Gå til innhold

ROCKERING


J-G

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, nå har jeg endelig kjøpt meg rockering.

Etter å ha jogga i 30 minutter, rocket jeg i et kvarter uten problem.

MEn jeg ble da ikke sliten av å rocke. Å jeg følte ikke at jeg slet.. så jeg lurer på om dette hjelper??

Noen av dere som har merket forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg Synnøves rockering på Vitus apotek,men jeg får fanken meg ikke til svingingen rundt midjen,men det er jo kjempegøy likevel.Må bare øve og øve.

Denne rockingen bør vel hest være i tillegg til annen trening skal det bli dreis på det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg danser litt magedans og da tenkte jeg at rockering "trening" var fint får å få litt ekstra sving på hofter og mage/rygg. Jeg kjøpte rockering på lekebutikk. Den er lilla med gullstriper og inni er det vann eller noe som "svisjer" rundt når jeg rocker, så det er litt tyngde på den. Tror jeg betalte kr 79,- ?? Veldig morsomt, men ikke så veldig stor treningseffekt tror jeg? Skal sette på meg pulsklokka neste gang jeg prøver meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelish

Jeg har rockeringen fra www.rockeringer.no.

Den veier 1,7kg og jeg merker en KJEMPEstor forskjell på denne og den Synnøves Rockering. Bedre treningseffekt, og bedre resultater.

Gått ned 4cm i midjen på 2 uker. :)

Har begge deler. Og anbefaler den fra Rockeringer.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mimi_l

Har akkurat bestilt meg rockering med vekter fra rockeringer.no.

gleder meg masse til den kommer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

den der ser jo mye bedre ut enn den slitte plastrockeringen jeg har fra lekebutikken :)

Fikk nesten lyst på en selv..

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Nå har jeg tenkt å bestille meg rockering fra rockeringer.no. På deres hjemmesider står det:

"3B-ringen veier 1,5 kg og har diameter 104 cm.

4B-ringen veier 1,7 kg og har diameter 102 cm."

Når man skal bestille kan man velge mellom 4 pund, 3 pund og 1,5 pund som er til barn.

Bare for å være på den helt sikre siden før jeg bestiller: 4 pund er rockeringen til 1,7 kilo, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå har jeg endelig kjøpt meg rockering.

Etter å ha jogga i 30 minutter, rocket jeg i et kvarter uten problem.

MEn jeg ble da ikke sliten av å rocke. Å jeg følte ikke at jeg slet.. så jeg lurer på om dette hjelper??

Noen av dere som har merket forskjell?

Jeg merker STOR forskjell på bevegeligheten i hoftene. Har kjørt to dager på rad nå med en times rocking, og er så svett at jeg nesten kan vri om t-skjorta mi etterpå. Jeg trener veldig mye til vanlig, siden jeg går på skole med trening hver dag, men merker godt at det hjelper med forskjellig trening. Rockering er jo noe som man sjelden gjør i aktivitetslæretimene for å si det sånn.

Det å rocke med rockering hjelper faktisk på kondisen, siden du må gjøre samme bevegelse over lengre tid, men hvis du vil få godt utbytte burde du kanskje holdt på i mer enn 15 min?

Jeg fant en gammel hits for kids cd, satte den på og rocka til siste sangen var ferdig. dette er gøy! Tida går også fortere hvis du har et speil så du kan se deg selv rocke og prøve ut forskjellige varianter som å rulle med hoftene - eller stive av så ringen går fortere rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mente aa huske at jeg har lest et sted at man kan kjope denne rockeringen, den sammenleggbare i mange farger, til 499 der det er fri frakt. Men husker ikke hvor det var....noen som vet? Det var fra en sportsbutikk, nettbutikk, i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali
Nå har jeg tenkt å bestille meg rockering fra rockeringer.no. På deres hjemmesider står det:

"3B-ringen veier 1,5 kg og har diameter 104 cm.

4B-ringen veier 1,7 kg og har diameter 102 cm."

Når man skal bestille kan man velge mellom 4 pund, 3 pund og 1,5 pund som er til barn.

Bare for å være på den helt sikre siden før jeg bestiller: 4 pund er rockeringen til 1,7 kilo, ikke sant?

Du kan bestille fra rockringer.no. Vet du svaret på sprøsmålet mitt siden du har tenkt å bestille du også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har både synnøves rockering og en tyngre enn som jeg har bestilt fra USA som tilsvarer den man får på rockeringer.no. Er enorm forskjell i treningseffekt. Kjempegøy trening! Og ypperlig å gjøre mens du likevel ser på tv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, 4 pund rokkeringen er den på 1,7 kilo.

Jeg har den, har rokket ca en mnd nå, gått inn ca 5 cm:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali
Ja, 4 pund rokkeringen er den på 1,7 kilo.

Jeg har den, har rokket ca en mnd nå, gått inn ca 5 cm:-)

Oi! Det var mye! Hvor ofte og hvor lenge hver gang har du "rocket"? gud, det var bra!

Takk for svaret! Nå skal jeg bestille!

Endret av Huldali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Oi! Det var mye! Hvor ofte og hvor lenge hver gang har du "rocket"? gud, det var bra!

Takk for svaret! Nå skal jeg bestille!

Nå rokker jeg ca 20 min nesten hver dag, det er kjempegøy:o)

Men, ikke rokk for mye de første dagene, jeg ble nokså gul å blå...

Er vel anbefalt bare ett par min de første dagene, men vanskelig å holde det siden det er så gøy...

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

OBS folkens. Det er billigere å kjøpe rockering på treningspartner enn på rockeringen. På treningspartner får man fri frakt. Jeg bestilte i går, og man kan velge type frakt selv. Jeg velgte selvsagt levering direkte på døren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei.

Nå har jeg rocket i 30 minutter med pulsklokka på.

Den viser 114 kalorier tapt og en gjenomsnittspuls på 50% av makspuls (110 slag i minuttet).

Sammenlignet med 50 minutter spinning som gir meg 634 kalorier tapt og en gjennomsnittspuls på 79% av makspuls (158 slag i minuttet) er dette heller laber trening, men kjenner jo at en bruker "core" musklene...

Jeg så på Interiørakutten på TVNorge mens jeg rocka og da gikk faktisk tiden ganske fort - så får vel prøve å gjøre det litt regelmessig :)

Noen andre som har rocka med pulsklokka på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerten
Hei.

Nå har jeg rocket i 30 minutter med pulsklokka på.

Den viser 114 kalorier tapt og en gjenomsnittspuls på 50% av makspuls (110 slag i minuttet).

Sammenlignet med 50 minutter spinning som gir meg 634 kalorier tapt og en gjennomsnittspuls på 79% av makspuls (158 slag i minuttet) er dette heller laber trening, men kjenner jo at en bruker "core" musklene...

Jeg så på Interiørakutten på TVNorge mens jeg rocka og da gikk faktisk tiden ganske fort - så får vel prøve å gjøre det litt regelmessig :)

Noen andre som har rocka med pulsklokka på?

Men nå hadde vel du en vanlig rockering eller?

Ikke den store og tunge fra www.rockeringer.no.

Jeg antar at treningseffekten vil bli forskejllig på en tyngre rockering enn en lett en :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...