Gå til innhold

Skravletråd

Skrållan

Anbefalte innlegg

Mora mi ble nesten hysterisk da jeg fortalte om dette med vannet, og sa at jeg ikke fikk lov å gå på tur :fnise: Greit nok, for da slipper vi masing om at vi må komme på besøk dit....

Kunne godt tenke meg at dette vannet gikk snart, jeg da.... Røntgen på fredag, så etter det kan det sildre i vei :regn:

Har "slått opp" med fastlegen min i dag. Måtte bytte om på timen min, og satt 30 minutter før jeg kom gjennom. Begynner å bli lei av det. Desverre ingen andre ledige leger i området, så får holde ut. Var passe ør i hodet av pausemusikken. Ba om time neste uke og fikk time 8/9. Jeg fikk ikke med meg at det var 1 uke senere enn det jeg skulle ha før jeg hadde lagt på, men det spiller vel neppe noen rolle. Fastlegen gjør ikke noe fra eller til, tenker jeg. Føles bare som en belastning å måtte gå dit.

Jeg har jo fått beskjed om å ringe ullevål dersom jeg mistenker at noe er galt, og det er bra.. for der tar de i alle fall telefonen!

36+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer: til Vingedama! Fødestøv og fødevibber sendes i din vei fra fredag av.

Lovebird: Grattis med jente! Har dere navn klart?

Skrållan: Så bra at alt var fint på kontroll. Kan tenke meg det er godt å få hjem Ida, de få gangene gutten vår har vært borte fra meg har det vært helt merkelig.

Kanskje det blir annerledes når vi blir tobarnsmødre snart? At det bare blir litt godt når man får avlastning? Ikke vet jeg, men det finner vi begge ut snart. :jepp:

I dag har jeg begynt å vaske babyklær. Hadde egentlig tenkt å vente til over helga, men så fant jeg ut hvor mye det er. Og da var det greit å starte. Blir så mye skittentøy og vask fra før, så det tar litt tid. Jeg tromler klærne til ungene nå. Henger de ut til tørk når det er mulig, men de siste dagene har det hølja ned her. Da er det greit med trommel.

I kveld skal mannen ut å pilse med noen kompiser, og jeg skal kose meg med Walter. :sikle: Er søtsyk til tusen for tida, og mangler fullstendig viljestyrke til å gå forbi sjokoladen når jeg handler. Jaja, trøsten er at jeg går en del tur. ;)

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vingedama: Liten stabeis du har i magen som ikke vil snu seg rette veien da gitt!! Håper du får føde normalt da, jeg også ser med gru fram til tilværelsen med en baby pluss en ettåring i huset etter å ha gjennomkgått ks. Håper jeg også får føde vaginalt denne gangen...

Er litt nervøs for arret fra sist gang jeg da. (innvendig) (siden det er såpass kort tid siden forrige ks) Jordmora mi sier det er minimale sjanser for at noe skal skje. Men den dumme fastlegen min never det hver gang jeg er der. At det er en risiko for at det sprekker opp når riene setter igang. Dette vil jo naturligvis bli fulgt nøye med på, og jeg har fått beskjed om å komme inn så fort jeg får rier. Huff... Men man kan jo ikke gå rundt og bekymre seg for alt som KAN skje heller, selv om det er lett iblant...

Ellers må nok jeg også sette igang og vaske babyklær snart. Har kjøpt endel, og fått MASSE av ei venninne. Kjempefint tøy som nesten ikke ser brukt ut. Veldig glad for det.

Trekkoppfuglen: Kjenner til Walter jeg også. Han er vanskelig å motstå!!! :sikle:

God kveld til alle!! :goodbye:

Endret av Fioletta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er ikke navnet klart enda... vi har noen som vi "smaker" på, men ikke noe favoritt enda. Vet ikke om vi kommer til å bestemme oss før hun blir født heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen: Takk! Jeg har sagt til mannen at nå skal ungen ut, jeg ligger ikke på rygg og ruger. Så nå styrer jeg rundt innenfor husets 4 vegger eller andre steder såfremt han er med.

Fioletta: Ingen som har sagt noe om arret, bortsett fra at de ikke kunne sette meg i gng med gel på magen, så dersom vannet gikk og riene uteble, var det store sjanser for ks.

Walter? Sjokoladen, altså??? Etter ett par kilo, var jeg så "heldig" å sette tenna i en mandel som ikke smakte noe særlig og etter det var jeg kurert, dvs tilbake på Firkløver`n :fnise:

Røntgen er tatt, men får ikke svar før 12.sept, altså snaue 11 dager før termin. Røntgenfyren sa at det nok var litt snau margin, men at de sikkert ringte dersom noen fant ut at ks var nødvendig. Bildene er i alle fall tatt, og det var vel det viktigste.

Vi har hatt navn klart siden Snuppa ble født.

Venter på årets show :popcorn:

Endret av Vingedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med damene med termin i september/oktober? Det er så stille her om dagen.

Vingedama: Er alt bra med deg? Har du hørt noe mer etter at du tok røntgen?

Det var sjokoladen Walter jeg mente ja. :ler: Har faktisk en liggende i kjøleskapet akkurat nå........Tanken er at den skal være der til lørdag, men det får vi se på.

I dag baker jeg til 2-årsdag på fredag. Vi skal feire litt i morgen, da kommer svigerforeldrene mine på besøk. Syns det er rart og litt vemodig at gutten vår allerede er 2 år (ikke helt ennå, men på fredag). Husker jeg var sippete og melankolsk i fjor på denne tiden også. Er vel en del av det å være mamma. :)

I morgen har jeg siste kontroll og prøvetaking på gyn før fødsel. Skal også ha ultralyd, er litt spent på hvordan det ligger an med festing av hodet/ikke festing. Tror egentlig ikke han har festet seg, men det har roet seg veldig i magen de siste dagene, så noe har skjedd. Har i tillegg hatt veldig nedpress og fortsatt masse kynnere.

På tirsdag begynner permisjonen min, tida går fort!

Ha en fin onsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hørt noe fra røntgen :snurt:

Har vært mer aktivitet i magen den siste uka, og jeg har av og til lurt på om det skal skje noe. Barnehagetantene sier magen min har falt ned, så de er like overrasket hver morgen når jeg kommer med Snuppa :fnise: Jeg kjenner at det er ømt i arrvevet/ trusestrikken (bruker ikke gravidetruser), så det stemmer kanskje. Har ikke presset sånn der før.

Håper det starter med rier, så vi får et lite forvarsel. "Heldigvis" har vi hatt 3 tidligere hasteturer til føden i denne blokka, fordelt på like mange familier. Så her stiller man opp. Naboen er klar for å hoppe inn som akutt barnevakt dersom det trengs.

Snuppa stabber rundt med vogna si og har lært noen nye lyder. Høres ut som Yoda :fnise: Stadig fremgang i barnehagen også.

Termin 23.september

Venter på åres show :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykkseksplosjon og utslag på urinprøva.

Godt det ikke er lenge igjen whateverhappens, men har begynt å se for meg innleggelse på fredag og et ks til. Man må jo tenke tanken, tenker jeg :)

Merker at ting skjer, fått litt vondt i ryggen. Jeg glder meg over alt som føles annerledes, og håper på at vannet skal gå :popcorn:

Snart er det over...

Uke 38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Vingedama. Får håpe du slipper unna svangerskapsforgiftning denne gangen. Jeg skal krysse alt jeg har for at vannet ditt går! Og det er jo et godt tegn at du kjenner litt vondter, og føler at noe skjer. Uansett er jo babyen klar, og det er ikke noe som er bedre enn å føde et par uker før termin :) (Jeg vil! Jeg vil!)

Vi har fått plass to dager i uken til storebror i bhg, gjett om jeg er glad!!! Begynner innkjøring i dag, håper han slår seg fint til ro der. Er en liten familiebarnehage. Greit med ikke så store forhold dette året, synes jeg. (men vi hadde takket ja uansett hvilken bhg vi hadde fått palss i da..) Kjenner at det skal bli godt med litt "fri" før babyen kommer. (har en laaang liste over ting jeg skal gjøre, men ikke får gjort når jeg går hjemme med han. Og etter babyen kommer blir det nok også godt med litt bare-baby-og-mamma-tid. Og ikke minst har han veldig godt av det selv! Han er super-sosial, og går nesten på veggen her hjemme iblant. Særlig hvis det er dårlig vær og vi for det meste er inne.. Nå er han snart 15 mnd, tenk så fort tiden går!! Huff og huff....

Ha en fin dag da, alle sammen! Nå må det vel snart starte et føderush i septembergjengen?? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Vingedama... :tristbla: Håper fødselen din starter snart, sånn at du slipper sf!

Var selv på kontroll i går, alt så bra ut. Hodet er fremdeles ikke festa, så jeg fikk igjen beskjed om å legge meg ned om vannet går. Sambo var med på kontrollen, litt greit at han fikk høre det av andre enn meg... tror han mener jeg er litt vel hysterisk som ikke tør å dra så veeeldig langt unna hjemmet i fare for vannavgang... Så nå er det bare å vente. Og vente. Har fått så vondt i bekkenet nå, at jeg nesten ikke klarer å stå oppreist engang. Sliter litt med å ta vare på Ida om dagene... :sjenert:

Melder meg frivillig til å åpne føderushet jeg! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått diagnose moderat svangerskapsforgiftning, ny time på ullevål tirsdag. De liker ikke dette noe særlig. Må gå i fødsel av meg selv, ellers blir det ks hvis blodtrykket fortsetter å øke.... blæ, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks...

Snuppa har hatt feber og øreverk/ørebetennelse og vært hjemme med meg hele uka. Ikke så rart blodtrykket steg.

Magen sto som en tromme her noen dager, men nå har den desverre roet seg.

Har bekken som ei låvedør ifølge legen på sykehuset, så dårlig gjort om jeg ikke får føde normalt.

Klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: til Vingedama herfra også. Håper du går i fødsel fort som f... Man fortjener ikke ks to ganger på rad. Og når man attpåtil har bekken som ei låvedør, DA bør man ihvertfall få føde!! Krysser alt jeg har for at blodtrykket holder seg nogenlunde lavt og at snuppa di blir fort frisk. :jepp:

Begynner selv å bli utålmodig her, selv om jeg henger litt etter de fleste av dere andre som skriver i denne tråden. Har to venninner som har fått baby for noen uker siden, og ei som venter anytime. Da får man veldig lyst til å bli ferdig selv! Og magen er så høy nå! Jeg klarer nesten ikke sitte, rumpa presser seg opp i ribbeina mine, og hu sprarker og har seg døgnet rundt. Håper hodet fester seg snart...

Holder på med innkjøring i barnehagen på storebror. Har ikke gått veldig bra hittill... Savnet etter mamma er STOOOORT!! Håper det går bedre denne uken...

Men folkens- noen MÅ jo ha født her inne? Er jo mange med termin tidlig i september!!! :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt smålei her også. Var hos jordmor denne uken, og hodet var helt festet og langt nede i bekkenet. Så får håpe hun ikke skal holde seg der i flere uker til! Jeg som har vært rask og sprek hele svangerskapet merker nå at bekkenet begynner å krangle litt. Passer dårlig for en så utålmodig type som meg...men men...

Håper du slipper nytt ks Vingedama, krysser fingrene for at det blir baby snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer :klemmer:

Fioletta: Barnehageinnkjøring er jaggu ikke over på 3 dager, nei. Vet ikke hva vi skulle gjort om jeg ikke hadde tatt ferie og gått ut i perm. Og ungen har allerede vært syk 8 dager... Siden 6.august.

Noen som har noen tips til å få i gang dette her???? Har akkurat vasket gulv, mot legens råd (blodtrykket). Jeg "vet" jo at Spira sannsynligvis kommer i løpet av 1 uke, enten det er sånn eller sånn. Helt uutholdelig å vente. Fått anbefalt sitronte med kanel, som visstnok smaker helt for j...lig.

Venter :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fioletta: Barnehageinnkjøring er jaggu ikke over på 3 dager, nei. Vet ikke hva vi skulle gjort om jeg ikke hadde tatt ferie og gått ut i perm. Og ungen har allerede vært syk 8 dager... Siden 6.august.

Nei, det skal være sikkert og visst. Er veldig glad for at jeg også går hjemme, sånn at jeg kan være fleksibel disse dagene. Nå er han levert igjen, og i dag dro jeg med en gang. Sitter med telefonen ved siden av meg her. Håper inderlig det går bedre i dag!

Når det gjelder å sette i gang fødselen, så er det jo det gode, gamle :humpe: trikset. Hvis man har ork til sånt. Ellers kan du jo bestille deg time til akupunktur da? Det finnes jo både modningsak. og ak. for å sette igang rier. Uansett er det som du sier ikke lenge igjen da! Kanskje du ligger og føder nå, for alt det jeg vet?? :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det bedre i barnahagen. Heldigvis.

Har dere noen store "planer" for hvordan fødselen skal foregå? Skrevet fødebrev og sånn? Jeg kom plutselig på at de forventer kanskje at en annengangsfødende skal ha tenkt litt igjennom fødselen.. Det eneste jeg vet er at jeg skal ha all smertelindring tilgjengelig (epidural og lystgass), men jeg har ikke tenkt igjennom fødestillinger f.eks. Har ei venninne som fødte for ikke lenge siden, som sverger til å stå og føde. Det er sikkert lurt mtp at fødselen går raskere, men huff, det MÅ jo være mye lettere å revne fra a til b når man står? Babyen må jo komme fort?

I det store og det hele tør jeg ikke helt håpe på at jeg føder vag denne gangen, så kanskje derfor jeg ikke har tenkt så godt igjennom det. Får nok bare ta ting som det kommer... Første fødselen min var svært romantisk på forhånd, jeg skulle føde uten smertelindring, og det i et hjørnebadekar med stearinlys og røkelse på kanten mens mannen min masserte meg og hvisket oppmuntrende ord i øret mitt... Jadda, det blir ikke alltid som man ønsker...

Vingedama: Lykke til på Ullevål i morra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vingedama: Lykke til i dag! :klemmer:

Fioletta: Så fint det gikk bedre i barnehagen! Min erfaring er at det tar tid, men det blir forhåpentligvis veldig bra etterhvert. Vår gutt trives kjempe godt nå, så godt at han ikke alltid vil være med hjem når vi henter. :lol:

Er alt bra med deg ellers?

Lovebird: Det er jo et veldig godt tegn at hodet er feste og at babyen ligger langt nede. Får du modningsakupunktur? Jeg begynte med det i går, håper det kan hjelpe.

Formen er ikke best mot slutten nei. Det er nok den naturlige bekkenløsningen du kjenner nå. Og det er egentlig positivt, for da gjør bekkenet ditt seg klart til å føde. Håper du ikke får så mye plager!

Skrållan: Er du her fortsatt? :klemmer:

Her i heimen går ting greit. Var på vekstkontroll i går, og jeg blir satt i gang i neste uke. Har et veldig sterkt ønske om å slippe ks, så da prøver jeg vaginal fødsel en gang til. Men sannsynligheten for at det ender med ks er visst ganske stor i følge legen. Uansett har jeg prøvd å føde, og det er viktig for meg.

Begynte med modningsakupunktur i går. Hadde en del murringer i går kveld, så jeg velger å tro det hadde effekt.

Nå er det ikke lenge til vi alle har babyene våre hos oss! Gleder meg veldig masse. :klemmer: til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folkens- noen MÅ jo ha født her inne? Er jo mange med termin tidlig i september!!! :lete:

Ja, jeg har født. Og jeg har ikke termin før om 4 uker... Jeg fikk en sønn den 17.august, jeg - 7 uker for tidlig... Vi er fortsatt på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...