Gå til innhold

ROCKERING


J-G

Anbefalte innlegg

Jeg har en rockering fra lekebutikken. Den er altfor lett og umulig å ha med å gjøre. Tror nok jeg skal gå til anskaffelse av en tyngre en, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men nå hadde vel du en vanlig rockering eller?

Ikke den store og tunge fra www.rockeringer.no.

Jeg antar at treningseffekten vil bli forskejllig på en tyngre rockering enn en lett en :-)

Sant det da - at det sikkert blir bedre effekt av en tyngre ring.

Jeg har en vanlig rockering som veier 370gram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å "rocke" litt rockering til tider, hehe. Men det jeg lurer på er om det virkelig er hard nok trening til å forandre noe? Altså, selvfølgelig skjønner jeg at det avhenger av hvor tung den er, samt hvor lenge man holder på osv. Men ja...

Jeg har en med vann eller en eller annen væske inni, liker den godt men vet ikke hvor den er kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest
Hei.

Jeg skal kjøpe meg rockering. Det må jo være bra trening for mage:) Greit å kunne forbrenne samtidig som man trener mage da. Og gøy er det også.. Var veldig flink som barn:) Hehe

Uansett, jeg har sett to typer: En som heter synnøves rockering, den koster 300 og en som er litt tyngre til 600 kroner. Synes den siste kanskje er litt dyr.

Noen her som vet om det er stor forskjell i resultatet ved å bruke disse to?

Skal kjøpe meg ring etter helga. Noen her som vil starte en rockeringklubb:) Hehe

Artig å sammenligne og pushe hverandre.

Gleder meg jeg:)

Eg har sett litt på www.rockeringer.no og vurderer å kjøpe ein slik.

dyr, men satser på kvaliteten.

Nokon som har den? Erfaring?

og denne "Synnøves rockering", er det den samme, eller er det den frå www.rockering.no ?

er litt lost.

hilsen meg :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frk Fryd
Eg har sett litt på www.rockeringer.no og vurderer å kjøpe ein slik.

dyr, men satser på kvaliteten.

Nokon som har den? Erfaring?

og denne "Synnøves rockering", er det den samme, eller er det den frå www.rockering.no ?

er litt lost.

hilsen meg :

Jeg har kjøpt den fra rockeringer.no og er veldig fornøyd. Den er mye tyngre enn rockeringen fra Synnøves rockering, derfor tar den mye bedre når du rocker med den. Kan love deg at du kjenner det godt om du har utrente magemuskler :)

Nå rocker jeg både rundt midjen og helt ned på lårene, kjempetrening :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hanne_*

Bestill fra www.sports-hoop.com, mye billigere enn i Norge :)

men e det noen som har tips om kordan man skal klare å holde den oppe lengst mulig? Syns det e litt vanskelig nu i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hei,

er litt sent ute her, men i tilfellet noen ikke har bestilt enda, så finner jeg den rockeringen på 1,7kg på Trumf.no til 399kr + frakt og ekspedisjon :)

(mn man må da være Trumfmedlem eller bli medlem gratis)

mvh

Cecilie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_silje_*

Noen flere med erfaringer på dette? Jeg har aldri trent og veier ca 58 kg. så føler jeg bør begynne snart, men alt er så utrolig kjedelig! Rockering husker jeg fra barndommen som morsomt så tenkte prøve, men burde jeg kjøpe den minste siden jeg veier under 60 kg? Eller er det bedre ta den store for å få mer trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Titti - ikke pålogget

Jeg har kjøpt meg Synnøves rockering, men JEG FÅR IKKE TIL!!!! :(:( Får til rundt armen og halsen, men ikke rundt midjen. Lurer på om jeg rett og slett har for mye flesk på magen, eller er det bare teknikk?? Har en god bilring.... Hva mener dere? Vil jo så gjerne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å "rocke" litt rockering til tider, hehe. Men det jeg lurer på er om det virkelig er hard nok trening til å forandre noe? Altså, selvfølgelig skjønner jeg at det avhenger av hvor tung den er, samt hvor lenge man holder på osv. Men ja...

Jeg har en med vann eller en eller annen væske inni, liker den godt men vet ikke hvor den er kjøpt.

Nei. Dette er lite belastende trening, og man vil ikke oppnå synlige resultater hvis man ikke forandrer kostholdet og/eller trener andre ting samtidig.

Ganske bortkasta penger og tid med andre ord. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg hatt denne rockeringen i hus i over en måned og jeg ser, og minst merker, store forandringer rundt magen!

Magemålet mitt har krympet med 4,5 cm og har blitt mye fastere enn tidligere.

Jeg er enig i at trening er trening enten det er rockering, langrenn eller svømming man driver med. Men det jeg også merker at jeg virkelig bruker musklene i magen for å få denne rockeringen til å snurre rundt. Ergo brukes hvertfall de musklene mye mer der enn f.eks ved ergometersykling som jeg også driver med.

Ikke minst blir jeg ganske svett etter 15 minutter med rocking og tiden bare flyr :-) For MIN del har dette vært vel anvendte penger!

(Jeg har typen som selges gjennom Trumf, den på 1,7 kg og med masse farger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mottatt min rockering fra www.sports-hoop.com. Kjøpte nybegynnervarianten, som er ganske stor og veier ca 1,3 kg. Selv veier jeg 55 kg, så jeg vil uansett ikke ha en altfor tung ring.

Ulempe med å kjøpe fra sports-hoop: 223 kroner i moms og toll. Så det ble ikke så billig likevel.

Men ringen er kjempefin. Jeg fikk til rockingen med en gang også, noe jeg slet med da jeg kjøpte en lett rockering i plast på lekebutikken. Har tenkt å følge instruksjonene om å ikke bruke den mer enn tre minutter om dagen den første uken. Men er veldig spent på resultatet etter hvert. Kjenner at jeg blir anpusten, pluss at magen blir massert fordi ringen er bølgete på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg mottatt min rockering fra www.sports-hoop.com. Kjøpte nybegynnervarianten, som er ganske stor og veier ca 1,3 kg. Selv veier jeg 55 kg, så jeg vil uansett ikke ha en altfor tung ring.

Ulempe med å kjøpe fra sports-hoop: 223 kroner i moms og toll. Så det ble ikke så billig likevel.

Hvordan går det med rockingen nå?

Kjøpte du bare en vanlig ring? Det skulle ikke bli noe ekstra mva da. Mulig du kan kreve pengene tilbake fra de som fortollet hvis du sender kvittering som spesifiserer at varen koster mindre enn 200 NOK (hvis det er tilfellet da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringen kostet 30 dollar, noe som etter mine beregninger skulle bli ca 160 kroner. Bør visst sjekke det der med moms og sånn litt nærmere.

Jeg har ikke trent noe mer med ringen etter at jeg fikk den, men skal komme tilbake med resultater etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringen kostet 30 dollar, noe som etter mine beregninger skulle bli ca 160 kroner. Bør visst sjekke det der med moms og sånn litt nærmere.

Litt utenom tema, men da kan du bare sende bekreftelse som viser spesifikasjon av varens verdi og frakt, samt kvittering for momsen og gebyr du betalte til tollvesenet, ev. postens tollavd. hvis de fortollet, så får du tilbakebetalt utlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har posten innrømmet at de har gjort feil. De hadde beregnet pris+porto i grunnlaget for mva og toll. Så jeg får pengene tilbake, og ringen ble ikke så dyr likevel. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...