Gå til innhold

forbannet/frustrert/sjokkert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg lette litt frustrasjon her...

Da mannen min hentet ungen på 5 år i barnehagen fikk han beskjed om at vårt barn sammens med et annet barn ikke ville inn da de skulle inn og spise i ett tiden. De hadde det, selvfølgelig, kjempemoro med barnehagedama løpende i fullt firsprang etter seg!

Det som da skjer er at barnehageassistenten bestemmer at som en høvelig lærepenge så får ikke ungene komme inn og spise mat når de ikke kommer inn uten å tulle!

Dvs at de for det første er ute alene uten tilsyn, OG de må gå og bli sultne!

Da jeg kom hjem fra jobb og fikk høre dette ringer jeg med en gang til barnehagen og snakker med assistenten, og hun blir veldig sur og sa at; "ja, jeg gjorde det sånn, så har de kanskje lært til i morgen hvordan det er å være sulten og de kommer inn frivillig når det er mat"

Jeg mener dette blir helt feil, og la to femåringer styre sånn. Det vedkommende burde gjøre var å gi de en sjanse til å komme selv, for så å bare ta de i hver sin hånd og ta de med inn!

Så min minste skrullebukk gikk uten mat fra 0830 til middag 1630..

Det blir en telefon til daglig leder i morgen..

Synes dere på forumet at jeg overreagerer her??

Skal absolutt ikke unnskylde min lille nisse heller, hun kan være i skikkelig tergehumør for tiden, og har absolutt sine opprørske tendenser!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hakeslepp:

Jeg har litt problemer med å skjønne at det virkelig kan være lov!!

Skrevet
:hakeslepp:

Jeg har litt problemer med å skjønne at det virkelig kan være lov!!

Ja, makan til drittunger. Løpe rundt sånn uten å høre etter. :sprettoy:

Nei, seriøst. Dette høres ikke greit ut. Ta den telefonen du, og hvis ikke dét fører fram, ring kommunen - hvis det er en kommunal barnehage.

Skrevet

hum...spiser de bare en gang om dagen?

er unasett ikke farlig, og da har de kanskje lært?

Skrevet

Det er visse ting barn ikke kan velge bort. Når det gjelder å komme til måltider kan ikke barn få velge det bort av opplagte grunner. Både ansvarsløst og lite pedagogisk opplegg. Fører ikke telefonen fram ring tilsynsmyndigheten i kommunen. (De tar seg av private barnehager også).

Skrevet

Jeg hadde ikke tillat det, det er nemlig jeg som bestemmer.. ( greit nok at barn skal ha medbestemmelsesrett men hva blir læring her?..

ville nok taklet det på en annen måte ja;)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye jeg heller hadde orka å prøvd å løpt etter dem, jeg regner med at de prøvde først å be dem komme inn. Og når dette ikke blir gjort i det hele og det store så ville vel kanskje jeg og gjort noe såååå drastisk, men ville nok holdt dem under oppsyn uten at de vet det!

Jeg har sendt 6-åringen til sambo til seng uten mat 2 ganger. Fordi jeg spørr om han skal ha mat, og får ett nei, og sier det er snart leggetid og ikke mer mat i dag og får fremdeles nei. Så når jeg da 5 min etterpå sier at det er leggetid så skal han plutselig ha mat og det er ikke måååte på hvor sulten han er akkurat da! Så hvor langt skal man egentlig kunne strekke det?

Hva hadde du gjort hvis barnet ditt hadde gjort dette hjemme? Hadde du bare oversett det og gitt barnet mat med en gang det kommer? Hvordan skal barnet da skjønne at det blir konsekvenser av det dem gjør?

(men å gå uten mat fra 8.30-16.30 er litt for lenge ja)

Skrevet

jeg tenker her: at jeg kun har din side av saken og at det kan ha vært ting den "barnehagedama" som du velger å kalle henne hadde tatt med i sin fremstilling som du utelater. kanskje har hun ikke opplevde dette for første gang med ditt barn,kanskje var det på tide å la de konsekvensene hun tidligere hadde brukt som et ris bak speilet bli reelle konsekvenser slik at ungene ikke tror at hun strør om seg med tomme trusler.

jeg syns det er helt greit at ting får konsekvenser. ellers syns jeg den idylliske fremstillingen din der du sier hun kunne bare tatt en i hver hand får meg til å lure på om du har opplevd at unger virkelig slår seg vrange?

jeg bare spør!

kanskje ikke helt rett å la de springe rundt uten tilsyn. den er grei, men at de skal høre etter og at ting får konsekvenser syns jeg er greit.

Skrevet

At en barnehage har en sånn avstraffelse syns jeg var MEGET drøyt! Ring leder i morra.

Skrevet
jeg tenker her: at jeg kun har din side av saken og at det kan ha vært ting den "barnehagedama" som du velger å kalle henne hadde tatt med i sin fremstilling som du utelater. kanskje har hun ikke opplevde dette for første gang med ditt barn,kanskje var det på tide å la de konsekvensene hun tidligere hadde brukt som et ris bak speilet bli reelle konsekvenser slik at ungene ikke tror at hun strør om seg med tomme trusler.

jeg syns det er helt greit at ting får konsekvenser. ellers syns jeg den idylliske fremstillingen din der du sier hun kunne bare tatt en i hver hand får meg til å lure på om du har opplevd at unger virkelig slår seg vrange?

jeg bare spør!

kanskje ikke helt rett å la de springe rundt uten tilsyn. den er grei, men at de skal høre etter og at ting får konsekvenser syns jeg er greit.

HELT ENIG

Skrevet

Jeg ville ringt leder i morgen, noe annet hadde vært uaktuelt!

Som voksenperson skal hun kunne ta dem i hver sin hånd, leie dem inn og sette dem ved bordet. Selvfølgelig skal hun ikke måtte løpe hele barnehagen rundt, men hallo, uten mat så lenge er ikke bra, man merker jo selv hvor sliten man blir når man går uten mat så lenge!

Både det at de var uten mat og uten tilsyn bør påpekes, sånt skal det ikke være uansett hvordan barna oppfører seg!

Skrevet

Jeg håper ikke de var uten tilsyn. Regner med at det går an å holde et øye med de innefra, hvis ikke er det uansvarlig. Men ellers synes jeg det var en helt ok lærepenge å la de være uten mat. De er gammel nok til å forstå at det kommer en konsekvens og jeg regner med at assistenten gjorde dette som siste løsning og at det slett ikke var første gang.

Vi gjør litt av det samme selv i den bhg jeg jobber. De barna som tuller ved bordet, spytter ut mat, slikker på kniven, har beina på bordet etc får EN beskjed om en konsekvens og så skjer det igjen så blir konsekvensen utført: lunsjen er ferdig for deres del og vi fjerner maten.

Å løpe etter 5 åringer som ikke vil inn eller å dra de etter seg slik at du ødelegger ryggen er overhodet ikke aktuelt.

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Det synes jeg er helt utrolig! En sånn person har ikke noe i en barnehage å gjøre. Hadde de gjort noe sånt med mitt barn, så hadde jeg nok sørget for at vedkommende mistet jobben, men nå er jeg en person som ikke tar fem øre for å sette folk på plass.

Dette bør du ta opp med kommunen evt. ledelsen dersom det er en privat barnehage. De vil sikkert vite hva det er slags personer de har ansatt. Kontakt gjerne avisene og.

Skrevet
Vi gjør litt av det samme selv i den bhg jeg jobber. De barna som tuller ved bordet, spytter ut mat, slikker på kniven, har beina på bordet etc får EN beskjed om en konsekvens og så skjer det igjen så blir konsekvensen utført: lunsjen er ferdig for deres del og vi fjerner maten.

Jeg regner med dette er skrevet for å provosere. Dere har ikke kontroll på barna og dermed tar dere igjen ved å nekte dem grunnleggende behov som mat.

Helt sikkert...

Gjest tillittsfull
Skrevet

Vi har vel en tendens til å tro at våre barn er verdens navle, uansett oppførsel, så når barnets handling får konsekvenser vi ikke liker blir vi forbannet.

Jeg ville stolt på at de som jobber i barnehagen har kontroll på det de gjør.

...og du har jo snakket med assistenten.

Jeg ville avventet en videre telefon, men skulle dette gjenta seg ville jeg ringt umiddelbart. Kanskje ikke spesielt for å "ta noen", men for å forhøre meg om sanksjonsmetodene, målet og meningen med den.

Jeg ville satset på samarbeid med b.hagen for å sammen finne løsninger som er til det beste for ditt barn.

Lykke til, :), - uansett hvem sitt råd du velger å følge.

Skrevet
Jeg regner med dette er skrevet for å provosere. Dere har ikke kontroll på barna og dermed tar dere igjen ved å nekte dem grunnleggende behov som mat.

Helt sikkert...

Helt sikkert.

Om et barn må gå uten mat fra etter frokost kl 8.30 til frukt og skiver kl 14.30 så er det ikke noe jeg har dårlig samvittighet for. Om et av mine barn hadde skapt seg tullete og kastet mat fra bordet,tømt koppen med melk på gulvet og slike festlige ting så håper jeg virkelig de annsatte hadde gitt han en lærepenge.

Det handler ikke om å ikke ha kontroll. I vår bhg er førskolegruppen stor og består av mange gutter. Ved lunsj er det ofte slik at når en tuller så får han andre med seg og så spolerer de lunsjen for mange andre ved skrik og hyl.

Da gjør vi kort prosess, slik som beskrevet over.

Skrevet
Det synes jeg er helt utrolig! En sånn person har ikke noe i en barnehage å gjøre. Hadde de gjort noe sånt med mitt barn, så hadde jeg nok sørget for at vedkommende mistet jobben, men nå er jeg en person som ikke tar fem øre for å sette folk på plass.

Dette bør du ta opp med kommunen evt. ledelsen dersom det er en privat barnehage. De vil sikkert vite hva det er slags personer de har ansatt. Kontakt gjerne avisene og.

Ja for all del.... Løp ut til media om en feil. Ikke gi personen sjansen til å lære av dem.

Skrevet

Ble de nektet mat ved flere måltider, eller har barnehagen virkelig bare ett måltid pr dag? Ved "vår" barnehage spiser de 4 ganger mellom 8.30 og 16.30. Om de virkelig bare spiser en gang i løpet av dagen synes jeg det er langt mer sjokkerende enn en assistent uten peiling på pedagogikk.

Og om det er sånn at ungene måtte stå over ett måltid en dag, og de har spist andre ganger den dagen, så tror jeg neppe det er skadelig på noen som helst måte, det at de muligens var uten tilsyn er verre, for barnehagebarn kan kjapt komme seg forbi gjerdene rundt barnehagen om ingen følger med.

Ettersom man sjelden vinner noe på å være hissig, og dette strengt tatt ikke er grunn til å skulle forsure stemningen mellom foreldre og voksne i barnehagen, så ville jeg tatt en vennlig telefon til ped. leder og tatt opp mulig manglende tilsyn og også nevnt at det er dårlig pedagogikk å la barna velge selv i denne situasjonen, sånn at de kanskje setter litt mer fokus på opplæring av assistenter.

Skrevet

At du ikke likegjerne ringer politiet...

HALLO - nå begynner det virkelig å storme i vannglasset....

Dette blir for teit - rett og slett. Les over, se hva dere egentlig sier...

Dette er egentlig en liten bagatell som nå blir noe STORT.

Ikke si at: "Du kjenner ikke mitt barn, blablabla"

TENK !

Skrevet

En voksen person burda da kunne klare å ta igjen en på 5 år! Trenger jo ikke akkurat å "fange" begge. Blir en fjernet, er det ikke gøy for den siste å være igjen ute!

synes dette var dårlig taklet av barnehagen, og hadde det vært min unge hadde jeg ringt daglig leder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...