Gå til innhold

Hvor vanlig er det med flat mage?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor vanlig er det egentlig å ha helt flat mage når man ser kroppen i profil? Er det forskjell på om det er snakk om en mann eller kvinne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Grafica
Skrevet

De fleste jenter som vokste opp med bukser med lavt liv, har en liten avrunding på magen der hvor buksekanten var. Kroppen har formet seg etter disse buksene. Alle jentene som er jevnaldrene med meg, som jeg kjenner, har denne avrundingen. Selv de som trener mye og har ellers flat mage.

Skrevet

Også er det nok sånn i de fleste tilfeller at menn oppnår flatere mage enn kvinner pga at kvinner faktisk har mere fett på magen enn det gutter har.

Og som Grafica nevner, kan jeg si at jeg har så og si flat mage, men der hvor bukse kanten har sluttet i alle år, har magen min fått en liten bulk :P

Gjest Gjest
Skrevet

For meg er det forskjell på om jeg nettopp har spist/drukket eller ikke :sjenert:

Om morgenen har jeg nesten flat mage, men etter en litt stor middag kan jeg faktisk se små-gravid ut.

Gjest Gjest
Skrevet
De fleste jenter som vokste opp med bukser med lavt liv, har en liten avrunding på magen der hvor buksekanten var. Kroppen har formet seg etter disse buksene. Alle jentene som er jevnaldrene med meg, som jeg kjenner, har denne avrundingen. Selv de som trener mye og har ellers flat mage.

Det at kvinner har en algs avrunding nede på magen har ingenting med hvilken type bukse en har gått med, det er som å si at jentene som bruker push up får pupper med annerledes form etter flere år.

Kroppen forandrer seg ikke på en måten. Det fettet en ser der nede er det naturlige "modenhets"fettet en ser på de fleste kvinner, også de med relativt flat mage fordi som kvinne "skal" man ha litt ekstra der for fødsler og det som hører med i den sammenhengen.

Det er helt naturlig og har vært slik lenge før folk begynte å gå med lave bukser.

Det er greit nok at folk lager seg slike teorier for seg selv, men å skrive det her som om det skulle være almenn kunnskap og noe som er en selvsagt virkning av lave bukser blir for dumt.

Skrevet
Det at kvinner har en algs avrunding nede på magen har ingenting med hvilken type bukse en har gått med, det er som å si at jentene som bruker push up får pupper med annerledes form etter flere år.

Kroppen forandrer seg ikke på en måten. Det fettet en ser der nede er det naturlige "modenhets"fettet en ser på de fleste kvinner, også de med relativt flat mage fordi som kvinne "skal" man ha litt ekstra der for fødsler og det som hører med i den sammenhengen.

Det er helt naturlig og har vært slik lenge før folk begynte å gå med lave bukser.

Det er greit nok at folk lager seg slike teorier for seg selv, men å skrive det her som om det skulle være almenn kunnskap og noe som er en selvsagt virkning av lave bukser blir for dumt.

Jeg har i alle år blitt fortalt av min bestemor at dersom man går med bar mage (og bukser som er korte i livet slik at genseren ligger akkurat ved bukselinningen), så vil kroppen reagere med å legge mer fett rundt magen for å beskytte innvollene. Særlig i land som Norge der det er kaldt størsteparten av året... Dersom det er sant så ligger det vel en sannhet i at noen jenter får denne lille bulken, fordi vi har så mange viktige innvoller akkurat der at kroppen har utviklet litt "beskyttelsesfett".

Når det er sagt så vet jeg at vi kvinner har en liten kult nederst på magen, under navlen. Men det som har blitt nevnt tidligere her, som den lille kulen som har kommet av bukser som er lave i livet, er noe helt annet. Jeg har faktisk sett det og mange ganger lurt på hva det kan komme av.. Det er som et lite "hakk" nederst på magen under navelen.

Uasett så ville jeg bare si at jeg også har flat mage, men plages av at magen er oppblåst hele tiden. Så jeg får bare nyte av den flate magen om morgenen og de gangene jeg har fått gått ordentlig på do :gjeiper: Kjempe kjedelig! Men har inntrykk av at mange jenter/ kvinner sliter med dette..

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har i alle år blitt fortalt av min bestemor at dersom man går med bar mage (og bukser som er korte i livet slik at genseren ligger akkurat ved bukselinningen), så vil kroppen reagere med å legge mer fett rundt magen for å beskytte innvollene.

Jeg kan ikke forestille meg at dette kan stemme...

Skrevet

Jo dette er helt sant! Jo mer man går med bar mage (når det er kalt og sånt) vil kroppen beskytte seg selv å legge mer fett på slike steder!

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor? Innvollene vi har i magen er jo livsviktige, og det skulle bare mangle om ikke kroppen har noen metoder for å beskytte dem på..

Skrevet

Jeg har innover mage om morgenen...flat på dagen...gravid etter middag....

Men når jeg trente mye mage, så var magen generelt flatere, fordi magemusklene hold invollene på plass...så satser på at det skjer igjen nå som jeg har begynt å trene igjen....

Skrevet

Men hva er den streken nederst på magen egentlig? Det er som en linje liksom. Har alltid lurt på det.

Skrevet

Alle jenter har en linje der...jeg har ingen bulk, men en linje...hvorfor? I do not know, men den er der....Når det kommer til dem med teorien om ekstra fett på magen grunnet bar mage(kulde) så er det faktisk sant. Kroppen tetter ekstra med fett der den føler seg utsatt for ytre påvirkninger....Dessuten så er det ingen som ser kul eller hot ut med bar mage på vinteren anyway, så kanskje de lærer å holde magen skjult ;)

Gjest Grafica
Skrevet

Vel, om det skal være så vanskelig, så er dette faktisk bevist av damene i min familie... De som vokste opp med olabukser som var høye i livet og stoppa alt fra over navlen til nesten under puppene. Både mamma og mine tanter har gått over til lavere bukser de siste 15 årene. Ingen av dem hadde denne markerte bulken før, alle har fått den nå.

Jeg har en venninne som omtrent ALDRI har gått i olabukser, eller bukser generelt, hun er et slikt menneske som man alltid ser i skjørt og kjoler. Slik har hun alltid vært. Hun har ikke denne markerte bulken :)

Skrevet

Nettopp dette er det flere leger som har fortalt meg. Så det stemmer.

Skrevet (endret)

Dette stemmer ikke, uansett hvor mye du har "bevis i din familie". Kroppen former seg ikke etter klærne vi har på oss. Da ville vel vi vært innsunkne i skuldrene der hvor bh-stroppen går, eller hva?

At man har dette lille ekstra fettlaget rundt/under navelen er helt normalt, de fleste kvinner får det i løpet av livet. Noen får det som tenåring, noen i 40-årene, noen i 60-årene, noen aldri. Det handler vel om at man skal bringe frem et barn og kroppen lagrer da et ekstra fettlag der som er vanskelig å få bort for de fleste kvinner med mindre man kommer seg ned i veldig lav fettprosent.

Så nei, det er bare tull at det er bukser med lavt liv som gjør det.

Endret av SuperGjest
Skrevet
Dette stemmer ikke, uansett hvor mye du har "bevis i din familie". Kroppen former seg ikke etter klærne vi har på oss. Da ville vel vi vært innsunkne i skuldrene der hvor bh-stroppen går, eller hva?

At man har dette lille ekstra fettlaget rundt/under navelen er helt normalt, de fleste kvinner får det i løpet av livet. Det handler vel om at man skal bringe frem et barn og kroppen lagrer da et ekstra fettlag der som er vanskelig å få bort for de fleste kvinner med mindre man kommer seg ned i veldig lav fettprosent.

Så nei, det er bare tull at det er bukser med lavt liv som gjør det.

Har du lest alle innleggene i tråden her i det hele tatt? Poenget er ikke at kroppen former seg etter buksene, poenget er at ved hyppig og mange års bruk av bukser som er lave i livet, vil magen reagere med å legge et ekstra fettlag på den delen av magen som blir ekstra eksponert for kulden for å beskytte de livsviktige innvollene som ligger akkurat der. Selvfølgelig former ikke kroppen seg etter klærne, men kroppen beskytter viktige funksjoner dersom den opplever at de er utsatt.

Skrevet
Har du lest alle innleggene i tråden her i det hele tatt? Poenget er ikke at kroppen former seg etter buksene, poenget er at ved hyppig og mange års bruk av bukser som er lave i livet, vil magen reagere med å legge et ekstra fettlag på den delen av magen som blir ekstra eksponert for kulden for å beskytte de livsviktige innvollene som ligger akkurat der. Selvfølgelig former ikke kroppen seg etter klærne, men kroppen beskytter viktige funksjoner dersom den opplever at de er utsatt.

Jada, jeg har lest hele tråden. Og den personen jeg snakket til nevnte aldri at det var kulden som fikk en til å legge på seg.

Når det gjelder dere andres teori om at kulden på magen gjør at man legger på seg et ekstra fettlag.. betyr det at alle som går i bukser med lavt liv går samtidig med magegenser? Jeg går stadig vekk i bukser med lavt liv, men har da genser som dekker magen likevel. Jeg ser ikke så veldig mange over 14 som flasher magen, til tross for å gå med bukser med lavt liv. Om sommeren skjer det at jeg ser ganske mange, men da er det varmt og ikke kaldt, og deres teori er jo at det er kulden som gjør at dere legger på dere et ekstra fettlag på magen.

Så.. hvor mange er det som flasher magen når det er kaldt? Jeg mener jeg husker jeg så et par jenter på 13 for noen år siden, men ellers så kan jeg ikke se at det er noen trend å gå rundt med hud visende på magen om vinteren. Da må man jo ha en ganske kort jakke?

For det andre, hvis det er slik at man legger på seg når man blir eksponert for kulde.. hvorfor har jeg ikke tjukke fingre? Og for å ikke snakke om hals? Og ansikt?

At en lege forteller en at dette stemmer betyr ikke at det faktisk gjør det. Jeg har ikke sett noe forskning på dette fenomenet, og før det foreligger stiller jeg et par spørsmål ved denne teorien.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har også hørt disse teoriene om lave bukseliv og bare mager, men det er ikke sånn at det blir sant bare fordi det høres logisk ut eller fordi man har sett eksempler på det blant folk man kjenner. Det kan være det stemmer, men ingen av argumentene som presenteres her overbeviser meg.

Skrevet
Jeg har også hørt disse teoriene om lave bukseliv og bare mager, men det er ikke sånn at det blir sant bare fordi det høres logisk ut eller fordi man har sett eksempler på det blant folk man kjenner. Det kan være det stemmer, men ingen av argumentene som presenteres her overbeviser meg.

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...