SuperGjest Skrevet 1. april 2008 #41 Skrevet 1. april 2008 Jeg trenger ikke forskning for å tro på alt mulig, men når det gjelder noe så surrealistisk som at kulde gjør at man får fett på magen så trenger i alle fall jeg forskning før jeg kan tro på det
milla-mor Skrevet 1. april 2008 #42 Skrevet 1. april 2008 Finnes det virkelig folk som IKKE tror på at man får ekstra fett på bare mager i kulden? Hehe, så snodig... Kroppen er flink og finurlig! Men over til spørsmålet: Ja, det er vanlig med flate mager. Alle i min venninne-gjeng har flate mager, nesten innover-mager, og noen av oss har født barn. Da er det ofte verre med menn... De får så lett vom, liksom.
Gjest imli Skrevet 1. april 2008 #43 Skrevet 1. april 2008 Jeg hadde flat mage før jeg ble gravid i alle fall... Lurer på hvordan den blir etter at jeg har født.
Gjest Helen Parr Skrevet 1. april 2008 #44 Skrevet 1. april 2008 Og som Grafica nevner, kan jeg si at jeg har så og si flat mage, men der hvor bukse kanten har sluttet i alle år, har magen min fått en liten bulk For stram bukse, kanskje? Men hva er den streken nederst på magen egentlig? Det er som en linje liksom. Har alltid lurt på det. Begynnende bulk? Mange av jentene som begynte med lave bukser er vel av samme generasjon som begynte med rusbrus...og DEN legger seg på magen:-)
Gjest Frk Åberg Skrevet 1. april 2008 #45 Skrevet 1. april 2008 Men over til spørsmålet: Ja, det er vanlig med flate mager. Alle i min venninne-gjeng har flate mager, nesten innover-mager, og noen av oss har født barn. Da er det ofte verre med menn... De får så lett vom, liksom. Hva er en innovermage egentlig? :klø: For meg er en flat mage en flat mage, og jeg har aldri sett noen som faktisk går innover. Jeg syns forresten ikke det er så vanlig med flat mage. Veldig mange jeg ser og kjenner, kan være slanke, men samtidig ha litt mage. En siste kommentar: Om ts sin teori skulle vise seg å være riktig, så betyr ikke det at tykke mager må komme av at man har latt den fryse. At frysing fører til mage, er ikke det samme som at alle mager kommer av frysing.
Gjest Helen Parr Skrevet 1. april 2008 #46 Skrevet 1. april 2008 Hva er en innovermage egentlig? :klø: For meg er en flat mage en flat mage, og jeg har aldri sett noen som faktisk går innover. Innovermage=når man i profil ser at magen går innover området mellom ribbeina og hoftebeina.
milla-mor Skrevet 1. april 2008 #47 Skrevet 1. april 2008 Innovermage=når man i profil ser at magen går innover området mellom ribbeina og hoftebeina. Ja, nettopp! Jeg er veldig kantete av meg. Med hofteben godt stikkende ut, knoklete skuldre, og veldig tydelig ryggrad. Jeg er ikke spesielt tynn, men alle damene i familien min ser sånn ut likevel. Og så har vi innover-mager. Litt som et overvektig skjelett... Herlig...
Bianca Skrevet 2. april 2008 #48 Skrevet 2. april 2008 Hva er en innovermage egentlig? :klø: For meg er en flat mage en flat mage, og jeg har aldri sett noen som faktisk går innover. Jeg syns forresten ikke det er så vanlig med flat mage. Veldig mange jeg ser og kjenner, kan være slanke, men samtidig ha litt mage. En siste kommentar: Om ts sin teori skulle vise seg å være riktig, så betyr ikke det at tykke mager må komme av at man har latt den fryse. At frysing fører til mage, er ikke det samme som at alle mager kommer av frysing. Det var ikke ts sin teori at mage kan komme av frysing. Det er det heller ingen her som har påstått. Ts lurte på hvor vanlig det var med flat mage. Jeg nevnte i innlegget mitt at jeg har blitt fortalt at man KAN få mer fett på magen av å gå med korte gensere/bukser som er lave i livet fordi magen får for lite varme (når det er kaldt). Og jeg vil gjerne understreke KAN, fordi, imotsetning til det du sier, så er det ingen her som har sagt at alle mager kommer av frysing.
Gjest Frk Åberg Skrevet 2. april 2008 #49 Skrevet 2. april 2008 Det var ikke ts sin teori at mage kan komme av frysing. Det er det heller ingen her som har påstått. Ts lurte på hvor vanlig det var med flat mage. Jeg nevnte i innlegget mitt at jeg har blitt fortalt at man KAN få mer fett på magen av å gå med korte gensere/bukser som er lave i livet fordi magen får for lite varme (når det er kaldt). Og jeg vil gjerne understreke KAN, fordi, imotsetning til det du sier, så er det ingen her som har sagt at alle mager kommer av frysing. Nei, jeg mente ikke at dere som trodde bulken kunne komme av lave bukser, har sagt at alle mager kommer av kulde. Jeg henviste mer til de som halvseriøst kunne skylde på kulda at de hadde mage. Altså at det ikke alltid virker begge veier.
Solfridbruda Skrevet 2. april 2008 #50 Skrevet 2. april 2008 vis til en forskningsartikkel, så tror jeg kanskje på det med at man får bulk av bukse med lavt liv!
Gjest Evine Skrevet 2. april 2008 #51 Skrevet 2. april 2008 Jeg kan nok tro at dersom man går lenge i bukser som strammer et visst sted så vil man få varige merker der .. Selv er jeg litt lengre enn gjennomsnittet og da jeg gikk på barneskolen var det ikke snakk om at pulter og stoler skulle tilpasses elevene ... vi måtte sitte der vi satt - uansett. Dette har resultert i at jeg har merker (små "groper") foran på lårene mine -- etter å ha sittet med lårende presset opp i det brettet som var under alle pultene på skolen ..
Gimmick Skrevet 2. april 2008 #52 Skrevet 2. april 2008 Hvor vanlig det er.....På en skala fra ? Nei, si det. Min mage er flat, og er ikke preget av lave bukseliv. :O)
Gjest Grafica Skrevet 2. april 2008 #53 Skrevet 2. april 2008 vis til en forskningsartikkel, så tror jeg kanskje på det med at man får bulk av bukse med lavt liv! Jeg bare synes det er litt påfallende at alle mine jevnaldrene (pluss/minus et par tre år) har bulk som slutter akkurat der hvor buksekanten var gjennom tenårene Nå som buksene har blitt litt høyere i livet, synes flere at det er ubehagelig å gå med olabukser, eller finne bukser som passer, pga "bulken" som nå ligger litt under buksekanten.
Gjest Grafica Skrevet 2. april 2008 #54 Skrevet 2. april 2008 Jeg kan nok tro at dersom man går lenge i bukser som strammer et visst sted så vil man få varige merker der .. Selv er jeg litt lengre enn gjennomsnittet og da jeg gikk på barneskolen var det ikke snakk om at pulter og stoler skulle tilpasses elevene ... vi måtte sitte der vi satt - uansett. Dette har resultert i at jeg har merker (små "groper") foran på lårene mine -- etter å ha sittet med lårende presset opp i det brettet som var under alle pultene på skolen .. Kjenner en jente som har det samme, hun var 1.75 høy når hun gikk ut av barneskolen. Nå er hun 32 og har fortsatt disse gropene. Ikke så veldig synlige, men små "hakk" i lårene.
Varsia Skrevet 2. april 2008 #55 Skrevet 2. april 2008 Jeg bare synes det er litt påfallende at alle mine jevnaldrene (pluss/minus et par tre år) har bulk som slutter akkurat der hvor buksekanten var gjennom tenårene Nå som buksene har blitt litt høyere i livet, synes flere at det er ubehagelig å gå med olabukser, eller finne bukser som passer, pga "bulken" som nå ligger litt under buksekanten. Kan noen forklare meg hva denne bulken er/hvordan den ser ut? Jeg kan ikke huske å ha sett noen bulker som dere beskriver her (og jeg er 20!)?? Altså, det er en bulk som er mellom hoftene og navelen? Huhh?? *Klør seg i hodet* Jeg liker også å innbille meg at trange bukser har formet kroppen min, men jeg kan ikke forstå hvordan buksene som var moderne i min "ungdomstid" han ha laget bulk under navelen??? De sluttet jo alltid på hoftene? Hvordan kan selve magen få bulk da? Jeg ser det bare ikke for meg, siden jeg ikke har noen bulk på selve magen selv, bare noen saftige love-handles...
Gjest Helen Parr Skrevet 3. april 2008 #56 Skrevet 3. april 2008 Jeg bare synes det er litt påfallende at alle mine jevnaldrene (pluss/minus et par tre år) har bulk som slutter akkurat der hvor buksekanten var gjennom tenårene Nå som buksene har blitt litt høyere i livet, synes flere at det er ubehagelig å gå med olabukser, eller finne bukser som passer, pga "bulken" som nå ligger litt under buksekanten. Litt for mye nei-mat, kanskje? Hvis denne tråden hadde ligget på skråblikk tror jeg nemlig jeg hadde klasket til med den veldig lite vitenskaplig underbyggede påstanden "ungdom er feitere nå enn for tyve år siden". For det er min observasjon. Og jeg kan egentlig være enig i at mye av det overflødige fettet som synes ligger som et ekstra belte rundt livet. Men jeg tror altså ikke det kommer av kulde.
Gjest Grafica Skrevet 3. april 2008 #57 Skrevet 3. april 2008 Nei, jeg tror heller ikke det kommer av kulde, jeg tror den bulen jeg snakker om kommer pga de drittrange hoftebuksene vi presset oss inn i som 13-14 åringer. Og jeg vet ikke hva du mener med nei-mat... Men de jentene jeg snakker om er slanke jenter, som har en ganske flat mage, helt til man ser dem i profil i bikini eller lignende. Da ser man at der hvor buksekanten har liggi i så mange år, så går magen plutselig veldig rett inn. Skal gjerne prøve å finne et bilde å illustrere med senere idag, om du fortsatt ikke skjønner hva jeg mener
Wildy Skrevet 3. april 2008 #58 Skrevet 3. april 2008 Min mage går inn under ribbena, fortsetter flatt ned til litt under navlen hvor det blir litt underhudsfett som lager en liten bulk helt nederst. Den bulken tilskriver jeg mine kvinnelige gener og familiearv, og tviler sterkt på at den har noe med åletrange, lave bukser i tenårene å gjøre.....Spesielt siden jeg ser at de aller, aller fleste kvinnene i min familie har omtrent samme form på magen, uavhengig av rådene moter gjennom oppvekst.
Gjest Helen Parr Skrevet 3. april 2008 #59 Skrevet 3. april 2008 Skal gjerne prøve å finne et bilde å illustrere med senere idag, om du fortsatt ikke skjønner hva jeg mener Jeg tror jeg forstår hva du mener. Men jeg er fremdeles overbevist at de langt fleste tilfellene dreier seg om jenter som har et ekstra fettlag rundt magen som ytterligere blir fremhevet av for små bukser. Men gjerne bilde til almen forlystelse.
Gjest Grafica Skrevet 3. april 2008 #60 Skrevet 3. april 2008 Hehe jeg må se hva jeg finner, de jeg fant idag til morran egnet seg ikke til offentlig posting
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå