Gå til innhold

Bøker sortert etter farge


Sari

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_melinda_*
Jeg er bare nysgjerrig altså, har selv bøkene stående etter prinsippet "der det er plass stapper vi neste bok inn", men jeg lurer altså på hva det er som gjør at mange nærmest fnyser av dem som sorterer etter farge? (alt man lurer på en fredag ettermiddag :fnise: )

Og jeg som trodde at jo mer belest man var, jo mer toleranse hadde man for at folk er ulike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Jeg sorterer bøker etter sjanger og forfatter. Å sortere bøker etter farge virker unaturlig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Jeg har hver sjanger for seg - så undersortert etter forfatters etternavn alfabetisk - men jeg vurderer sterkt denne fargesorteringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere sortert bøker etter størrelse, forfatter, emne...whatever.. og har nå etter farge... er veldig fornøyd med det...

særlig når jeg får besøk..og de bemerker det...og tror jeg er gal.

Godt at vi alle er forskjellig...ikke alle som har bokhylle engang, bøker ligger i stabler rundt om i stua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg blir det direkte snålt at bøkene sorteres etter farge. I tillegg synes jeg at en bokhylle skal bære preg av "kontrollert kaos" og jevnlig bruk.

Jeg er helt enig, vi har det sånn og jeg innrømmer gjerne at jeg er en åndssnobb hva gjelder bøker og bruk av dem. Et hjem uten bøker er et tomt hjem og en jeg kjente en gang ville ha bokhylle "for det var så fint", sånn kjenner jeg at jeg er svært fordomsfull mot. Og jada - jeg har leste mine doser av Danielle Steele. Det trenger ikke være James Jøyce alt - men generelt ønsker jeg alle menneske leseglede. Og for å få det trenger man bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...