Gå til innhold

Thea sin julebaby er på vei!


theamoren

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske oppgitt nå, for jeg fikk ENDELIG brev i posten om ordinær UL, og fikk ikke time før om fire uker til! Det er en eeevighet!

:dåne:

Ringte for å fremskynde den, men var ikke sjans nå i ferien, var smekkfullt! skuffende altså! Jeg er så forbaska utålmodig!

Så kjedelig, det var lenge til gitt. Skulle fått bestilt tidligere da, men det er litt sent å tenke på nå. Også er det vel uansett legen som gjør det.

Hvordan går det med deg ellers for tidet, kommet deg opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Så kjedelig, det var lenge til gitt. Skulle fått bestilt tidligere da, men det er litt sent å tenke på nå. Også er det vel uansett legen som gjør det.

Hvordan går det med deg ellers for tidet, kommet deg opp igjen?

Jeg fikk lurt meg til ultralyd tidligere da! Jordmoren ringte for meg og jeg fikk ultralyd uka etter. Så jeg var på ultralyd forrige torsdag! Var kjempegøy! Alt var perfekt. Dessuten var det ei JENTE! :babyjente: jeg ønsket meg veldig ei jente denne gang så det var fantastisk. Men veldig rart, uvant. Aldri sett for meg jeg skulle ha jente siden det bare er gutter i slekten til mannen.

Vært på ferie på hytta i 14 dager nå, så deilig å hjem til PCen igjen, i dette regnværet! Vært i byen i dag og kjøpt 2 mammabukser. Pyton å bruke penger på. Og kanskje litt mye med to, men klarte ikke bestemme meg for hvilken. (Jeg er vinglepetter!)

Har kommet meg litt opp igjen psykisk ja! heldigvis. For bare håpe jeg blir oppe! Kvalmen er bedre, men er der om morgenen. sliter i evigheter med frokosten, for så å kaste den opp, så spise igjen, deretter blir jeg god! så morgenene er litt slitsomme. . ellers er det bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du er kommet deg opp av den verste depresjonen og at kvalmen er på bedringens vei! Og ikke minst; gratulerer med ei lita jente i magen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei :) Lenge siden jeg har vært innom her, har ikke vært så mye på KG i sommer... men bra å høre at det går bedre... Så gøy med en liten jente i magen da! :) Ser det er en stund siden du har oppdatert nå, håper på oppdatering snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tiden å oppdatere nå ja! hehe, merker jeg bare ikke orker for tia! men kjenner jeg godt kan få ut litt frustrasjon nå!

Vel, 22 uker nå. 5 måneder på vei. kvalmen er mye bedre, men er trøtt og sliten fysisk og psykisk til tross for at jeg er 100% sykemeldt. Jeg er ansatt som tilkallingsvikar i fylkeskommunen som tannhelsesekretær. Da har jeg ikke noe fast plass, er bare rundt på forskjellige klinikker i hele fylket (noe som jeg hater), det er alltid jobber for meg, siden de har mange ansatte og mange sykemeldinger og halve stillinger osv. Og et er ypperlig å bruke vikarer som kan sendes rundt der det er behov. de fleste jobber i opptil 2 år som vikar før de får fast jobb! Vel jeg har jobbet siden i fjor sommer. 100% første halvåret og litt hipp som happ etter nyttår, men jobbet ganske mye. Nå har jeg fått for meg at jeg ikke får mer sykepenger. Til nå har jeg fått lønn fra jobb for avtalte dager jeg har vært syk, men nå har vi jo ikke avtalt flere dager siden jeg har vært sykemeldt, selvfølgelig, og uten avtate dager får jeg ikke noe lønn! Nav visste ingenting. Jeg trodde jo NAV skulle betale meg sykepenger på grunnlag av gjennomsnittlønna mi de siste månedene osv, men har ikke sett noe til det, så da mente noen at jeg ikke har rett på sykepenger. OG da må jeg jo begynne å jobbe igjen, for jeg klarer meg jo ikke uten penger.

Så jeg ringte arbeidsgiver og sa at nå kunne jeg godt begynne å jobbe igjen, ååå det var uflaks sa hun, hun hadde gjort avtaler langt fremover med to vikarer i går! men du vet hvordan det er, det dukker alltid opp noe. Hun trengte kanskje noe på xxx klinikken hos xxx tannlegen, (trives ikke)og jeg kjente bare hjertet sank ned i beina! Dette orker jeg ikke! etter vi la på bare gråt jeg, gråt og gråt, fordi jeg ikke har lyst å jobbe. Hadde time hos jordmor ikke lenge etterpå og når jeg kom inn på venterommet begynte jeg også bare å gråte. mens folk vimet rundt meg. Hos jormor klarte jeg ta meg sammen og alt gikk greit. Hun mener jeg ikke bør jobbe med hensyn til den psykiske helsen min, da jeg sliter med depresjon, og var deprimert tidligere i svangerskapet her, men har endelig klart å komme meg opp, og hun er jo redd jeg skal havne i kjelleren igjen. Fikk også fødselsdepresjon ved forrige fødsel og vi prøver jo å forebygge det også. Men sørsmålet er jo om jeg er NØDT til å jobbe nå for å få noe penger. kan jo ikke leve på ei inntekt!

Huff nei, etterpå når jeg kom i bilen begynte jeg bare å gråte igjen, gråt og gråt og klarte ikke stoppe. måtte på butikken så måtte ta meg sammen, men da jeg var halvveis inn døra måtte jeg snu og gå inn i bilen igjen fordi jeg begynte å gråte. Bare ved tanken på å måtte jobbe. Da er det snakk om å ikke like jobben altså!

Nei, så jeg sitter nå å ringer NAV og jobb for å prøve å forstå litt mer av dette. føler alt er håpløst nå, mens det godt kan være det ordner seg!

Ble bare prat dette, måtte bare få det ut litt. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Plutselig så jeg theamoren i en tråd her og det er jammen lenge siden !!!

Ser at du ikke har vært inne her på lenge, men jeg håper at du har det bra :klemmer:

Kan ikke være lett det du har gått gjennom :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...