Gå til innhold

Thea sin julebaby er på vei!


theamoren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe: 12 uker :danser:

tenker ikke så mye på det egentlig... :sjenert:

Reiser til Kypros i dag! ha en god uke damer :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var vi vel hjemme igjen. Hatt en kjempedeilig ferie. slappet av og kost oss! Guttungen har badet og spist is hele dagen.

Vi er fornøyde med alt egentlig. Deilig med skikkelig varme, sol og bad i middelhavet.

Kvalmen min gikk greit den også. Men jeg spiser jo så lite. magesekken min er krympet til mini tror jeg. blir mett etter et pizzastykke.

Men jeg var i bedre form der nede enn her hjemme merker jeg. Kvalmen er verre etter jeg kom hjem!

Magen min har ploppet litt ut de siste to-tre dagene. I går fikk jeg en del komentarer om den. "ja se der er det jammen kul ja"

Er så spent på kjønnet nå jeg, ønsker meg så ei jente! Vi trenger ei jente. Min mann har tre brødre, så svigermor er helt syk etter jente barnebarn. dessuten har han bare fettere. INGEN jenter på den siden.

Skal til legen nå 10.30, han lurer på å sette meg på antidepressiva, men jeg er litt skeptisk til det. For jeg tror jeg kan klare meg. Går med en uro og angst inni meg mesteparten av dagen, men det er overlevelig. Bare det ikke blir verre. Vondt er det men.. medisinene er ikke helt trygge for fosteret. ..

OG så er det dette med sykemelding jeg må finne ut av i dag! Har dilemma føler jeg. Føler meg ikke klar for jobb, har nok med meg selv. Men så er det den samvittigheten, eller plikten som kaller. Jeg jobber på et tannlegekontor der jeg er inni munnen til pasientene og går oppi blod, slim, spytt og sterke og vonde lukter hele tiden. Og jeg er så forbaska ømfintlig for tiden. Brekker meg av ingenting. tåler ikke lukter eller å se "ekle ting" I syden klarte jeg ikke spise mer av maten min fordi jeg så en katt lissom!

Men føler jeg må jobbe for å få opparbeidet meg litt mer fødselspenger. har ikke jobbet 100% i vår! Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært hos legen. Satt på kontoret hans og brakk meg i en søppelbøtte så han sykemeldte meg ut juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Så kjekt å høre fra deg igjen! :klemmer:

Kjekt at dere har hatt det fint på ferie! :sol: Det trengte du nå!!

Og det hørtes lurt ut med sykemelding så lenge du er så kvalm... håper det går over ut juli da slik at du kan jobbe litt igjen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ofte slik at man er mindre kvalm ute enn hjemme. Har lest det i en eller annen graviditetsbok, pluss at jeg erfarte det samme i forrige svangerskap. Det er visst noe med at hjemmets lukter er de verste, eller noe sånt.

Er du sikker på at du ikke får opparbeidet deg fødselspenger selv om du er sykemeldt? Jeg trodde det var sånn at man måtte være i jobb 6 av de siste 10 månedene, og at sykemelding ikke har noe å si (man er jo likevel i jobb, men sykemeldt).

Godt å høre at det går bedre med deg, ihvertfall, selv om det fremdeles høres rimelig tøft ut :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

måtte innom å se hvordan det går med deg.. kjekt å høre at du hadde en fin ferie! men kjipt med den kvalmen asså!!

Er ganske sikker på at det er riktig som "lille katt" sier, at sykemelding (sykepenger) er det samme som å jobbe når det gjelder foreldrepenger! men du kan jo ringe nav for å være sikker.

håper kvalmen gir seg snart!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ofte slik at man er mindre kvalm ute enn hjemme. Har lest det i en eller annen graviditetsbok, pluss at jeg erfarte det samme i forrige svangerskap. Det er visst noe med at hjemmets lukter er de verste, eller noe sånt.

Er du sikker på at du ikke får opparbeidet deg fødselspenger selv om du er sykemeldt? Jeg trodde det var sånn at man måtte være i jobb 6 av de siste 10 månedene, og at sykemelding ikke har noe å si (man er jo likevel i jobb, men sykemeldt).

Godt å høre at det går bedre med deg, ihvertfall, selv om det fremdeles høres rimelig tøft ut :klem:.

Mer kvalm hjemme ja... kan stemme det! frisk luft hjelper vel også. Og når man ikke er hjemme tar man seg vel kraftig sammen også.

Jo jeg får fødselspenger av sykepenger, er bare det at jeg ikke har jobbet 100 %.. Lyst å jobbe litt mye for å få mer penger..

Hei!!

måtte innom å se hvordan det går med deg.. kjekt å høre at du hadde en fin ferie! men kjipt med den kvalmen asså!!

Er ganske sikker på at det er riktig som "lille katt" sier, at sykemelding (sykepenger) er det samme som å jobbe når det gjelder foreldrepenger! men du kan jo ringe nav for å være sikker.

håper kvalmen gir seg snart!

:klemmer:

Heia... jo tror jeg må ha meg en tur på NAV.. er tilkallingsvikar jeg, så har endel spørsmål. ... tiltak å gå til NAV merker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer kvalm hjemme ja... kan stemme det! frisk luft hjelper vel også. Og når man ikke er hjemme tar man seg vel kraftig sammen også.

Jo jeg får fødselspenger av sykepenger, er bare det at jeg ikke har jobbet 100 %.. Lyst å jobbe litt mye for å få mer penger..

Heia... jo tror jeg må ha meg en tur på NAV.. er tilkallingsvikar jeg, så har endel spørsmål. ... tiltak å gå til NAV merker jeg..

Akkurat dette lurer jeg også litt på. Jeg har kun 50 % fast på natt, men nå i år har jeg jobbet en del ekstra (med tanke på hvis jeg skulle få til å blir gravid en dag :rødme: ) . Aner ikke hvordan de beregner da :klø:

Trist at du er så kvalm da Theamoren :( stakkar .. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat dette lurer jeg også litt på. Jeg har kun 50 % fast på natt, men nå i år har jeg jobbet en del ekstra (med tanke på hvis jeg skulle få til å blir gravid en dag :rødme: ) . Aner ikke hvordan de beregner da :klø:

Trist at du er så kvalm da Theamoren :( stakkar .. :troest:

regner de ikke gjennomsnittet av de tre månedene du har tjent mest de siste 10 mnd før fødsel? æsj, da har ikke jeg mye å skryte av. må jobbe masse før fødsel tror jeg....

Ja den forbaska kvalmen!! så lei nå...

I dahg skal jeg på føden og snakke med en jordmor der om min fødselangst... er litt spent.. håper hun er forståelsesfull.

det jeg er mest redd for: i rekkefølge. De to første punktene er værst.

- å kaste opp sånn som sist. Var helt enormt, spydde magesyre mellom hver rie i 10 timer.

- Å få fødselsdepresjon igjen, fikk det sist pga utmattelse. OG denne gang er jeg mer sliten enn sist, ikke minst sliten psykisk. Jeg er deprimert og går med angst hver dag. Sist var jeg i toppform psykisk.

- å presse like lenge som sist før han er ute. Redd det skal skje ungen noe.

- smertene er IKKE glemt. Vet det finnes epidural, men der kommer frykten for at pressetiden skal bli lang igjen, at riene blir svake osv!

Lurer på hva hun har å si om alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker - -

Gikk greit hos jordmor... fikk høre hjertelyden også... men hun styrte litt lenge før hun fant den.. Det har ikke skjedd før på min mage!

Vi gikk gjennom forrige fødsel, og snakket om den, hva jeg syns var ille, spørsmål osv, og hva jeg gruer meg for denne gang. Vi snakket om smertestillende som epidural og om at det pleide gå fortere enn andre gang OSV! og følte jeg ble litt beroligget der og da. Hun mente keisersnitt ikke var noe mindre belastning på kroppen (redd for fødselsdepresjon) enn en vanlg fødsel... VET NÅ IKKE DET..... :sjenert:

Tar jo mere tid å komme seg etter et keisersnitt men det er jo PICE OF KAKE i forhold til en fødsel! vondt i såret osv er jo ingenting i forhold til timer med rier.

Æsj jeg er så i tvil... Vet ikke om jeg takler så stor påkjenning som en fødsel, jeg føler jeg er på randen av sammenbrudd allerede.

Lenge til enda heldigvis, selv om tiden går fort!

I dag har jeg og mannen vasket alle vinduene i hele huset. skikkelig team work! deilig. Jeg har vært hos frisøren og klippet guttungen, deretter sittet i lekeparken et par timer, laget middag, vasket gulvet og har nå intatt sofaen mens mannen har gått for å begynne på skyteprøven for i år (han er jeger... legger til at jeg er så og si vegetarianer :fnise: )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at jeg kjenner en del kynnere for tiden.. plagsomt! Men nødvendig, vet. Men hadde så utrolig mye kynnere sist at legen var bekymret... men gikk jo greit, gikk to dager på overtid på tross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Virker som ferien har gjort deg godt, og at du kanskje er bitte litt bedre nå enn hva du var før du dro....? Håper det!!! :kose:

Jeg må også på NAV og fnne ut av ting..Slik det ser ut per i dag, så har jeg ingen jobb de siste to mnd før jeg går ut i permisjon. Fram til 17.august jobber jeg fult. Flere har da rådet meg til å (hvis jeg fortsatt ikke har noen sikker jobb) sykemelde meg 100%, slk at jeg fortsatt har 100% jobb/sykepenger som grunnlag til permisjonstiden. Jeg må jo ba bare finne ut om dette faktisk stemmer.... :sjenert:

Skulle jo egentlig trodd at jeg måtte gått over til arb.ledighetstrygd fra den datoen jeg ikke lenger hadde noe jobb...???

Men er det virkelig slik, så må jeg jo bare sykemelde meg... Er jo mye mer lønnsomt å gå med sykepenger fra 100% stilling, enn å gå med arbeidsledighetstrygd...

Ikke lett å forstå seg på alt, og en må virkelig granske systemet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Godt å høre at dere hadde det flott på ferie, og gratulerer med hele 14 uker! :smilyblomst: Ska sei tida går fort altså!

Bra du fikk snakke med jordmor om bekymringene du har, håper de følger deg godt opp videre sånn at du kan føle deg trygg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...