la Flaca Skrevet 7. mai 2008 #81 Skrevet 7. mai 2008 Staffene kan ha problemer med eget språk så vidt jeg har forstått. De ser andres, men har problemer med å uttrykke seg. Jeg vet ikke, jeg synes lille Kompis er ganske tydelig, men jeg er jo nokså fersk på hund da. Jovisst kan han sosialiseres, og nå skal vi på kurs igjen denne måneden. Videre skal jeg melde meg inn i distriktes hundeklubb hvor jeg kan trene sosialisering så mye jeg gidder, og det akter jeg å benytte meg av, men det ligger i staffens natur at han kan bli agressiv mot andre hunder når han blir voksen. Du forteller om din gamle tispe som begynner å bli litt morsk. Ganske artig at du nevner det, for de hundene vi treffer ute som er skeptiske og ikke særlig vennlig innstilt til Kompis, (eller andre hunder) er gamle tisper.. sure gamle tanter Og jeg ble anbefalt av en dame med en sånn sur gammel tante å la Kompis bli kjent med voksne hannhunder, de er gjerne roligere overfor valper. Du kan klikkertrene frem bedre språk! Jeg har en rase der særlig hannene er kjent for å være hannhundaggressive. Han er bare valp enda, men jeg har kjøpt boka "Klikkertrening og dempende signaler" hos Canis. "Slik trener du bort aggresjonsproblemer hos hunder". For å ligge i forkant og vite hva jeg skal gjøre hvis han viser tendenser. Har også boka om dempende signaler, men savnet konkrete måter å bruke demping på hunder imellom. Løsningen kan faktisk være å lære hunden å dempe på kommando.
mysan Skrevet 8. mai 2008 #82 Skrevet 8. mai 2008 Takk for tips, La Flaca. Jeg har også hatt lyst til å se mer på det med klikketrening.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå