israel og det fremtidige Palestina. Og ja, segregasjon er hensikten. Det må man gjøre med så aggressive naboer som det Israel har. Muren er helt enkelt en genistrek som vil kunne spare tusener av sivile liv på begge sider når den blir ferdig forsterket langs hele grensen. Mest sannsynlig så vil arabisk aggressjon bli redusert med mellom 95 og 98%!

Berlinmuren var også en grense, men med motsatt fortegn. Den var bygget for at DDR sine borgere ikke skulle kunne forlate landet, ikke for å holde utlendinger ute.

Alt land utenfor muren er arabisk territorium. Der kan de bygge sitt palestina og leve i fred. Den dagen de legger ned våpnene og begynner arbeidet med å bygge sin egen nasjon så vil de ha fred med Israel på øyeblikket! Israel er et land som vil leve i fred, men som av sine naboer aldri er blitt innrømmet denne luksusen.

De landområder Israel har tilegnet seg som følge av 60 års forsvarskrig er Israels rettmessige eiendom. Det står helt klart nedfelt i Haag konvensjonen.

I dag tok jødiske soldater livet av 5 palestinske barn. I tillegg tok de livet av 1 (!) væpnet palestiner. Hvor mye av den isralske aggresjonen er muren, skammens mur, segresjonsmuren, ment å dempe? 0%?

Hvis de ekstreme jødene hadde vært interessert i fred så hadde mye av kampen vært vunnet, men, ser du, de er akkurat like gale som ekstremistene på den andre siden. Og de bruker de samme midlene, nemlig terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rona_*
I dag tok jødiske soldater livet av 5 palestinske barn. I tillegg tok de livet av 1 (!) væpnet palestiner. Hvor mye av den isralske aggresjonen er muren, skammens mur, segresjonsmuren, ment å dempe? 0%?

Hvis de ekstreme jødene hadde vært interessert i fred så hadde mye av kampen vært vunnet, men, ser du, de er akkurat like gale som ekstremistene på den andre siden. Og de bruker de samme midlene, nemlig terror.

Der disse ulykkelige dødsfallene skjedde var grensemuren ikke på plass og effektiv.

Der muren er effektiv er arabiske angrep gått ned med 95-98%. Det har ikke forekommet et eneste dødsfall i disse områdene, hverken på arabisk eller Israelsk side, kun mindre skader.

Beklageligvis var ikke muren på plass der denne terroristen satte igang skuddvekslingen som også kostet sivile livet. Vi får håpe ting er på plass så snart som mulig så vi slipper flere slike meningsløse dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye av den isralske aggresjonen er muren, skammens mur, segresjonsmuren, ment å dempe? 0%?

Og Israel gjør dette fordi de har lyst?

Hvis de ekstreme jødene hadde vært interessert i fred så hadde mye av kampen vært vunnet, men, ser du, de er akkurat like gale som ekstremistene på den andre siden. Og de bruker de samme midlene, nemlig terror.

Så hvor var de ekstreme jødene når fredsavtalene med Egypt og Jordan ble undertegnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og Israel gjør dette fordi de har lyst?

Ja. De har en mulighet til å velge andre løsninger.

Så hvor var de ekstreme jødene når fredsavtalene med Egypt og Jordan ble undertegnet?

Jeg vet ikke, men jeg er sikker på at du er mer enn villig til å opplyse meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke akkurat den "dokumentasjonen" jeg spurte etter. Les en gang til, kan du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke akkurat den "dokumentasjonen" jeg spurte etter. Les en gang til, kan du ikke?

Hvis du leser artikkelen og tenker litt ser du at du får dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Så du sier at IDF dreper kvinner og barn fordi det er gøy?

De har en mulighet til å velge andre løsninger.

Det for utsetter at det er andre løsninger.

Jeg vet ikke, men jeg er sikker på at du er mer enn villig til å opplyse meg. ;)

:lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lete:

Nei, det var det jeg trodde.

talin, at du heller mot høyre har jeg forstått etter å ha lest en del av dine innlegg. At du allikevel er villig til å frita IDF for alt ansvar forundrer meg. Det i seg selv er kanskje noe jeg skal verdsette, det viser at jeg fremdeles har evnen til å forundres og derved, i noen tilfeller, forandre mening.

I forhold til Isreals brudd på MR i forhold til befolkningen i Gaza holder jeg imidlertid fast ved at det er forkastelig.

Endret av Cascabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og Israel gjør dette fordi de har lyst?

Så hvor var de ekstreme jødene når fredsavtalene med Egypt og Jordan ble undertegnet?

De var på akkurat samme sted som de palestinske ekstremistene, godt gjemt i kulissene, men klar til å slå når de mener det påkrevd. Det var ikke en palestiner som myrdet Yitzhak Rabin..

Endret av Cascabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var på akkurat samme sted som de palestinske ekstremistene, godt gjemt i kulissene, men klar til å slå når de mener det påkrevd. Det var ikke en palestiner som myrdet Yitzhak Rabin..

Drapet på Rabin veltet ikke fredsprossesen.

Endret av Cascabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

...

Hvorfor er det ingen som kan fortelle disse uvitende at de heller bør skaffe seg mat istedet for våpen og ammunisjon?

Disse som du kaller "uvitende" på en så nedlatende måte har fått hele sin infrastruktur og økonomi ødelagt av Isrelske kamphelikoptere og tanks.

Veier, skoler, vannforsyninger, oppvarming, etc, etc, er ødelagt av Israelske militære. Hvordan i all verden mener du at Palestinerene skal kunne bygge opp egen kompetanse når Israelske kampstyrker rykker inn på Gaza stripen og arresterer studentene ?

De som er uvitende er vel de som ikke forstår dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Muren er et grensegjerde, hverken mer eller mindre. Med en nabo som er så til de grader aggressiv som araberne så er det nødvendig med et forsterket og solid grensegjerde som kan stanse angrep og derved også spare liv på BEGGE SIDER.

Det føres utvilsomt en brun politikk fra Israels side. Men den tildekkes som en religionskonflikt..

Hitler forsøkte å fremstille de andre som "de slemme" som forsøkte å frata Den Germanske rase sine inteligens og overlegenhet. Når andre beskrives som "uvitende" er det sansynligvis unødvendig å påpeke likhetene. Og han gjorde det i tillegg med en religøs overtone. Han beslagla motstanderenes verdier og landområder. Han "alierte" seg bl.a. med Musolini, på lik linje med Israel som alierer seg med USA. Gaza stripen er i dag å regne som en stor flyktningeleir som angripes når soldatene skal ha det morro ved å skyte barn og andre som ikke kan forsvare seg. Hitler gasset motstanderene. Israel teppebomber sivile boligområder med splintbomber. Hitler hadde en overlegen militærmakt slik som Israel har en overlegen militærmakt. Likhetstrekke er så mange og så vanvittig like at jeg er skremt over at ikke verden har sett dette.

Hitler tapte på tross av propagandakrigen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rona_*
Det føres utvilsomt en brun politikk fra Israels side. Men den tildekkes som en religionskonflikt..

Hitler forsøkte å fremstille de andre som "de slemme" som forsøkte å frata Den Germanske rase sine inteligens og overlegenhet. Når andre beskrives som "uvitende" er det sansynligvis unødvendig å påpeke likhetene. Og han gjorde det i tillegg med en religøs overtone. Han beslagla motstanderenes verdier og landområder. Han "alierte" seg bl.a. med Musolini, på lik linje med Israel som alierer seg med USA. Gaza stripen er i dag å regne som en stor flyktningeleir som angripes når soldatene skal ha det morro ved å skyte barn og andre som ikke kan forsvare seg. Hitler gasset motstanderene. Israel teppebomber sivile boligområder med splintbomber. Hitler hadde en overlegen militærmakt slik som Israel har en overlegen militærmakt. Likhetstrekke er så mange og så vanvittig like at jeg er skremt over at ikke verden har sett dette.

Hitler tapte på tross av propagandakrigen sin.

Hva er dette for noe vrøvl? Brun politikk? Hitler og Mussolini? Hvor i alle dager henter du slikt fra?

Israel har ALDRI noensinne gjennom sin 60 årige historie som nasjon gått til angrep på sine naboere eller innledet erobringskrig!! Israel har derimot utkjempet en rekke forsvarskriger mot aggressive araberstater. Naboene har stått i kø for å angripe Israel og har ved et par anledninger slått seg sammen for å knuse landet. De fleste av den har ikke engang innrømmet Israel retten til å eksistere som nasjon, men har hatt som formål å utslette landet, noe araberne som nå kaller seg palestinere fremdeles har som mål. Og så kommer du trekkende med Hitler og Mussolini som argument?

Jeg begriper ikke hvor dere tar slikt ifra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
I 1947 tok USA og england og tildelte jødene et landområde som Palestinerene styrte. Landet kalte de Israel. I ettertid ga de Isrealerene penger og våpen slik at de kunne ta større landområder enn det FN aksepterte.

I de siste 60 årene har de slaktet ned Palestinere eller drevet dem på flukt til Gaza stripen, til Libanon, Syria og Jordan. De har også tatt landområder fra Egypt, Libanon, Syria og Jordan.

De har også sendt bødler til Norge og tatt livet av folk her i landet.

Israel mener dessuten at de har enerett til å definere hvem som er terrorister. At de selv blir sett på som terrorister er noe de ikke bryr seg om så lenge de har støtte fra Amerikanske presidenter.

I lengre tid har Israel terrorisert den Palestinske befolkningen. Det siste er at de nekter å akseptere andre lands regjeringer, i dette tilfellet Hamas som er valgt på demokratisk måte. Nå dreper de også Hamas sine familiemedlemmer inn på Palestinsk område.

Hvor lenge skal Israel få fortsette før verden sier stopp.

***

De skal ihvertfall for min del få fortsette til du og andre palestina-frelste greier å gjengi historiske fakta noenlunde riktig, i stedet for å mikse sammen en bolle tullprat og smake til med piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvor fornuften er. Din fornuft.

Et gjerde rundt et havneanlegg er noe annet enn en ny Berlinmur. Skammens mur kan vanskelig sammenlignes med noe annet.

Av og til, nei ofte, undres jeg over at dere såkalte kristne ikke klarer å leve som dere prediker, hvor er nestekjærligheten din overfor palestinerne, KR-øst? Finnes den i det hele tatt?

Har du virkelig ikke skjønt at alle disse gjerdene som jeg nevnte har det samme formål?

Hvorfor er da det ene verre enn det andre?

Og hvorfor unnskylder dere alltid de som er årsak til at disse gjerdene ble oppsatt, og rakker ned på de som vil forsvare sine innbyggere, barn og kvinner iberegnet her?

Min nestekjærlighet til disse barnemorderne er for tiden svært liten, det må jeg medgi.

Jesus viste heller ikke sin nestekjærlighet til de som drev med pengeveksel og handel i tempelet, som han sa var Guds hus.

Kristne har like stor rett til å vise hva de mener er rett og galt, som alle andre.

Har ikke dine muslimske venner noe som kalles nestekjærlighet?

Eller i det minste, barns rettigheter til ikke å bli brukt som bombekastere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...